اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 28 شهریور 1393 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 28/06/1393

عناوین خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (39)(علم آموزی)

موضوع بحث ما راجع به سبک زندگی اسلامی است که سبک زندگی اسلامی در خانواده را عرض کردیم . اما سبک زندگی اسلامی در جامعه را شروع می کنیم تا ببینیم اسلام عزیز چه سبکی را برای جامعه اسلامی ارائه کرده است تا با عمل کردن به آن دستورات جامعه ای اسلامی و سالم و با نشاط و پویا داشته باشیم .یکی از آنها سبک زندگی اسلامی در علم آموزی است...

سبک زندگی اسلامی در جامعه :

1-      سبک زندگی اسلامی در علم آموزی:...

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 23 ذیقعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است:

2-     پنج شنبه 29 ذیقعده شهادت حضرت امام محمد تقی جواد الائمه(ع) (220 ه.ق) :

3-   ماجرای تلخ عمل جراحی رهبر معظم انقلاب و مولا و مقتدای امت ، اما جلوه های زیبای آن:

4-   یکشنبه 25 ذیقعده روز دحوالارض:

5-   دوشنبه 31 شهریور ، آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 ه.ش و آغاز هفته دفاع مقدس:

6-    سه شنبه اول مهر ماه ، آغاز سال تحصیلی و بازگشائی مدارس:

 

نماز جمعه 28/06/1393

مشروح خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (39)(علم آموزی)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: خداوند متعال در حدیث قدسی می فرماید : « يابن آدم ! لاتکن ممن » ای فرزند آدم ! از کسانی مباش که «یطلب التوبة بطول الامل » با درازی آرزو، خواهان توبه اند .چون آرزوی طولانی فراتر از عمر انسان است و فرد تلاش می کند که به آن آرزوهایی که دارد برسد ولو با عصیان و نافرمانی کردن خدای متعال که این شخص تا وقتی که دنبال آرزوهای طولانی باشد از اصل واجبات باز می ماند.که با توبه منافات دارد. « و یرجو الاخرة بغیر العمل » و بدون عمل ، امید به آخرت دارندکه از نکوهیده ترین اوصاف آدمیان قول بی عمل است ، می گویند و خوب حرف می زنند اما عمل نمی کنند که در ادامه می فرماید : « یقول قول الزاهدین و یعمل عمل المنافقین » یعنی زاهدانه سخن می گویند و منافقانه عمل می کنند که گفتار بی کردار نوعی نفاق در اعماق جان است . این شیوه مزوّرانه آثاری مخرب در روان انسان بر جا می گذارد و از طرف دیگر این گونه رفتار در اصل خود فریبی است نه دیگر فریبی و خود فریبی نفاق با خویشتن است.

پارسیان روی در مخلوق         /           پشت بر قبله می کنند نماز!

موضوع بحث ما راجع به سبک زندگی اسلامی است که سبک زندگی اسلامی در خانواده را عرض کردیم . اما سبک زندگی اسلامی در جامعه را شروع می کنیم تا ببینیم اسلام عزیز چه سبکی را برای جامعه اسلامی ارائه کرده است تا با عمل کردن به آن دستورات جامعه ای اسلامی و سالم و با نشاط و پویا داشته باشیم .یکی از آنها سبک زندگی اسلامی در علم آموزی است.

سبک زندگی اسلامی در جامعه :

1-      سبک زندگی اسلامی در علم آموزی:

علم و دانش از نگاه اسلام حقیقتی مقدس و متعالی است .اسلام با تکریم حقیقت دانش به ایجاد انگیزه در مسلمانان برای علم آموزی و دانش اندوزی پرداخته است. چون حیات اجتماعی ، حیات سیاسی ، حیات اقتصادی و حیات معنوی ما در سایه علم است .اگر می خواهیم در دنیا زنده و عزیز باشیم باید دانایی (علم و دانش ) داشته باشیم.

همچنین راه شناخت به خدا و شریعت بوسیله علم است و علم زینت انسان در دنیا است و موجب رساندن صاحبش به رضوان الهی است.

به همین خاطر نخستین آیاتی که بر پیامبر (ص) در غار حراء نازل شد درباره علم و دانش است .خدای متعال خود را در این آیات آموزگار بشر معرفی می کند: « اقْرَ‌أْ بِاسْمِ رَ‌بِّكَ الَّذِي خَلَقَ (1) خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ (2) اقْرَ‌أْ وَرَ‌بُّكَ الْأَكْرَ‌مُ (3) الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ (4) عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ (5) » (سوره علق) بخوان به نام پروردگارت كه آفريد. انسان را از عَلَق آفريد. بخوان، و پروردگار تو كريمترين [كريمان‌] است. همان كس كه به وسيله قلم آموخت. آنچه را كه انسان نمى‌دانست [بتدريج به او] آموخت.

