اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
جمعه 23 آذر 1397.
تاریخ شمسی :
الجمعة 6 ربيع ثاني 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 23 خرداد 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 23/03/1393

عناوین خطبه اول

موضوع: برخی از علل طولانی شدن غیبت و عدم ربط ما با امام زمان (عج)

روز جمعه و متعلق به حضرت ولیعصر(عج) و روز ولادت آنحضرت است .اولاً این ولادت باسعادت را خدمت همه شما نمازگزاران و عاشقان اهلبیت (ع) تبریک و تهنیت عرض می کنم و ثانیاً موضوع بحث را به علتهای طولانی شدن غیبت امام زمان (عج) و علت عدم ربط ما به امام زمان (عج) اختصاص می دهم ....

علتهای طولانی تر شدن غیبت امام زمان (عج) و عدم ربط ما با امام زمان (عج):

همانطور که می دانید غیبت امام زمان (عج) به معنای ندیدن نیست بلکه به معنای نشناختن است یعنی ما امام زمان (عج) را می بینیم اما نمی شناسیم و ....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 23 خرداد ماه ، خجسته میلاد حضرت مهدی موعود بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه(255ه.ق)، روز جهانی مستضعفان:

2-     جمعه 23 خرداد به همین مناسبت (روز ولادت امام عصر(عج)) روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامیده شده است:

3-   جمعه 23 خرداد ماه ، فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی (1359 ه.ش)و توصیه های رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان جهاد دانشگاهی:

4-   دوشنبه 26 خرداد ، شهادت مجاهدان دلیر اسلام شهیدان بخارائی ، امانی ،صفار هرندی و نیک نژاد از عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم شاه (1344ه.ش):

5-   سه شنبه 27 خرداد ، فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358 و روز کشاورزی:

6-    دهه آخر شعبان به عنوان دهه تکریم و غبار روبی مساجد از سوی امور مساجد اعلام گردیده است:

7-   خیانتها و جنایت های گروه تکفیری و تروریستی داعش در عراق و سوریه:

8-   با مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب از فتنه 88 عبور کردیم:

9-     فصل برداشت محصول و انجام واجبی به نام زکات:

 

نماز جمعه 23/03/1393

مشروح خطبه اول

موضوع: برخی از علل طولانی شدن غیبت و عدم ربط ما با امام زمان (عج)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: خداوند متعال در سوره مبارکه حدید سه اثر برای تقوا بیان می کند و می فرماید :« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِن رَّحْمَتِهِ وَيَجْعَل لَّكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۲۸ » (سوره حدید) خدای منان در این آیه دو فرمان صادر کرده است .فرمان اول تقواست و فرمان دوم ایمان به حضرت رسول اکرم (ص) که اگر تقوا و ایمان به پیامبر داشته باشید سه نتیجه و اثر خواهد داشت :

نتیجه اول : اینکه خداوند دو پیمانه رحمت الله یکی در دنیا و دیگری در آخرت به شما خواهد داد و یک تفسیر زیبائی هم دارد که از « كِفْلَيْنِ مِن رَّحْمَتِهِ» به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) معنا شده است یعنی اگر با تقوا باشید و به پیامبر (ص) ایمان بیاورید محبت و معرفت به این دو بزرگوار و تبعیت از دو امام بزرگوار و لطف و عنایت آن دو را به شما خواهد داد.

نتیجه دوم : تقوا این است که « يَجْعَل لَّكُمْ نُورًا تَمْشُونَ بِهِ » نوری را در فکر و دل و زندگی شما قرار می دهم که همه چیز و همه کس را بشناسی و سرت کلاه نرود و با آن نور زندگی سیاسی و اقتصادی،فرهنگی ، اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی درستی داشته باشی و فریب مکاران عالم را نخوری.اما سوال اینجاست که این نور چیست که با آن راه می روم و سخن می گویم و تصمیم می گیرم؟ فرمودند: « یجعل لکم اماما تاتمون به» (بحار الانوار ؛جلد 23؛صفحه319) این نور در این زمانه نور امام زمان (عج) است در هر عصر نور امام همان عصر است اگر با تقوا شدید خدای منان نور امام زمان را در دل شما قرار می دهد یعنی با نور امام زمان (عج) راه می روید ،سخن می گوئید ،تصمیم می گیرید و انتخاب می کنید و با نور حضرت مشی سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ،اعتقادی ، اجتماعی خواهید داشت و با تقوا می توانید با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشید

نتیجه سوم: تقوا و ایمان به پیامبر آمرزش گناهان است یعنی اگر تقوا داشته باشید و ایمان به پیامبر (ص) داشته باشید دیگر گناه نمی کنید.

