اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 03 بهمن 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 03/11/1393

 عناوین خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (45) (حق الله)

موضوع بحث ما حقوق الهی بود که عرض شد باید بدانیم اسلام چه حقوقی را برای خداوند معرفی کرده است تا ما بشناسیم و عمل کنیم .پس موضوع ما شد سبک زندگی اسلامی و حقوق خداوند متعال که.....

سبک زندگی اسلامی:

حقوق خداوند متعال:

1-      حمد و سپاسگزاری در برابر نعمتهای خداوند:

2-    عدم شرک به خداوند :

آثار سوء شرک به خدا:

1-     حبط و نابودی اعمال:

2-    .....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      ولادت امام حسن عسکری (ع):

2-     اقدام تحسین برانگیز شما مردم خوب نسبت به مرکز قرآنی در بخش جوادآباد:

3-   شنبه 4 بهمن ماه اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود حضرت امام خمینی (ره) در سال 1357ه.ش:

4-   یکشنبه 5 بهمن ماه و چهار ربیع الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) (173ه.ق):

5-   دوشنبه 6 بهمن ماه سالروز حماسه مردم آمل بود (1360ه.ش):

6-    حادثه دردناک تنی چند از فرزندان اسلام در خط مقدم مقاومت اسلامی :

7-   صف آرائی جبهه کفر و استکبار و اهانت به رسول رحمت حضرت محمد (ص) و اختلاف و نزاع قومی و مذهبی با ایجاد و هدایت فتنه (داعش):

8-   برنامه های دهه فجر:

 

نماز جمعه 03/11/1393

 مشروح خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (45) (حق الله)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ادامه روایت قبل که کسی از اباذر پرسید که چرا ما مرگ را ناخوش داریم و اباذر فرمود چونکه شما دنیا را آباد می کنید و آخرت را خراب می کنید.

دوباره از او پرسش شد : « فَقَالَ لَهُ فَكَيْفَ تَرَى قُدُومَنَا عَلَى اَللَّهِ» از ابوذر پرسش شد که ورود ما را به درگاه خدا چگونه می بينى و چگونه وارد درگاه باریتعالی می شویم. در پاسخ گفت: « فَقَالَ أَمَّا اَلْمُحْسِنُ مِنْكُمْ فَكَالْغَائِبِ يَقْدَمُ عَلَى أَهْلِهِ» اما آنها که از شما ها نیکوکارند و با تقوا هستند مانند مسافری باشد که به خاندان خود وارد شود پس کسی که آدم خوبی بوده و همیشه خدمت کرده و خوبی کرده حالا به مسافرت رفته و دارد بر می گردد همه به استقبالش می روند و احترامش می کنند و گرامیش می دارند و برای او هدیه فراوانی می دهند.

اما عده ای دیگر که بدکردارند: «وَ أَمَّا اَلْمُسِي‏ءُ مِنْكُمْ فَكَالْآبِقِ يَرِدُ عَلَى مَوْلاَهُ» اما آنها که از شما ها برکردارند مانند بنده ی کریخته ای او را نزد آقایش برگردانند که نه عزتی دارد و نه احترامی بلکه به خاطر فرارش و کارنکردنش و تمرّد از دستورات مولایش او را تنبیه و عذاب می کنند پس با رعایت تقوای الهی جزء محسنین باشیم تا ما را با عزت و احترام نزد خدای متعال ببرند. (الکافی؛جلد2؛صفحه458)

موضوع بحث ما حقوق الهی بود که عرض شد باید بدانیم اسلام چه حقوقی را برای خداوند معرفی کرده است تا ما بشناسیم و عمل کنیم .پس موضوع ما شد سبک زندگی اسلامی و حقوق خداوند متعال که یکی از آن حقوق را که حمد و سپاسگزاری در برابر نعمتهای خداوند، اما ادامه:

سبک زندگی اسلامی:

حقوق خداوند متعال:

1-      حمد و سپاسگزاری در برابر نعمتهای خداوند:

2-    عدم شرک به خداوند :

یکی از حقوق خداوند این است که انسان به او شرک نورزد :« لایشرکوا به شیئا» (بحارالانوار؛جلد3؛صفحه100) شرک یعنی مساوی قرار دادن غیرخدا با خداوند است در خصوصیات و اعمالی که مخصوص ذات خداوند است ، شرک یعنی به غیر خدا تکیه کردن ، به مخلوق خدا مقام خدائی دادن . شرک یعنی قدرتی را در برابر قدرت خدا علم کردن ، شرک یعنی اطاعت بی چون و چرا از غیر خدا ، شرک یعنی گروه گرائی که در راه خدا نباشد ، شرک یعنی وابستگی به قدرتها و ابرقدرتها.

