اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 13 دی 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 13/10/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (21)(تربیت فرزندان صالح)

موضوع بحث ما راجع به سبک زندگی اسلامی در تربیت فرزندانی صالح می باشد که اگر پدر و مادر ....

سبک زندگی اسلامی و عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا:

5-    ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده :

6-    غیرتمندی و عفت ورزی:

7-    عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود:

8-    تربیت فرزندان صالح:

حقوق فرزند بر پدر و مادر:

1-      انتخاب نام نیک:

2-    تغذیه با شیر مادر:

3-    محبت به فرزند:

وظیفه پدر و مادر تنها تامین غذا و لباس و بهداشت کودک نیست بلکه فراتر از آن.....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه سیزدهم دیماه، اول ربیع هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه(1ه.ق) و لیله المبیت:

2-     جمعه سیزدهم دیماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی به گوباچف رهبر شوروی سابق(1367ه.ش):

3-   سه شنبه 17 دی ماه اجرا توطئه استعماری کشف (حذف) حجاب به دستور رضا خان پهلوی(1314):

4-   پنج شنبه 19 دی ماه قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه امام خمینی (1356):

5-   تسلیت به مناسبت در گذشت یار دیرین و صدیق انقلاب ، امام و رهبری ، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش :

 

نماز جمعه 13/10/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی (21)(تربیت فرزندان صالح)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: عن زرارة عن ابی جعفر(ع) قال « الذُّنُوبُ كُلُّهَا شَدِيدَةٌ وَ أَشَدُّهَا مَا نَبَتَ عَلَيْهِ اللَّحْمُ وَالدَّمُ لِأَنَّهُ إِمَّا مَرْحُومٌ وَ إِمَّا مُعَذَّبٌ وَالْجَنَّةُ لَا يَدْخُلُهَا إِلَّا طَيِّبٌ» (بحار الانوار الجامعه؛جلد70؛صفحه317)زراره از امام باقر(ع) روایت می کند که همه گناهان سخت هستند (از نظر نافرمانی خدا و کیفر و عقوبت آنها) ولی سخت ترین آنها گناهانی هستند که گوشت و خون از آن بوجود آمده باشد (مانند خوردن مال حرام یا اصرار بر گناه اگر چه حلال بخورد) زیرا آن گنهکار یا بخشوده و آمرزیده می شود و یا صاحب آن عذاب می گردد و جز پاکان کسی وارد بهشت نمی گردد.(پس چنین گنهکاری باید در دوزخ یا محشر عذاب بکشد تا آن گوشت و خونش بریزد و تصفیه گردد و سپس داخل بهشت شود ) یعنی هر چقدر گناه داشته باشی و از آن گناهان گوشت و خون به وجود آمده باشد باید عذاب بکشی .بنابراین هر اندازه که طاقت عذاب جهنم را دارید گناه بکنید .پس تقوا مانع گناه می شود و نمی گذارد انسان گناه بکند و از آن گناه گوشت و خون بوجود بیاید و در آخرت به عذاب گرفتار شود. پس لازم است که اگر از همه گناهان مخصوصا از گناهانی که باعث می شود گوشت بر بدن بروید (مانند مال حرام و اصرار برگناه) دوری کنیم.

موضوع بحث ما راجع به سبک زندگی اسلامی در تربیت فرزندانی صالح می باشد که اگر پدر و مادر به وظایف تربیتی خود نسبت به فرزندان عمل کنند فرزندان آنها صالح خواهد شد که دو مورد را از وظایف تربیتی والدین را برشمردیم که عبارت بودند از انتخاب نام نیک و تغذیه با شیر مادرِ با ایمان ، و اما سومین وظیفه تربیتی والدین عبارت است از :

سبک زندگی اسلامی و عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا:

5-    ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده :

6-    غیرتمندی و عفت ورزی:

7-    عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود:

8-    تربیت فرزندان صالح:

حقوق فرزند بر پدر و مادر:

1-      انتخاب نام نیک:

2-    تغذیه با شیر مادر:

3-    محبت به فرزند:

وظیفه پدر و مادر تنها تامین غذا و لباس و بهداشت کودک نیست بلکه فراتر از آن آبیاری کردن مزرعه دلهای کودکان با آب حیاتبخش محبت و عطوفت است.محبت و دوست داشتن در خواست طبیعی کودک است زیرا او کانون گرم و با محبتی را می طلبد که در پرتو آن استعدادهایش شکوفا گردد . نوازش والدین به کودک جرأت و شجاعت و اعتماد به نفس می بخشد و روحیه او را در برابر مشکلات قوی می سازد. او با محبت آرام و شاداب می شود و غنچه دلش شکوفا می شود اما کمبود و یا فقدان محبت زمینه ساز بسیاری از بیماری های روانی و جسمی کودک است به خصوص در سنین آمادگی زمینه اضطراب و تشویش و انحراف کودک را فراهم می سازد ، مانند خشونت و عصبانیت، افسردگی روانی ، خوابهای آشفته، تقلید های بی مورد ، بی اشتهایی و بی خوابی.

بنابراین بچه های که کمتر محبت پدر و مادر را احساس می کنند به هر کس پناه می برند تا شاید جای خالی این کمبود را پر کنند.

بنابراین عصبانیت و ناراحتی را باید در فقدان محبت جستجو کرد که سرانجام عقده حقارت را در وجود او پدید می آورد و راز انحراف بسیاری از دختران و لغزش پسران در این مسأله نهفته است که اگر از محبت خانواده سرشار باشد هرگز در جامعه تحت تاثیر محبت سطحی و ساختگی جوانان عیاش و شهوت پرست قرار نمی گیرند و از حریم عفت و پاکی بیرون نمی روند و گناه نمی کنند.

از طرفی باید به این نکته توجه داشت که مهر و محبت به افراط نکشد زیرا افراط در محبت زیانهای جبران ناپذیری در پی دارد مانند ضعیف شدن احساس مسئولیت در کودک و کاهش رشد عقلی، لوس بار آمدن و به حقوق دیگران تجاوز کردن و خود را در هر چیز محق داشتن و ....

در اینجا به برخی از روایات اهل بیت (ع) در موضوع مهر ورزیدن به فرزندان و تاکید هایی که داشتند اشاره می کنم:

امام صادق (ع) فرمود: عن ابی عبدالله (ع) قال: «قال موسی: یا رَبِّ: اَیُّ الاَعمالِ اَفضل عِندَکَ؟ قال: حُبُّ الاَطفال؛ فَاِنّی فَطرَتَهُم عَلی توحیدی،فَاِن اَمَتُّهُم اَدخَلتُهُم بِرَحمَتی » (مکارم الاخلاق؛ صفحه237) موسی بن عمران (ع) از خداوند پرسید: چه عملی نزد تو بهتر است؟ خداوند فرمود: دوست داشتن کودکان و فرزندان ، زیرا فطرت آنان را بر توحید و یگانگی ام آفریدم و اگر هم آنان را بمیرانم با رحمتم داخل بهشتم می گردانم.

در روایت دیگری امام صادق (ع) : «انَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيَرْحَمُ الرَّجُلُ لِشِدَّةِ حُبِّه لِوَلَدِهِ » (مکارم الاخلاق؛صفحه219) یعنی خداوند مرد را به خاطر شدت محبت و دوستی فرزندش مورد لطف و رحمت خویش قرار می دهد.

تنها دوست داشتن فرزند کافی نیست بلکه آثار تربیتی این دوستی آنگاه ظهور پیدا می کند که مهر و محبت قلبی به عاطفه و محبت و صمیمیت در سخن گفتن و عمل کردن مبدل گردد و یا در عمل به گونه ای رفتار کنید که فرزندانتان این محبت را با تمام وجود احساس کند و دریابد.

چند نمونه از رفتارهای اهلبیت (ع) و پیامبر (ص) راجع به محبت کودک را عرض می کنم:

محمد بن مسعده بصری می گوید:

امام صادق(ع)پسری داشت که او را بسیار دوست می داشت به آن حضرت عرض شد محبت شما نسبت به او چه اندازه است ؟ فرمود: مهر من به او چنان است که دوست ندارم پسر دیگری داشته باشم که محبتم به او نیز تعلق پذیرد.

