اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 15 آذر 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 15/09/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی و عوامل تحکیم خانواده (18)(تربیت فرزندان صالح)

موضوع بحث ما تا قبل از ماه محرم و صفر راجع به سبک زندگی اسلامی که عوامل تحکیم خانواده رابرشمردیم و توضیحاتی دادیم اما بخش دیگری از سبک زندگی اسلامی در خانواده ...

عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا:

5-    ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده :

6-    غیرتمندی و عفت ورزی:

7-    عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود:

8-    تربیت فرزندان صالح:....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روز سه شنبه 7 صفر میلاد با سعادت حضرت موسی کاظم (ع) (138ه.ق):

2-     شنبه 16 آذر روز دانشجو:

3-   دوشنبه 18 آذر معرفی رژیم عراق به عنوان آغاز گر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل(1370):

4-   سه شنبه 19 آذر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(1363ه.ش):

5-   سه شنبه 19 آذر، روز جهانی حقوق بشر(تصویب اعلامیه حقوق بشردر سازمان ملل(1948م)):

6-    چهارشنبه 20 آذر شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب و نماینده حضرت امام و امام جمعه شیراز ، توسط منافقین در سال1360ه.ش:

7-   پنج شنبه 9 صفر شهادت عمار یاسر در جنگ صفین 37ه.ق:

8-   هشدار جدی به فتنه گران و سران فتنه:

 

نماز جمعه 15/09/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: سبک زندگی اسلامی و عوامل تحکیم خانواده (18)(تربیت فرزندان صالح)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال علی (ع) « و اللّهِ مَا أَرَی عَبداً یَتَّقِی تَقوَی تَنفَعُهُ حَتَّی یَخزُنَ لِسَانَهُ » (نهج البلاغه؛خطبه176) به خدا قسم پرهیزکاری را ندیدم که تقوا برای او سودمند نباشد مگر آنکه زبان خویش را حفظ کرده بود.

یعنی اگر انسان می خواهد که در قیامت حال خوشی داشته باشد و از نعمت های بهشتی خداوند استفاده بکند باید تقوا داشته باشد آنهم تقوای زبان یعنی اگر زبانت را حفظ کردی پرهیزگار خواهی شد و از آن پرهیزگاری سود و بهره خواهی برد والا در آخرت معطل خواهی شد و اگر با زبان عصیان کرده باشی عذاب در انتظارت است .

نقل می کنند که لقمان حکیم به پسرش گفت : امروز روزه بگیر و هر چه به زبانت راندی بنویس یعنی آن روز که روزه بودی هر چه حرف زدی بنویس و قبل از افطار برای من بخوان بعد روزه ات را افطار کن.پسر آنروز را روزه گرفت و قبل از افطار هر چه نوشته بود برای پدر خواند و دیر وقت شد و نتوانست طعام بخورد ، روز دوم نیز چنین شد و پسر هیچ طعام نخورد ، روز سوم باز هر چه گفته بود نوشت و تا نوشته را برای پدر بخواند آفتاب روز چهارم طلوع کرد و او هیچ طعام نخورد و روز چهارم اصلا صحبت نکرد و حرفی نزد و شب پدر از او خواست تا کاغذ را بیاورد و نوشته ها را بخواند . پسر گفت امروز هیچ نگفته ام تا برخوانم لقمان گفت پس بیا و از این نان که بر سفره است بخور و بدان که روز قیامت آنان که کم گفته اند چنان حال خوشحالی دارند که اکنون تو داری پس آن دنیا برای ما هم اینچنین است هر چقدر حرف بزنیم ثبت و ضبط می شود و در آخرت باید جواب بدهیم اما وای از کسانی که سخنان بیهوده زده باشند.