لذا خداوند شرک ورزیدن به خود را بزرگ پنداشته و فرمود: « .... إِنَّهُ مَن يُشْرِ‌كْ بِاللَّـهِ فَقَدْ حَرَّ‌مَ اللَّـهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ‌ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ‌ (73)» (سوره مائده) بی گمان کسی به خداوند شرک ورزد خداوند بهشت را بر او حرام کرده و جایگاه او جهنم است و هرگز به بهشت گام نمی نهند و ستمکاران یار و یاوری ندارد.

و در جای دیگر از قرآن سوره نساء آیه 48 می فرماید : « إِنَّ اللَّـهَ لَا يَغْفِرُ‌ أَن يُشْرَ‌كَ بِهِ وَيَغْفِرُ‌ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ وَمَن يُشْرِ‌كْ بِاللَّـهِ فَقَدِ افْتَرَ‌ى إِثْمًا عَظِيمًا(48)» (سوره نساء) بی گمان خداوند هرگز شرک به خود را نمی بخشد ولی گناهان جز آن را از هرکس بخواهد می بخشد و هرکس برای خدا شریک بگیرد بدون شک گناهی بزرگ ساخته است.

و همچنین خداوند در سوره لقمان آیه 13 می فرماید: لقمان به پسرش می گوید: « ...يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِ‌كْ بِاللَّـهِ إِنَّ الشِّرْ‌كَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ(13)» (سوره لقمان) ای فرزندم به خدا شرک نورز براستی که شرک ظلم عظیم است.

در روایت است که عبدالله بن مسعود از پیامبر (ص) پرسید که « أيُّ الذَّنبِ أعظَمُ؟ » کدام گناه بزرگتر است؟ پیامبر (ص) فرمود: « فقال: قَالَ أَنْ تَجْعَلَ لِلَّهِ نِدًّا وَهُوَ خَلَقَكَ» فرمود : اینکه برای خدا شریکی قرار دهی در حالی که او تو را خلق کرده است .(مستدرک الوسائل؛جلد14؛صفحه332)

بنابراین شرک از گناهان کبیره است و کفر به خداست و ظلم عظیم است و خداوند کسی را که شرک ورزیده نمی بخشد مگر اینکه موحد بشود.

خب حال شرک در طول تاریخ داری مظاهر گوناگونی بوده است دیروز جامعه انسانی شاهد گونه هایی از شرک بوده ، امروز شاهد گونه هایی دیگر از آن هستیم:

شرک دیروز خورشید پرستی ، ماه پرستی و بت پرستی بود و شرک امروز مقام پرستی ، عنوان پرستی ، قهرمان پرستی ، پول پرستی و مدرک پرستی است.

شرک دیروز تعصبات قومی و قوم پرستی بود و شرک امروز ناسیونالیسم و وطن پرستی است.

در اینجا به چند نمونه از نمونه های شرک اشاره می کنم . یکی می گوید : اکنون دیگر به نماز باران نیاز نداریم ، زیرا با حفر چاه نیم عمق آب مورد نیاز خود را تامین می کنیم . دیگری می گوید : الان دیگر زمانی نیست که خدا قهر کند و قحطی به مردم روآورد ، زیرا کشتی های گندم فوری از خارج وارد می شوند. سومی می گوید : اینکه قانون شرع حسابی دارد ، قبول داریم ، لکن ما نمی توانیم از قوانین دولتی یا بین المللی سرباز زنیم. گرچه حکم خدا چنین است اما رضایت مردم و یا همسر را هم باید به حساب آورد.

ما گاهی به فرمان خدا عمل می کنیم و گاهی هم پیرو این و آنیم، این نوع دید و منطق با توحید و بندگی حق منافات دارد.

