اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 05 دی 1393 بخش جوادآباد به امامت امام جمعه موقت حضرت حجت الاسلام والمسلمین ساور علیا

 نماز جمعه 05/10/1393

به امامت امام جمعه موقت حضرت حجت اسلام والمسلمین ساورعلیا

عناوین خطبه اول

موضوع: اخلاق برجسته پیامبر اسلام (ص)

در خطبه اول با توجه به ایام هجرت نبی مکرم اسلام (ص) و رحلت پیامبر اعظم (ص) در خصوص اخلاق پیامبر (ص) مسائلی را بیان می کنم.

خداوند متعال در قرآن به موضوع اخلاق پیامبر (ص)در آیه 4 سوره قلم اشاره می کند : ......

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      هفت دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی بفرمان امام خمینی (ره) سال 1358:

2-     هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسگری(ع)

3-   نهم ربیع الاول آغاز امامت امام عصر (عج):

4-   ازدواج رسول خدا (ص) با حضرت خدیجه (س) 15 سال قبل از هجرت

5-   نهم دی روز تشییع جنازه فتنه (9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت):

 

نماز جمعه 05/10/1393

 به امامت امام جمعه موقت حضرت حجت اسلام والمسلمین ساورعلیا

مشروح خطبه اول

موضوع: اخلاق برجسته پیامبر اسلام (ص)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: همه شما برادران و خواهران بزرگوار را به رعایت تقوا و مراقبت از رفتار و کردار توصیه می کنم.

در خطبه اول با توجه به ایام هجرت نبی مکرم اسلام (ص) و رحلت پیامبر اعظم (ص) در خصوص اخلاق پیامبر (ص) مسائلی را بیان می کنم.

خداوند متعال در قرآن به موضوع اخلاق پیامبر (ص)در آیه 4 سوره قلم اشاره می کند : «وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ (4)» (سوره قلم) پیامبر (ص) اخلاق برجسته و ویژگی های منحصر به فرد دارد.

واژه اخلاق جمع خلق به معنی سرشت و سجیّه آمده اعم از سجایای نیکو مانند راستگوئی و پاکدامنی و یا زشت و ناپسند مانند دروغگوئی و آلوده دامنی. رایج ترین معنای اصطلاحی اخلاق ، صفات و ویژگی های پایدار در نفس است.

پیامبر (ص) در همه ابعاد زندگی عمومی و شخصی ، چه در بعد سیاسی و اجتماعی و نظامی و .... مجسمه اخلاق است.از ویژگی های پیامبر (ص) است که در آن عصر مردم را به اسلام دعوت کند و توفیقات و پیروزی هایی کسب کند. این اعجاز پیامبر (ص) بود. اخلاقی که عقل در آن حیران است. لطف و محبت بی نظیر ، صفا و صمیمیتی بی مانند ، صبر و استقامت و تحمل و حوصله ای وصف ناپذیر از ویژگی های نبی اسلام (ص) بود تا جائی که اگر مردم را به بندگی خدا دعوت می کند ، خود بیش از همه عبادت می کند. آزار و اذیت می کنند ، اندرز می دهد . ناسزا و توهین می کنند ، دست به دعا بر می دارد . سنگ بر پیشانی می زنند و خاکستر داغ بر سر پیامبر(ص) می ریزند ، برای هدایت آنها دست به دعا بر می دارد.

در روایت است که در صحن مسجد الحرام شکمبه شتر بر سر پیامبر (ص) ریختند . حضرت فاطمه (س) با دستان خود شکمبه شتر را برداشتند و پیامبر (ص) را به منزل بردند و پیامبر (ص) نیز اصلا برخورد بدی نداشتند. چند روز بعد از حال آن فرد سوال کردند و گفتند بیمار و در بستر افتاده است. پیامبر (ص) با جمعی از اصحاب به عیادت آن شخص رفتند . وقتی پیامبر (ص) وارد شدند سلام کردند . آن فرد از شرمندگی ملحفه را روی سر خود کشید . آن فرد شهادتین را نیز گفت و اسلام آورد.

یا در روایتی دیگر گاهی برای زیارت پیامبر به مسجد می آمدند و می دیدند که افرادی حلقه ای تشکیل داده اند . وقتی می پرسیدند پیامبر کدامیک از شماست ؟ وقتی همه نگاه ها به سوی یک نفر ختم می شد متوجه می شدند که او پیامبر (ص) است.

رسول خدا (ص) کانون محبت و سرچشمه رحمت است. بعضی از مفسران اخلاق پیامبر (ص) را در صبر در راه خدا ، گستردگی بذل و بخشش ، تدبیر در امور ، تحمل سختی ها در مسیر دعوت به سوی خدا ، عفو و گذشت ، جهاد در راه خدا و ترک حسد و حرص تفسیر کرده اند. اگر چه همه این صفات در پیامبر (ص) بود اما پیامبر (ص) به عنوان خلق عظیم تفسیر شده و در واقع به قرآن و تمامی آئین اسلام تفسیر شده است.