خداوند در این آیات دو بار از کلمه علم استفاده کرده و آن اهمیت بالای علم را می رساند.

اهمیت علم و علم آموزی:

دسته ای از روایات علم را برتر از عبادت دانسته اند ، به عنوان مثال پیامبر (ص) فرمودند : « فَضْلُ الْعِلْمِ أَحَبُّ إِلَي الله مِنْ فَضْلِ الْعِبَادَةِ » (بحارالانوار ؛جلد1؛صفحه167) روایات دیگری علم را ثروت و سرمایه ای بی نظیر معرفی نموده اند که حضرت علی (ع) فرمود: « لا کنز انفع من العلم » (بحار الانوار ؛ جلد1؛صفحه165) هیچ گنجی سودمندتر از دانش نیست.

اصمعی ( از روات بزرگ اشعار و اخبار عرب و صاحب تألیفات متعدد است ) می گوید من در ابتدای تحصیل به فقر روزگار را می گذراندم و هر روز که برای تحصیل علم می رفتم یک بقالی سر راهم بود ، از من می پرسید کجا می روی ؟ می گفتم برای تحصیل دانش و موقع برگشت هم همان سوال را می پرسید و همان جواب را می شنید و گاهی هم می گفت روزگار خود را ضایع می کنی ، چرا شغلی یاد نمی گیری تا پولدار شوی و این کاغذ هایت را به من بده تا در خمره ای اندازم بعد میبینی هیچ است و مرتب من را ملامت می کرد و از طرفی هم فقیر بودم حتی نمی توانستم پراهنی برای خود بخرم.

سالها گذشت تا اینکه فرستاده امیر بصره نزد من آمد تا من را نزد امیر ببرد که چون پیراهن نداشتم یک پیراهن نو برایم خرید . رفتیم و امیر گفت تو را برای تأدیب پسر خلیفه انتخاب کرده ام و مرا به بغداد فرستاد و تربیت محمد امین پسر هارون الرشید را پذیرفتم و پس از چند سال او به کمالاتی از علوم رسید و پس از امتحان هارون به من اجازه داد تا به وطن خود برگردم .مردم بصره به دیدن من آمدند از جمله همان بقال . چون او را دیدم گفتم دیدی آن علم و قلم و کاغذ چه ثمری داد؟ او عذر خواهی کرد و گفت از نادانی آن مطلب را گفتم.

پس علم اگر چه دیر ثمر دهد اما همچون گنج فایده دنیایی و دینی فراوانی دارد : « العلم یعطی و ان کان یبطی » در روایت دیگری پیامبر (ص) علم را از جهاد بهتر می داند: « الغد و الریاح فی تعلیم العلم افضل عندالله من جهاد » صبح و شب در کار تعلیم علم بسر بردن ، نزد خدا از جهاد بهتر است.

اگر شما به جریان مباحثه شیخ مفید توجه کنید اهمیت علم را خواهید فهمید که از جهاد نیز بالاتر است و اینکه شیخ مفید و علامه حلی با سلطان خدابنده مباحثه علمی و اعتقادی می کنند و تشیع را در ایران گسترش می دهند.

که پیامبر (ص) در روایتی دیگر می فرماید: « طالب العلم لله افضل عندالله من المجاهد فی سبیل‌الله » طالب علم خدایی (علومی که خدا دوست دارد) هر که علم برای رضای خدا جوید نزد خدا از مجاهد فی سبیل الله بهتر است.

که پُر واضح است که آن دین و اعتقادات اسلامی و شیعی است که انسان را مجاهد می کند پس اگر تشیع در ایران نبود مردم نیز تربیت یافته مکتب تشیع نمی شدند ، اگر هجومی به کشور ما می شد کسی نبود تا جهاد کند اینجاست که اهمیت علم خدایی فهمیده می شود که علامه حلی و شیخ مفید به نمایش گذاشتند.

و در روایت دیگر پیامبر (ص) علم را اساس دین می داند و می فرماید : « ان لكل شيء دعامة ودعامة هذا الدين الفقه و لفقيه واحد اشد على الشيطان من ألف عابد » (نهج الفصاحه؛ صفحه333) هر چیزی اساسی دارد و اساس دین دانش است و یک عالم برای شیطان از هزار عابد بدتر است .