در قرآن کریم می خوانیم : حضرت نوح به فرزند خود هشدار داد و به او اخطار کرد که همه کفار با غضب خدا در آب غرق خواهند شد.فرزندش گفت : من تا قهر خدای تو را ببینم به کوه پناه می برم: « قَالَ سَآوِي إِلَى جَبَلٍ يَعْصِمُنِي مِنَ الْمَاءِ قَالَ لَا عَاصِمَ الْيَوْمَ مِنْ أَمْرِ‌ اللَّـهِ إِلَّا مَن رَّ‌حِمَ وَحَالَ بَيْنَهُمَا الْمَوْجُ فَكَانَ مِنَ الْمُغْرَ‌قِينَ(43)» (سوره هود)

می بینید منطق فرزند نوح چیست ؟ او کوه و قدرت کوه را در برابر قهر خدا قرار می دهد . این نمونه روحیه شرک است اگر ما هم در برابر خدا همچون فرزند نوح کسی یا چیزی را عَلَم کنیم مشرک هستیم.

پس اگر کسی درمدار توحید قرار گرفت و فکر و حرکتش برای خدا شد دیگر از نظر او شکست معنایی ندارد تا بخواهد عکس العمل نشان دهد.

و خداوند هم مشتری کار او می شود : « إِنَّ اللَّـهَ اشْتَرَ‌ىمِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ .... (111)» (سوره توبه) و حرفش را می شنود و کارش را می بیند و جان و مالش را به بهای بهشت می خرد.

اما در حدیث داریم که اگر انسان بگوید «اگر فلانی نبود من به هلاکت می رسیدم ، اگر فلان دکتر نبود من معالجه نمی شدم» ، گفتن چنین جملاتی شرک محسوب می شود متأسفانه ما انسانها نوعا فراموشکاریم .تا شخصی مقداری تحصیلاتش بالا می رود و یا قدری مالش افزایش پیدا می کند و قدری رفاه در زندگی پیدا می کند دیگر به سجده نمی آید ، و این شخص اصلا فکر نمی کند که نعمت عقل و صحت بدن و هوش و استعداد و چشم و زبان و ... همه از خداوند است.

و یا گاهی برخی افراد تا مجلس عروسی می روند نماز را فراموش می کنند یا به تأخیر می اندازند و از این قبیل نمونه ها.

به همین خاطر است که خداوند در قرآن می فرماید :« وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُ‌هُم بِاللَّـهِ إِلَّا وَهُم مُّشْرِ‌كُونَ(106)» (سوره یوسف)یعنی اگر در مردم به خدا ایمان ندارند مگر آنکه در کنار ایمانشان شرک نیز هستند و تکیه گاهای الهی دارند.

بنابراین خیلی از این ناکامی ها و مشکلات و مصیبتها و دردسرها از شرک جلی و خفی به خداوند سرچشمه می گیرد.

آثار سوء شرک به خدا:

شرک به خدا آثار سوء و پیامدهایی دارد که به چند مورد اشاره می کنم:

1-     حبط و نابودی اعمال:

شرک سبب نابودی و محو اعمال می شود . گاهی یک عمل کوچک در زندگی تمام زحمات انسان را از بین می برد مانند دانش آموزی که یک سال درس خوانده ولی امتحان نمی دهد و بدون مدرک می ماند.

یا فردی که تمام عمر بهداشت را رعایت می کند ولی در یک لحظه کمی سم می خورد که این عمل کوچک تمام مراعات های بهداشتی او را نابود می کند.

حتی خداوند به پیامبر (ص) می فرماید : اگر شرک بورزی تمام اعمالت باطل و نابود می شود.«.... لَئِنْ أَشْرَ‌كْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ .... (65)» (سوره زمر)

2-    اضطراب و نگرانی :

واضح است که انسان نمی تواند همه مردم را از خود راضی نگه دارد چون تعداد آنها و توقع آنها زیاد است و وقتی درمقابل تقاضاهای گوناگون آنها قرار می گیرد دچار اضطراب می شود اینجاست که مسأله توحید و شرک مطرح است.انسان موحد در فکر راضی کردن خداست و کاری به رضایت دیگران ندارد و از طرفی خداوند زود راضی می شود . پس راضی کردن یک خدائی که هم زود راضی می شود و هم می تواند دلهای دیگران را به من تغییر دهد و هم در گذشته و آینده سر و کارم با اوست بسیار بهتر است از راضی کردن این همه مردم با آن هه سلیقه.