قال الله تبارک و تعالی: « وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ﴿۵ » (سوره قصص) می خواستیم برکسانی که در زمین به زبونی کشیده شده اند منت نهیم و آنها را پیشوایان مردم گردایم و ایشان را وارثان زمین کنیم.

این یک قانون الهی و جاری خداوند است که با حکومت عدل و حق جهانی قرآن و سنت در جهان پیاده شود و مردم مستضعف را از سلطه طاغوت نجات دهد که حضرت علی (ع) در تفسیر « الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا» فرمود : این گروه آل محمد (ص) هستند که خداوند مهدی (عج) آنها را بعد از زحمت و فشاری که بر آنها وارد می شود بر می انگیزد و عزتشان می دهد و دشمنان آنها را خوار می گرداند .انشاءالله که به زودی اتفاق بیافتد.

روز جمعه و متعلق به حضرت ولیعصر(عج) و روز ولادت آنحضرت است .اولاً این ولادت باسعادت را خدمت همه شما نمازگزاران و عاشقان اهلبیت (ع) تبریک و تهنیت عرض می کنم و ثانیاً موضوع بحث را به علتهای طولانی شدن غیبت امام زمان (عج) و علت عدم ربط ما به امام زمان (عج) اختصاص می دهم .

علتهای طولانی تر شدن غیبت امام زمان (عج) و عدم ربط ما با امام زمان (عج):

همانطور که می دانید غیبت امام زمان (عج) به معنای ندیدن نیست بلکه به معنای نشناختن است یعنی ما امام زمان (عج) را می بینیم اما نمی شناسیم و در روایت آمده که وقتی امام زمان (عج) ظهور پیدا کرد همه می گویند ما این آقا را دیدیم و به مجلس ما آمده است و یا او را در کوچه و خیابان دیده ایم ،اما نشناختیم.

همانند یوسف که در بین برادران بود اما برادران یوسف را نشناختند ولی حضرت یوسف آنها را شناخت .اما صادق(ع) فرمود: چونکه برادران یوسف گناه کرده بودند لذا گناه مانع شناختن یوسف شد.

در سه روایت از امام زمان (عج) به شمس و خورشید در پس پرده ابر تعبیر شده است .مرحوم علامه مجلسی این روایت را در بحارالانوار آورده و هشت لطیفه عالی از آن استفاده کرده است که یکی از لطائفش این است که در برخی از شهرها خورشید قابل رویت نیست و در بعضی شهرها که هوا صاف است می توان خورشید را مشاهده کرد . نتیجه می گیریم که امام زمان (عج) برای بعضی از دلها نا آشناست ، ابر گناه قلب آنها را گرفته است بنابراین نمی توانند حضرت را ببینند و بشناسند ولی بعضی از دلها همچون آینه صاف و زلال است.

آیینه شو جمال پری طلعتان طلب               جاروب کن تو خانه را سپس مهمان طلب

لذا امام صادق(ع) می فرماید :« لَا يَكُونُ الْعَبْدُ مُؤْمِناً حَتَّى يَعْرِفَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْأَئِمَّةَوَ إِمَامَ زَمَانِهِ وَ يَرُدَّ إِلَيْهِ وَ يُسَلِّمَ لَهُ‏» (کافی ؛جلد1؛صفحه255؛حدیث2) بنده مومن نخواهد بود مگر آنکه خدا و رسول او و همه امامان و امام زمان خود را بشناسد و به او رجوع کند و تسلیم او باشد .