موضوع بحث ما تا قبل از ماه محرم و صفر راجع به سبک زندگی اسلامی که عوامل تحکیم خانواده رابرشمردیم و توضیحاتی دادیم اما بخش دیگری از سبک زندگی اسلامی در خانواده که البته از عوامل تحکیم خانواده نیز می باشد را شروع می کنم و آن تربیت فرزند صالح است.

عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا:

5-    ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده :

6-    غیرتمندی و عفت ورزی:

7-    عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود:

8-    تربیت فرزندان صالح:

زن و شوهر هنگامی که باهم ازدواج می کنند همدل و همراه می شوند تا زندگی سالمی را در جهت رشد و تکامل سامان دهند و از این وصلت ثمراتی را در جهت سعادت دنیا و آخرت خود برچینند .بهترین ثمره داشتن فرزند صالح است. اما باید دانست که این مهم محقق نمی شود مگر آنکه والدین وظایف خود را نسبت به فرزندان بشناسند و به آنها عمل کنند که از آن حقوق فرزندان به والدین نام برده شده است.

اما قبل از اینکه به آن حقوق بپردازیم اندکی درباره تشویق اسلام به داشتن فرزند و ارزش آن بحث می کنیم.

در اسلام به فرزند دار شدن و تکثیر نسل ، زیاد تشویق شده است . چه دختر و چه پسر که هر دو از بزرگترین و با منفعت ترین نعمتهائی است که خداوند به بنده مومن عنایت می کند.

خداوند حکیم در سوره فرقان طی چند آیه ویژگی های بندگان خدای رحمان را بیان می کند که یکی از آن ویژگی های بندگان خدای رحمان را بیان می کند و می فرماید : «وَ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِمامًا(74) » (سوره فرقان) یعنی بندگان خداوند می گویند: پروردگارا بر ما ببخشای از همسرانمان و ذریه مان چشم روشنیِ ما را و ما را برای پرهیزگاران پیشوا قرار ده.

در آیه دیگر می فرماید:«هُنالِكَ دَعا زَكَرِيّا رَبَّهُ قالَ رَبّ‏ِ هَبْ لي مِنْ لَدُنْكَ ذُرّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَميعُ الدُّعاءِ(38) » (سوره آل عمران) این درخواست زکریا در سن پیری است که از خداوند ذریه پاکی را درخواست می کند.

روایات اسلامی ما نیز مردم را به داشتن فرزند بسیار تشویق کرده است و فرزند شایسته را از خوش بختی های انسان شمرده است.

مانند این دو روایت که از پیامبر نقل شده که می فرماید:«اکثروا الولد اکاثربکم الامم غدا» (کافی ؛جلد6؛صفحه2) زیاد فرزند بیاورید که من در قیامت به زیادی آنها بر سایر امت ها می بالم.

و در روایت دیگر می فرماید:ازدواج کنید به راستی من در قیامت زیادی شما را می خواهم حتی بچه ای که سقط شده است. در قیامت فرزند سقط شده درب بهشت می ایستد و به او گفته می شود که داخل بهشت شو او در جواب می گوید : نه من بهشت نمی روم تا آنکه پدر و مادرم پیش از من وارد بهشت شوند.(بحارالانوار ؛ جلد79؛صفحه117)

این دو روایت برداشتن فرزند بسیار و اما شایسته و صالح توصیه و تشویق می کند . اگر فرزند شایسته و صالح نباشد که پیامبر به خود نمی بالید یا وارد بهشت نمی شوند که دیگران را شفاعت کنند.

بنابراین اسلام به داشتن فرزند صالح و ارزش آن عنایت کرده و داشتن فرزند خوب را از خوشبختی انسان و از جمله عواملی که انسان را از گرفتاری روز قیامت و عالم برزخ نجات می دهد و داشتن فرزند صالح و شایسته را ارث ماندنی می داند که خداوند به بنده مومن خود عطا کرده است.

که امام صادق (ع) می فرماید: « میراث الل من عبده المومن ولد صالح یستغفر له » (بحار الانوار؛جلد101؛صفحه90) فرزند شایسته ای که برای انسان دعا و استغفار کند ارثی است که خداوند به بنده مومن خود عطا کرده است.

