اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 09 آبان 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 09/08/1393

عناوین خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (43) (امر به معروف و نهی از منکر)

موضوع بحث ما راجع به فریضه ای بسیار بزرگ است که بوسیله آن سایر واجبات به پای داشته می شود و خداوند عاملین آن را بهترین امت معرفی می کند و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم هدف از قیامش را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان می فرماید......

سبک زندگی اسلامی :

روشهای کاربردی ازدیاد معروف و کم شدن منکر:

1-      معرفی کردن معروف و منکر:

2-    از بین بردن زمینه گناه:

3-    .....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      شنبه دهم آبان ماه شهادت حضرت آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبائی امام جمعه تبریز اولین شهید محراب توسط منافقین(1358ه.ق):

2-     دوشنبه نهم محرم الحرام ، تاسوعای حسینی(ع):

3-   سه شنبه دهم محرم الحرام، عاشورای حسینی ، شهادت حضرت امام حسین (ع) و اصحاب وفادارش(61ه.ق):

4-   سه شنبه 13 آبان ماه که تلاقی عاشورای حسینی با سه واقعه مهم و سرنوشت ساز13 آبان را در بر دارد:

5-   پنج شنبه 12 محرم الحرام ، شهادت حضرت زین العابدین(ع)(95 ه.ق) و ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه(61ه.ق)

6-    آزادسازی جرف الصخر گامی محکم برای آزادسازی کامل عراق می باشد:

7-   وضعیت عزاداری های امسال در شهر و روستاهای بخش جوادآباد:

8-   چهارشنبه 14 آبان روز فرهنگ عمومی را گرامی می داریم:

 

نماز جمعه 09/08/1393

مشروح خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (43) (امر به معروف و نهی از منکر)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: خداوند حکیم به آدمی می فرماید: « لایغرنک ذنب الناس عن ذنبک» گناهان مردمان ، تو را از گناهان خویتش فریب ندهد و مغرورت نکند ( مبادا گناهان دیگران ، گناهان تو را در دیده ات ناچیز بنماید و مپندار اکنون که دیگران گناهکارند ، من نیز مانند آنان ...!)

« ولانعم الناس عن نعمک التی انعم اللّه علیک » و نعمت دیگران تو را از نعمتی که خداوند عطایت فرموده است غافل نکند (مبادا با نگریستن در نعمت ها و داراییهای دیگران مأیوس شوی و نعمتها و الطاف خداوند بر خودت را نادیده انگاری.)

« و لا تقنط الناس من رحمة الله و انت ترجوها لنفسک» مردمان را از رحمت خداوند ، ناامید مکن ، در حالی که خودت خواهان رحمت خداوند هستی.

موضوع بحث ما راجع به فریضه ای بسیار بزرگ است که بوسیله آن سایر واجبات به پای داشته می شود و خداوند عاملین آن را بهترین امت معرفی می کند و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم هدف از قیامش را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان می فرماید.

و خداوند در قرآن می فرماید : « وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (104)» (سوره آل عمران) و بایستی حتماً جمعیتی از شما باشد که مردم را به خیر و صلاح و خوبی ها دعوت کنند و مردم را به نیکوکاری امر و از بدکاری نهی کنند و چنین افرادی رستگارانند.

پس در این آیه رستگاری و فلاح مسلمین بستگی کامل به این موضوع حیاتی دارد و از ارتباط آیه بعدی استفاده می شود که ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب دوئیت و اختلاف خواهد شد و آنچه باعث شکست و بدبختی هر ملتی است همانا اختلاف است.

اگر همه ما مسلمانان امر به معروف و نهی از منکر کردیم اسلام سراسر جهان را می گرفت اما ترک این فریضه عواقب بدی به همراه دارد .شخصی به نام محمد بن عرفه می گوید: شنیدم امام رضا (ع) می فرمود:« لتأمرن بالمعروف و لتنهن عن المنکر أو لیستعملن علیکم شرارکم ، فیدعو خیارکم فلا یستجاب لهم » (سفینة البحار ؛جلد8؛صفحه388) باید حتماً امر به معروف و نهی از منکر کنید وگرنه افراد پست بر شما مسلط خواهند شد آنوقت خوبان شما هر چه دعا کنند مستجاب نشود.