خداوند می فرماید:« لَّا تَجْعَلْ مَعَ اللَّـهِ إِلَـهًا آخَرَ‌ فَتَقْعُدَ مَذْمُومًا مَّخْذُولًا (22)» (سوره اسراء) با وجود خدای احد سراغ خدای دیگر نرو که جز مذمت و خذلان چیز دیگری به تو نمی رسد چون همه شما را برای خودشان می خواهند اما خداوند شما را برای خودتان می خواهد و رهایتان نمی کند اما دیگران همینکه به پست و مقام و پول و رفاهی رسیدند شما را رها می کنند .

3-    تزلزل در شخصیت:

قرآن می فرماید : کسی که مشرک شود مانند آن است که از آسمان پرتاب شود ، مورد هجوم پرندگان قرار بگیرد و طعمه آنها بشود. «.... وَمَن يُشْرِ‌كْ بِاللَّـهِ فَكَأَنَّمَا خَرَّ‌ مِنَ السَّمَاءِ فَتَخْطَفُهُ الطَّيْرُ‌ أَوْ تَهْوِي بِهِ الرِّ‌يحُ فِي مَكَانٍ سَحِيقٍ(31)» (سوره حج)

اما انسان موحد طبق حدیث شریف قدسی « کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی» در دژ و قلعه محکم الهی است.

4-    خواری و ذلت در قیامت:

رسوائی و دوزخ از آثار اخروی شرک است.

در قیامت مشرکان مخاطب قرار می گیرند که شما در دنیا سراغ غیر خدا می رفتید و خیال می کردید آنها می توانند دردی را دوا کنند اکنون روز گرفتاری شماست آنها را بخوانید تا چاره ای بیاندیشند .

5-    محروم ماندن از داشتن یار و یاور:

شرک به خداوند باعث می شود که خدای متعال چتر حمایت خود را از سر آن شخص بر دارد و او را به معبودهای ساختگی خودش واگذار می کند (درحالی که آنها قدرت حمایت از او را ندارند.)

پس خیلی از افرادی که در عبادت ریا می کنند و در زندگی به ربا و نزول پناه می برند و عده ای به خاطر ترس از فقر کار خیر نمی کنند یا دختر شوهر نمی دهند یا برای فرزندشان زن نمی گیرند و ... اینها آلوده به شرک هستند.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      ولادت امام حسن عسکری (ع):

چون این هفته ولادت امام عسکری (ع) را داریم لذا یک روایت از آنحضرت عرض می کنم.

امام عسکری فرمود:« اِنَّ الوُصُولَ اِلی اللهِ عَزّوجلَّ سَفَرٌ لا یُدرَکُ اِلّا بِامتِطاءِ اللَّیلِ» (بحار الانوار ؛جلد78؛صفحه379) یعنی وصال خداوند سفری است که جز با مرکب شب زنده داری به دست نمی آید . هر سفری مرکب خاص خود را می طلبد سفر به وصال خداوند تبارک و تعالی هم مرکبش شب زنده داری است . از این طریق این وصال محقق می شود و به مانع و مشکلی بر نمی خورد.

دوران امامت امام حسن عسکری (ع) دورانی حساس و متفاوت بود . امام از جوانی تحت نظر خلفای جور عباسی قرار داشتند تا جائی که از 15 سالگی و در زمان حیات پدر بزرگوار خود نیز ب زندان برده شدند و حتی امام (ع) را به میان درندگان انداختند تا امام را بکشد اما درندگان هیچ آسیبی به امام (ع) نرساندند و بر اعمال امام مراقبت می کردند و شیعیان را در زمان امام عسکری (ع) سرکوب می کردند.

اما امام عسکری(ع) با درایتی کم نظیز در برابر ستم حاکمان عباسی ایستاد و در حفظ اسلام و شیعیان کوشید و در این راه متحمل زحمات بسیار شد که همه اینها برای ما الگوست که ما هم باید در حفظ اسلام و شیعیان بکوشیم .

