اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 07 آذر 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 07/09/1393

 عناوین خطبه اول

موضوع: ابتلاء و امتحان الهی در کربلا (3)

موضوع بحث ما راجع به امتحان و ابتلاء الهی بود که به اهمیت ابتلاء و امتحان الهی و اینکه انسانها در برخورد با مصائب و امتحانات چند دسته می شوند اشاراتی در دو جلسه گذشته داشتم . اما در این خطبه به برخی از اسباب و وسائل ابتلاء و آزمایش از دیدگاه قرآن در روایات می پردازیم یعنی خداوند ......

اسباب و وسائل ابتلاء آزمایش در قرآن:

1-      مرگ و حیات:

2-    ....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      هفتم ماه صفر میلاد حضرت امام موسی کاظم (ع):

2-     جمعه هفتم آذر ماه روز نیروی هوائی :

3-   مناسبت رحلت و شهادت چهار نفر از بزرگان و سربازان ولایت و امامت را داریم که هر کدام از آنهابه نوبه خود خدماتی را به دین کردند:

4-   جمعه هفتم آذر ماه برابر با پنجم صفر روز شهادت حضرت رقیه(س):

5-   شنبه 8 آذر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین:

6-    دوشنبه دهم آذر شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس:

7-   اجلاس قم و وحدت فرق اسلامی علیه دسیسه های استکبار:

8-   مقاومت و ایستادگی مذاکره کنندگان ملت ایران در مذاکرات هسته ای و تداوم زیاده خواهی های آمریکا:

9-     محکومیت حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرینی:

10-    اقدام مسئولین در خصوص سندهای شهر جوادآباد:

 

نماز جمعه 07/09/1393

 مشروح خطبه اول

موضوع: ابتلاء و امتحان الهی در کربلا (3)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی:خداوند متعال به آدمی می فرماید : «يَابْنَ آدَمْ إذا وَجَدْتَ قِساوَةً في قَلْبِك وَ سُقْمَاً في جِسْمِك وَ نَقيْصَةً في مالِك وَ حَزيْمَةً في رِزْقِك» ای فرزند آدم اگر خو.یشتن را چنین یافتی که در دلت قساوتی بود و در بدنت مرضی بود و در مالت نقصانی و در روزي ات حرمانی بود « فَاعْلَمْ اِنَّكَ تَكَلَّمْتَ فيْما لايُعْنيْك » پس بدان که (در امور بیهوده وارد شده ای و ) سخنان بیهوده برزبان رانده ای .

بنابراین در میان اعضا و اندام های آدمی آنکه بیشتر از همه در معرض بیهوده کاری است زبان است و زبان ترجمان جان است و دریچه ای است بر بیرون و (از کوزه همان برون تراود که در اوست.) و در روایات آمده که هیچ عضوی از اعضای آدمی ، ناسپاس تر از زبان نیست و از اسباب اصلی ورود انسان به جهنم ، زبان است . هیچ عضوی همانند زبان سزاوار محبوس شدن نیست . پس مراقب زبان خود باشیم که در امور بیهوده و لغو وارد نشود و هر موقع قساوت قلبی یا بیماری جسمی و یا مشکلات اقتصادی و یا کمی روزی را در وجود خود دیدیم بدانیم که زبان ما در امور بیهوده وارد شده و سخنان لغو و بیهوده ای را بیان کرده است .

خداوند می فرماید :« قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (1)..... وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (3)» (سوره مومنون) براستی که مومنان رستگار شدند آنان که از بیهودگی دوری می گزینند. بنابراین در گفتار خود تقوا را رعایت کنیم تا رستگار شویم.

موضوع بحث ما راجع به امتحان و ابتلاء الهی بود که به اهمیت ابتلاء و امتحان الهی و اینکه انسانها در برخورد با مصائب و امتحانات چند دسته می شوند اشاراتی در دو جلسه گذشته داشتم . اما در این خطبه به برخی از اسباب و وسائل ابتلاء و آزمایش از دیدگاه قرآن در روایات می پردازیم یعنی خداوند انسانها را با چه چیزهایی و وسائلی آزمایش و امتحان می کند.

