اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 02خرداد 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 02/03/1393

عناوین خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (30)(تربیت فرزندان صالح)

موضوع بحث ما راجع به سبک زندگی اسلامی در خانواده بود و اینکه اسلام چه وظایفی را برعهده ....

سبک زندگی اسلامی (تربیت فرزندان صالح):

1-      انتخاب نام نیک:

2-    تغذیه با شیر مادرِ با ایمان:

3-    محبت به فرزند:

4-     اهمیت دادن به نماز فرزندان:

5-    آموزش قرآن :

6-    تربیت فرزندان در برخورد های اجتماعی:

7-    آموزش راه های مقابله با مشکلات زندگی:

8-    انتخاب همسر برای فرزند:

صفات و ویژگی های همسر خوب:

1-      ایمان و دینداری:

2-    هم کفوی و همتا بودن:

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      تسلیت عرض می کنم شهادت امام کاظم (ع) که روز یکشنبه 25 رجب می باشد:

2-     سه شنبه 27 رجب ، مبعث پیامبر اعظم (ص) در 40 سالگی:

3-   شنبه سوم خرداد ماه ، فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس (1361ه.ش) که روز مقاومت و ایثار و پیروزی نامگذاری شده است:

4-   ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری:

5-   اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق و پیشتاری دولت قانون وابسته به نوری مالکی:

6-    برگزاری شورای فرهنگ عمومی در بخش جوادآباد:

7-   دقت در صرفه جوئی و عدم اسراف در تمام نعمتها مخصوصا آب با توجه به آغاز گرما در کشور:

نماز جمعه 02/03/1393

مشروح خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (30)(تربیت فرزندان صالح)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: خداوند سبحان خطاب به آدمی می فرماید :« یَابْن َآدَمَ!- اى فرزندآدم !-

ادامه ... :« اذا کان الله تعالی قد تکفل لک برزقک فطول اهتمامک لماذا؟ - اگر خداوند رزق و روزی تو را برعهده گرفته است پس نگرانی و تلاش طولانی(و بیجا و حرص بر دنیا) چرا؟

و اذا کان الخلق منی حقا فالبخل لماذا؟ - و اگر آفرینش همه اشیاء به راستی از آن من است پس بخل ورزیدن چرا؟

و اذا کان ابلیس عدوا لی فالغفلة لماذا؟ - و اگر شیطان دشمن من (و تو) است پس غفلت چرا؟ (الجواهر السّنیّة ؛ صفحه 67)

هر آن کو غافل از حق، یک زمان است               در آن دم کافر است ، اما نهان است

اگر آن غافلی ، پیوسته بودی               درِ اسلام بروی بسته بودی

غفلت یکی از عواملی است که بیش از عوامل دیگر انسان را به هلاکت می اندازد و منشأ بسیاری از تباهی های مردمان و انحطاط جوامع بشری است .

نقل می کنند یکی از خلفا غلامی داشت که خیلی مورد توجه و علاقه خلیفه بود و خلیفه او را بسیار دوست می داشت .ناگهان غلام بیمار شد و روز به روز بر شدت بیماری اش افزوده می شد. هر طبیب و پزشکی آوردند و او را معاینه کردند و دارو های مختلفی را به وی خوراندند اما غلام بهبود نیافت. تا اینکه روزی طبیبی او را معاینه کرد و حدس زد که بیماری او منشأ روحی و روانی دارد و اتاق را خلوت کرد و علت را از غلام پرسید .غلام عاقبت لب به سخن گشود و گفت چند نفر از دشمنان سلطان مرا تحریک کردند که در طعام (شراب) او سم بریزم و خلیفه را مسموم کنم و من فریب پول آنها را خوردم و در طعام خلیفه سم ریختم و به خلیفه دادم اتفاقاً خلیفه متوجه شد که شراب زهرآلود است آن را ننوشید و من هم منتظر کیفر و قصاص بودم اما نه تها مرا مجازات نکرد بلکه احسان و محبت خود را نسبت به من بیشتر کرد به طوری که من از شدت شرمساری بیمار شدم . بیماری من بیماری شرمساری و خجالت است و این بیماری درمان دارد تا بمیرم.