پیامبر (ص) می فرماید : عیسی بن مریم به گوری عبور کرد که صاحب آن در عذاب بود پس سال بعد از همان گورستان عبور کرد ولی عذاب از صاحب آن گور که دیده بود در سال پیش برداشته شده بود. حضرت عیسی عرض کرد: ای پروردگار من سال پیش گذرم به این گورستان افتاد و صاحب قبر را در عذاب دیدم و امسال که گذرم به همان گورستان افتاده است صاحب آن قبر را در عذاب نمی بینم.سبب آن چیست؟ خداوند به حضرت عیسی وحی فرستاد که صاحب این قبر فرزندی داشت که به حد رشد رسید و کارهایی را انجام داد که به سبب آن من پدر او را بخشیدم.زیرا او راهی را که مردم از آن عبور می کردند و نیاز به تعمیر و اصلاح داشت درست کرد و یتیمی را سرپرستی کرد و به آن جای داد.(روضة المتقین؛جلد8؛صفحه589)

امام صادق (ع) می فرماید: شخصی از داشتن فرزند خوداری کرد تا آنکه سفری به مکه رفت و در سرزمین عرفه دید که جوانی دست به دعا برداشته و گریه می کند و به درگاه خداوند التماس می کند . پروردگارا پدر و مادر ، پدرم و مادرم. به همین خاطر به داشتن فرزند میل پیدا کرد و از خداوند فرزند خواست.(روضة المتقین ؛جلد8؛صفحه590)

فرزند در حقیقت ادامه وجود انسان است در دنیا و آخرت .پس باید مراقب بود و تلاش کرد با تربیت فرزندان صالح و شایسته دنیا و آخرت خود را آباد بکنیم و ادامه خود را خیر قرار بدهیم .لذا در قرآن از فرزند هم به عنوان زینت زندگی دنیا از آن نام می برد و هم آن را فتنه می داند مانند این دو آیه : آیه اول راجع به زینت دنیا دانستن فرزند می فرماید: « الْمالُ وَ الْبَنُونَ زينَةُ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ الْباقِياتُ الصّالِحاتُ خَيْرٌ عِنْدَ رَبِّكَ ثَوابًا وَ خَيْرٌ أَمَلاً(46) » (سوره کهف)

ترجمه: مال و پسران زینت زندگی دنیاست و کردارهای شایسته ماندنی در نزد پروردگار تو بهتر است از نظر ثواب و بهتر است از نظر آرزو.

یعنی مال و زیبایی و جمال زندگی و داشتن فرزند نیروی انسان است در زندگی که هر دو زینت هستند در دنیا اما هیچ کدام از مال و فرزند برای آخرت باقی نمی ماند تا بتوانند در عالم آخرت از آنها استفاده کنند مگر آنکه مال و فرزند در راه خیر و درست مصرف شود در ان صورت هست که مال و فرزند می توانند برای انسان باقی بمانند.

و در آیه دیگر از فرزند تعبیر به فتنه شده است و می فرماید: « وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظيمٌ(28) » (سوره انفال) پس در تفسیر مجمع البیان راجع به این آیه آمده سات که مال و فرزند مایه ابتلا و آزمایش انسان است در زندگی دنیا و چه بسا می شود که باعث بدبختی انسان نیز می گردد چه بسیاری از انسانها به سبب ثروت و یا داشتن فرزند نتوانستند از آزمایش خوب بیرون آیند و مال و ثروت و فرزند سبب بربختی آنها گردید.