آن اقدامات عبارتند از:

ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان تا آنها را از نظر دینی و سیاسی رهبری و سازماندهی کند.

فعالیتهای سری مانند ارسال پیام از طریق نامه به صورت سری به نمایندگان خود که چوبی را که به داود بن اسود می دهد تا نزد کسی ببرد ولی بر اثر ضربه ای چوب ترک می خورد که داخل آن پر از نامه بود.

و همچنین جلسات توجیه سیاسی تشکیل می داد و راهنمایی شیعیان از اقدامات آنحضرت بود که برای حفظ اسلام و شیعیان کوشیدند.

2-     اقدام تحسین برانگیز شما مردم خوب نسبت به مرکز قرآنی در بخش جوادآباد:

درخواستی که هفته گذشته بنده از شما مردم داشتم و دعوت به سهیم بودن شما در امر نشر معارف قرآن در بخش جوادآباد کردم شما مردم خوب و فهیم و مومن و قرآن دوست اقدام تحسین برانگیزی داشتید و چهار نفر از خوبان بخش و شهر جوادآباد خانه و زمین وقف جامعة القرآن کردند . دو دستگاه ساختمان و دو قطعه زمین که انشاالله در یک جلسه و برنامه ای اسامی آنها برده خواهد شد و تقدیر به عمل خواهد آمد.و امیدواریم که شهردار و شورای محترم شهر هم که وعده همکاری دادند سریع انجام بشود تا عملیات ساخت ساختمان جامعة القرآن و مرکز قرآنی در بخش جوادآباد هرچه زود تر شروع شود.از بخشدار محترم نیز درخواست داریم که در امر ساخت مرکز قرآنی ما را یاری کنند و آنرا نیز در کنار پروژه های دیگر خود قرار بدهند.

3-   شنبه 4 بهمن ماه اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود حضرت امام خمینی (ره) در سال 1357ه.ش:

که با الهی بودن قیام امام خمینی و ایستادگی و مقاومت و باور مردم به اینکه باید یک حکومت اسلامی تشکیل شود تا در سایه آن عزت یابند و تحصن روحانیون در دانشگاه تهران دولت بختیار از دست داد و نتوانست اقدامی انجام بدهد و بالاخره حضرت امام (ره) به ایران بازگشت.

بیان این اتفاقات تاریخی برای آن است که بدانیم انقلاب و نظام ما با چه زحمت و تلاش و چقدر تبعیدها کشیده شده و زندانها و شکنجه ها تحمل شده و چقدر خونها ریخته شده تا به اینجا رسیده پس تلاش می کنیم این نعمت بزرگ را با انجام وظائف خود حفظ کنیم و نگذاریم از دست ما بگیرند.

4-   یکشنبه 5 بهمن ماه و چهار ربیع الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) (173ه.ق):

ایشان ذریه اهلبیت پیامبر (ص) بود. اخلاص و صداقت در گفتار داشت ، سطح علمی بالا و اخبار و روایات دینی روایت می کرد و از محرومان حمایت می کرد و به آنها پناه می داد و وکیل و نماینده امام هادی (ع) بود و با ظلم و ستم مبارزه می کرد و دین خود را به پیشگاه امام معصوم عرضه و ارائه می کرد و در مقابل حضرات ائمه معصومین (ع) از خود رأی و عقیده نداشته و در کلیه مسائل تابع نظریات و اوامر آنها بود . اینها باعث شد او مورد علاقه و محبت ائمه معصومین شود و زیارت او را ثواب زیارت کربلای امام حسین (ع) بدانند.

5-   دوشنبه 6 بهمن ماه سالروز حماسه مردم آمل بود (1360ه.ش):

حماسه مردم آمل چنان تعیین کننده بود که امام در وصیت نامه سیاسی الهی خود از آن به نیکی یاد کردند و همچنین مقام معظم رهبری فرمود: نباید اجازه داد این خاطره های پرشکوه ، این حوادث بی نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب در ذهن ها کم رنگ شود . اما جریان از این قرار بود که منافقین دست به سلاح بردند و می خواستند با حمایت شوروی شهرهای شمالی ایران را محاصره و تسخیر و در نهایت از ایران جدا کنند . لذا منافقین با کمونیستها یک صدا شدند تا در برابر جمهوری اسلامی ایران بایستند البته هدف دیگرشان این بود که با مبارزه در نقاط شمالی کشور به نوعی تلاش رزمندگان اسلام در جبهه ها را تحت الشعاع قرار بدهد چون منافقین در کردستان هم آشوب ایجاد کرده بودند .