چون عالم با علم خود دین را در وجود مردم تقویت می کند و هر کس دین داریش تقویت شود از شیطان فاصله گرفته و شیطان نمی تواند بر او غلبه کند لذا به هر تعداد که توسط عالم دین دار شوند همان اندازه از قدرت شیطان کاسته می شود.

حتی عالم به خاطر همین روایتی که گفته شد و عظمت او ، عالم مورد احترام و تکریم اهلبیت (ع) قرار گرفته و می گیرد:

مانند حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که شاگرد سه امام است و زیارت او ثواب زیارت امام حسین (ع) را دارد . یک روز کسی به امام هادی (ع) گفت : چرا شما عبدالعظیم حسنی را بیشتر از همه احترام می کنید ، چون او فرزند امام یا شاگرد امام است ؟ یک روز امام (ع) فرمود : باشد احترامش نمی کنم. عبدالعظیم حسنی وارد شد .امام فرمود : همانجا دم در و کنار کفشها بنشین و او نشست و تسلیم ولایت شد و ناراحت هم نشد . بعد امام سوالی را مطرح کرد ، هیچ کدام از شاگردان جواب ندادند تا اینکه عبدالعظیم جواب خوبی داد و امام فرمود حالا حقش است که بیاید بالا یا نه ؟ همه گفتند حق اوست ، و امام او را نزد خود نشاند . این عظمت و مقام علم است نزد اهلبیت (ع).

همچنین میرزای شیرازی از مراجع تقلید که در حال احتزار بود و هرچه گفتند نماینده فلان رئیس جمهور از فلان کشور یا از طرف شاه ایران کسی آمده برای عیادت تو ، اما ایشان چشمشان را باز نکردند . یک نفر گفت اگر می خواهید بدانید ایشان چقدر معلم خوبی است یک سوال علمی از ایشان بپرسید. تا سوال کردند چشمهایشان را باز کردند و در همان حال اهتزار جواب داد و در همه اثر گذاشت که هیچ چیز نزد ایشان از علم بزرگتر و مهمتر نیست.

به همین خاطر در دین اسلام سفارش شده است که همه مسلمانان باید فراگیری دانش را به عنوان یک فریضه و وظیفه بدانند که پیامبر (ص) فرمود: « اطلبوا العلم بالصين فان طلب العلم فريضة علي کل مسلم » (بحار الانوار ؛جلد1؛صفحه180) از این روایت می توان فهمید که طلب دانش هم از جهت مکانی و هم از جهت افراد مطلق است و همچنین در حدیث دیگری پیامبر (ص) محدودیت زمانی را از فراگیری دانش برداشته است و فرمود:« اطلبوا العلم مِن المهد الى اللحد » (نهج الفصاحه؛صفحه218؛کلام 327) زگهواره تا گور دانش بجوی.

و بالاخره اینکه طلب علم از لحاظ معلم نیز هیچ محدودیتی ندارد که حضرت علی (ع) می فرماید : « الْحِكْمَةُ ضَالَّةُ الْمُؤْمِنِ، فَخُذِ الْحِكْمَةَ وَلَوْ مِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ » (نهج البلاغه ؛حکمت 80) حکمت گمشده مومن است .حکمت را فراگیرید هر چند از منافق باشد.

به این روایت توجه فرمائید: رسول اكرم (ص ) وارد مسجد (مسجد مدينه ) شد، چشمش به دو اجتماع افتاد كه از دو دسته تشكيل شده بود و هر دسته اى حلقه اى تشكيل داده سرگرم كارى بودند: يك دسته مشغول عبادت و ذكر و دسته ديگر به تعليم و تعلّم و ياد دادن و ياد گرفتن سرگرم بودند، هر دو دسته را از نظر گذرانيد و از ديدن آنها مسرور و خرسند شد. به كسانى كه همراهش بودند رو كرد و فرمود : اين هر دو دسته كار نيك مى كنند و بر خير و سعادتند. آنگاه جمله اى اضافه كرد : لكن من براى تعليم و دانا كردن فرستاده شده ام ، پس خودش به طرف همان دسته كه به كار تعليم و تعلّم اشتغال داشتند رفت و در حلقه آنها نشست. (مجوعه آثار شهید مطهری ؛ جلد18 صفحه 193)

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 23 ذیقعده روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) است:

امام رضا (ع) می فرماید : « من تعوذ بالله من النار و لم یترک شهوات الدنیا فقد استهزأ بنفسه » هر کس از عذاب قیامت به خداوند پناه ببرد ولی دست از شهوات بر ندارد ( لذت های نامشروع) خود را مسخره کرده است.