که در اینجا برای بهتر روشن شدن این مطلب جریان ابی لبابة عبدالمنذر انصاری که در سوره انفاقل آیات 27 و 28 آمده را عرض می کنم:

پیامبر (ص) یهود بنی قریظه را به مدت 21 روز محاصره کرد تا اینکه آنها از پیامبر (ص) درخواست صلح کردند همانطور که با بنی نظیر انجام شده بود که آنها بروند به دیگر یهودیان ملحق شوند که پیامبر (ص) نپذیرفت و فرمود فقط باید به دستور سعد بن معاذ که از طرف پیامبر (ص) آنها را محاصره کرده گردن نهند. باز یهودیان از پیامبر (ص) خواستند که ابی لبابه را بفرستد و با او مشورت کنند (چون ابی لبلبه با آنان رابطه داشت به خاطر آنکه زن و فرزند و اموال او پیش یهود قریظه بود) و پیامبر (ص) او را فرستاد و آنان از او نظر خواستند آیا تسلیم سعد بن معاذ بشوند یا نه؟ اما ابی لبلبه در جواب با دست به حلق خود اشاره کرد و گفت نه ، چون تمام شما را خواهد کشت. جبرئیل پیامبر (ص) را از جریان آگاه ساخت . ابولبلبه گوید به خدا سوگند من همان لحظه به خداوند و پیامبر (ص) خیانت کرده ام.... لذا خود را به یکی از ستونهای مسجد پیامبر (ص) در مدینه بست و توبه کرد و برای کامل شدن توبه اش از خانه خود که در میان یهود بود گذشت و اموال خود را در راه خدا بخشید.

دعـــــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روز سه شنبه 7 صفر میلاد با سعادت حضرت موسی کاظم (ع) (138ه.ق):

البته جمعه هم به روایتی ولادت امام باقر (ع) است که این دو ولادت را خدمت همه شما تبریک عرض می کنم. مشهورترین لقب آنحضرت کاظم است یعنی فروبرنده خشم به خاطر آنکه آنچه حضرت از دست دشمنان کشید بر ایشان نفرین نکرد حتی در زندان که جاسوسان مراقب حضرت بودند و بعضی وقتها گوش می دادند کلمه ای خشم آمیز از حضرت نشنیدند. ابن اثیر(مورخ مشهور اهل سنت) می گوید: آنحضرت را کاظم لقب داده اند به جهت آن است که هر کس به او بدی می کرد در مقابل احسان می کرد و این روش همیشگی حضرت بود.

کظم غیظ یکی از صفات حسنه و اخلاق پسندیده است خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:«الَّذينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ وَ الْكاظِمينَ الْغَيْظَ وَ الْعافينَ عَنِ النّاسِ وَ اللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ(134)» (سوره آل عمران) یعنی آنان که در وسعت و پریشانی (غنی و فقر) انفاق می کنند و خشم خود را فرو می برند و لغزشهای مردم را نادیده می گیرند خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

این خصوصیت از صفات بارز حضرت موسی بن جعفر (ع) بود که از بدعاقبتی افراد که می دید مثلا افرادی به خاطر اینکه وجوهاتی نزد آنها هست در امام کاظم توقف می کردند و هفت امامی می شدند و امام رضا (ع) را انکار می کردند غیظ می کرد اما به زبان نمی آورد یا از جنایات حکومت بنی عباس خون دل می خورد ولی به زبان نمی آورد.

همچنین شما الان ببینید که مقام معظم رهبری چطور دارای این خصوصیت کظم غیظ است که بدعاقبتی ها را در برخی افراد حتی خواص و عده ای که به خاطر منافع خود در امام خمینی (ره) توقف کرده اند ( چه بسا امام خمینی(ره) را هم قبول نداشتند) و در مقابل ولی فقیه و مقام معظم رهبری به مخالفت می پردازند.می بیند و خون دل می خورد و به زبان نمی آورد. ما هم که خود را شیعه ائمه می دانیم باید دارای این خصوصیات باشیم.

