اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
جمعه 23 آذر 1397.
تاریخ شمسی :
الجمعة 6 ربيع ثاني 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 23 آبان 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 23/08/1393

 عناوین خطبه اول

موضوع: ابتلاء و امتحان الهی در کربلا (2)

خب بحث هفته قبل را که موضوعش امتحان و ابتلاء الهی بود را پیش می کشم و ادامه می دهم موضوعی را که امام حسین (ع) و یارانش به بهترین شکل آن را اجرا کردند....

اهمیت ابتلاء و امتحان الهی:

1-      آزمایش و امتحان ، سنت و قانون الهی است:

2-    آزمایش نشانه رحمت خداست:

3-    آزمایش و امتحان ، ناشی از حکمت الهی است:.....

اما انسانها در برخورد با مصائب و امتحانات الهی چند دسته هستند :

1-      افراد ناامید :

2-    ....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روز چهارشنبه 25 محرم الحرام ، شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) به روایتی:

2-     جمعه 23 آبان روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت است:

3-   شنبه 24 آبان ارتحال ملکوتی مفسر بزرگ ، علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبائی 1360 ه .ش و روز بزرگداشت علامه طباطبائی:

4-   شنبه 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب:

5-   دوشنبه 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد (1359ه.ش ) :

6-    دوشنبه 26 آبان روز خودکفائی گندم :

7-   پنج شنبه 29 آبان ، آغاز هفته بسیج:

8-   رسانه ملی و تغییر در مسئولیت آن و اهداف و وظایفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ریاست جدید این سازمان تعیین کرده اند:

9-     دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با معاون رئیس جمهور عراق:

10-    مردم مظلوم بحرین قربانیان حاکم دنیا طلب و ستمگر:

11-    موضوع نامه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب:

12-   آمریکائی ها نمی خواهند تحریم ها را لغو کنند :

13- طرح مستشهدین عاشورا برای ثبت روز عاشورای حسینی به عنوان جنایات جنگی بنی امیه:

 

نماز جمعه 23/08/1393

 مشروح خطبه اول

موضوع: ابتلاء و امتحان الهی در کربلا (2)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال الله تبارک و تعالی : « یابن آدم ! اُنْظُرْ إِلى نَفْسِکَ وَ إِلى جَمیعِ خَلْقی فَإِنْ وَجَدْتَ أَحَداً أَعَزَّ إلَیْکَ مِنْ نَفْسِکَ فَاصْرِفْ کَرامَتَکَ إِلَیْهِ وَ إِلاّ فَأَکْرِمْ نَفْسَکَ بِالتَّوْبَةِ وَ الْعَمَلِ الصّالِحِ إنْ کانَتْ عَلَیْکَ عَزیزَةً » ای فرزند آدم! به همه آفریدگان من بنگر پس آنگاه اگر کسی را نزد خویش عزیز تر از خود یافتی ، اکرام و احترامت را نثار او کن ، وگرنه اگر خویشتن را عزیزترین آفریدگان دانستی و سعادت خود را بیش از همه خواستی پس جان خویش را اگر نزدت عزیز است با توبه و کردار شایسته ،گرامی بدار و این گوهر گرانسنگ را به ناپاکی ها میالای.

ردای کرامت پربهاترین خلعتی است که خداوند کریم بر قامت آدم پوشانده و آنگاه به فرشتگان دستور داد تا بر او سجده کنند و در شأن آدم فرمود : « وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ ... (70)» (سوره اسراء) و بعد از آن در آفرینش او آفرین گفت :« ... فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (14)» (سوره مومنون)

کسی به اباذر نامه نوشت که مرا نصیحتی کن. ابوذر در جواب نوشت به آنکس که از همه بیشتر دوستش داری ظلم نکن . صاحب نامه تعجب کرد و مجدداً سوال کرد . ابوذر جواب داد خود انسان از همه کس برای انسان عزیز تر است پس اگر گناه کند و معصیت کند و خدا را نافرمانی کند در اصل در حق عزیزترین کس خود که خودش باشد ظلم کرده است .

پس «مَنْ كَرُمَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ هانَتْ عَلَيْهِ شَهَواتُهُ» آنکه خویشتن خویش نزدش بزرگوار شد شهوت هایش نزدش کوچک و حقیر می شوند . بنابراین تقوا باعث می شود انسان به خودش ظلم نکند.