خوب ما کجای این شناخت قرار داریم ؟ چقدر امام زمان (عج) را شناختیم و به او رجوع کردیم و تسلیم او شده ایم ؟

یک جریان معروفی است از کتاب « قبصرة الولی فی من رای القائم المهدی(عج)» مرحوم سید هاشم بحرانی از علی بن مهزیار که همه می دانید ایشان بیست سفر مکه رفت و در سفر بیستم خدمت امام زمان (عج) رسید وقتی قاصد آمد او را پیش امام (عج) برد او را با کنیه اش صدا زد و پرسید :یا ابالحسن ما الذی ترید؟ دنبال چه می گردی؟ چه می خواهی! علی بن مهزیار به قاصد امام زمان (عج) عرض کرد :« ارید الامام المحجوب عن العالم » من دنبال امامی می گردم که محجوب و غایب از دیدگان عالم است و مردم او را نمی بینند و او در پس پرده غیبت است. قاصد گفتند : جواب غلطی دادی . فرمود : « و ماهو المحجوب عن العالم و لکن حجبه سوء اعمالکم» چه کسی می گوید حضرت محجوب از عالم است ، اعمال بد شما او را محجوب کرده است مگر کسی را سراغ داریم که ظاهرتر و روشن تر از امام زمان (عج) باشد .امام زمان (عج) حاضر است و ما غائبیم.

گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است              گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است

نزدیک تر از قلب منی با من مهجـــــــور                 دوری زمن است و از تو ما را گله ای نیست

پس باید تلاش کنیم و این موانع و جابجائی های که خود ما ایجاد کردیم برداریم و از خودمان بگذریم تا به خدا و امام زمان (عج) برسیم اگر خودمان را ساختیم و موانع را برداشتیم امام زمان (عج) همه جا هست چون خلیفة الله است.

قاصد او را تا نزدیک خیمه امام زمان (عج) برد می گوید وقتی خواستیم وارد بر محضر امام زمان (عج) بشویم علی بن مهزیار گفت : اسبم را کجا ببندم ؟ معلوم شد غیر از عشق حضرت چیز دیگری هم در دلش است.چونکه امام زمان(عج) سریع الرضا ء است و سریع جواب می دهد .پس چرائی بیست سفر رفتن علی بن مهزیار و جواب نگرفتنش مشخص شد که امام زمان (عج) فرمود : بیا پیش من . ولی او هنوز اسبش را فراموش نکرده .

علی بن مهزیار می گوید خدمت حضرت رسیدم.حضرت پرسید: «یا اباالحسن ما الذی بطا بک عنا الی الان» راستی چه شد که تا الان نزد ما نیامدی « قد کنا نتوقعک لیلاً و نهاراً » ما شب و روز منتظر شما بودیم .

خلق حضرت خلق الهی است .خداوند می فرماید: « لو علم المدبرون عني كيف اشتياقي بهم و انتظاري الي توبتهم لماتوا شوقا » (الجواهر السنیه فی الاحادیث القدسیه) آنهائی که پشت به من کرده اند اگر می دانستند که من چقدر به آنها علاقه دارم و چقدر انتظارشان را می کشم از شوق و علاقه می مردند.

پس حضرت هم اینگونه است ، او منتظر ماست تا از تعلقات دنیا جدا کند و با خود ببرد .

علی ابن مهزیار گفت : گفتم قاصد شما نیامد ،من که بلد نبودم.حضرت سر مبارکشان را زمین انداختند و با انگشت مبارک روی زمین خط کشیدند بعد سر مبارک را بلند کردند و فرمودند : قاصد نیامد؟لا. جواب درستی ندادی بلکه سه حرکت و عمل شما باعث شده است که پیش ما نیائید:

1-      «لا ولکنکم کثرتم الاموال» :

بلکه شما دنبال دنیا هستید دنبال مالی که باطنش مار است هستید و مالی که به آن تمایل پیدا کردید و شما را منحرف کرده است چون خداوند فرموده است « وَمَا هَذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ ... ﴿۶۴ » (سوره عنکبوت) زندگی دنیا جز سرگرمی و بازی نیست هر کس سرگرم این دنیا بشود از امام زمان (عج) دور خواهد شد.