پس وای بر انسان ، وای از ورزی که انسان بفهمد خداوند همیشه با او و در کنار او بود و تمام خیانتها و گناهان و کارهای زشتش را میدیده اما بردباری می فرموده و بر احسان و انعامش می افزوده و نعمتهایش را بیشتر ارزانی می داشته است(داستانهای شهید دستغیب)

موضوع بحث ما راجع به سبک زندگی اسلامی در خانواده بود و اینکه اسلام چه وظایفی را برعهده والدین گذاشته تا با انجام آن وظایف فرزندانی صالح و خانواده با صفا و محبت و جامعه ای سالم و اسلامی داشته باشند که این وظایق را برشمردیم .رسیدیم به هشتمین وظیفه یعنی انتخاب همسر برای فرزند و بحث را ادامه دادیم به اینکه حال که پدر و مادر وظیفه دارند برای فرزند خود همسر انتخاب بکنند آن همسر خوب چه صفات و ویژگی های داشته باشند که اولین ویژگی که ایمان و دین داری بود توضیحش گذشت.

سبک زندگی اسلامی (تربیت فرزندان صالح):

1-      انتخاب نام نیک:

2-    تغذیه با شیر مادرِ با ایمان:

3-    محبت به فرزند:

4-     اهمیت دادن به نماز فرزندان:

5-    آموزش قرآن :

6-    تربیت فرزندان در برخورد های اجتماعی:

7-    آموزش راه های مقابله با مشکلات زندگی:

8-    انتخاب همسر برای فرزند:

که پیامبر (ص) فرمود: « من ادرک له ولد و عنده ما یزوجه فاحدث فالاثم بینهما» (مجمع البیان ؛جلد7؛صفحه220) یعنی هر کس که فرزند در سن ازدواج دارد و توانائی داشته باشد که وسیله ازدواج او را فراهم کند ولی انجام ندهد اگر گناهی از آن فرزند به وقوع برسد به گردن هر دو خواهد بود.

با توجه به این روایت و روایاتی که قبلاً گفتیم ،پدر و مادر باید تلاش مضاعفی بکنند تا همسری خوب و لایق برای فرزندان خود انتخاب کنند و خود فرزندان هم آن ویژگی های که قبلاً اسلام گفته در انتخاب همسر ملاک قرار بدهند اما آن خصوصیات و ویژگی ها:

صفات و ویژگی های همسر خوب:

1-      ایمان و دینداری:

2-    هم کفوی و همتا بودن:

یکی دیگر از ملاکهای اساسی در انتخاب همسر «کفو» و هم شأن بودن و تناسب داشتن با یکدیگر است زیرا بدون رعایت تناسب زن و شوهر ازدواج به نتیجه نخواهد رسید و سرانجام دچار مشکلاتی خواهد شد.هم کفوی یعنی میانشان تناسب برقرار باشد . هر دو مومن و از نظر اخلاق ، فرهنگ ، رفتار و دانش اسلامی همانند باشند پس مهمترین مرحله شباهت و تناسب باید در چهره دینداری جلوه کند یعنی دختر و پسر هر دو باید مومن و دیندار باشند بنابراین از دیدگاه اسلام همتائی و همانندی از نظر موقعیت های اجتماعی ، ثروت،نژاد ،رنگ و قومیت معیار و ملاک نیست هم چنانکه این ویژگی ها معیار مقام و منزلت الهی در پیشگاه الهی به شمار نمی رود.