ثواب زیارت امام رضا(ع) پس از امام حسین (ع) در جایگاه دوم قرار دارد ، اینها از کامل الزیارة است.

حتی امام جواد (ع) ثواب زیارت امام رضا (ع) را بالاتر از ثواب زیارت امام حسین (ع) می داند چون امام حسین زائر دارد اما امام رضا (ع) را جز خواص شیعه زیارت نمی کند.

نامگذاری این روز به جهت این است که شیعه توجه زیادی به امام رضا (ع) کند تا پاسخی باشد به فرقه های باطل شیعه مانند هفت امامی و ....

که شیعیان در دوران عباسیان از شهر های مختلف به حرم امام رضا (ع) حرکت می کردند که برای کشیدن خط بطلان به آن انحراف ارزشمند است.

2-     پنج شنبه 29 ذیقعده شهادت حضرت امام محمد تقی جواد الائمه(ع) (220 ه.ق) :

شهادت جوانترین پیشوا را خدمت شما نمازگزاران تسلیت عرض می کنم.

3-   ماجرای تلخ عمل جراحی رهبر معظم انقلاب و مولا و مقتدای امت ، اما جلوه های زیبای آن:

الحمدلله مقام معظم رهبری به سلامتی از بیمارستان مرخص شدند چون ملت نمی توانستند رهبر خود را روی تخت بیمارستان ببینند . یکی از آن جلوه های زیبا ؛ دستهای امتی به دعا برای رهبر خود بلند شد و دوم ساده زیستی آنحضرت عملاً به نمایش گذاشته شد که در بیمارستان دولتی نه خصوصی و داخل نه خارج بستری شد.

سوم : ایمان داشتن رهبر عزیزمان به متخصصان داخلی و به مردم و کشور خود بود برخلاف برخی حکام منطقه و حاکمان قبلی کشور ما که به مردم و کشور خود اعتماد ندارند و وابستگی کامل به خارج و غربی ها دارند.

چهارم حضور اقشار مختلف مردم ( فرهنگی و سیاسی ) مراجع ، حوزویان ، دانشگاهیان ، ورزشکاران ، هنرمندان و شعرا که رابطه امام و امت را که رابطه قلبی و محبت آمیز بود را به نمایش گذاشتند و خار چشم دشمنان گردید.

4-   یکشنبه 25 ذیقعده روز دحوالارض:

در روایات زیادی آمده است که در 25 ذی القعده کعبه نصب گردیده و زمین گسترده شده که فرمودند : اولین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد در بیست و پنجم ذیقعده بود . کسی که این روز را روزه داشته و شبش را به عبادت بایستد ، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را در عبادت باشد خواهد داشت و خواسته آنها داده می شد و در این روز یک میلیون رحمت نازل می شود که نود و نه هزار تای آن برای روزه داران این روز و عبادت کنندگان این شب خواهد بود . و چونکه 25 ذیقعده در روز یکشنبه این ماه است یک فرصت خوبی است که به این روایت پیامبر (ص) عمل کنیم که در روز یک شنبه ماه ذی القعده وارد است و آن هم این است که از پیامبر(ص) روایت شده در روز یک شنبه ماه ذی القعده فرمود: ای مردم ! غسل کرده و وضو گرفته و چهار رکعت نماز بجا آورید . در هر رکعت یک بار فاتحه الکتاب ، سه بار توحید ، یک بار معوذتین بخوانید و بعد هفتاد بار استغفار کنید . در پایان « لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ » بگوید . سپس بگوئید: « يا عَزيزُ يا غَفّارُ اِغْفِرْ لي ذُنُوبي وَ ذُنُوبَ جَميعِ الْمُؤمِنين وَالْمُؤمِنات فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا اَنْتَ » آنگاه فرمود : بنده ای از امت من چنین عملی را انجام نمی دهد مگر اینکه از آسمان به او ندا می رسد : بنده خدا عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول و گناهانت بخشیده شد . فرشته دیگری از زیر عرش ندا می کند ای بنده مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت و منادی دیگری صدا می زند : در روز قیامت دشمنانت را از تو راضی می نمایند.