که در قرآن اینگونه می فرماید: « وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ (155)» (سوره بقره) قطعاً همه شما را با چیزی از ترس ، گرسنگی و کاهش در مالها و جانها و میوه ها ، آزمایش می کنیم و بشارت ده به استقامت کنندگان.

این آیه شریفه می فرماید ای انسان تو را آفریدم و به این دنیا آوردیم تا به کمال و سعادت برسانیم مواظب باش که هر آن در معرض امتحان گاهی به مال ،گاهی به جان ، گاهی به وسیله فرزند و ....

اگر از قرآن بپرسيد كه: عالم هستي براي چه چيزي خلق شده است؟ در جواب مي‏‏فرمايد: براي انسان. و اگر سوال كنيد: انسان براي چي آفريده شده؟ مي‏فرمايد: براي اينكه به مقام عنداللهي برسد و انسان كاملي شود؛ يعني به جايي برسد كه به جز خدا نبيند و نخواهد. انسان به اين مقام نمي‏رسد مگر اين كه با مشكلات و ابتلائات دست و پنجه نرم كند، همانند آن دانه گندم.

انسان زماني به سعادت مي‏رسد كه بر مصيبت‏ها و سختي‏ها پيروز شود و در برابر آن‏ها صبر و استقامت ورزد و خود را نبازد.

اسباب و وسائل ابتلاء آزمایش در قرآن:

1-      مرگ و حیات:

خداوند در قرآن می فرماید : « الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ (2)» (سوره ملک) آنکس که مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید که کدامیک از شما بهتر عمل می کنید و او شکست ناپذیر و بخشنده است.

یعنی خداوند وعده ای را با مرگ عزیزانش آزمایش می کند.

در روايت است كه صفيه دختر عبدالمطلب به احد رفته تا جسد مثله شده برادرش حمزه را بييند. پيامبرصلى الله عليه و آله به زبير پسر صفيه فرمود فرمود:برو مادرت را بر گردان كه وضع دلخراش جسد مثله شده يعنى گوش و دماغ بريده و شكم پاره شده برادرش حمزه را نبيند. زبير رفت به مادرش گفت: اى مادر پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: برگرد صفيه گفت: شنيدم كه برادرم را مثله كرده‏اند و او را در راه خداوند عزوجل راضى بود كه به چنين وضعى شهيد شود چرا من راضى نباشم و من هم اين مصيبت را به حساب خدا مى‏گذارم و براى خدا صبر مى‏كنم. وقتى زبير آمد خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله گفته مادرش را به حضرت خبر داد پيامبر صلى الله و عليه و اله فرمود:مانعش نشويد تا او برود سرجنازه برادرش. آنگاه به صفيه اجازه دادند كه برود سر جنازه برادر و صفيه رفت به جنازه برادر نگاه كرد و به او نماز خواند و استرجاع نمود يعنى گفت:« انالله و انا اليه راجعون(156)» (سوره بقره) و براى برادر شهيدش طلب مغفرت نمود.

بنابراین خداوند عده ای را با مرگ عزیزانش امتحان می کند که آیا صبر پیشه می کنند یا شکوه و شکایت و ...

2-    زینت های دنیوی:

جهان پرزرق و برق با جلوه های زیبا نیز وسیله ای برای ابتلا است.

خداوند در قرآن می فرماید :« إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَى الْأَرْضِ زِينَةً لَهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً (7)» (سوره کهف) ما آنچه را روی زمین است زینت آن قرار دادیم تا آنها را بیازمائیم که کدامین شان بهتر عمل می کنند.

باز در سوره طه آیه 131 می فرماید :« وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنيَا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَأَبْقَى (131)» (سوره طه) هرگز چشمان خود را به نعمتهای مادی که به گروههائی از آنان داده ایم میفکن . اینها شکوفه های زندگی دنیایت تا آنان را در آن بیازمائیم و روزی پروردگارت بهتر و پایدار تر است.