روزی بهلول را دیدند که به کنده درختی گلاویز شد ، گاهی یک سر آن را می گیرد بلند می کند ولی زمین می گذارد و گاهی طرف دیگر آن را بلند می کند و زمین می گذارد .علت پرسیدند ؟ گفت: دنیا را گرفتم آخرتم رها شد. آخرت را گرفتم دنیا رها شد.خواستم هر دو را با بگیرم نتوانستم . وقتی کمی خوب اندیشیدم به این نتیجه رسیدم که باید دنیا را با اهلش رها کنم به امیدی که رستگار شوم. با مادیات نمی شود به خدا برسیم بلکه باید با خدا به همه چیز برسیم . پس « حب الدنيا وحب الله لا يجتمعان في قلب أبداً » (تنبیه الخواطر ؛صفحه 362)

از عاقبت اهل دنیا ؛ حجاج بن یوسف که بهترین لذت او کشتن مظلومی در نزد او بود.33 هزار نفر زندانی داشت ،20 سال حکومت کرد و تشنه خون شیعیان علی (عج) بود اما عاقبت در محل نمازش نشسته بود سوسکی آمد و با دست او را کشت و با میکروب آن سوسک دستش ورم کرد و معده اش پر از کرم شد و طبیبی آمد ،تکه گوشتی از راه دهان به معده اش فرستاد وقتی بیرون آمد دیدند انواع حشرات ریز به گوشت چسبیده بود به جهنم واصل شد که خداوند با ناتوانترین مخلوقاتش او را کشت.

و پیامبر(ص) هم فرمود: « يأتي على الناس زمان همهم بطونهم وشرفهم متاعهم وقبلتهم نساؤهم ودينهم دراهمهم ودنانيرهم أولئك شر الخلق لا خلاق لهم عند الله» (منتخب الاثر؛صفحه438) زمانی فرا می رسد که مردم همّ و غمشان فقط شکمشان ، و شرف آنها اموالشان و قبله آنها زنانشان و دین آنها درهم و دینار است آنها بدترین مردم هستند و در نزد خداوند ارج و قربی ندارند.

2-    « وتجبرتم علی الضعفاء المومنین » :

تکبر ، بزرگی ،جباریت در برابر ضعیفان منتهی هر انسانی به توان خودش و هر انسانی به زیر دستان خودش ممکن است این تحکم و جباریت را محیط خانواده داشته باشد.

تکبر شیطان را ملعون و کافر کرد « وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِيسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ ﴿۳۴ » (سوره بقره)

تکبر محل شکار بزرگ شیطان است . « الْكِبْرِ مَصْيَدَةُ إِبْلِيسَ الْعُظْمَى » (حضرت علی(ع)؛ مستدرک ؛جلد12؛صفحه28)

اگر کسی تکبر داشته باشد از خدا و پیامبر (ص) دور خواهد شد ، داخل بهشت نمی شود ،گمراه می شود و از نفس پیروی می کند .

وقتی پیامبر (ص) از مکه هجرت کرد و به مدینه آمد بزرگان آمدند که پیامبر (ص) را به منزل خود ببرند ولی پیامبر (ص) فرمود افسار شتر را گردنش می گذارم هر کجا رفت همانجا منزلگاه من است .شتر آمد تا به میدانگاهی رسید نشست نزدیک خانه ابوایوب انصاری اما خیلی فقیر بود .ابوایوب جلو آمد، گفت یا رسول الله(ص) وضع زندگی من در حدی نیست که مناسب با مقام شما باشد و اگر شما نیائید هم من ناراحت نمی شوم.اما انتظار دارم به من بی اعتنا نباشید هر که هستم متدین و مذهبی و معتقدم و پایبندم ودلم نمی خواهد به خاطر نداری بی اعتنایی ببینم.

پیامبر (ص) فرمود چه کنم ؟ عرض کرد یا رسول الله شما خودت خانه ما نیا ، مقداری از اثاثتان را که کاری ندارید بیاورید منزل ما به مردم بگوئیم اگر پیامبر به ما عتنائی نداشت اثاثش را به منزل ما نمی آورد .پیامبر (ص) فرمود: ای ابوایوب تمام اثاث های ما را ببر منزل خودت ،خودم هم می آیم و پیامبر (ص) به خانه ابوایوب انصاری فقیر اما با ایمان رفت و حتی مادر او را که نابینا بود را هم شفا داد و بینا شد. این احترام پیامبر (ص) به فقرا بود ، ماچگونه هستیم؟

پس امام زمان(عج) به اندازه مال و اموال و فقر و غنای ما نگاه نمی کند بلکه به ایمان و اعتقاد ما نگاه می کند آیا توانسته ایم زندگی را جوری بسازیم که اگر امام زمان (ع) تشرف آوردند بتوانیم دعوت کنیم و امام زمان (عج) نیز بپذیرند و بیایند داخل خانه ما.