خب همین امر مغفول مانده بود و عمل نشده بود که فرد پستی مثل یزید بر مردم مسلط شده بود و امام حسین (ع) وقتی که وارد سرزمین کربلا شد فرمود : « الَا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لَايُعْمَلُ بِهِ، وَأَلی الْبَاطِلَ لَايُتَنَاهَي‌ عَنْهُ!؟ لِيَرْغَبِ الْمُؤْمِنُ فِي‌ لِقَآءِ ربه حِقًّا » (بحار الاتوار؛ جلد44؛ صفحه381) آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود لذا امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند. و تمام هستی خود را در این راه فدا کردند که باز هم اهمیت این فریضه را می رساند.

باز هم در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر روایتی زیبا از رسول اکرم (ص) عرض می کنم که فرمود: « مَنْ اَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهي عَنِ الْمُنْكَرِ فَهُوَ خَليفَةُ اللهِ في اَرْضِهِ، وَ خَليفَةُ رَسُولِ اللهِ، وَ خَليفَةُ كِتابِهِ» (مجمع البیان ؛ جلد2؛صفحه359)کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا در زمین و جانشین رسول خدا و جانشین کتاب الله است . اینها همه به اهمیت این فریضه و نقش آن در فلاح و رستگاری مردم اشاره دارد.

اما پس از اهمیت این فریضه باید بدانیم چه روش هایی را باید به کار ببریم تا بتوانیم این فریضه را به نحو مطلوب اجرا کنیم تا اثرات مثبت خود را در فرد و جامعه بگذارد که یکی از آن روش ها را هفته گذشته عرض کردیم که معرفی کردن معروف و منکر در خانواده و جامعه بود که همه باید معروف و منکر را برای دیگران معرفی کنیم و بگوییم خوب کدام است و بد کدام است که توضیح آن گذشت.

سبک زندگی اسلامی :

روشهای کاربردی ازدیاد معروف و کم شدن منکر:

1-      معرفی کردن معروف و منکر:

2-    از بین بردن زمینه گناه:

هرگناهی زمینه ای دارد و هر اتفاقی که می افتد زمینه ای داشته مثلا تصادفی که می شود می گویند یا سرعت بالائی داشته با انحراف به چپ ....

اگر می خواهیم در جامعه و خانواده گناه و معصیت کم بشود باید زمینه گناه را از بین ببریم .خداوند در قرآن می فرماید: « قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ ... (30)» (سوره نور) مومنین ! از نامحرم چشم فروبندید. چشم بستن یعنی زمینه ایجاد نکردن . پس وقتی نگاه به نامحرم نکردیم به دنبال نامحرم هم نمی افتیم و کانون خانواده از هم نمی پاشد.

و در جائی دیگر می فرماید : « .... فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ ....(32)» (سوره احزاب) به زنهای پیامبر (ص) می فرماید محرک حرف نزنید که خیلی از انحرافات از سخنان محرک از طریق تلفن و یا پیامکی و یا حضوری اتفاق می افتد.

پس اگر در خانواده ای وسائل و زمینه های منکر و فساد مانند ماهواره و رعایت نکردن محرم و نامحرم و رعایت حجاب را نکردن باعث می شود در آن خانواده و جامعه گناه و معصیت و فساد زیاد بشود اما اگر آنها در خانواده و جامعه رعایت شد در اصل زمینه گناه از بین رفته است و دیگر زمینه گناه برای افراد وجود ندارد.

یک روایت برای کسانی که زمینه گناه را در جامعه ایجاد می کنند:

حضرت علی (ع) می فرماید :« مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبيحاً كانَ شَريكاً فيهِ » (بحار الانوار؛ جلد75؛صفحه82) یعنی کسی که زشت را زیبا جلو دهد این در گناه آن معصیت شریک است.مثلا از طریق ساخت فیلم حجاب و دروغ و بی ادبی و ... قبح آنها را بردارد در گناه شریک است.