مفضل بن عمر گوید:

بر امام کاظم وارد شدم دیدم که آنحضرت فرزند خود امام رضا (ع) را در دامان خود نشانده و او را می بوسد و زبانش را می مکد و گاه بر شانه اش می گذارد و گاه او را در آغوش می گیرد و می گوید : پدرم فدای تو باد. چه بوی خوشی داری و چه اخلاق پاکیزه ای و چه روشن و آشکار است فضل و دانش تو.

انس و عبدالله بن شیبه از پدرش نقل می کند :

روزی پیامبر (ص) آهنگ نماز کرد در حالی که امام حسن (ع) به او آویزان بود.پیامبر (ص) امام حسن (ع) را در مقابل خود بر زمین نهاد و شروع به نماز کرد وقتی به سجده رفت آن را طولانی نمود . راوی گوید سر برداشتم تا ببینم چرا سجده پیامبر (ص) طولانی شده ناگهان دیدم امام حسن (ع) بر شانه پیامبر (ص) نشسته و وقتی مردم علت را پرسیدند فرمود : بر من وحی نازل نشد بلکه حسنم (ع) بر دوشم نشسته بود نخواستم او را شتابزده کنم.

در احادیث لیث بن سعده هست که :

یک روز پیامبر (ص)با گروهی مشغول نماز بود امام حسین (ع) که کودکی بود پهلوی آنحضرت بود.هرگاه که پیامبر (ص) به سجده می رفت امام حسین(ع) می آمد و بر پشت مقدس آن بزرگوار سوار می شد و پاهای خود را حرکت می داد و می گفت «حَل حَل» (کلماتی است که بر تند رفتن شتران به کار می برند) وقتی پیامبر (ص) می خواست سر از سجده بر دارد امام حسین (ع) را می گرفت و در پشت خود می نشاند و موقعی که پیامبر (ص) به سجده می رفت دوباره امام حسین (ع) این عمل را تکرار می کرد تا پیامبر (ص) از نماز فراقت حاصل نمود. شخص یهودی گفت یا محمد (ص) شما با کودکان عملی انجام می دهید که ما انجام نمی دهیم؟ پیامبر (ص) فرمود: اگر به خدا و رسول ایمان آورده باشید باید به کودکان توجه کنید: «اَمّا لوکنتم تؤمنون باللهِ وَ رَسُولِهِ لَرَحمتُم الصِبّیانَ » یهودی گفت من به خدا و رسولش ایمان می آورم«فَاِنّی اَومَنَ باللِه وِ بِرَسُولِهِ » (بحارالانوار؛جلد43؛صفحه291) ببینید وقتی آن یهودی کرامت و عظمت رسول خدا را در محبت کردن به کودکان دید مسلمان شد . اما برخی از شیعیان با برخورد های زشت و زننده مسلمانان را از دین اسلام فراری می دهند.

حتی پیامبر (ص) به سایر کودکان هم فراوان محبت می کرد:

مرحوم طبرسی می گوید:

گاهی پدر و مادری پیش پیامبر (ص) می آمدند که نوزاد داشتند پیامبر (ص) کودک را در آغوش می گرفت و بسا می شد که کودک در همان حال ادرار می کرد و افرادی که شاهد ماجرا بودند برسر کودک فریاد می زدند پیامبر (ص) مانع آنها می شد و با محبت فراوان به طفل دعا می کرد یا نامی برای او انتخاب می کرد....

و فیض کاشانی می نویسد:

از خلقیات پیامبر (ص) چنین بود که وقتی از سفر مراجعت می کرد و در گذرگاه با کودکان مردم روبرو می شد به احترام آنها می ایستاد سپس امر می کرد کودکان را می آوردند و از زمین بر می داشتند به حضرت می دادند و پیامبر بعضی را در آغوش می گرفت و بعضی را بر پشت و دوش خود سوار می کرد و به یارانش هم می فرمود کودکان را در آغوش بگیرید و بر دوش خود بنشانید . کودکان از این صحنه خیلی خوشحال می شدند و این خاطرات شیرین را از یاد نمی بردند و همیشه برای همدیگر تعریف می کردند و در مقام افتخار و مباهات می گفتند : پیامبر (ص) مرا در بغل گرفت ولی تو را بر پشت خود سوار کرد تا به پشت خود....

و حتی یهودیانی که کودکان خود را جهت اذیت نزد پیامبر (ص)می فرستادند و بچه ها به پیامبر (ص) می گفتند:«کن جملی » شتر من شو، پیامبر (ص) آنها را نوازش و محبت می کرد و بر دوش خود سوار می کرد و با این عمل یهودیان مسلمان می شدند و شهادتین می گفتند.