3-    « وقطعتم الرحم الذی بینکم فای عذرلکم؟»:

قطع رحم کردی .برادر با برادر فرزند با پدر ، فامیل با فامیل .به فرموده امیرالمومنین (ع) « الاقارب کالعقارب » فامیل ها مثل عقرب می مانند مرتب به هم نیش می زنند .تو چرا نیامدی ؟ او می گوید چرا کم آوردی؟ او می گوید چرا این را نیاوردی؟

امام باقر(ع) می فرماید :« ثلاث خصـال لايمـوت صـاحبهن ابـدا حتـى يـرى وبـالهن : البغى, وقطيعه الـرحـم و اليميـن الكـاذبه يبــارز الله بها» و بعد در ادامه می فرماید همانا شتابانترین اطاعت از جهت پاداش صله رحم است .همانا مردمی گناه کارند اما به واسطه صله رحم اموالشان رشد کرده .همانا قطع رحم بریده شدن نسل است.

و پیامبر (ص) فرمود: اگر شما صله رحم داشته باشید من چهار چیز را ضمانت می کنم: دوستی فامیل،فراوانی اموال، طول عمر و دخول در بهشت.

ای مهزیار این سه عامل باعث شده که ما را نمی شناسید و به محضر ما نمی آئید .ای علی بن مهزیار حالا چه عذری داری بگوئی؟ گفتم : « فقلت التوبه التوبه الا قاله الا قاله» بعد امام (عج) فرمود: اگر استغفار شما برای همدیگر نبود ما رحمتمان را از شما قطع می کردیم.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 23 خرداد ماه ، خجسته میلاد حضرت مهدی موعود بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه(255ه.ق)، روز جهانی مستضعفان:

با عرض تبریک این خجسته میلاد امام زمان (عج) . باید تلاش کنیم که خود را از منتظران واقعی باشیم و جامعه نیز جامعه منتظر باشد.انتظار یعنی آمادگی همه جانبه و توأم با امید برای ظهور امام زمان(عج) برای اینکه بتوانیم جزء منتظران حقیقی آن عدل منتظَر باشیم باید به نکاتی توجه داشته باشیم و عمل کنیم.

1- استقامت در دین ،پارسایی و تخلق به مکارم اخلاق که امام صادق (ع) می فرماید: « من سره أن يكون من أصحاب القائم فلينتظر وليعمل بالورع ومحاسن الاخلاق »

2- پیوند با کانون ولایت و امامت یعنی حفظ و پیوند قلبی و تجدید دائمی عهد و پیمان با حضرت مهدی(عج).امام باقر (ع) فرمودند قرآن می فرماید: « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ ﴿۲۰۰» (سوره آل عمران) برای انجام واجبات صبر کنید و در برابر دشمنانتان پایداری کنید و پیوند خود را با امام و ولی خود مستحکم نمائید.

3- ارتباط با فقها و مراجع تقلید به ویژه ولی فقیه که امام عصر(عج) در یکی از توقیعات خود در پاسخ به اسحاق بن یعقوب می فرمایند : « الحَوادِثُ الواقِعَةْ فَارْجَعُوا اِلي رَواةِ حَديثُنا فَانّهُمْ حُجَّتي عَلَيكُم وَ اَنَا حُجّةُ الله عَلَيهِم»

4- استغاثه به حضرت مهدی (عج) : استغاثه به معنای فریاد خواهی و فریادرسی خواستن است که استغاثه کننده ولیّ خدا را به درگاه خداوند وسیله قرار دهد و بگوید :« اَینَ مُعِزَّ الاَولِیَاءِ وَ مُذِلُّ الاَعدَاء»

5- انس شبانه روزی با قرآن.

2-     جمعه 23 خرداد به همین مناسبت (روز ولادت امام عصر(عج)) روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامیده شده است:

سربازانی که به فرموده مقام معظم رهبری : چشمان بیدار نظام و پشتیبان ملت و یاور دستگاه های حکومتی هستند.

که واقعاً در این نظام و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خدمات شایانی را داشتند و این امنیت و آرامشی که در کشور حاکم است مرهون زحمات و تلاشهای بی وقفه خادمان نظام من جمله سربازان گمنام امام زمان (عج) است و در هر زمینه ای که امکان نفوذ و خرابکاری از طریق دشمنان چه داخلی و چه خارجی وجود دارد آنجا را مسدود کردند و به وظائف دینی و شرعی و قانونی خود عمل کردند .