در روایت آمده است که خداوند دو ملک را مأمور کرد تا شهری را سرنگون کنند چون به آنجا رسیدند ، مردی را دیدند که خدا را می خواند و تضرع می کند یکی از آندو فرشته به دیگری گفت : این دعا کننده را نمی بینی ؟ گفت : چرا، ولکن امر خداست ، باید اجرا شود.اولی گفت : نه کاری انجام نمی دهم تا از خدا سوال کنم. و به خدا عرض کرد در این شهر بنده ای تو را می خواند و تضرع می کند ، آیا باز هم عذاب را نازل کنیم ؟ خطاب آمد : بله، آن مرد هیچگاه برای امر من رنگش تغییر نکرده و از کارهای ناشایست دیگران خشمگین نشده است.

3-    رفاقت و دوستی در برخورد با منکر:

امام صادق (ع) فرمود: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید سه تا ویژگی داشته باشد « انَّما یأمُرُ بِالمَعرُوفِ وَ ینهی عَنِ المُنکَرِ مَن کانَت فیهِ ثَلاثُ خِصالٍ: ...»

1-     « عامِلٌ لِما یأمُرُ بِهِ تارِکٌ لٍما ینهی عَنهُ » اول خودش عامل باشد ، خودش نماز بخواند ، قرآن بخواند و فحاش نباشد بعد به فرزندش و دیگران بگوید.

2-     « عادِلٌ فیما یأمُرُ عادِلٌ فیما ینهی » عادل باشد و توقع بیش از حد نداشته باشد و آن چیزی که دین خواسته از دیگران مطالبه کند ، تندروی نکند.

3-     « رفیقٌ فیما یأمُرُ رَفیقٌ ینهی » (وسائل الشیعه؛جلد15؛صفحه150) وقتی تذکر می دهد دوستانه و دلسوزانه و با زبان خوب باشد که اثر مضاعفی دارد که جریانی را عرض می کنم.

جوانی به خدمت پیامبر (ص) شرفیاب شد و عرض کرد ای پیامبر خدا(ص) آیا به من اجازه می دهید که زنا کنم؟ جمعی از اعوان و انصار که در مسجد نشسته بودند از جای برخواستند که به این جوان حمله کنند و او را مورد ضرب و شتم قرار دهند .پیامبر (ص) فرمود: از من سوال کرد ، بگذارید جوابش را بگویم . بعد حضرت جوان را صدا زد و فرمود : جوان سوال از من پرسیدی ، من هم از تو یک سوال می کنم و آن اینکه اگر کسی با مادر یا دختر یا خواهر تو زنا کند چه می کنی ؟ جوان عرض کرد : ای رسول خدا او را می کشم. حضرت فرمود با کسی که می خواهی زنا کنی یا دختر یا مادر یا خواهر شخصی مانند تو است و همانگونه که تو دوست نداری با مادر و یا خواهر و دختر تو زنا کند دیگران نیز دوست ندارند که کسی با محارمشان زنا کند.جوان پس از نصایح پیامبر (ص) شرمنده شد و توبه کرد و حتی برخی از روایات تاریخ نقل شده که در رکاب رسول خدا (ص) به شهادت رسید. آری داشتن زبان خوب نتیجه اش این طوری می شود.

4-     نشر خوبی ها و معارف:

قرآن کریم وقتی از افراد نام می برد خوبی هایشان را برجسته می کند . مثلا وقتی از یحیی و همسرش نام می برد می فرماید اینها سه تا خوبی داشتند:

1-     «.... إِنَّهُمْ كَانُوا يُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ» دنبال خیر می دویدند.

2-     « وَيَدْعُونَنَا رَغَبًا وَرَهَبًا » و خدا را با ترس و رغبت می خوانند

3-     « وَكَانُوا لَنَا خَاشِعِينَ (90) » (سوره انبیاء) در مقابل خداوند خاشعند.

و همینطور دیگر افراد را مانند زن فرعون که خداوند همیشه خوبی های آنها را برجسته می کند.

در امر به معروف و نهی از منکر اول باید خوبی افراد عاصی را برجسته کرد و از معصیتی که می کنند نهی کنیم آن هم با رفاقت و دوستی ....