فرشته دیگری ندا می دهد : با ایمان از دنیا می روی ، دینت محفوظ و قبرت وسیع و نوارنی خواهد بود.

منادی دیگری صدا می زند : پدر و مادرت راضی می شوند گرچه خشمگین باشند ، پدر و مادر و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهی بود. جبرئیل ندا می کند : من با فرشته مرگ پیش تو می آیم و به او دستور می دهم که با تو خوش رفتار بوده و به خاطر مرگ ، آسیبی به تو نرساند و به نرمی روح را از بدنت خارج کند. گفتیم : ای رسول خدا اگر کسی در زمان دیگری چنین بگوید چطور؟ فرمودند : چیزهایی را که گفتم برای او نیز خواهد بود . جبرئیل این مطالب را شب معراج به من گفت.

پس از این فرصت استفاده کرده و تمام وعده های که در این مدت روایت داده شده را مد نظر بیاوریم و توبه کنیم که به فرموده امام باقر (ع) خداوند از توبه بنده خود بیش از شخصی که در شب دراز و بسیار تاریک ، مرکبِ سواری و آذوغه خود را گم کرده و سپس پیدا کند خوشحال می شود.

5-   دوشنبه 31 شهریور ، آغاز جنگ تحمیلی با تهاجم نظامی رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران در سال 1359 ه.ش و آغاز هفته دفاع مقدس:

این جنگ 19 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و صدام هم فریب توطئه خارجی و مستکبرین و شیطان بزرگ را خورد و جاه طلبی اش محرکی شد تا آغازگر این جنایت و تجاوز به ایران بشود و هم از تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر جمعیت 60 درصدی شیعیان عراق نگران بود. و هر اقدامی که می توانست و هر راهی که به ذهنش رسید برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی به کار برد مانند اخراج هزاران ایرانی از عراق ، توزیع اسلحه بین عوامل ضد انقلاب و حمایت از بمب گذاران و طراحی انفجار های مکرر در خطوط راه آهن و تأسیسات نفتی و پناه دادن به ژنرالهای فراری حکومت پهلوی ، و انتخاب اسامی مجعول برای شهر های ایران در نقشه و کتاب های درسی ( اهواز را الاحواز ، خرمشهر را محمره ، آبادان را عبادان ، سوسنگرد را خفاجیه و خوزستان را عربستان نامید.) و الحاق خیالی این شهر ها به قلمرو جغرافیائی عراق و تحریکات و تجاوزات مکرر مرزی....

تا اینکه بالاخره در 31 شهریور 59 به ایران حمله کرد اما ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان به حقانیت انقلاب اسلامی باعث شد که قیام کنند و ماشین جنگی عراق را که با کمک حدود 45 کشور جهان مجهز شده بود و به راه افتاده بود را متوقف کردند و در نهایت واژگونش کردند.

این جنگ تحمیلی نه تنها باعث نشد صدام و بعثی ها به اهدافشان برسند بلکه این دفاع مقدس ثمراتی را داشت به فرموده امام خمینی (ره) :

1- معرفی اسلام به دنیا در حالی که آنها نمی خواستند اسلام به دنیا معرفی شود.

2- اثبات برخورداری ملت از یک قدرت غیبی

3- استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ

4- اثباتِ اگر بخواهیم می توانیم ( یعنی جوانان ما در شرایط محاصره اقتصادی و جنگ تحمیلی ثابت کردند که اگر بخواهیم می توانیم )

و ثمرات فراوان دیگر در زمینه نظامی و سیاسی و علمی و معنوی و ... نصیب ملت ایران گردید.

که باید میراث انقلاب و دفاع مقدس را به نسلهای آینده منتقل کنیم و آنها را به روحیه جهاد و شهادت و خودباوری آگاه کنیم تا کشور ما برای همیشه بیمه باشد.

مثل امروز که آمریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری کردند نتوانستند ملت ایران را به زانو در بیاورند یک روز خودشان دور تا دور کشور ما را محاصره کردند و در کشورهای همسایه ما جنگ به پا کردند و یک روز در داخل کشور ما فتنه به پا کردند و امروز هم تعدادی سگ ولگرد و البته هار را در منطقه رها کردند که بلکه اینها بتوانند اسلام و شیعیان و مسلمانان و خصوصا ایران را وارد بازی کنند و در کشور ما نفوذ کنند و کشور ایران را به هم بریزند ( اما بعضی ها فکر می کنند داعش نمی خواهد وارد ایران بشود نه اینطور نیست بلکه آرزوی آنها ورود به ایران است اما جرأت نمی کنند نزدیک مرزهای ما بشوند چون می دانند که اگر نزدیک بشوند آتش خشم ملت ایران یک بار دیگر بر سر آنها فرود خواهد آمد و آنها را خاکستر خواهد کرد.)