اما حضور دینی مردم باعث شد حماسه ای خلق شود و دشمنان را به شکست انجامد و با اهدای 40 شهید اجازه ندادند این فتنه منافقین به نتیجه برسد.

پس همین ایمانهای مردم منشأ قدرت و شکست ناپذیری نظام و اقتدار بین المللی نظام است که از هر سلاحی کارآمد تر است پس باید ایمانهای بصیرتی افزایش یابد.

6-    حادثه دردناک تنی چند از فرزندان اسلام در خط مقدم مقاومت اسلامی :

اول اینکه سردار شهید الله دادی هزینه سنگین اما پرافتخار دیگری از ملت بزرگ ایران اسلامی بود که برای پاسداری از آرمان مقاومت اسلامی و اتحاد ملت اسلام علیه غده سرطانی اسرائیل و نجات قدس شریف بود.

دوم اینکه اسرائیل دشمن درجه یک اسلام و مسلمین است.

سوم اینکه دشمن درجه یک به منزله شاقول و محک و سنجشی است تا مومنان و مجاهدان راستین اسلام از مدعیان دروغین مسلمانی اعم از شیعه لندنی و سنی آمریکایی و یا به عبارتی بهتر اسلام آمریکایی به وسیله آن تمییز داده شود.

و حساب مرجع نماها با تمام مسلمانان جداست او مرجع انگلیسی است چون هیچ عکس العملی نسبت به توهین به پیامبر (ص) از خود نشان ندادند.

چهارم اینکه از همه مسئولین می خواهیم تا در نشستها و جلسات دیپلماتیک ابعاد مختلف این حادثه را بیان کنند و بگویند که تهاجم بالگردهای اسرائیلی به مجاهدانی بود که در حال جنگ و ستیز با عوامل داعش و تکفیر بودند لذا این خود تجاوزی است به حوزه مقاومت در واقع تجاوز به اسلام است.

و بگویند که چرا از ابتدا بروز فتنه داعش هیچ تعرضی برعلیه اسرائیل نکردند و از ناحیه اسرائیل هم هیچ گلوله ای به اردوگاه داعش اصابت نکرده است و همچنان مورد حمایت هستند.

و اینکه نباید فراموش کنیم اسرائیل همچنان دشمن درجه یک امت اسلام است و عامل اصلی فتنه ها در سطح جهان و منطقه این رژیم غاصب است.

البته بدانید که ترور و حمایت از آن نشانه آغاز افول آمریکا و اسرائیل است.

7-   صف آرائی جبهه کفر و استکبار و اهانت به رسول رحمت حضرت محمد (ص) و اختلاف و نزاع قومی و مذهبی با ایجاد و هدایت فتنه (داعش):

امام (ره) فرمود: سب به رسول خدا (ص) جنگ مسلحانه علیه اسلام است . درست است که آنها قیام مسلحانه نکرده اند اما آمده اند علناً لعن می کنند و به پیامبر رحمت (ص) توهین می کنند . اینجا دیگر مسأله عرب و عجم و فارس و ایران نیست بلکه اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تا کنون و از امروز تا همیشه تاریخ است که نتیجه نفوذ بیگانگان در فرهنگ مکتب اسلام است که اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارهای خطرناک و قلم به دستان اجیر شده در آستین فراوان دارد.

لذا آنها با این اقدام هتاکانه بازی با آتش را پیش گرفتند و در واقع این یک توطئه صهیونیستی است . جهان اسلام باید غیر منفعل به آن پاسخ محکم و هوشمندانه ای بدهد.

و مطلب بعدی اینکه جای بسی تأسف است که یک روزنامه داخلی با نشریه فرانسوی همراهی کرده و این وقیحانه است ، که پاسخ این مارهای در آستین نظام و اسلام در ایران هم باید داده شود کسانی که کاسه لیس سگ هار منطقه یعنی رژیم صهیونیستی شده اند.