پیامبر اکرم (ص) دختر یگانه خویش فاطمه زهرا (س) را به ازدواج امیرمومنان علی (ع) در آورد و تنها عامل در این ازدواج همانندی فاطمه (س) و علی (ع) در ایمان و اخلاق ، رفتار و فضائل انسانی بود و هیچ عامل دیگری دخالت نداشت و این در حالی بود که زهرا (س) خواستگاران دیگری داشت که از نظر موقعیت اجتماعی و مالی در شرایط خوبی بودند اما همه آنها با جواب منفی روبرو شدند و پس از ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) ، زنان و دختران قریش فاطمه (س) را سرزنش می کردند که پیامبر (ص) تو را به عقد مردی فقیر و تهی دست در آورد ، در حالی که خواستگاران ثروتمند و فراوانی داشتی.

پس بعضی ها تصور نکنند که زیبائی و مال و موقعیت در مردی که ایمان ندارد و در زنی که آراسته به حقیقت نیست موجب سعادت و سلامت و نشاط و دوام در زندگی است هرچند اگر زیبائی و مال و موقعیت همراه با ایمان و دینداری باشد پسندیده است.که بعداً توضیح خواهیم داد.

بنابراین اگر دختر و پسر از نظر اعتقاد و اخلاق و عمل اسلامی و از نظر قیافه و هیکل ظاهر نزدیک به هم باشند این دو از نظر شرع مقدس هم کفو و شبیه و همانند یکدیگرند و در ازدواج آنها رحمت و برکت حق تجلی خواهد کرد.

در رابطه با مسأله کفو به چند روایت اشاره می کنم:

1-     «عن ابی عبدالله (ع) انه قال : الکفو ان یکون عفیفا و عنده یسار» (بحارالاانوار؛ جلد100؛372) امام صادق(ع) فرمود: یعنی آنکه دارای عفت همه جانبه است و زندگی در کنار او از نظر نفقه سهل و آسان است ، کفو دختر عفیفه و آسان زندگی کن شماست.

یعنی اگر پسر و دختر عفیف و عفیفه باشند در تمام جوانب و کم خرج باشند و قانع باشند هم کفو هم هستند .

2-     رسول اکرم (ص) فرمود:«اذا جائکم من ترضون دینه و امانته یخطب الیکم فزوجوه ان لاتفعلوه تکن فتنة فی الارض و فساد کبیر» (بحارالاانوار؛ جلد100؛372) یعنی کسی که از دختر شما خواستگاری کرد و شما نسبت به دین و امین بودن وی رضایت داشتید حتما زمینه این ازدواج را فراهم نمائید که منع ازدواج کفو با کفو از جانب شما زمینه ساز فتنه در روی زمین و فساد بزرگی است.

آری سختگیری در ازدواج و ایجاد موانع و تکیه بر عادات و رسومات غلط و پیگیری شرایط سخت و طلب جمال و ثروت و مقام از جانب خانواده ها برای پسران و دختران خود علت ازدیاد فساد ها و زنا ، فشارهای عصبی و بیماری های روانی در دختران و پسران است و این همه فتنه و فساد عواقب و توابعش در دنیا و آخرت گریبانگیر آن پدران و مادران و اقوام و خانواده هایی است که در مسأله ازدواج سختگیری می کنند.

3-     حضرت باقر(ع) می فرماید: «ما من زرءة اشد علی عبد ان یأتیه ابن اخیه فیقول زوجنی فیقول لا افعل انا اغنی منک» (ازدواج در اسلام ؛صفحه32) مصیبتی از این شدیدتر نیست که جوان مومنی دختر برادر مومنش را خواستگاری کند و پدر دختر جواب بدهد من از این ازدواج عذر می خواهم زیرا تو از نظر مالی در رتبه من نیستی.

4-     بعد امام صادق(ع) به مردی به نام ابراهیم فرمود: هیچ مومنی بهره ای و سودی خطرناک تر از ثروت نبرد.ضرر مال از زبان دو گرگ درنده که به گله ای بی چوپان از سرو ته گله حمله کنند بیشتر است، این گرگها با گوسفندان چه می کنند ؟ عرض کردم جز فساد کاری نمی کنند. فرمود: راست گفتی .کوچکترین زیان مال این است که مسلمانی خواستگاری دختر مسلمان بیاید و او به عذر نداشتن مال او را براند و از دادن دختر به او خودداری کند.