2-     شنبه 16 آذر روز دانشجو:

در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمرکا به ایران می آید علت آمدن او هم این بود که پیروزی سیاسی امید بخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است (کودتای 28 مرداد) را ببیند. و دانشجویان هم تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه هنگام ورود نیکسون نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند و از طرفی دو روز قبل از آن واقعه تلخ(14 آذر) رسما اعلام شد که دنیس رایت کاردار سفارت انگلستان چند روز بعد به ایران بیاید که تظاهرات در گوشه و کنار به وقوع پیوست و عده ای هم دستگیر شدند. سراسر دانشگاه تعطیل شد و دو نفر از معترضین دانشگاه را از دانشکده فنی دستگیر کردند و دانشجویان اعتراض کردند و سه نفر به شهادت رساندند و پلیس از طریق رادیو اعلام کرد که آنها پلیس را مسخره می کردند و به پلیس حمله ور شدند درنتیجه کشته شدند . دو روز بعد از شهادت سه دانشجو در دانشکده نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بی گناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد. به همین خاطر روز16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده است.

و جنبش دانشجوئی در ایران اسلامی در طول60 سال گذشته همواره با استکبار ستیزی و عدالت طلبی و استقلال خواهی معرفی شده که این شاخصه باید به عنوان برگ زرینی در کارنامه پرافتخار این جنبش ماندگار بماند. لذا دانشجویان باید سیاست گرو و دارای قدرت تحلیل سیاسی باشند نه سیاست باز و سیاست زده.

3-   دوشنبه 18 آذر معرفی رژیم عراق به عنوان آغاز گر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل(1370):

سازمان ملل پس از یازده سال که روشن ترین حقایق را کتمان کرده بود را اعلام کرد و به طور صریح دشمنان ما را محکوم کرد هرچند دیر اعلام شد اما پیروزی بزرگی نصیب ایران شد.

4-   سه شنبه 19 آذر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(1363ه.ش):

این شورا در پی وقوع انقلاب فرهنگی در دانشگاه های کشور و به حکم حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و نهادی است که از نظر اختیارات تقریبا همسنگ با مجلس شورای اسلامی است و از نظر ترکیب اعضا نیز روسای سه قوه و مسئولین دستگاه های فرهنگی – آموزشی در آن عضویت دارند.

یکی از وظایف و رسالتهای عمده این شورا ، سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی مردم است.با توجه به اهمیت بالای این موضوع و اینکه مقام معظم رهبری همه ساله و همواره بر اهمیت و لزوم توجه بیشتر شورای مذکور به مسأله فرهنگ عمومی تاکید داشته اند و فرموده اند کار دشمن مهاجم ، شبیخون ، غارت و قتل عام فرهنگی است.اما متاسفانه تاکنون آنطور که باید و شاید مورد عنایت نبوده است.

فرهنگ عمومی دو بخش دارد:

یک بخش آن چیزهایی که خیلی بارز و ظاهر است و جلوی چشم ماست و با سرنوشت یک ملت سر و کار پیدا می کند و بر حرکت یک ملت و زندگی آنها تاثیر بلند مدت می گذارد مثلا شیوه پوشش آنها که چه لباسهای را و چگونه بپوشند و شکل معماری و رفتار و گفتار یک جامعه که تاثیر بلند مدت بر روی سرنوشت یک ملت دارد.

نوع دیگر از نمونه های فرهنگ عمومی وجود دارد که تاثیرش فوری و محسوس است مانند اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم یک جامعه است مانند وجدان کاری و اهمیت به تکلیف و آن خلقیاتی که در اسلام مورد توجه و تاکید است اگر در جامعه عمل نشود سرنوشت یک ملت تغییر می کند و زندگی سخت تر می شود و تمام تلاش غرب این است که دین را از صحنه زندگی مردم حذف کند و آنوقت است که یک ملت را در ظلمات و منجلاب و جهل و فقر و ذلت و عقب ماندگی گرفتار خواهند شد اما اگر دین را عملا در زندگی خود بکار ببندد به اوج پیشرفت خواهد رسید. حتی کشورهای اروپایی که توانسته اند پیشرفتهایی در زندگی خود بوجود بیاورند آن علل و عواملش مورد توجه اسلام نیز بوده است.