پیروزی های پیامبر (ص) هرچند با تأئید الهی و امداد غیبی همراه بود ولی عوامل زیادی از جمله جاذبه اخلاق پیامبر(ص) ، صفات عالی انسانی و مکارم اخلاق در او جمع بود که دشمنان سرسخت را تحت تأثیر قرار می دهد و به تسلیم وا می دارد و دوستان را مجذوب می کرد.

رفتار پیامبر (ص) با همنشینان این چنین بود که در برابر دشمنان ایستادگی و در برابر ضعفا دلسوزی می کند و دائما خوشرو بود و هیچ وقت خشن و سنگدل و پرخاشکر نبود و عیب دیگران را هیچ وقت به زبان نداشت و مدیحه گر نبود و هیچ کس حتی دشمنان از ایشان مأیوس نمی شدند.

در واقعه فتح مکه خیلی ها گفتند که امروز باید اننتقام بگیریم اما پیامبر (ص) فرمودند «الیوم یوم المرحمه» امروز روز رحمت و لطف و عنایت است .

پیامبر اسلام (ص) خود را از سه چیز دور می کردند:

1-      مجادله در سخن

2-    پر گوئی

3-    دخالت در کاری که مربوط به او نبود

پیامبر اسلام (ص) از سه چیز در مورد مردم دوری می کردند

1-      کسی را مذمت نمی کرد

2-     هرگز سخن نمی گفت مگر در اموری که ثواب الهی را امید داشت

3-   هرگاه فرد غریبی با خشونت و اهانت سخن می گفت تحمل می کردند.

پیامبر(ص) در حدیثی می فرماید :« أَكثرِ مَا يُدْخلُ النَّاس الجَنَّةَ تقوى الله وحسن الخلق» (سفینة البحار؛جلد1؛صفحه410) بشترین بهشتیان را کسانی تشکیل می دهند که داری اخلاق حسنه اند و تقوی الهی را رعایت می کنند.

این افراد با خانواده ، همسایگان و شهروندان برخورد خوب و پسندیده دارند . یکی از مهمترین ویژگی های پیامبر (ص) همین بود « اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق» من برای کامل کردن مکارم اخلاق برگزیده شده‌ام . این زیر بنای حکومت و رسالت پیامبر (ص) بود . پیامبر(ص) موفق نشد مگر به واسطه حسن خلق. این برخورد خوب می تواند جامعه ای را متحول کند. پیامبر(ص) با همین شیوه سرسخت ترین دشمنان را دوستان خویش قرار می دهد.

همه را به حسن خلق و خوب و زیبا و مستند صحبت کردن توصیه می کنم همانطور که در قرآن آمده است: « وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً (83)» (سوره بقره) با مردم نیکو و مناسب سخن بگوئید.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      هفت دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی بفرمان امام خمینی (ره) سال 1358:

یکی از خدمات نظام اسلامی و انقلاب در جهت هوشیاری مردم و خروج از بی سوادی و جهل و ورود جامعه و مردم به سوی نور و علم همین نهضت سواد آموزی بود که خدمات خوبی را از مسئولین در روستاهای دور دست و در سراسر کشور شاهد هستیم.

2-     هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسگری(ع)

به محضر امام زمان (عج) شهادت مظلومانه پدر بزرگوارشان را تسلیت عرض می کنم .

3-   نهم ربیع الاول آغاز امامت امام عصر (عج):

آغاز ولایت و زعامت و امامت امام زمان حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواحنافداه را تبریک عرض می کنم.

امام عصر (عج) با دو شاخصه زعامت خویش را شروع کردند یعنی در دو غیبت یکی غیبت صغری و دیگری غیبت کبری.

در غیبت صغری که کوتاه بود مردم به واسطه نواب اربعه با امام زمان (عج) ارتباط داشتند و مسائلشان را مطرح می کردند و در غیبت کبری امام عصر(عج) علماء و فقها و اندیشمندان را معرفی نمودند که مردم در عصر غیبت کبری به عالمان دینی و فقها رجوع کنند که علماو فقها پناهگاه مردم و امین امام زمان (عج) هستند.

4-   ازدواج رسول خدا (ص) با حضرت خدیجه (س) 15 سال قبل از هجرت

5-   نهم دی روز تشییع جنازه فتنه (9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت):

همیشه در مقابل اسلام فتنه گرها وجود داشتند. در زمان پیامبر(ص) فتنه بود و در زمان امیرالمومنین(ع) بیشترین فتنه ها بود. تشخیص خیلی سخت بود . این که با علی (ع) باشند یا با قرآنهایی که روی نیزه ها بود. علی (ع) را قبول داشته باشند یا کسانی که زمانی همراه پیامبر(ص) بودند اما در مقابل علی (ع) جبهه گرفتند. حتی گاهی در کنار علی (ع) می جنگیدند ولی در دلشان تردید داشتند و می گفتند ما در سپاه علی(ع) با معاویه می جنگیم اما نمی دانیم علی(ع) برحق است یا معاویه.