قدسیان را نرسد تا که به ما فخر کنند         /         قِصّه عَلَّمُ الاسماء به زبان است هنوز

خب بحث هفته قبل را که موضوعش امتحان و ابتلاء الهی بود را پیش می کشم و ادامه می دهم موضوعی را که امام حسین (ع) و یارانش به بهترین شکل آن را اجرا کردند.

عرض کردیم که طبق آیات قرآن امتحان سنت و قانون الهی است و خداوند همه بندگان خود را امتحان کرده و می کند همانطور که آیه قرآن می فرماید: « أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (2) وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ (3)» (سوره عنکبوت) آیا مردم پنداشتند که چون گفتند ایمان آوردیم رها می شوند و دیگر مورد آزمایش قرار نمی گیرند ؟ در حالی که بدون تردید کسانی را که پیش از ایشان بودند آزمودیم تا خداوند کسانی را که راست گفتند معلوم دارد و دروغگویان را نیز معلوم نماید.

به عنوان مثال خداوند حضرت ابراهیم (ع) را امتحان کرد و دستور داد فرزندش را به قربانگاه ببرد و برای خداوند قربانی کند و حضرت ابراهیم (ع) نیز این کار را کرد اما مشیت خداوند این بود که فقط امتحانی گرفته شود و حضرت اسماعیل (ع) ذبح نشد.

در امتحانی دیگر نمرود حضرت ابراهیم (ع) را به دلیل بت شکستن و موحد بودن و اینکه مردم را به خدای یگانه دعوت می کرد به آتش انداخت ظاهر قضیه این بود که ابراهیم می سوزد و الا اگر ابراهیم (ع) می دانست که آتش سرد می شود دیگر این امتحان الهی نبود لذا ابراهیم در بالاترین حد فرمان خدا را اطاعت کرد و سرافراز بیرون آمد و خلیل خدا شد و به مقام امامت رسید.

که خداوند در قرآن می فرماید: « ... إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ (124)» (سوره بقره) من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم ابراهیم عرض کرد از دودمانم چی؟ خداوند فرمود : پیمان من به ستمکاران نمی رسد.

و همچنین حضرت ایوب نبی را که شیطان به خدا گفت : چون ایوب در عسرت و سختی نیافتاده سپاس گوی توست اما اگر او نیز در تنگنای زندگی قرار بگیرد دیگر شکر نمی کند و سپاس نمی گوید .خداوند نیز ایوب را امتحان کرد و برهمه آنچه ایوب داشت قلم نیستی کشید . گوسفندانش ، خیل گاو و شترانش مردند ، مزارعش خشک شد ، پسرانش زیر آوار ماندند و داغی بزرگ بر دل پدر نهادند و این امتحان هفت سال یا به نقلی هفده سال دامان او را گرفت و کوچکترین شکوه ای نکرد بلکه دعای مؤدبانه ای کرد و گفت: « وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ (83)» (سوره الانبیاء) ایوب را به یاد آور هنگامی که پروردگارش را خواند و عرضه داشت خدایا با بد حالی و مشکلات بر من روی آورده ای و تو مهربان ترین مهربانی . خداوند دعای مؤدبانه او را استجابت کرد و جوان شد و نعمتهای قبلی افزون بر نعمت های جدید به ایوب روی آورد.

خوش بود گر محک تجربه آید به میان               /               تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

و عرض کردیم که امتحان الهی نشانه رحمت خداوند است که توضیح داده شد.

اهمیت ابتلاء و امتحان الهی:

1-      آزمایش و امتحان ، سنت و قانون الهی است:

2-    آزمایش نشانه رحمت خداست:

3-    آزمایش و امتحان ، ناشی از حکمت الهی است:

انسان مومن باید همیشه تسلیم حکمت الهی باشد و معتقد به خیر بودن حوادثی باشد که برای او اتفاق می افتد . گاهی ممکن است حکمت خداوند اقتضا کند بنده ای در خوشی باشد و همین مایه آزمایش اوست ، گاهی هم ممکن است حکمت خداوند اقتضاء کند بنده اش در سختی بیفتد.