این روز را به این عزیزان تبریک می گوئیم.

3-   جمعه 23 خرداد ماه ، فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی (1359 ه.ش)و توصیه های رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان جهاد دانشگاهی:

که امام جهت بازسازی و دگرگون ساختن نظام آموزش عالی کشور و زدودن مظاهر فرهنگ غرب از چهره دانشگاه های ایران بود و بعد ها حیطه کار این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییرنام داد و سازماندهی امور جامعه را در زمینه های مختلف بر اساس فرهنگ غنی اسلام بر عهده گرفت.چونکه جامعه و دانشگاه های ما ارتباط تنگاتنگی دارند و اثر گذاری بالائی نسبت به همدیگر دارند باید توصیه های مقام معظم رهبری را که در جمع مسئولان جهاد دانشگاهی مطرح فرمودند نصب العین خود قرار دهند.

که فرمودند : کشور ما نیاز به تولید علم ، شتاب علمی جدی و مرجعیت علمی دارد و برای محقق شدن این سه نیاز کشور باید حرکت جهادی شکل بگیرد و از تقوا و توکل مدد گرفته شود و نیروهای شایسته ای تربیت کنند و از سیاسی کاری بپرهیزند ، آنوقت کشورمان به خود خواهد بالید.

4-   دوشنبه 26 خرداد ، شهادت مجاهدان دلیر اسلام شهیدان بخارائی ، امانی ،صفار هرندی و نیک نژاد از عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر وقت رژیم شاه (1344ه.ش):

حسنعلی منصور عامل تصویب و اجرای کاپیتولاسیون در سال 1343 بود که شهدای فوق تصمیم گرفتند رژیم را بدلیل تبعید امام و کشتار مردم در 15 خرداد مجازات کنند که از آیت الله العظمی میلانی کسب اجازه کردند و در یک اعدام انقلابی حسنعلی منصور را به هلاکت رساندند و خود آنها پس از دستگیری به شهادت رسیدند.

5-   سه شنبه 27 خرداد ، فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال 1358 و روز کشاورزی:

که امیدواریم جهاد کشاورزی با همان تلاشهای جهادی خود که در جبهه های حق علیه باطل داشتند در زیر آتش دشمن به ساخت سنگر مشغول بودند و شهیدانی را و ایثارگرانی را تقدیم اسلام نموده است در عرصه کشاورزی که یکی از پایه های مهم اقتصاد کشور است جهاد گونه عمل کنند و مشکلات کشاورزان عزیز را برطرف کنند.

مشکلات عشایر و مشکل کم آبی و خدمات رسانی به کشاورزان را مدیریت و برطرف کنند چونکه امام (ره) فرمود: مایه شکستگی مملکت اسلامی است که در ارزاقش محتاج دیگران باشد آن هم به دشمنان خود..

بنابراین هم کشاورزان باید قدر خود را بدانند و وظیفه خود را انجام دهند که ادامه دادن به کشاورزی با کیفیت و همچنین دولت نیز وظیفه دارد در امر کشاورزی از کشاورزان پشتیبانی کند و به آنها کمک کند.در ضمن این روز را به جهادگران بی سنگر تبریک می گوییم.

6-    دهه آخر شعبان به عنوان دهه تکریم و غبار روبی مساجد از سوی امور مساجد اعلام گردیده است:

مساجدی که بیت الله هستند و بهترین سنگر در خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند. از همین مساجد بود که امام راحل و ملت ایران بت دوران را سرنگون کردند و از همین مساجد بود که شهدا را تربیت کرد و هشت سال دفاع مقدس مدیریت شد و دیگر ویژگی های مساجد .لذا دهه آخر شعبان به عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد معرفی شده است تا بلکه مساجد و امام جماعت و هیات امناها و جوانان و زنان و مردان بر رسالت خود آگاه بشوند و وظیفه اصلی خود را نسبت به این پایگاه فرهنگی بدانند و از لحاظ فرهنگی ،عمرانی ، بهداشت و زیبا سازی ،جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و اصلاح روشهای غلط در برخی مساجد و ... مساجد را فعال و پویا و احیا کنند.تشکر ویژه از حجت الاسلام و المیلمین حاج علی اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کل کشور به خاطر مدیریت و طرح و برنامه هائی که ارائه و اجرا می کنند.