و جریان برخورد پدرانه پیامبر (ص) با فرزند رفاعه:

که در کوچه نشسته بود و گریه می کرد چون پدرش به شهادت رسیده بود بچه های دیگر او را بازی نمی دادند پیامبر (ص) او را برد و محبت کرد ..... طوری که پس از رحلت پیامبر (ص) سر قبر پیامبر (ص) آمده بود و به سر خود خاک می ریخت و فریا می زد: «وا ابتاه» امروز من بتیم شدم و همه مردم از سوز او می گریستند.

ابراز محبت شیوه های گوناگونی دارد: بهترین آنها بغل کردن ، در آغوش فشردن ، نوازش کردن ، سخن گفتن ملایم و دلپذیر ، بازی کردن با فرزند و بوسیدن اوست. که اینها ضامن سلامت روحی و تعادل عاطفی کودک است.

دو روایت راجع به اهمیت بوسیدن فرزند:

1-     پیامبر (ص) فرمود:«القَبّله حَسنَه و الحَسنَه عَشره» (کنز العمال ؛جلد16؛صفحه445) بوسیدن فرزند نیکویی است و پاداش هر نیکویی ده برابر است.

2-     پیامبر(ص) فرمود:«قَبِّلُوا أَوْلَادَكُمْ فَإِنَّ لَكُمْ بِكُلِّ قُبْلَةٍ دَرَجَةً فِي الْجَنَّةِ مَا بَيْنَ كُلِّ دَرَجَتَيْنِ خَمْسُمِائَةِ عَام‏ » (مکارم الاخلاق؛صفحه220) فرزندان خود را ببوسید زیرا هر بوسه ای رتبه ای است در بهشت و فاصله دو رتبه از یکدیگر پانصد سال است.

بنابراین محبت به کودک باعث می شود کودک رشد روحی داشته باشد و به خاطر کمبود و یا عدم محبت به انحراف کشیده نشود و از عصبانیت و عقده و ... بدور باشد. پس محبت یک نوع تربیت فرزندان است.

دعـــــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه سیزدهم دیماه، اول ربیع هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه(1ه.ق) و لیله المبیت:

وقتی پیامبر (ص) مبعوث شد سه سال به طور مخفیانه و 10 سال به طور آشکارا مردم را به توحید و دین اسلام دعوت کرد که مردم یثرب به اسلام علاقه نشان داده و جذب اسلام می شدند و این امر باعث شد که سران مکه و بزرگان طوایف قریش و سایر سران قبائل عکس العمل نشان دهند و به مخالفت و دشمنی بپردازند چون که منافع دنیوی و ستم کارانه خود را بر باد رفته می دیدند و حتی عموی پیامبر (ابولهب) هم به دشمنی با پیامبر (ص) پرداخت و تصمیم به قتل پیامبر (ص) گرفتند اما با ایثار و فداکاری حضرت علی (ع) و خوابیدن در جای پیامبر (ص) پیامبر (ص) توانست از میان مهاجمان و محاصره کنندگان قریش بدون اینکه متوجه بشوند خارج شود.

دو مطلب را به همین مناسبت متذکر می شوم :

اول اینکه: خداوند آیه ای را در فضیلت حضرت علی (ع) به خاطر همین ایثار او نازل فرمود: :«وَ مِنَ النّاسِ مَنْ يَشْري نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ(207)» (سوره بقره) یعین برخی از مردم با ایمان و فداکاری همچون علی (ع) در لیلة المبیت به هنگام خفتن در جایگاه پیامبر (ص) جان خود را در برابر خشنودی خداوند می فروشند و خداوند نسبت به آنها مهربان است.

دوم اینکه : پیامبر (ص) فرمود: :«مَنْ فَرَّ بِدینِهِ مِنْ اَرْضٍ اِلیَ اَرْضٍ وَاِنْ کانَ شِبْرا مِنَ الاَْرْضِ اِسْتَوْجَبَ الْجَنَّةَ» (بحار الانوار؛جلد19؛صفحه31) یعنی هر کس با دین داری از سرزمینی به سرزمین دیگر اگر چه به اندازه یک وجب هجرت کند سزاوار بهشت است. یعنی اگر کسی به خاطر دین داری و حفظ دین و رسیدن به دین اسلام هجرت کند سزاوار بهشت است.