لذا در روایتی از امام صادق(ع) است که می فرماید : « عن ابی عبدالله (ع) قال عَجِبْتُ لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ لَا يَقْضِي اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ قَضَاءً إِلَّا كَانَ خَيْراً لَهُ وَإِنْ قُرِّضَ بِالْمَقَارِيضِ كَانَ خَيْراً لَهُ وَإِنْ مَلَكَ مَشَارِقَ الْأَرْضِ وَمَغَارِبَهَا كَانَ خَيْراً لَهُ» (الکافی ؛ جلد2؛صفحه62) از مرد مسلمان در شگفتم که خداوند عزوجل قضائی بر او حکم نمی کند مگر اینکه خیرش باشد و اگر با قیچی ها او را پاره پاره کنند ، برای خیر اوست و اگر صاحب مشرق و مغرب زمین هم بشود برای خیر اوست.

نقل می کنند وزیر پادشاهی هر امری که رخ می داد می گفت :«خیر است انشاالله» وزی بر سر سفره غذا پادشاه خواست با چاقو چیزی را ببرد ، اما دست خود را برید و انگشتش قطع شد ، بلا فاصله وزیر گفت «خیر است انشاء الله» . پادشاه عصابی شد و گفت او را به زندان بیاندازند ، هنگامی که وزیر را به زندان می بردند وزیر در راه می گفت «این که من را به زندان می برند هم خیر است انشاء الله»

گذشت و بعد از چند روزی پادشاه به شکار رفت ، در آنجا به دنبال آهوی کرد و از سپاه خود جدا شد ، و فاصله گرفت ، و آهو هم از دست شاه فرار کرد ، پس خواست بر گردد که به قبیله ای وحشی برخورد کرد

آن قبیله پادشاه را گرفته و به قصد قربانی کردن برای خدایان خود بردند ، اما پس از اندکی او را رها کردند ، وقتی شاه علت آزادیش را جویا شد در جواب گفتند : ما برای خدایان خود مردی کامل را قربانی می کنیم و اینکه تو یک انگشت نداری باعث شد که از کشتن تو به عنوان قربانی صرف نظر کنیم و به دنبال مردی کامل الخلقة بگردیم

پس پادشاه شاد شد و به یاد گفته وزیز خود افتاد که می گفت «خیر است انشاء الله» ، پس زود به کاخ بازگشت و دستور داد وزیر را آزاد کنند ، سپس داستان را برای وزیر گفت ، وزیر لبخندی زد و گفت : گفتم که خیر است. پادشاه گفت ، خوب خیر اینکه دست من قطع شود معلوم شد ، حالا بگو در اینکه تو به زندان رفتی چه خیری وجود داشت؟

وزیر بلا فاصله گفت : اگر من به زندان نرفته بودم ، در روز شکار با شما بود و از آنجا که من شما را تنها نمی گذارم با شما به دنبال آهو می آمدم ، و آنگاه وحشی ها هردوی ما را زندانی می کردند ، و هنگامی که دست از کشتن تو برمی داشتند ، به سراغ من می آمدند ، و از آنجا که من بدنم سالم است ، جانم را از دست می دادم .

اما انسانها در برخورد با مصائب و امتحانات الهی چند دسته هستند :

1-      افراد ناامید :

قرآن حال این گروه را اینگونه توصیف می نماید: «وَلَئِنْ أَذَقْنَا الإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَيَؤُوسٌ كَفُورٌ (9)» (سوره هود) اگر ما به انسان رحمتی بچشانیم پس آن را از او بازستانیم ناامید و ناسپاس خواهد شد.

عالمی در مجلسی چک مسافرتی را از جیبش بیرون آورد و پرسید: چه کسی می‌خواهد این برگ چک را داشته باشد؟ دست همه حاضرین بالا رفت! سخنران گفت: بسیار خوب، من این چک را به یکی از شما خواهم داد؛ ولی قبل از آن می‌خواهم کاری بکنم و سپس در برابر نگاه‌های متعجب همه، چک را مچاله کرد و باز پرسید: چه کسی هنوز مایل است این چک را داشته باشد؟! و باز دست‌های حاضرین بالا رفت... این بار آن عالم، چک مسافرتی مچاله شده را به زمین انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد! بعد چک را برداشت و پرسید: خوب، حالا چه کسی حاضر است صاحب این فقره چک شود؟! و باز دست همه بالا رفت! سخنران گفت: دوستان عزیز، با این همه بلاهایی که من سر این چک مسافرتی آوردم، از ارزش آن چیزی کم نشد و همه شما خواهان آن هستید... و ادامه داد: در زندگی واقعی هم همین طور است. ما در بسیاری موارد با تصمیماتی که می‌گیریم یا با مشکلاتی که روبرو می‌شویم، خم می‌شویم، مچاله می‌شویم،خاک آلود می‌شویم و احساس می‌کنیم که دیگر ارزش نداریم؛ ولی این گونه نیست و صرف نظر از اینکه چه بلایی سرمان آمده است، هرگز ارزش خود را از دست نمی‌دهیم و نباید نا امید بشویم.