علامه طباطبائی می فرماید : معنای آیه این است که چشم خود را به زینت حیات دنیا و به جهت آنکه ما گروهی از مردم و یا عده معدودی از آنها را به آن اختصاص داده ایم تا امتحانشان کنیم و ببینیم در آنچه روزیشان کرده ایم چه می کنند خیره مکن.

حضرت عیسی علیه‌السّلام با عده‌ای از یارانش در بیابان سیر می‌کردند. به قریه‌ای رسیدند که ویران شده بود و جنازه‌های بسیاری از اهل آن قریه را در راه‌ها و کوچه‌ها مشاهده نمود که متلاشی شده بودند. به همراهان فرمود: اهل این قریه بر اثر عذاب عمومی الهی به هلاکت رسیده‌اند؛ چرا که اگر عذابی عمومی نبود و به تدریج مرده بودند، زنده‌ها مردگان را دفن می‌کردند.

یکی از همراهان عرض کرد: ای روح الله! آنها را به حضورتان بطلبید و ماجرای هلاکت آنها را بپرسید.

حضرت عیسی علیه‌السّلام این پیشنهاد را پذیرفت: و فرمود: ‌ای اهل قریه! یک نفر از آنها زنده شد و عرض کرد: لبیک یا روح الله. عیسی علیه‌السّلام به او فرمود: داستان شما چیست که به این سرنوشت گرفتار شده‌اید؟

او گفت: ما صبح در سلامت کامل بودیم؛ ولی شب که خوابیدیم، خود را در هاویه دیدیم. عیسی علیه‌السّلام فرمود: هاویه چیست؟ او گفت: دریایی از آتش است که در آن کوه‌هایی از آتش قرار دارد. عیسی علیه‌السّلام فرمود: به چه دلیل شما به این روزگار سیاه مبتلا شده‌اید؟ او عرض کرد: علاقه شدید به دنیا و طاغوت پرستی ما را به این سرنوشت رساند. عیسی علیه‌السّلام پرسید: تا چه اندازه به دنیا علاقمند بودید؟ گفت: مانند علاقه کودک به پستان مادرش که وقتی مادر پستانش را به طرف کودک می‌برد، خوشحال می‌شود و وقتی از او برمی گرداند، اندوهگین می‌شود. عیسی علیه‌السّلام فرمود: تا چه اندازه طاغوت را می‌پرستیدید؟ گفت: وقتی طاغوت‌ها به ما فرمانی می‌دادند، ما از آن اطاعت می‌کردیم. عیسی علیه‌السّلام فرمود: چطور در میان آن همه هلاکت شدگان، تنها تو پاسخ مرا دادی؟ گفت: به سایر هلاک شدگان دهان بندی از آتش زده‌اند و فرشتگان سخت گیر عذاب بر آنها مسلط هستند؛ ولی من در دنیا در میانشان بودم؛ ولی مانند آنها دنیاپرست و طاغوت پرست نبودم (اما نهی از منکر نمی‌کردم)، وقتی عذاب آمد، مرا نیز گرفت و من اکنون به مویی در پرتگاه دوزخ آویزان هستم، ترس آن دارم که به درون آتش دوزخ سقوط کنم.

حضرت عیسی علیه‌السّلام به یاران فرمود: هرگاه انسان روی خاک و خاشاک بخوابد و نان جو بخورد، در صورتی که دینش را حفظ کند، بسیار بهتر از زندگی خوش همراه با بی دینی و رفاه طلبی است.

لذا حضرت علی (ع) مردم را در دنیا به چهار حالت تقسیم کرده است:

1-      بعضی دنیا دارند اما آخرت ندارند:

که قرآن می فرماید : « مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمَالَهُمْ فِيهَا وَهُمْ فِيهَا لا يُبْخَسُونَ (15)» (سوره هود) هرکه زندگی این دنیا و زینت و تجمل آن را بخواهد نتیجه اعمالش را در این دنیا به طور کامل به آنها می دهیم و چیزی از آن کم داده نمی شود . « أُوْلَـئِكَ الَّذِينَ لَيْسَ لَهُمْ فِي الآخِرَةِ إِلاَّ النَّارُ وَحَبِطَ مَا صَنَعُواْ فِيهَا وَبَاطِلٌ مَّا كَانُواْ يَعْمَلُونَ(16)» (سوره هود) ولی آنها در آخرت جز آتش سمی نخواهند داشت و آنچه را در دنیا (برای غیر خدا) انجام دادند بر باد می رود و آنچه را عمل می کردند باطل و بی اثر می شود.