2-     جمعه سیزدهم دیماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی به گوباچف رهبر شوروی سابق(1367ه.ش):

امام خمینی (ره) در نامه ای که به رهبر شوروی سابق نوشت به چند موضوع اصلی اشاره فرمودند که مشکلات جامعه جهانی نیز می باشد که باید عبرت گرفت. امام فرمود: تنها راه حل مشکلات شرق و غرب معنویت است که اسلام در این زمینه غنی است و دیگر اینکه حصارهای مادی گرائی که در دنیا و کشور های پیشرفته ایجاد شده و از این طریق حکومت می کنند و دیگر ملتها را به سمت مادی گرائی ترغیب و تشویق می کنند و تنها راه برون رفت از مشکلات را مادیات می دانند بالاخره خواهد شکست. در حال حاضر نیز غرب هم خود را از معنویت دور نگه داشته است و حصار مادیگری دور خود ایجاد کرده و هم ملتها را به دوری از معنویت ترغیب می کند و تنها راه حل مشکلات و برون رفت از بحرانها را مسأله اقتصادی و آزادی می داند و معرفی می کند.در حالی که امام خمینی (ره) فرمود: بحران بی اعتقادی به خدا و معنویت ، اساسی ترین درد جامعه بشری است که غرب را به بن بست می کشاند نه مسأله اقتصاد و آزادی.

و باید توجه داشت که روش استکبار و استعمار این است که با دور نگه داشتن ملتها از معنویت و با وابسته کردن ملتها به خود عزت آنها را از بین ببرند و بر آنها مسلط بشوند.

اما ملت ایران تمام مسائل خود را اعم از سیاسی ، اقتصادی ، نظامی و علمی را تحت نظر معنویت پیش می برد و با این روش 34 سال است که مقاومت کرده و آمریکا را شکست داده است. آیا ایران با بمب هسته ای آمریکا را شکست داده؟ نه ، بلکه با قدرت ایمان و بصیرت و اتحاد و اراده و عزم.

مگر شوروی سابق بمب هسته ای نداشت ؟ اگر بمب هسته ای نجات دهنده است شوروی سابق نباید سقوط می کرد. امروز نیز وضع آمریکا و غرب شبیه شوروی سابق است و این قدرت استکباری آمریکا و اسرائیل هم مثل شوروی سابق از بین خواهد رفت. هر کشور و ملتی هم خود را آویزان آنها کند و آنها قلاده گردنش بیاندازند با آنها سقوط خواهد کرد.

لازم می دانم اینجا اشاره ای به مسأله انرژی هسته ای ایران داشته باشم که آمریکا و غرب خصمانه با این پرونده رفتار می کنند و حقوق مسلم یک ملت را نادیده می گیرند و در تلاش هستند تا از بین ببرند .اما بدانند که اگر باز هم به این عهد شکنی های خود (مثل تحریم های 17 و 19 شرکت) و زیاده خواهی های خود اصرار بورزند ملت ایران قاطعانه به مسیر پیشرفت های علمی و تولیدی فناوری هسته ای را به 60 درصد غنی سازی و سانتریفیوژهای پیشرفته تر دنبال خواهند کرد و با قدرت ایمان و معنیوت و بصیرت پا روی دشمنان ابلیس صفت خواهند گذاشت . حق خود را با ایستادگی و مقاومت خواهیم گرفت و ملت ایران نه از گزینه نظامی نه از گزینه تحریم ها واهمه ای ندارند و این بار هم شکست خود را قطعی بدانید چون ملت و دولت ایران قدرتی ما فوق قدرت شما را دارد و آن قدرت ولایت و معنویت است.

و اخیرا هم حمایت های عملی مردم از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای با وقف زمینهای با ارزش بالائی این پیام را می دهد که مردم تا آخر ایستاده اند و تمام سختی ها را تحمل می کنند تا به حقوق خود برسند و دولت هم باید با ایثار و فداکاری و هوشیاری بالائی پاسخ محکمی که به غرب می دهند را به مردم هدیه بدهند.