در حال حاضر هم آمریکا با یک ائتلاف فرمایشی و هیاهوی تبلیغاتی قصد سرکوب کردن نوکرهای هار خود را دارد .

راستی تا به حال کجا بودید؟ آنوقت که همین پست فطرت ها در سوریه و عراق سرهای مسلمانان و شیعیان را با فجیع ترین وضع می بریدند و با خانواده آنها شیطانی برخورد می کردند و خانه های آنها را ویران می کردند و مساجد و امامزادگان و اولیای خدا را ویران و حتی نبش قبر می کردند چرا سکوت مرگبار داشتید و حتی از آنها حمایت هم می کردید؟ چرا لال بودید ؟ حالا که دیدید داعش رو به نابودی و اخراج است و مردم عراق کمرش را شکسته ، خود می خواهید جای آنها را بگیرید و به حنایات شیطانی خود در منطقه ادامه بدهید . اما بدانید که مردم جهان و ملت های مسلمان اعم از شیعه و سنی دیگر دست استکبار را به خوبی خواهنده است و می داند که این ائتلاف به سرکردگی آمریکا علیه مقاومت و بیداری اسلامی است و می دانند که آمریکا از به راه انداختن بساط مذاکرات هسته ای 1+5 نتوانست توفیقی بدست آورد و نتوانست با حمایت تروریستها در سوریه ، سوریه را نابود کند و نتوانست با حمایت اسرائیل مردم غزه را به زانو در بیاورد لذا در بن بست گیر افتاده و می خواهد با این ائتلاف داعش وحشی را بهانه قرار داده تا دوباره به منطقه ای که اخراج شده بود بازگرداند و راهبرد و سیاستهای شکست خوده خود را بازسازی کند.

6-    سه شنبه اول مهر ماه ، آغاز سال تحصیلی و بازگشائی مدارس:

مدارسی که تحت نظر آموزش و پرورش است و تمام فرزندان به صورت امانت به آموزش و پرورش سپرده می شوند و رسالت اصلی آموزش و پرورش را خدای متعال در قرآن بیان فرموده است : « لَقَدْ مَنَّ اللَّـهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَ‌سُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ (164) » (سوره آل عمران) خداوند منت گذاشته و پیامبر (ص) را برای آموزش وپرورش فرستاده و پرورش را قبل از آموزش ذکر می فرماید . اگر هم قبل نباشد باید همراه علم و آموزش باشد . اگر فرزندان و دانش آموزان تزکیه نشوند آن علم در فرد فاسد آمده و او خطرناک می شود . علم در آدم فاسد و غیر مهذب مانند باران در محیط عفونت بار و متعفن است که اگر باران به همچنین جائی ببارد عفونتش را زیاد می کند و بوی کثافت را بلند می کند پس آن عالمی که تزکیه نشده خطرش از جاهل بسیار زیاد است: « اذا فسد العالِم فسد العالَم ». اما جاهلی اگر فاسد باشد اینطور نیست .

پس کسی که علم دارد و تزکیه نشده است مانند این آیه قرآن است که خداوند می فرماید : « مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَ‌اةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ‌ يَحْمِلُ أَسْفَارً‌ا .... (5) » (سوره جمعه) آن کسی که حتی علم توحید را ، علم ادیان را ، علم اخلاق را همه این علوم را دارد اما نفس خود را تزکیه نکرده باشد این موجود خطرناک می شود.

پس آموزش و پرورش و معلمین عزیز همانطور که در تعلیم دانش آموزان می کوشند همان اندازه حتی بیشتر در تزکیه و تهذیب دانش آموزان بکوشند تا زحمات خود شما هدر نرود و در دنیا و آخرت خیر و سود ببرید و هم علمی که شما آموختید در جرم و جنایت و فساد و ظلم صرف نشود.

معلمین بدانند که معلمی شغل خداست : « الرَّ‌حْمَـنُ (1) عَلَّمَ الْقُرْ‌آنَ (2) » (سوره الرحمن) یعنی خدا معلم است پس در علم و تهذیب دانش آموزان ، الهی پیش بروید.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692