بنابراین دختری که به خانه شوهر می رود تحت تأثیر خانه و خانواده شوهر خود قرار می گیرد و در آن محیط برنامه هائی به وسیله شوهر از او خواسته می شود باید به آن خانه ای که می رود خانه ای الهی و خانواده ای مومن باشد و همسرش از حسنات باطنی و ظاهری درحد استعداد و طاقتش برخوردار باشد که پیامبر (ص) فرمود: «انما النکاح رق فاذا انکح احدکم ولیده فقد ارقها فلینظر احدکم یرق کریمته» (بحارالانوار ؛جلد103؛صفحه371) نکاح یک نوع بندگی و اطاعت است فردی از شما وقتی دخترش را شوهر می دهد او را در مدار اطاعت و بندگی شوهر در می آورد لازم است هر یک از شما دقت کند دخترش را در اختیار چه کسی قرار می دهد .

به یک روایت بسیار مهم این قسمت توجه کنید: فقال النبی(ص):« من زوج کریمته من فاسق نزل علیه کل یوم الف لعنه» (ازدواج در اسلام ؛ صفحه55) کسی که دختر عزیز و باکرامتش را به فرد بی دین شوهر دهد روزی هزار بار لعنت بر او نازل می شود.

بنابراین شوهر دادن دختر به کسی که پای بند به دین و فرائض الهی و عقاید حقه نیست و به تعبیر کتاب خدا فاسق است جایز نیست و شوهر دادن دختر به مرد بد اخلاق که آلوده به کبر ، فخر ، ضلالت ، حرض ، طمع ، بخل،بد زبانی ، اهل شراب ، ... اکیداً ممنوع است.

ابوحمزه ثمالی می گوید: شخصی به امام باقر(ع) گفت: من از دختر ابی رافع خواستگاری کردم اما او به خاطر فقر و غریب بودن من ،مرا نپذیرفت به همین خاطر چنان حقیر شدم که آرزوی مرگ می کنم .امام باقر(ع) فرمود: به سوی او برگرد و بگو امام می فرماید دخترت را به عقد من در بیاور.

بعد امام باقر(ع) داستان جُوَیبِر را نقل کرد که مردی از اهل یمامه بود که آواز اسلام را شنید و عازم مدینه شد و اسلام آورد و در مکانی به نام صفه زندگی می کرد همراه دیگر مسلمانان و او کوتاه قد و زشت رو و فقیر بود .روزی پیامبر (ص) به کنار اصحاب صفه رفته بود که نگاهش به جویبر افتاد و فرمود: چه خوب است ازدواج کنی تا هم پاکدامنی خود را حفظ کنی و هم آن زن در کار دنیا و آخرت کمک تو باشد.جویبر گفت چگونه یا رسول الله(ص) در حالی که من به حسب و نسب دارم و نه مال و جال .چه کسی به من زن می دهد و کدام زن رغبت می کند همسر من شود.پیامبر (ص) فرمود: اسلام نخوتهای جاهلی و افتخارات به حسب و نسب را منسوخ کرد و محبوبترین نزد خداوند در قیامت فرمانبردارترین و باتقوا ترینشان است.

پس ای جویبر پیش زیاد بن لبید که با تقوا تر از توست برو و بگو پیامبر (ص) مرا به سوی تو فرستاده تا از دخترت ذلفا برای خود خواستگاری کنم.جویبر رفت و پیام پیامبر (ص) را رساند و زیاد در جواب گفت ما رسم نداریم که به غیر هم شأن از انصار دختر بدهیم تو برو و من با پیامبر (ص) صحبت می کنم . جویبر رفت و دختر زیاد ذلفا جریان را با خبر شد و به پدر گفت زود کسی را به نزد پیامبر (ص) بفرست تا از واقعیت مطلع شوی. زیاد نزد پیامبر (ص) رفت و از رسم و رسومات خود که دختر جز به هم شأنهای خود از انصار نمی دهیم گفت و پیامبر (ص) فرمود : جویبر مومن است و مرد مومن شایسته زن مومن است و مرد مسلمان شایسته و همتای زن مسلمان است.پس با این ازدواج موافقت کن.