اینها کفار و فاجران بودند و هستند که تمام همتشان دنیاست و هر زحمتی می کشند و جان می کنند و مال کسب می کنند برای ما افتخار و ریا شهرت و انتظار مدح و ثناء است .

و دنیا با به کرم ابریشم تشبیه کرده اند که هر چه اهل دنیا بیشتر به خود می تند خلاصی از آن مشکل تر می شود تا یک مرتبه راه آزادی مسدود می شود از غم و غصه هلاک می شود.

2-    بعضی آخرت دارند اما دنیا ندارند:

انبیاءو اولیاء و مومنان کامل شب و روز به فکر آخرت هستند اگر مالی داشته باشند صرف آخرت می کنند. «وَمَنْ أَرَادَ الْآَخِرَةَ وَسَعَى لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ كَانَ سَعْيُهُمْ مَشْكُوراً(19)» (سوره اسرا)

مانند حضرت سلیمان که با آن سلطنتی کذائی که داشت و روزی چندین هزار گاو و گوسفند در مطبخ خانه او طبخ می شد و به مردم داده می شد اما او از اجرت زنبیل بافی گذران می کرد.

3-    کسانی که هم دنیا را دارند و هم آخرت را:

مومنانی که خدا مال دنیا به آنها داده ، خوب می خورند و می پوشند و لذت می برند و با عزت زندگی می کنند از حلال کسب و در راه حلال مصرف می کنند و به فقرا و مساکین و ایتام و ... کمک می کنند .

شخصی آمد خدمت امام صادق(ع) شکایت کرد که ما دنبال دنیا هستیم و علاقه داریم اما از این می ترسیم که دنیا پرست باشیم امام فرمود : با این ثروت دنیا چه می خواهی بکنی ؟ او گفت هزینه خود ، خانواده ، کمک به خویشان ، انفاق ، حج ، عمره . امام فرمود:« لیس هذا طلب الدنیا هذا طلب الاخره»

4-     کسانی که نه دنیا دارند و نه آخرت:

کسانی که به خیال تحصیل دنیا و مال و منصب و حکومت و ریاست از آخرت چشم می پوشند و گناهی را مرتکب می شوند و عمرشان کوتاه می شود یا آنها را می کشند مانند عمر سعد ، شمر و خولی .

پس سعی کنید زیورهای دنیا و زینتهای آن شما را نفریبد.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      هفتم ماه صفر میلاد حضرت امام موسی کاظم (ع):

این هفته هفتم ماه صفر را که میلاد امام موسی کاظم (ع) است را داریم (128ه.ق) لذا روایتی از آنحضرت عرض می کنم تا عمل کنیم و تقوای خود را تقویت کنیم.

حضرت امام کاظم (ع) می فرماید : «مَنْ كَفَّ عَنْ أعْراضِ النّاسِ أقالَهُ اللّهُ نَفْسَهُ یَوْمَ الْقِیامَهِ، وَ مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ كَفَّ اللّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یَوْمَ الْقِیامَهِ» (مستدرک الوسائل ؛جلد12؛صفحه10) کسی که آبروی دیگران را حفظ کند خداوند در روز قیامت لغزشها و خطاهایش را می آمرزد و آنکه خشم خود را از مردم فرونشاند خداوند روز قیامت خشم و غضبش را از او بر می دارد.

لذا در حفظ آبروی دیگران بکوشیم تا خداوند نیز در قیامت از خطاها و لغزشهای ما بگذرد و آبروی ما را حفظ کند و سعی کنیم از خشم و غضب ما در امان باشند تا ما نیز در قیامت از خشم و غضب الهی در امان باشیم . از طریق تقوا این امور میسر است.

2-     جمعه هفتم آذر ماه روز نیروی هوائی :

یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر كف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد. که ضربه سنگینی به دشمن و سکوهای نفتی آنها زدند و امروز هم امنیت فوق العاده ای را برای کشورمان ایجاد کرده اند که این روز را به همه آن عزیزان تبریک عرض می کنیم و خدا قوت بر آنها.