2-    افراد عافیت طلب و سست ایمان:

افرادی که با زبان و گفتار مؤمن و صابرند؛ اما در وقت عمل بی قرار و بی صبری می‌کنند، قرآن کریم آنها را این گونه توصیف می‌نماید: «وَمِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ (11)» (سوره حج) از جمله مردم کسانی‌اند که خدا را زبانی می‌پرستند ؛ اگر خیری به آنها رسد، به آن آرامش و سکون پیدا کنند و چون بلایی به آنها وارد آید، روی برتابند، دنیا و آخرت را در زیانند. این است زیان آشکار.

در شان نزول این آیه چنین نقل کرده‌اند که گروهی از بادیه نشینان خدمت پیامبر اعظم (ص) رسیدند؛ پس از ملاقات با نبی اکرم (ص) ، اگر حال جسمانی آنها خوب می‌شد ، اسب آنها بچه خوبی می‌آورد، زن آنها پسر می‌زائید و اموال و چهارپایان آنان فزونی می‌گرفت، خشنود می‌شدند و به اسلام و پیامبراکرم (ص) عقیده پیدا می‌کردند ؛ اما اگر بیمار می‌شدند، همسرشان دختر می‌آورد و اموالشان کم می شد ، وسوسه‌های شیطانی آنها را احاطه می کرد و به آنها می‌گفت: تمام این بدبختی‌ها به دلیل این آئینی است که پذیرفته‌اید و آنها هم از اسلام روی گردان می‌شدند.

3-    افرادی که سختی ها و شدائد را تحمل می کنند و شکوه نمی نما یند بلکه شاکر و سپاسگذارند:

قرآن کریم می‌فرماید : « إِلاَّ الَّذِينَ صَبَرُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ أُوْلَئِكَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ (11) » (سوره هود) جز آنان که صبر پیشه کردند و عمل صالح انجام دادند که آمرزش و اجری بزرگ دارند.

امام کاظم علیه‌السّلام مؤمن واقعی را کسی می‌داند که بلاها و مصیبت را نعمت بداند و خوشی‌ها و راحتی‌ها را مصیبت و می‌فرماید: شما مؤمن نیستید؛ مگر آنکه بلا را نعمت بدانید و رفاه و خوشی را مصیبت، بدان دلیل که صبر به هنگام بلا بزرگ تر از غفلت به هنگام خوشی است. (منتخب میزان الحکمة)

در زیارت عاشورا هم می‌خوانیم: « اَللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ» خدایا حمد من برای توست؛ آن حمدی که شاکرین بر مصیبت‌ها به عمل آورند.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روز چهارشنبه 25 محرم الحرام ، شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) به روایتی:

شهادت آن امام عزیز را خدمت همه شما سروران ارجمندم تسلیت عرض می کنم.

امام سجاد پیام رسان و زبان گویای حماسه ی عاشوراست. با توجه به بیماری سختی که داشت هم پدر را همراهی کرد و هم عمه اش را در رنج و سختی های اسارت یاوری کرد و پس از آن اقدامات چشم گیری را انجام داد مانند : پیام رسانی ارزشها و آرمانهای نهضت عاشورا و با خطابه های خود مردم را به دفاع از مظلوم و انتقام از ظالم دعوت کرد و یاد و خاطره حماسه سازان عاشورا را در نهاد جامعه اسلامی بارور کرد و احساس گناه و روحیه انتقام جوئی را در مردم شعله ور کرد و بر مزار پیامبر (ص) عزاداری می کرد و به روشنگری مردم می پرداخت و از خانواده شهدا حمایت و به آنها رسیدگی می کرد و با غلوگرایان مبارزه می کرد و منحرفین و فریب خوردگان در اثر تبلیغات بنی امیه و مروانیان و جبرگرایان که می گفتند عاشورا و کشته شدن امام (ع) کار خدا بود را هدایت می کرد و به نقل و بحث احادیث پیامبر (ص) که سالها ممنوع شده بود پرداخت و شاگردان فراوانی را تا حدود 170 شاگرد تربیت کرد که یکی از آنها ابوحمزه ثمالی بود.