لذا زیاد جریان را با دختر خود در میان گذاشت و مهر را از مال خود قرار داد و جهیزیه مناسبی را تدارک دید و برای او اثاث کامل خانه تدارک دید و یک سوم رسوم جاهلی را شکست و ازدواج صورت گرفت و زندگی خوب و خوشی را آغاز کردند. چنین بود تا آنکه جویبر در یکی از غزوه ها در کنار پیامبر خدا(ص) به شهادت رسید و پس از شهادت جویبر هیچ زنی در انصار به اندازه ذلفا مورد احترام نبود و به اندازه او خواستگار نداشت.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در کلام امام کاظم (ع) با کظم غیظ که می فرماید: «من کف غضبه عن الناس کف الله عنه عذاب یوم القیامة» یعنی هرکس خشم خود را از مردم باز دارد خداوند عذاب خود را در روز قیامت از او بر می دارد .غضبی که انسان را به گناهان متعددی گرفتار می کند اگر انسان مانع غضبناک شدن خود بشود و تقوا پیشه کند یعنی گناهانی که در اثر خشم بوجود می آید مرتکب نشده است لذا خداوند هم او را در قیامت مورد لطف و رحمت خود قرار خواهد داد.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      تسلیت عرض می کنم شهادت امام کاظم (ع) که روز یکشنبه 25 رجب می باشد:

امام کاظم (ع) برای مبارزه با حاکمان جابر عباسی و نیز اثبات حقانیت اهلبیت (ع) از دو عنصر صبر و استقامت و نماز و عبادت بهره می برد همچنان که خداوند در قرآن فرمود: «واستعینوا بالصبر و الصلاة» این یک درس از آنحضرت است برای تمام شیعیان که در تمام مراحل زندگی از صبر و استقامت و عبادت بهره بجوئیم.

امام کاظم (ع) در چالش مستقیم با حکومت غاصب قرار داشتند لذا در زمینه مبارزه با حاکمان جور بخش اعظمی از عمر گرانمایه خود را در زندان به سر بردند اما از هدایت و کمک مالی به شیعیان لحظه ای آرام ننشستند و نمونه بارز آن حضور علی بن یقطین یکی از یاران خاص ایشان در دربار هارون الرشید به دستور ایشان بود و نامه ها و اموال فراوانی را توسط دو نفر از معتمدین خویش به امام می رساند همچنین علی بن یقطین جهت کمک مالی به شیعیان و حمایت از آنان هر ساله عده ای را از طرف خود به حج می فرستاد و به این بهانه پولهای زیادی به آنها می پرداخت.

این ماجراها علاوه بر این که بیانگر رابطه علی بن یقطین و پشتیبانی مالی از امام است حکایت از تدبیر سیاسی عمیق و تشکیلات سازمان یافته بین امام و علی بن یقطین نیز دارد.

2-     سه شنبه 27 رجب ، مبعث پیامبر اعظم (ص) در 40 سالگی:

که این عید بزرگ مبعث را تبریک و تهنیت عرض می کنم و در اینجا هدف از بعثت را از فرمایشات مقام معظم رهبری عرض می کنم :

آنچه برای ما به عنوان درس و استفاده از این حادثه و عید باید مطرح شود پیام مبعث در حد درک و قدرت استفاده ما است .که سه هدف را می توان بیان کرد :

الف- در قلمرو وجود فردی : تهذیب انسان ، که در قرآن می فرماید:«لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلو علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة » این تزکیه و آموختن کتاب همان تحول درونی است . انسان برای اینکه به هدف خلقت خود برسد باید به هدف بعثت انبیاء درباره خود نائل شود یعنی متحول گردد یعنی درست شود خوب شود و از آلودگی ها و پستی ها و عیب ها نجات پیدا کند.