7-   خیانتها و جنایت های گروه تکفیری و تروریستی داعش در عراق و سوریه:

تروریستهای داعش با حمایت گسترده حامیان خارجی غائله ای که در عراق به وجود آوردند و نیروهای گروه جنایت کار و تروریستی داعش پس از آنکه در هجوم به سامرا ناکام ماندند و با مقاومت گروه های مردمی و امنیتی مواجه شدند به شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق حمله کردند و همچنین شهرهای اطراف را نیز مورد حمله تروریستی خود قرار دادند که چند نکته را لازم می دانم عرض کنم:

اول اینکه جولان دادن تروریستها در عراق که ابتکار عمل آن در دست دولت شیعی است (به دلیل اکثریت بودن آن) یک هشدار است برای گروههای سیاسی عراق که راه تفرقه را پیش گرفته اند .

دوم اینکه یک ننگ برای مجامع بین المللی و یک خطر جدری نه تنها برای منطقه بلکه برای جهان است چون گروهها و دولتهای که سبب کینه از دولت عراق در برابر جنایات تکفیری ها سکوت کرده اند قطعا در آینده آتش فتنه این گروه های تروریستی و جنایتکار دامن آنها را نیز خواهد گرفت.

سوم هشدار به کشور های عربی و اسلامی مانند عربستان و قطر که از این گروه تکفیری و تروریستی در کنار دشمنان اسلام قرار گرفته اند و حمایت می کنند این برای شما ننگ است، شما آبروی اسلام را می برید ، خداوند آبروی شما را ببرد.شما دیکته های آمریکا و غده سرطانی منطقه را که برای از بین بردن اسلام به شما می دهند اجرا می کنید.

چهارم ، همه تکفیری ها و تروریستهای داعش و حامیان آنها بدانند که دارند به خط قرمز های شیعیان و مسلمانان نزدیک می شوند آن هم سامرا و کربلا و نجف که همه هستی شیعیان است و اگر وارد این خطوط بشوید شیعیان شما را محو و نابود خواهند کرد و این وعده الهی است که کفار را به هلاکت خواهند رساند.« يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (8)» (سوره صف) شما با دهان خود می خواهید نور ائمه و شیعیان و اسلام را خاموش کنید اما بدانید ره به جائی نخواهید برد و به فضل الهی زمینه نابودی کامل خود را فراهم نموده اید.

همچنین پاکستان حملات تروریستی متعددی را در هفته گذشته شاهد بود که مهاجمان به کاروان زائران شیعه و فرودگاه و یک اتوبوس که مسافرین آنها از ایران و سالگرد رحلت امام (ره) بر می گشتند حمله کرده و عده ای را به شهادت رساندند. چرا در پاکستان اراده لازم و هماهنگی برای مقابله با این گروه ها وجود ندارد ، حتی برخی موسسات حکومتی از اینها حمایت هم می کنند.

8-   با مدیریت هوشمندانه رهبر انقلاب از فتنه 88 عبور کردیم:

رهبر معظم انقلاب با اتکا به خداوند و اعتماد به مردم و درک و شناخت صحیح از بحران و بصیرت بخشی و قانون گرائی بحرانهای پیش آمده را مدیریت کردند .اولاً قدرت نظام و ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برای همه آشکار شد و ثانیاً باید ملت بیش از این هوشیار باشد که دشمن تلاش می کند پس از فتنه 88 جایگاه ولایت و رهبری را به هر نحوی که می تواند متزلزل کند با کانالیزه کردن مطالبات به سمت ولایت و رهبری و ایجاد نارضایتی عمومی و تلاش برای اعتماد زدائی و اعتبار زدائی از ارکان نظام و ... که هوشیاری و بصیرت ملت را می طلبد.

9-     فصل برداشت محصول و انجام واجبی به نام زکات:

زکات درمان بخل و کلید برکت و زیاد شدن رزق و بیمه کردن مال است .زکات انسان را نزد خداوند محبوب می گرداند و باعث می شود غضب الهی را فرونشاند و سبب قبولی نماز و خواب راحت است و نپرداختن زکات تمام این خیرات را برعکس می کند.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز10
این هفته30
این ماه112
مجموع15884