تشخیص بسیار مشکل بود و علت آن هم تبلیغات گسترده ای بود که علیه امیرالمومنین علی(ع) می شد . دیدگاه های آن روز دیدگاه های قوی نبود . مردم بصیر نبودند . اندک جماعتی بصیرت داشتند و افرادی که واقعا در کنار علی ایستادگی کردند بسیار محدود بودند. در جنگ صفین ، سپاه علی(ع) در چد قدمی خیمه معاویه متوقف شد و امیر المومنین(ع) را به حکمیت کشاندند و در حکمیت هم مظلومیت علی(ع) را می بینیم . همان مردم آنقدر نابینا و کور بودند و در واقعیت بصیرت نداشتند که در جریان حاکمیت پیش آمد آنچه که نباید پیش می آمد.

در انقلاب اسلامیِ ما هم دقیقا همین حوادث تکرار شده بود اما تفاوتی بین مردم ما و مردم زمان علی(ع) بود که امام خمینی (ره) فرمودند: مردم ما از مردم عهد علی (ع) بالاتر اند و از مردم عهد پیامبر(ص) عظیم تراند و از مردم عهد حسین(ع) بزرگوارترند.

در زمان علی(ع) مردم بصیرت و تشخیص نداشتند اما در فتنه 88 بصیرت و بینایی و هوشیاری و وفاداری و تعهد مردم نسبت به امام و انقلاب و شهدا حماسه ای عظیم را در 9 دی به وجود آورد.

از زمانی که جریان فتنه در روز جهانی قدس و 13 آبان سال 88 بر شعار مرگ بر آمریکا و برگ بر اسرائیل ضربدر کشید و اقدام به سر دادن شعار انحرافی کرده تا هتک حرمت به بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید ، فتنه گران با اهانت به امام راحل(ره) در 16 آذر قلب ملت ایران را به درد آوردند

در اینجا به فتنه گران و داعیان و طرفداران فتنه گران می گوییم که یادشان رفته که چاشنی انقلاب با اهانت به امام(ره) منفجر شد .در روزنامه اطلاعات به امام خمینی(ره) اهانت کردند و مردم به صحنه آمدند و دیگر حکومت شاه نتوانست مردم را آرام کند. حکومت نتوانست جلوی تظاهرات مردمی که به امام و رهبر و مرجع تقلیدشان اهانت شده بود بگیرد. قم بپا خواست. از ورامین هم که جمعی از مردم جوادآباد نیز همراه آنان بودند که مربوط می شود به سال 42 هوشیارانه وارد شدند و هر روز شاهد حضور مردم در صحنه بودیم تا سال 57 که مردم امام خمینی (ره) را در میان خود دیدند.

هنوز هم با وجود مشکلاتی که برای نظام پیش آمده مردم در صحنه اند . 8سال دفاع مقدس که جنگیدن با دنیا ، اداره جنگ ، گرسنگی ، تشنگی ، شهادت ها ، و.... تحمل کردند اما امام(ره) را تنها نگذاشتند.

به فتنه گران می گوییم که حواستان باشد چه می کنید . انفجار انقلاب از اهانت به امام (ره) شروع شد.

شما غلط کردید به امام اهانت کردید. دل این مردم را خون کردید. با همین حرکت شما آمدید و کار را به جائی رساندید که به اباعبدالله(ع) هتاکی کردید. وقتی که کار به جسارت به خیمه اباعبدالله الحسین (ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید دیگر صبر ملت لبریز شد و شد آنچه که شد.

طرفداران فتنه روز عاشورا در میدان ولیعصر با آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی و خودروی پلیس به پایکوبی مشغول شدند و در حاشیه میدان پرچم های مقدس یا زهرا (س) و یا حسین (ع) را آتش زدند.

نتیجه این انفجار خیره کننده حماسه 9 دی بود . حماسه ای که فقط سه روز پس از جسارت به عاشورا و عزاداری اباعبدالله (ع) سراسر ایران را فراگرفت و یکبار دیگر نشان داد که مردم ایران فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات ، اما در پیابندی به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کس تعارف ندارند.

حماسه چهارشنبه نهم دی خواب را از چشمان فتنه گران گرفت و همچون پتکی مرگبار و بر سر فتنه فرو آمد و آنرا ضربه مغری کرد و همه مردم به عشق ولایت فقیه و رهبری با شعار این همه لشکر آمده بع عشق رهبر آمده ؛ مرگ بر منافقین ؛ خون حسین می جوشد بسیجی می خروشد ؛ حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست؛ مرگ بر ضد ولایت فقیه؛ وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد؛ آمدند و جنازه فتنه را برای همیشه تاریخ دفن کردند.

اینجاست که باید به مردم آفرین گفت که امروز به خودتان اجازه نمی دهید علی زمان ، فقیه عادل ، مرجع عزیز تقلید و رهبری نظام را تنها بگذارید و اینگونه در صحنه ها حضور فعال دارید . رحمت خدا بر شما.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658