و پیامبر (ص) هم فرمود: «انما بعثت لاتم مکارم الاخلاق» یعنی اساساً بعثت من برای این است مکارم اخلاق را در میان بشر و افراد جامعه و امت خود کامل شود.

ب- در قلمرو حیات اجتماعی : استقرار عدالت اجتماعی، در قلمرو حیات اجتماعی چیزی که به عنوان هدف معین شده است عدالت اجتماعی است «لیقوم الناس بالقسط» یعنی عدل خرد شود و به شکل عدالت اجتماعی در آید همان چیزی که بشر امروزی به آن نیاز شدیدی دارد .

ج- برانگیخته شدن فکر و اندیشه : همه پیامبران مبعوث شده اند تا در بشر نیروی خرد را ، نیروی تفکر را احیا کنند.

که همه گفتار و رفتار و سنتهای پیامبر (ص) برای این سه هدف بود که انسانها به آنها برسند.

3-   شنبه سوم خرداد ماه ، فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس (1361ه.ش) که روز مقاومت و ایثار و پیروزی نامگذاری شده است:

مقاومت 43 روزه مردم و معجزه فتح خرمشهر فصل مهم 8 سال دفاع مقدس بود چرا که بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند که اگر خرمشهر مقاومت نمی کرد و متجاوزان به آسانی آنجا را اشغال می کردند شاید سرنوشت جنگ اینگونه رقم نمی خورد . این پایداری سترگ سدّی شد در برابر اینکه بعثی ها سریع به اهدافشان برسند و توان نظامی آنها در منطقه به هم بریزد . آزادسازی خرمشهر در عملیات شگفت انگیز بیت المقدس از قدرتی حکایت می کرد که همت و ایمان رزمندگان اسلام آن را پدید آورد.

اگر نگاهی به رخداد های پس از فتح خرمشهر و پیامهای رسمی و غیررسمی که دولت مردان آمریکایی و متحدانش صادر کردند بیاندازیم به روشنی حکایت از آن دارد که برپاکنندگان اصلی جنگ تحمیلی از کارآمدی طرح حمله نظامی به ایران ناامید شده بودند چونکه قدرت دفاعی ایران ظهور پیدا کرد و به یک قدرت منطقه ای شناخته شد و سد محکمی شد در مقابل طماعان بیگانه.

در اینجا برخی از علل پیروزی در خزمشهر را ذکر می کنم تا بدانیم که تکلیف امروز ما چیست ؟ و آن علل را سرمقش امروز خود قرار بدهیم:

اطاعت از رهبری ولایت فقیه، حضور یکپارچه مردم در صحنه های دفاع مقدس،حذف لیبرالهای وابسته از صحنه سیاسی انقلاب،همکاری و هماهنگی و اتحاد ارتش ، سپاه و بسیج ، شهامت فرماندهان ، روحیه شهادت طلبی ،برنامه ریزی اصولی-علمی دقیق و حساب شده این عملیات، ایمان و اتکا به نصرت الهی و نهایتاً مدد و عنایت حق تعالی (مثل آزاد سازی خرمشهر)

این موارد و علل همیشه و تا هر زمان که دشمن و استکبار جهانی و شیطان بزرگ به عادت زشت خود ادامه می دهد تکلیف ماست اگر آنها را به کار بستیم دشمن ناکام خواهد ماند و روز به روز بر قدرت و عزت ما افزوده خواهد شد به عنوان نمونه مذاکرات هسته ای در ژنو که اولاً آنها مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند و از طرفی آنطور که می خواهند (یعنی عبور از خط قرمز های ما و تعطیلی فعالیت های صلح آمیز هسته ای و ...) به نتیجه نرسند این یعنی اینکه ملت و مسئولین و فرمانهان نظامی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تمام آن علل را سرمقش خود قرار داده اند و عمل می کنند.