برده ها را می خرید و تربیت می کرد و سپس آزاد می کرد و تلاشهای فرهنگی و علمی و جهاد عقیدتی از عمده فعالیتهای آن امام عزیز بود.

اما امام (ع) در عصر اختناق و خشونت به سر می برد تا حدی که امام می فرماید بعد از شهادت امام حسین (ع) چنان رعب و وحشتی بر حجاز و عراق حاکم شد که در تمام مکه و مدینه حتی بیست نفر هم ما را دوست نداشت و حتی هتک حرمت به اندازه ای بود که بنی امیه در زمان امام (ع) اسبهایشان را در مسجد النبی کنار قبر پیامبر (ص) می بستند . بیست و یک سال از امامت امام سجاد (ع) با خلافت عبدالملک بود که مردی ستمگر بود که اعتقاد داشت مردم را باید با شمشیر درمان کرد لذا آنقدر ظلم کرد که نور ایمان در دلش خاموش شد و حجاج وارد بصره شد و به مسجد رفت و در بین صحبت عمامه از سر برداشت و یارانش به مردم حمله کردند و بقدری از آنان کشتند که خون تا درب مسجد و بازار جاری شد.

این است سزای کسانی که از امامت و ولایت دوری کنند و آنها را یاری نرسانند.

2-     جمعه 23 آبان روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت است:

که با رعایت دستورات اسلام راجع به سلامت جسم از بیماری های اینچنینی در امان باشیم .

3-   شنبه 24 آبان ارتحال ملکوتی مفسر بزرگ ، علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبائی 1360 ه .ش و روز بزرگداشت علامه طباطبائی:

حضرت آیت الله جوادی آملی می فرماید : علامه طباطبائی در حد خود وارث پیامبران بود که پیامبران همواره بحث آزاد را می پذیرفتند و با سعه صدر با آن برخورد می کردند و ایشان نیز چنین بود.

علامه طباطبائی انسانی وارسته ، مهذب ، خوش اخلاق ، مهربان ، عفیف ، متواضع ، مخلص ، بی هوا و هوس، صبور و بردبار این خصوصیات در او بود که موفق شد تفسیر المیزان را
بنویسد که حضرت علی (ع) فرمود:
« ثَمَرةُ العِلمِ إخْلاصُ العَمَلِ » ثمره دانش اخلاص عمل است.

4-   شنبه 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب:

کتاب به فرموده مقام معظم رهبری مادر تمدن ها و عصاره آنهاست و کتابخوانی یک واجب دینی است و اگر مردم به مطالعه کتاب روی بیاورند همان اندازه فرهنگ آنها ارتقا می یابد.

که لازم است در سال فرهنگ که مقام معظم رهبری نامگذاری کرده اند اهتمام بیشتری بورزیم و دولت نیز فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کند و تولید کتاب را هم گسترش بدهد که بخش عمده ای از وظایف دولت بدین وسیله انجام خواهد گرفت.

اما یک گله از مردم و جوانان بخش جوادآباد که کتابخانه ای که در شهر وجود دارد استفاده مطلوبی نمی شود و خیلی مراجعه کننده کمی دارد و از مسئولین نیز گله دارم که جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی این کتابخانه اهمیتی نمی دهند.

5-   دوشنبه 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد (1359ه.ش ) :

در هفته اول هجوم دشمن به کشورمان شهر سوسنگرد اولین شهری بود که بعد از 7 روز مقاومت های جانانه به اشغال دشمن در آمد اما با گذشت 3 روز زرمندگان اسلام آن شهر را پس بگیرند.

نکته قابل توجه این است که نقش آفرینی های ماندگار و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی در کسوت نمایندگی حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع و در قامت یک بسیجی ولایتمدار و مخلص در جبهه های نبرد حق علیه باطل بویژه در مقطع آزادسازی سوسنگرد و دفع تهدید از اهواز و جلوگیری از اشغال خوزستان آموزه های گرانقدری را فراروی جوانان قرار داده است.ولایت پذیری و ولایت مداری آیت الله العظمی الامام خامنه ای در دوران دفاع مقدس و تبعیت همه جانبه ایشان از ولی فقیه زمان از درسهای مهم و هدایت بخش جبهه انقلاب اسلامی است.