مطلب بعدی این که مقام معظم رهبری از این موقعیت تهدید و اهانت استفاده کرد و آن را تبدیل به فرصت کرد تا با جوانان اروپایی و آمریکای شمالی صحبت کنند و آنها را به تأمل و تفکر و مطالعه راجع به اسلام و مسلمین و پیامبر (ص) وا بدارد.

که ایشان چقدر با احترام با آنها صحبت می کند و در ابتدا جایگاه پدران و مادران آنها را با احترام بیان می کند و به عدم صداقت دولتمردان آنها و به تاریخ اروپا و آمریکا که از برده داری و دوره استعمار و ستم به رنگین پوستان و جنگ های اول و دوم که به نام مذهب اتفاق افتاد شرمسار است اشاره می کند و بعد می فرماید از شما می خواهم که در باره انگیزه های این سیاه نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.

و اینکه سعی کنید شناخت بی واسطه و مستقیم از این دین داشته باشید و با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر رحمت(ص) آشنا بشوید.

بعد سوال می کند آیا خود مستقیما به قرآن مراجعه کرده اید و تعالیم و آموزه های انسانی و اخلاقی پیامبر (ص) را مطالعه کرده اید ؟ که بازتاب گسترده ای داشته قطعاً.

جوانان اروپایی و آمریکایی مظالعه خواهند کرد و تصمیمات خوبی خواهند گرفت . عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

دشمنان ما سبب خیر شدند تا جوانان اروپایی و آمریکایی نسبت به اسلام تأمل بیشتری کنند و هرکس گوش به گفته های اسلام دهد جذب خواهد شد.

و مطلب دیگر اینکه در مقطعی که تمامیت جبهه کفر استکبار مقابل جبهه توحیدی اسلام صف آرایی کرده اند و اهانت به پیامبر (ص) را در دستور کار خود قرار داده اند و در شرائطی که فرانسه به یکی از بالاترین مقدسات جهان اسلام توهین کرده است و دولت مردان این کشور همگی از این مسأله با صراحت و یا غیر مستقیم دفاع کرده اند.

در شرائطی که افکار عمومی دنیای اسلام نسبت به فرانسه واکنش نشان داده و در حالی که در اولین روز آغاز مذاکرات در ژنو نشریه موهن در 3 میلیون نسخه به 16 زبان در 20 کشور دنیا منتشر شده و از طرفی آغاز مذاکرات با راهپیمایی ضداسلامی پاریس سه روز فاصله داشت.

لذا رئیس تیم مذاکره کننده می توانست از حضور پای میز مذاکره خودداری کند و دست کم زمان را به بعد موکول نمایند این کمترین انتظاری بود که مردم از ایشان داشتند . اما متأسفانه نه تنها این کار را نمی کند بلکه در 24 دیماه با جان کری به مذاکره می نشیند که کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام (ص) در همان روز و با اعلام قبلی در 3 میلیون نسخه چاپ و منتشر شده بود.

و طرف مذاکره یعنی جان کری وزیر خارجه کشوری است که از انتشار این کاریکاتور موهن بیشترین حمایت رسمی و علنی را داشته . اما نماینده جمهوری اسلامی ایران با نماینده کشوری که به رسول خدا (ص) اهانت کرده رو در رو می نشینند و تعجب آورتر اینکه به اتفاق جان کری محل رسمی مذاکرات را ترک کرده و همراه ایشان در یکی از خیابانهای ژنو به قدم زدن می پردازد.

در هر حال با همه احترام وخسته نباشیدی که به تیم مذاکره کننده داریم از باب النصیحة لأئمة المسلمین از سر خیرخواهی ، این انتقاد مشفقانه را نیز داریم که چرا کمترین تغییری در دستور کار مذاکراتی داده نشد و دیگر اینکه به فرموده پیامبر (ص) « اتّقوا من مواضع التّهم» از مواضع اتهام پرهیز کنید.

8-   برنامه های دهه فجر:

برنامه های دهه فجر باید با شکوه و همراه با بصیرت افزائی و همراه کردن نسل امروز و فردا با انقلاب درحالی که دشمن با بزک کردن رژیم پهلوی می خواهد جوانان امروز و فردا را و همچنین مردم را از انقلاب جداکند.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658