3-   مناسبت رحلت و شهادت چهار نفر از بزرگان و سربازان ولایت و امامت را داریم که هر کدام از آنهابه نوبه خود خدماتی را به دین کردند:

سه شنبه یازده آذر شهادت عمار یاسر در جنگ صفین که ایشان در راه اسلام شکنجه ها و کتکهای فراوانی را تحمل کرد. او یار مخلص و مشاور امین حضرت امیرالمومنین علی (ع) بود.

و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که ایشان برای نجات کشور از چنگال استعمار پیر قیام کرد.

و همچنین رحلت آیت الله مرعشی نجفی و روز بزرگداشت شیخ مفید است که به خاطر علم و تقوا و دلسوزی نسبت به ایشان باعث شد امام زمان (عج) او را برادر خطاب کند.

4-   جمعه هفتم آذر ماه برابر با پنجم صفر روز شهادت حضرت رقیه(س):

با طرح این سوال که چرا امام حسین (ع) خانواده خود را همراه خود به کربلا برد نقش حضرت رقیه در کربلا و پس از آن در شام اشاراتی خواهم داشت.

1-     نقش پیام رسانی: هر قیامی و نهضتی عمدتاً از دو بخش خون و پیام تشکیل می شود و با توجه به تبلیغات گسترده منفی حکومت اموی که حتی تهمت زدند که امام حسین (ع) در کربلا بر اثر ذات الریه و سل از دنیا رفت اگر پیام رسانی اهلبیت امام حسین (ع) نبود دشمن با وارونه جلوه دادن قیام امام حسین (ع) به اهداف پلید خود می رسید.

2-     خنثی سازی تبلیغات بنی امیه: معاویه 42 سال در شام حکومت می کرد و مردم را به گونه ای پرورش داد که فاقد بصیرت و آگاهی دینی باشند و در برابر خواسته های معاویه تسلیم باشند و هر چیزی را که به نام اسلام به آنها تعلیم داد بدون هیچ اعتراضی بپذیرد. مانند ذبح کدو و .... و منفور جلوه دادن اهلبیت (ع) در نظر مردم شام ، و بنی امیه را خویشان پیامبر معرفی کرد تا جائی که ده نفر نزد ابوالفضل العباس(ع) آمدند و گفتند ما تابحال فکر می کردیم پیامبر (ص) غیر از بنی امیه خانه و خاندانی نداشته و ندارد.

3-     افشای چهره ظالمان : بُعد دیگر علت حضور خانواده امام حسین (ع) نشان دادن چهره سفاک و بی رحم و غیر انسانی یزید و حکومت وی بود . که در کربلا خانواده اباعبدالله (ع) با استفاده از حقیقت مظلومیت چهره ظالمان را فاش کردند.خردسالان و زنان که نه سلاحی جنگی داشتند و نه توان رزم ولی با قساوت بارترین شکل ممکن مورد ضرب و شتم و حتک حرمت و آزردگی عواطف و احساسات قرار گرفتند مانند حضرت رقیه (س) که سه سال دارد در کنار پیکر خونین و قطعه قطعه شده پدر کتک خورد و خیمه های آنها آتش گرفت.

حضرت رقیه با آب نخوردن خود و گریه های خود در خرابه شام ، اهل شام را از خواب غفلت بیدار کرد تا حدی که بازارها را تعطیل کردند و عزای عمومی اعلام کردند و به سوگواری مشغول شدند و علمهای سیاه برافراشتند و وقتی که اهلبیت امام حسین (ع) می خواستند از شام بروند صدای گریه و شیون مردم شام بلند شد.

5-   شنبه 8 آذر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین:

هدف استکبار این است که فلسطین را خلع سلاح بکند و کاری کند که ایران حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین بردارد که مقام معظم رهبری فرمودند : باید ملت فلسطین تجهیز شود و دنیای اسلام موظف است هرچه می تواند به تجهیز ملت فلسطین کمک کند. و ما نیز کنار ملت فلسطین ایستاده ایم .