این فرهنگ اهلبیت (ع) بوده مانند امام حسین (ع) که در روز عاشورا وقتی حر توبه کرد امام حسین (ع) دست روی اسم حر گذاشت و فرمود تو حری ، مادرت تو را حر نامید . و نفرمود تو راه را بر ما بستی ، تو فرمانده لشکر بودی ، تو از دشمن حقوق می گرفتی بلکه نامش را برجسته کرد.

یا جوانی در مسجد نماز می خواند ، شاید اشتباهاتی هم در زندگی اش داشت ولی نمازش را قشنگ می خواند وقتی تمام شد پیامبر (ص) صدایش زد و فرمود: «مرحبا لحسن ثنائک» آفرین به این نماز خواندنت. این نشر خوبی ها می شود و یکی از صفات خداوند این است «یَا مَن اَظهَرَ الجَمِیلَ وَ سَتَرَ القَبیحَ» (الکافی ؛جلد2؛صفحه578)

باز هم پیامبر (ص) : یک روز میتی را روی زمین گذاشتند تا نماز بخوانند و پیامبر (ص) را برای نماز دعوت کردند وقتی ایستاد همه شروع کردند به بد گوئی کردن ، آدم این طور بوده آنطور بوده ، هی شروع کردند به گفتن آنقدر بدگوئی کردند که نگذاشتند پیامبر (ص) نماز بخواند . حضرت برگشت به طرف جمعیت و فرمود: کسی از او خوبی ندیده؟ یک نفر گفت چرا یا رسول الله (ص) من یک شب دیدم او در راه خدا آمد جای من ایستاد و نگهبانی داد. پیامبر (ص) فرمود همین کافی است و ایستاد نماز را خواند . این نشر خوبی است یعنی ما بدی جوان ها را برجسته نکنیم و بدیش را کم رنگ کنیم تا کم کم از بین برود.

5-    فراهم کردن زمینه های مثبت:

یعنی اگر نمی توانیم جلوی گناه را بگیریم تلاش کنیم یک مسیر صحیح و شرعی درست کنیم . مانند هموار کردن مسیر ازدواج و آسان گرفتن آن و برداشتن موانع ازدواج.

پروژه اسید پاشی می خواهد این فریضه را تحت الشعاع قرار بدهد و این فریضه را در جامعه زشت جلوه بدهد و نیروهای امنیتی و محجبه ها و مداحان و مذهبی ها را مورد هجوم قرار بدهند و نگذارند این فریضه که ناجی بشریت است در جامعه فعالیت کند.که قوه قضائیه سه دسته را باید مجازات کند: 1- عامل و عاملین آن   2- مدیران مسئول روزنامه ها و پایگاه ها و سایر رسانه هایی که آن را به امر به معروف و نهی از منکر پیوند زدند.       3- اشخاصی که با سخنان خود این عمل زشت را به این فریضه مقدس پیوند زدند و آدرس غلط دادند .

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      شنبه دهم آبان ماه شهادت حضرت آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبائی امام جمعه تبریز اولین شهید محراب توسط منافقین(1358ه.ق):

آن شهید شبانه روز به خدمت به مردم و سازماندهی نیروهای متعهد و انقلابی می پردازد و تا زمان شهادت خطابه های اخلاقی و انقلابی را برای نمازگزاران غیور تبریز ایراد می نماید و در نهایت ایشان به جرم اشاعه افکار و اندیشه های اسلام ناب محمدی (ص) به دست منافقین شربت شهادت نوشید.

2-     دوشنبه نهم محرم الحرام ، تاسوعای حسینی(ع):

در این روز دو اتفاق مهم را که در کربلا اتفاق افتاد و درس و عبرتی است برای همه ما عرض می کنم:

مطلب اول : امتناع حضرت عباس (ع) و برادرانش از پذیرفتن امان نامه دشمن بود که چون حضرت عباس (ع) از جمال زیبا، قامت رشید ، بهره مندی از دلاوران غیرت و تعهد و تقوا ، به قمر بنی هاشم معروف بود و حضور وی در سپاه امام حسین (ع) برای دشمنان اهل بیت بسیار سنگین و زجرآور بود. بدین جهت، دشمن در صدد برآمد، تا وی و برادرانش را از جبهه توحیدی امام حسین(ع) جدا کند به همین دلیل شمر بن ذی الجوشن که از قبیله ام البنین(س) بود، مأموریت یافت به حضرت عباس(ع) و سه تن از برادرانش امان نامه دهد.