3-   سه شنبه 17 دی ماه اجرا توطئه استعماری کشف (حذف) حجاب به دستور رضا خان پهلوی(1314):

هفدهم دی ماه سال 1314 فرمان کشف حجاب به دستور رضا خان میر پنچ به اجرا در آمد و در ابتدا خانواده خود را بدون چادر به دانشسرای دختران برد و بعد رضا شاه با احضار هیأت دولت صریحا اظهار داشت که ما باید صورتا و سنتا غربی بشویم. اما این قانون در مرحله اجرا با مقاومت های خونینی روبه رو شد و قیام مسجد گوهر شاد در تیر ماه همان سال نمونه ای از آن است.

مقام معظم رهبری تعبیر های زیبا و پر محتوایی را در این زمینه دارند و می فرمایند: فرهنگ غربی هویت زدائی می کند و هویت ملتها را از بین می برد و فرهنگ غربی ضد معنویت است و انسانها را مادی پرورش می دهد و هدف زندگی می شود پول و ثروت که همیشه باید نوکری کند.

و کشف حجاب یعنی اینکه غرب فاضلابهای مدرنیته را به این منطقه (آسیای صغیر ، بالکان ، شمال آفریقا، بوسنی و هرزگوین تا مصر و ترکیه و عراق و سوریه و فلسطین .... ) فرستادند یعنی علم و ابتکارات و اختراعات جدید و پیشرفت فکری و دانشگاه های پیشرو را به این کشور ها نیاورند بلکه ابتذال فرهنگی و کشف حجاب و کالای مصرفی پس مانده را آوردند یعنی مردم را از همه جهت تحقیر کردند.

کشف حجاب یعنی راه مبارزه آسان با ادیان مخصوصا دین اسلام که منظم تر و دقیق تر از سایر ادیان است که دین اسلام برای شهوات قاعده و حدود و قیود دارد و پرورش روح انسان بدون محدود کردن شهوات امکان پذیر نیست و آسان ترین راه مبارزه با دین اسلام عنان گسیختی شهوات را باز کنند که کشف حجاب کردند که جامعه را به فساد بکشند و حیوانیت.

بنابراین کشف حجاب یعنی بی هویت شدن و استفاده از فاضلابهای مدرنیته غربی و در مقابل دین اسلام ایستادن و مبارزه با دین . مراقب باشیم از طریق ماهواره ها و شعار های آزادی زن و سخنرانی های ضد دینی خودمان را بی هویت نکنیم و در مقابل دین قرار ندهیم.

4-   پنج شنبه 19 دی ماه قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه امام خمینی (1356):

قیام 19 دی یک حرکت هوشمندانه و به جا بود که مردم و جوانان و زن و مرد و طلبه و غیر طلبه در این روز یک پاسخ مومنانه و قهرمانانه به نیاز زمان دادند چونکه رژیم مطالبی اهانت آمیز به امام را در روزنامه ای چاپ کرد و مردم به عمق فاجعه پی بردند یعنی بصیرت مردم و پس از آن احساس تکلیف مردم و حضور آنها در صحنه نتیجه اش پیروزی شد.

مقام معظم رهبری فرمودند : درس 19 دی این است که ملت باید حوادث را قبل از وقوع بفهمد و عکس العملی هوشمندانه به جا و به موقع نشان دهد که مردم قم با رهبری روحانیون اینگونه بودند.

لذا باید قیام 19 دی زنده نگه داشته شود تا ریشه تاریخی انقلاب برای جوانان یادآوری شود و نعمت این انقلاب که به سختی بدست آمده را قدر بدانند و بدانند که اگر برای خدا ایستادگی کنند قطعا ثمر خواهد داد و این وعده خداوند است البته این ثمر دادن مقاومت در مدت 34 سال پس از انقلاب به تجربه ثابت شده است.

5-   تسلیت به مناسبت در گذشت یار دیرین و صدیق انقلاب ، امام و رهبری ، مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش :

از پیشکسوتان و مجاهدان راه انقلاب و نظام و معلم و مفسر نمونه قرآن و نهج البلاغه بود و از دهه چهل در خدمت امام و نهضت اسلامی بود و با تمام وجود به ولایت فقیه اعتقاد قلبی داشت و می گفت امروز اطاعت از ولایت فقیه تمرینی برای اطاعت از امام زمان (عج) است.

یاد و خاطرش را گرامی می داریم.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658