6-    دوشنبه 26 آبان روز خودکفائی گندم :

اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی می باشد و از مؤلفه های سیاست های مقاومتی به فرموده مقام معظم رهبری تکیه بر ظرفیتهای داخل و امنیت اقلام راهبری غذا و دارو است .

پس نباید در مواد غذائی اصلی وابسته به دیگران باشیم . برای خودکفائی در تغذیه باید روستاها را آباد کرد و در آنجا سرمایه گذاری کرد و در دارو نیز باید خودکفا باشیم.

7-   پنج شنبه 29 آبان ، آغاز هفته بسیج:

آغاز این هفته را به همه بسیجیان تبریک عرض می کنم . امام (ره) فرمود : بسیج مصداق کامل ایثار و خلوص است و بسیج لشکر مخلص خداست و می فرمود من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.

لذا امام (ره) دو خصوصیت برای بسیجی واقعی بیان می کند که خود مصداق کامل آن دو خصوصیت بود که همه بسیجیان نیز باید این خصوصیات را داشته باشند تا بشود به آنها گفت بسیجی و آن خصوصیت ایثار و خلوص بود . پس باید همه جوانهای ما بسیجی باشند.

آنجا که امام (ره) فرمود تنها با پشتوانه بسیج می توان اثبات کرد که بدون آمریکا می شود آن بسیجیان دارای دو خصوصیت است (یعنی ایثار و خلوص)

8-   رسانه ملی و تغییر در مسئولیت آن و اهداف و وظایفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ریاست جدید این سازمان تعیین کرده اند:

از تلاشهای خستگی ناپذیر و دلسوزانه مهندس ضرغامی که باعث شد اکنون زیربنای لازم برای فعالیت رسانه ای در سطح بین المللی و در عیار نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شود تقدیر و تشکر می کنم.

در اینجا به برخی از انتظارات و اهداف مقام معظم رهبری از ریاست جدید جناب آقای سرافراز داشتند را عرض کنم : هدایت و مدیریت فرهنگ و افکار عمومی ، گسترش دین و اخلاق و امید و آگاهی ، ترویج سبک زندگی اسلامی ، حمایت از عزم ملی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی آحاد جامعه در مسیر اهداف بلند نظام اسلامی و .... که امیدواریم جناب آقای سرافراز این انتظارات رهبر عزیزمان را برآورده کند.

9-     دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با معاون رئیس جمهور عراق:

همانطور که می دانید نوری مالکی در دوران نخست وزیری تلاشهای مجدانه ای برای هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران داشت و پس از آن در ماجرای کناره گیری از قدرت اقدامی شجاعانه همراه با گذشت انجام داد و با درایت کشور را از نابسامانی و اختلافات جدی نجات داد خصوصا در شرایط فعلی که جریان خشن و ضد اسلامی داعش در عراق جنایت می کند و همچنین ایشان تمام توان خود را در راه موفقیت دولت عبادی بکارگرفته است که همین امور باعث شد مقام معظم رهبری از ایشان تشکر کند.

10-    مردم مظلوم بحرین قربانیان حاکم دنیا طلب و ستمگر:

بی عدالتی حاکمان بحرین تا سرحدی است که ابتدائی ترین حقوق توده های مردم را مراعات نمی کنند و ندای بیداری اسلامی این مردم مظلوم را با گلوله و شکنجه پاسخ می دهند بخصوص شیعیان بحرین که 75 درصد مردم بحرین را تشکیل می دهند و 25 درصد اهل سنت ، که مساجد آنها تخریب و ناموسانشان مورد تعرض و خونهایشان به زمین ریخته می شود و هنوز نظام آل خلیفه به دیکتاتوری و سیاست سرکوب ادامه می دهد و از ثروتهای ملی مردم استفاده می کند و به مردم مسلمان بحرین ظلم و به مستکبرین جهان نوکری و خدمت می کنند، این هنر حاکم ستمگر بحرین است.