که عصر روز تاسوعا (نهم محرم) به نزدیکی خیمه گاه امام حسین رفت و با صدای بلند فریاد زد خواهرزادگان من کجایند؟ امام حسین (ع) فرمود پاسخ اورا بدهید اگر چه فاسق است لکن با شما قرابت و رابطه خویشاوندی دارد. که شمر پس از بیان نتیجه جنگ از آنها خواست امان نامه را قبول کنند که حضرت عباس که کانون غیرت و وفاداری بود بر او بانگ زد و فرمود : بریده باد دستان تو و لعنت خدا بر تو و امان نامه تو. ای دشمن خدا، ما را فرمان می دهی که از یاری برادر و مولایمان حسین(ع) دست برداریم و سر در طاعت ملعونان و ناپاکان در آوریم. آیا ما را امان می دهی ولی برای فرزند رسول خدا(ص) امانی نیست؟

مطلب دوم در روز تاسوعا این بود که امام حسین (ع) شب تاسوعا را مهلت خواست و علت مهلت خواستن امام حسین (ع) را می توان اینگونه بیان کرد که امام حسین (ع) می خواست تمام هدف از قیامش را عملاً ابلاغ کند یکی اینکه فرمود.:« انّي اُحِبُّ الصَّلاةَ» که شب عاشورا را هرکس از کنار خیمه گاه امام رد می شد صدای مناجات آنها «دَوِیٌّ کَدَوِیِّ النَّحْلِ» بود و ظهر عاشورا را هم نمازش را در معرکه خواند که به همه بفهماند که هدف حسین (ع) از قیام احیای نماز بود نمازی که « ... إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ .... (45)» (سوره عنکبوت) است و دیگری اینکه فرمود: «إِنِّي أُحِبُّ تلاوة کتاب الله» من قرآن را دوست دارم و عمل کردن به آن را و همچنین امام حسین (ع) می خواست یاران خود را تصفیه کند که ذره ای از تعلقات دنیوی در وجود آنها نباشد ، یکی از آنها حق الناس بود که امام حسین (ع) با خریداری کردن زمین کربلا عملاً این درس را داد که هر کس دین به گردنش باشد نمی تواند در کنار امام حسین (ع) به شهادت برسد.

پس بنابراین هم باید از امان نامه شیطان و دشمن دوری کرد و هم اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع) را به خوبی دریافت و عمل کنیم.

3-   سه شنبه دهم محرم الحرام، عاشورای حسینی ، شهادت حضرت امام حسین (ع) و اصحاب وفادارش(61ه.ق):

در اینجا به برخی از برکتهای قیام عاشورا اشاره می کنم تا درسی باشد برای ما :

1-     آگاهی و بیداری جامعه :

مردمی که تا آن زمان هر امیر و خلیفه یا والی تحمیلی را می پذیرفتند پس از قیام عاشورا پی بردند که اطاعت از آنها واجب نیست بلکه باید با آنها مبارزه کرد که بیداری اسلامی که امروز در منطقه و جهان اتفاق افتاده و خلفای تحمیلی را کنار می زنند نتیجه همان عاشوراست که انقلاب ما آن را صادر کرده است.

2-    نجات اسلام و مسلمانان از چنگال بنی امیه:

مردم پس از قیام عاشورا به وجهه منافقانه بنی امیه پی بردند و دانستند که این قوم کمر به نابودی اسلام بسته اند و آنها با دو امانت پیامبر (ص) (قرآن و عترت) نهایت دشمنی را دارند که باید این عزاداری های ما در این راستا باشد که بصیرت افزائی کند و نگذارد اسیر و ذلیل دشمن شویم و نگذاریم با هدایت و مدیریت عزاداری های ما و نفوذ در آن عزاداری های ما را بی خاصیت کنند.چون دشمن نمی گوید عزاداری نکن بله برای عزاداری هم کمک می کند اما آن را با خرافات و بدعتها و سنگین کردن آن با ابزار آلات ، بی خاصیت می کند و کاری می کند که هدف فقط عزاداری باشد نه رسیدن به معرفت و بصیرت.