« و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» که امروز همه فرمانهان در تمام عرصه ها آمادهه اند تا هر توطئه ای را در نطفه خفه کنند.

و همه دولت و مردم نباید به غرب و رفع تحریمها چشم بدوزند و طبق فرمایش بزرگ دیده بان انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری (ادام الله ظله) تنها راه نجات کشور استحکام و ساخت درونی قدرت است و ساخت درونی قدرت که مبتنی بر باور شعار توأم با شور « ما می توانیم » چونکه غربی ها قابل اعتماد نیستند و هسته ای را بهانه کردند و دنبال این هستند که اگر ایران تسلیم نشود در مدت 20 الی 30 سال تحریم ها را کش بدهند.

4-   ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری:

که مقام معظم رهبری در این ابلاغیه 14 ماده ای موارد مهمی را برای خروج از چالش جمعیتی به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده و با عنایت به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی ، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت ویژه و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سالهای گذشته تاکید کردند : که برنامه ریزی های جامع برای رشد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاستهای جمعیتی انجام گیرد و دولت تلاش کند زمینه سازی کند و خدماتی که لازمه رشد جمعیت است ایجاد کند و مردم نیز با مدیریت صحیح به ندای رهبری لبیک بگویند مانند آسان گرفتن زندگی و ازدواج ها به رشد جمعیت کمک کنیم. اما متأسفانه برخی مسأله اقتصادی را علت داشتن فرزند کم می دانند و برخی داشتن فرزند زیادی را بی کلاسی می دانند و عده ای می گویند شاید نتوانیم تربیت کنیم در صورتی که اینها نشانه بی اعتمادی به خداوند است و اینکه هیچ توجهی به دین مبین اسلام ندارند که چه دستوراتی را برای تربیت خوب فرزندان داده است.

5-   اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق و پیشتاری دولت قانون وابسته به نوری مالکی:

اعلام نتایج انتخابات مجلس عراق و پیشتازی دولت قانون وابسته به نوری مالکی نشان داد که تمام تلاشها و تبلیغاتی که در ماه های اخیرجریان داشت علیه این گروه و شخص نوری مالکی تلاش این بود که ابتکار عمل را از جریان سیاسی شیعه گرفته شود اما مشخص شد که این تلاشها بی ثمر بوده است.

اما باید در بین گروههای مختلف عراق اتحاد برقرار شود.

و حال تمام دشمنان حکومت سوریه تلاش می کنند تا انتخابات در سوریه را نیز بی اعتبار کنند از یک طرف این انتخابات را غیر قانونی می دانند و خواستار ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه شدند و این حرکات نشان می دهد که آنها از نقش بر آب شدن برنامه ها و طرح های خود علیه حکومت سوریه خشمگین هستند و دست به هر اقدامی خواهند زد.البته غیر از این هم از دشمنان انتظار نمی رود چون آنها منافع و نجات خود را در همین دخالتهای بیجا و به هم ریختن ملتها و دولتها و ظلم به ملتها و غارت انها می دانند. مانند اوکراین و مصر و ...

6-    برگزاری شورای فرهنگ عمومی در بخش جوادآباد:

و تلاش برای ارتقاء سطح فرهنگی و فرهنگ عمومی برگرفته از دین مقدس اسلام در بخش که باید در شهر و روستا و خانه و اداره و رفتارها و گفتارها مشاهده شود و شهری کاملا دینی و اسلامی و مذهبی داشته باشیم و در این راستا باید نقشه فرهنگ ایجاد و طراحی شود.

7-   دقت در صرفه جوئی و عدم اسراف در تمام نعمتها مخصوصا آب با توجه به آغاز گرما در کشور:

« قال ابوعبداالله (ع) یا عبید ان السرف یورث الفقر » (الکافی ،جلد4،صفحه53) اسراف موجب فقیر شدن می باشد که اگر توجه به نعمتها نشور خداوند آنها را خواهد گرفت.(قحطی و کشتن و خوردین فرزندان ، قطحی نان و خوردن نان آلوده)

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658