اما مسأله اصلی بحرین این روزها دعوت نظام آل خلیفه از مردم برای حضور مشارکت در انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین است که این انتخابات برای حفظ ظاهر و فرمایشی و نمایشی است لذا معارضه بحرین با اجماع کامل تصمیم به تحریم انتخابات فرمایشی نموده و در مقابل طرح همه پرسی مردمی برای تعیین سرنوشت تحت نظر سازمان ملل را مطرح نمودند.

لذا همه مسلمانان و ملت ایران اولاً از طرح همه پرسی مردمی در خصوص نظام موجود در بحرین تحت نظارت سازمان ملل حمایت می کنیم ، بگذارید مردم راه حل دموکراتیک برای اوضاع نابسامان بحرین را پیش ببرند.

ثانیاً از نظام آل سعود می خواهیم که دخالت در این همه پرسی نکند و نتیجه همه پرسی مردمی را قبول کند و نیروهای نظامی خود را از بحرین بیرون ببرند.

ثالثاً از جامعه بین المللی و سازمان ملل می خواهیم که از مردم بحرین حمایت کنند و نتایج همه پرسی مردمی که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد حمایت کنند و دوباره سکوت نکنند آنوقت جلادان زمان از سکوت شما سوء استفاده کند و به جرم و جنایات و خیانتهای خود ادامه بدهند مثل جنایات رژیم صهیونیستی که از سکوت مجامع بین المللی و سازمان ملل و یا حمایت شیطان بزرگ و غربی ها و برخی کشور های عربی استفاده می کنند و مردم را به شهادت می رسانند و از طرفی خانه های آنها را خراب می کند و زمین های آنها را مصادره می کنند که این روز ها به دستور نخست وزیر رژیم صهیونیستی تخریب منازل فلسطینیان در اراضی بیت المقدس آغاز شده است.

11-    موضوع نامه باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب:

تحلیل گران منطقه ای و بین المللی معتقدند در صورت صحت این خبر سه پیام می تواند داشته باشد:

1-     اعتراف غیر مستقیم رئیس جمهور آمریکا به شکست استراتژی کنونی خود در مبارزه با داعش

2-     بی اعتمادی رئیس جمهور آمریکا به هم پیمانان عرب خود در رویارویی با این خطر بزرگ

3-     واشنگتن کاملاً متقاعد شده که مذاکراتی که در عمان درباره برنامه هسته ای ایران میان جان کری و محمدجواد ظریف انجام شده در معرض تهدید و شکست قرار داد.

12-   آمریکائی ها نمی خواهند تحریم ها را لغو کنند :

آمریکائی ها نمی خواهند تحریم ها را لغو کنند و آمریکا با وعده نسیه آمده است لذا بر تیم مذاکره کنند لازم است که کماکان بر خطوط قرمز اصرار بورزند که مبادا عبور کنند و کوچکترین امتیازی را به غربی ها ندهند چون هدف آنها این نیست که حرف ایران را قبول کنند بلکه هدف آنها این است که با زور تأسیسات هسته ای ایران را برچینند که کور خوانده اند.

13- طرح مستشهدین عاشورا برای ثبت روز عاشورای حسینی به عنوان جنایات جنگی بنی امیه:

اهداف اجرای این طرح:

1-     معرفي و شناساندن ابعاد پنهان جنايات صورت گرفته در واقعه عاشورا

2-     مقابله با اقدامات خصمانه نسبت به انکار و کوچک شمردن واقعه عاشورا

3-     بررسي و محکوم نمودن جنايات صورت گرفته از بُعد حقوق بشر

4-     معرفي و شناساندن مسبّبين و افراد دخيل در واقعه کربلا بعنوان جنايتکاران جنگي

5-     هم صدا نمودن فعالين حقوق بشر و عدالت خواهان جهان جهت ثبت واقعه کربلا به عنوان اولين جنايت جنگي بعد از اسلام در سازمان ملل متحد (UN)

6-      نام گذاري روز عاشورا(دهم محرم) بعنوان روز جهاني يادمان عاشورا در سازمان ملل متحد (UN)

7-     جلوگيري از تکرار هتک حرمت ها و تخريب آثار تاريخي و مذهبي نظير بارگاه و ضريح ائمه قبرستان بقيع و حرم حضرت حمزه سيد الشهداء.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز10
این هفته30
این ماه112
مجموع15884