3-    توجه مردم به اهلبیت (ع) و شناخت چهره های مطلوب:

که پس از آن بسیاری از قیامها و انقلابها به نام خاندان عصمت و طهارت (ع) آغاز شد.

4-    جنبشهای اصلاح طلبانه بر ضد بیداد و ستم:

که بارزترین و نزدیک ترین انقلاب نشأت گرفته از عاشورای حسینی انقلاب اسلامی ایران به رهبری فرزند شایسته و فرزانه ی حسین (ع) حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

که مناسبت بعدی که می خواهم عرض کنم ادامه همین برکات و ثمرات عاشوراست:

4-   سه شنبه 13 آبان ماه که تلاقی عاشورای حسینی با سه واقعه مهم و سرنوشت ساز13 آبان را در بر دارد:

-        تبعید امام راحل عظیم الشأن در سال 43 به ترکیه و آغاز دوران فراق بین امام و امت وفادارش.

-        کشتار دانش آموزان انقلابی توسط رژیم طاغوت پهلوی در سال 57 در جریان شور عاشورایی انقلاب اسلامی و تجلی نقش نونهالان و نوجوانان دانش آموز در متن انقلاب ملت بزرگ ایران

-        تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره).

تسخیر لانه جاسوسی روز مبارزه با استکبار جهانی است یعنی آمریکاست ، استکباری که جنایات شصت ساله او چه در قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب و چه در عملیات جنگ سخت و نرم بر هیچ کس پوشیده نیست مانند کودتای 28 مرداد ، شهادت دانشجویان ، کشتار مردم در 15 خرداد ، هجوم نظامی و واقعه طبس و تبدیل سفارت به لانه جاسوسی ، حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی ، تأمین سلاحهای شیمیائی عراق علیه ایران ، حمایت آمریکا از سازمان منافقین ، اعمال تحریم های ظالمانه ، تهاجم فرهنگی ، حمایت آمریکا از گروهک های تروریستی به ویژه در مرزهای ایران و حمایت آمریکا از هرگونه اغتشاش (78-82-88) در ایران ، ترور دانشمندان هسته ای ، تهدید و توهین نسبت به ملت و مسئولین ایران . آیا با این جنایات و دشمنی و رابطه با آمریکا خطر او را برای ما کم می کند؟ آیا حضرت امام (ره) اگر در زمان حاضر بودند با مذاکره با آمریکا موافق بودند ؟ نه بلکه در حرکت عاشورائی نهضت روح الله با مستکبرین جهان ترجمانی دیگر از «هیهات من الذله» همراه با روح عزت خواهی و حق طلبی ، تجلی و تبلور یافت. الان هم ادامه دارد و شعار مرگ بر آمریکا قطع نخواهد شد.

البته با همین نگاه مقدس است که خلف صالح او امام خامنه ای نیز سیزدهم آبان را تجلی دوباره پیامها و آرمانها و درسهای مکتب عاشورا می داند و اکنون که روز عاشورای حسینی (ع) و سیزدهم آبان در قطعه ای از زمان (93) با هم تلاقی نموده است باید این اتفاق را نیز به فال نیک گرفت و از هم سنخی انقلاب روح الله با انقلاب ثارالله استفاده کرد و حوادث و فتنه های زمان و توطئه های یزیدیان را با بصیرت عاشورائی به رخ جهانیان کشید و آنها را خنثی کرد . فتنه ها و توطئه های یزیدیان که خود یزید زمان و شمر و عمرسعد و حرمله زمان که همان تروریست های تکفیری و داعش و صهیونیستی می باشد و با بر افروختن آتش جنگ های قومی و مذهبی و با راه انداختن فتنه داعش در صدد شکستن وحدت امت اسلامی و قرار دادن اسلام آمریکائی در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) هستند و از هر گونه ظلم و تعدی و جنایتی دریغ نمی نمایند . لذا همه مردم (عاشورائیان و حسینیان ) روز عاشورا ، عاشورائی خواهند آمد و شعار مرگ بر آمریکا را سر خواهند داد.