6-    دوشنبه دهم آذر شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس:

مقام مظعم رهبری فرمودند : مجلس هم باید زنده باشد و هم سالم باشد. زنده بودن مجلس به این است که قانون خوبی وضع کند که هم در آن پیشرفت باشد و هم عدالت و زنده بودن مجلس به این است که نظارت درست داشته باشد و در محیط کار حضور مفید داشته باشد و حضور سیاسی در فضای کشور و جهان داشته باشد و سلامت مجلس هم به سلامت سیاسی ، سلامت اخلاقی و سلامت مالی است که باید باشد.

مقام معظم رهبری ده توصیه به مجلس و نمایندگان مجلس دارند مانند پرداختن به نیازهای مردم و تعامل با دولت ، خود مراقبتی در عدم انحراف جریانات و نزدیک شدن به صاحبان قدرت و ثروت که مرحوم مدرس مصداق کامل این توصیه ها بود .

امام (ره) نیز فرمودند : مخالفت با قانون مخالفت با اسلام است چون قانون برای تهذیب جامعه است.

7-   اجلاس قم و وحدت فرق اسلامی علیه دسیسه های استکبار:

سالهاست که مثلث شوم آمریکا ، انگلیس و صهیونیسم برای به زانو در آوردن مسلمانان جهان و شکستن خط مقاومت اسلامی و نیز مهار جریان عظیم و رو به رشد بیداری اسلامی با بکارگیری تمامی ظرفیت سرویس های اطلاعاتی و امنیتی و به خدمت گرفتن دولتهای مرتجع و عوامل وابسته به خود در جهان اسلام در صدد توطئه ای خطرناک علیه مسلمانان بوده اند .

که از جریان های طالبان و القاعده و ... استفاده کردند و امروز از جریان تکفیری و افراطی استفاده می کند که خیلی خطرناک است به دو علت:

1-     استفاده از اسم و نام مسلمانی و اتکاء به عقائدی پوچ و باطل با پوشش اسلام که بر حق تداعی کننده اسلام آمریکائی و یا یزیدی است. چونکه این جریان نقشه های روباه پیر «انگلیس» مبنی بر اسلام علیه اسلام و مذهب علیه مذهب را پیش گرفته و به عنوان پیاده نظام استکبار بیشترین خدمت را به اردوگاه استبداد و استثمار و کفر و الحاد می کند. که مقام معظم رهبری فرمودند : ما از محدودیت اختلاف مذهبی عبور کردیم ، ما همان کمکی که به حزب الله شیعی داریم به حماس و جهاد اسلامی فلسطین هم داریم و خواهیم داشت. این بدین معناست که در این زمینه تیر دشمن به سنگ خورده است . که امیدواریم علمای اسلام که بیش از 300 شخصیت خارجی حضور داشتند با هم اندیشی و استفاده از هدایتهای قاطع و نافذ ولی امر مسلمین بر این فتنه تکفیری فائق بیایند.

2-     خطر دیگر نشان دادن چهره ای پلشت و زشت از اسلام و مسلمین به دنیاست مانند اسلام هراسی و ظلم و جنایاتی که از خود به نمایش می گذارد.

در اینجا جا دارد از همه علماء خصوصا حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی و حضرت آیت الله العظمی سبحانی تقدیر و تشکر کنیم که به ندای رهبری لبیک گفتند و این کنگره را تشکیل دادند برای چگونگی برون رفت از فتنه تکفیری و داعش.