و توصیه به کشور های اسلامی در منطقه این است که امام حسین (ع) صبح عاشورا فرمود: «و علیکم بالصبر و الجهاد» را فراموش نکنید تا با صبر و جهاد به قله سبز مهدوی برسید انشاء الله.

5-   پنج شنبه 12 محرم الحرام ، شهادت حضرت زین العابدین(ع)(95 ه.ق) و ورود کاروان اسیران کربلا به کوفه(61ه.ق)

6-    آزادسازی جرف الصخر گامی محکم برای آزادسازی کامل عراق می باشد:

جرف الصخر که به نوعی دروازه بغداد و کربلا نیز می مباشد و نام عملیات عاشورا نام داشت از وجود نحس داعشی های پست پاک شد.

البته این عملیات نشان می دهد که هدف کنونی ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش همچنان در چارچوب منافع حامیان تروریست هاست و از طرفی مردم عراق به فرموده مقام معظم رهبری از عهده داعش برخواهند آمد نیازی به دیگر کشور ها نیست ، عملیات عاشورا این را ثابت کرد.

7-   وضعیت عزاداری های امسال در شهر و روستاهای بخش جوادآباد:

بنده سرکشی های که از عزاداری ها در روستا داشتم طبق سنوات قبل کاملاً از عزاداری های چند روستائی که رفتم رضایت دارم و سعی کردند اصول عزاداری ها را در حد امکان رعایت کنند. انشاءالله امیدوارم نواقصی هم اگر هست آنها را برطرف کنند .

اما شهر با توجه به اینکه چند سال است مرتب جلسه می گذاریم و صحبت می کنیم و سعی می کنیم روش عزاداری ها را در شهر اصولی کنیم البته انرژی و وقت فراوانی را از ما می گیرد الحمدولله تا حدودی بهتر شده است اما سلیقه ای برخورد کردن برخی افراد و مقاومت در آن قدری برنامه ها را کند می کند و در برخی موارد دچار مشکل می کند.

مثلاً آیا تجمع در گلزار شهدا بد است؟ آیا ساعت ده شب خاتمه عزاداری باشد تا مشکلات بعدی پیش نیاید مانند نماز صبح و رعایت حق الناس و .... بد است ؟ آیا با اجرای نذورات در مساجد و رونق گرفتن مساجد و تعداد بیشتری در سخنرانی ها شرکت کنند و بر شعور حسینی تأکید می شود ، بد است؟ آیا نماز جماعت ها رونق بیشتری گرفته ، بد است ؟ آیا نظم در عزاداری بد است ؟ آیا صفا و صمیمیت و وحدت در عزاداری ها و دوری از کینه و چشم و همچشمی و ناراحتی بد است ؟ آیا هیأتها با هم عزاداری بکنند که نشان دهنده وحدت و یکپارچگی است ، بد است ؟

البته در طول سه و چهار سال گذشته برنامه های که برای بهتر برگزار شدن عزاداری امام حسین(ع) بنده ارائه کردم مساجد و هیأت امناهای مساجد و هیأتها همکاری خوبی داشتند حتی برخی از آنها همکاری صد در صد داشتند ولی برخی مرتب از این برنامه ها عدول کردند که ما آنها را به حساب مقابله نمی گذاریم بلکه به حساب ناآگاهی و بی قصد و غرض می گذاریم که البته در آینده لازم باشد اینها را معرفی خواهم کرد تا خود مردم تصمیم بگیرند چون همین سلیقه ای برخورد کردن ها و همکاری نکردنها و مقابله کردنهاست که جوادآباد را عقب نگه داشته است و مردم و ما دیگر نمی گذاریم جوادآباد عقب برگردد و یا در رکود باقی بماند.

8-   چهارشنبه 14 آبان روز فرهنگ عمومی را گرامی می داریم:

که شورای فرهنگ عمومی در بخش فعال است و مصوبات خوبی هم دارد و اجرا هم شده و از این به بعد در انتظار تزریق برنامه های فرهنگی در سطح بخش باشید که شیوه عزاداری ها نتیجه همین شورای فرهنگ عمومی می باشد .

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir



اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658