8-   مقاومت و ایستادگی مذاکره کنندگان ملت ایران در مذاکرات هسته ای و تداوم زیاده خواهی های آمریکا:

در ابتدا از مقاومت و ایستادگی تیم مذاکره کننده ایران و وزیر امور خارجه و اینکه خطوط قرمز را رعایت کردند تشکر کنیم و خدا قوت به آنها بگوئیم که مقام معظم رهبری فرمودند : هیأت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می کند و برخلاف طرف مقابل حرفش را هر روز عوض نمی کند چون پشت سر هرکدام از مذاکره کنندگانِ با ما یک لشکر قرار دارد و درمیان آنها آمریکا از همه بداخلاق تر و انگلیسی ها از همه مؤذی ترند و هدف همه آنها و قصد واقعی آنها (استکبار) جلوگیری از رشد و عزت و اقتدار روز افزون ملت ایران است و تأمین امنیت اسرائیل است. اما بدانند مستکبرین جهان اینکه چه توافق هسته ای بشود و چه نشود اولا اسرائیل روز به روز ناامن تر خواهد شد و ثانیا ایران ضرر نخواهد کرد بلکه خود آمریکا و 1+5 ضرر خواهند کرد چون ایران از پس تحریم های ناجوانمردانه شما بر آمده است و انشاالله با اجرای اقتصای مقاومتی کامل نیز خواهد شد.

به عنوان مثال سوم آذر 93 روز پایان توافق هسته ای دوم آذر 92 بود در این روز 20 هزار پروژه اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور توسط بسیجیان افتتاح شد این یک پاسخ عملی و هوشمندانه به تهدیدها و تحریم های دشمن بود در طول این 36 سال خصوصا در اوج جنگ تحمیلی و در بحرانی ترین اوضاع تحریم پرچم خودکفائی و استقلال اقتصادی کشور در اهتزاز بوده از این به بعد هم خواهد بود این یعنی رسوائی غرب بویژه آمریکا.

چونکه ده درصد از مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم هاست اما 90 در صد به ضعف مدیریت بر می گردد که انشاالله با همت و تلاش دولت تدبیر و امید این ضعف ها برطرف شود .

آمریکا اگر راست می گوید برود اعتماد مردم خودش را جلب کند. مانند کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا ، میزان پایین شرکت کنندگان در انتخابات اخیر آمریکا و حوادث فرگوسن که یک افسر پلیس که یک سیاه پوست 18 ساله را کشته و تبرئه شده و مردم 920 شهر آمریکا تظاهرات کرده اند و عوض اینکه مردم را راضی کنند آنها را سرکوب می کنند.این یعنی شکاف عمیق بین ملت و دولت همان بلائی که می خواستند سرکشور ما در بیاورند که خودشان گرفتارند.

اما مقام معظم رهبری فرمودند : دنبال جلب اعتماد آمریکا نباشید چون برای ما اهمیتی ندارد چون اینها مستکبرند و ما آبمان با مستکبران در یک جوی نمی رود.

مقام معظم رهبری سه مطلب را راجع به بسیج بیان فرمودند :

1-     توصیه بسیجیان به حلم و بردباری ، صدق و صفا و پاکدامنی ، شجاعت و فداکاری ، دوری از تکبر ، جلوگیری از سایش اعتقادی ، ایمانی و عملی در مواجهه با وسوسه های مختلف.

2-     کمک دولت بر رشد و گسترش بسیج از ضروریات است.

3-     پایه اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است که مسئولان دولتی در این زمینه از بسیج کمک بگیرند.

9-     محکومیت حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرینی:

خب نتایج شمارش آرای همه پرسی تعیین سرنوشت در بحرین نشان داد که 99 درصد شرکت کنندگان با ادامه حکومت رژیم آل خلیفه مخالفند و خواستار تعیین سرنوشت خود تحت نظارت سازمان ملل هستند.

اما مأموران رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرینی یورش بردند و منزل وی را بازرسی کردند. ما این عمل نسنجیده و زشت را که اهانت به شیعیان و حتی غیر شیعیان می دانیم و این عمل را محکوم می کنیم و مرتکبان این اقدام غیر قابل قبول باید مجازات بشوند.

حتی حکومت در صدد تعطیلی نماز جمعه شیخ عیسی قاسم است و با این عمل زشت می خواهد افکار عمومی را مشوش کند.

10-    اقدام مسئولین در خصوص سندهای شهر جوادآباد:

از مسئولین شهر که اقدام و تلاش می کنند تا در جلساتی که بنده نیز حضور داشته ام تشکر می کنیم و پیگیری های شخصی نیز با مسئولین ثبت و مسکن داشتم که انشاالله به زودی این مشکل برطرف شود.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658