لذا هدف این شورا این است که آن بخشهایی از زندگی ما که تحت تاثیر ظلمها و استبدادها و انحرافها و کج فهمیها و کج روی ها و دخالتهای بیگانگان و امثال اینها ضایع و فاسد شده است و می شود اصلاح شود این وظیفه شورای فرهنگ عمومی است که همه مردم و مسئولین در این زمینه وظیفه دارند که تمام فعالیتها را متمرکز کنند و همه کسانی که اهل فکر و قلم و شعر هستند و علما و روحانیون هم به صحنه بیایند.

که در بخش نیز بنده از نظر تمام اهل علم و فکر و قلم و فرهنگیان دعوت کرده ام و باز هم دعوت می کنم که برای فرهنگ عمومی بخش به صحنه بیایند جهت اصلاح فرهنگ عمومی بخش و وارد کردن دین در زندگی مردم. چون مقام معظم رهبری فرموده اند تهاجم عظیم فرهنگی مثل سیلی راه افتاده و در کشور و بخش هم در امان نیست.

5-   سه شنبه 19 آذر، روز جهانی حقوق بشر(تصویب اعلامیه حقوق بشردر سازمان ملل(1948م)):

در پی فجایعی که ایالات متحده آمریکا و اروپا در طول قرن بیستم و در طی دو جنگ جهانی بوجود آوردند برای پاک کردن اذهان جهانی از این فجایع و جنایات به حربه ها و روشهای زیادی متوسل شدند که حقوق بشر یکی از آنهاست در این زمینه آمریکا پیش قدم بوده است و با امکاناتی که در دست داشتند توانستند اذهان جهانی را از جنایاتشان منحرف و به سوی چهره حقوق بشری شان هدایت کنند و خود را حامی حقوق بشر نشان دهند اما در حال حاضر خودشان از بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

هم در حوزه داخلی و هم در حوزه بین المللی که حدودا 50 سال است که در آمریکا نقض حقوق بشر اتفاق می افتد.

مانند زندان های آنها در گوانتانامو، ابوغریب و شکنجه کودکان در زندانها و اشغال کشورها ، و شلیک به سوی هواپیمای مسافربری ایران مصداق عینی نقض حقوق بشر آمریکا در ایران است. طرح قانون ممنوعیت حجاب در آمریکا و نقض آزادی و دموکراسی در غرب و از این قبیل موارد.

که امام خیمنی (ره) فرمودند: اعلامیه حقوق بشر برای فریفتن و شعار طرفداری از آن برای بلعیدن ملتهاست.آنهایی که از آن ور دنیا آمده اند و حقوق ملتها را پایمال می کنند و ما را به آتش می کشند و از حقوق بشر صحبت می کنند.

6-    چهارشنبه 20 آذر شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب و نماینده حضرت امام و امام جمعه شیراز ، توسط منافقین در سال1360ه.ش:

یکی از خصوصیات ایشان این بود که نمونه ای کامل از ولایت پذیری بود و علاقه عجیبی به امام خمینی داشت. جمله معروف او این بود : «بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی(عج) شد.»

در جملات عارفانه خود می گفت :«من اطاع الخمینی فقد اطاع الله» هر کس از خیمنی اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است.

وی فرمود: باید باورتان شود که حضرت امام نائب امام زمان (عج) است و احترام به امام احترام به امام زمان (عج) است و اگر می خواهی عزت پیدا کنی عزت در پیروی از امام است.

و او عشق به شهادت داشت.

7-   پنج شنبه 9 صفر شهادت عمار یاسر در جنگ صفین 37ه.ق:

در راه اسلام شکنجه ها و کتکهای فراوانی را تحمل کرد .او یار مخلص و مشاور امین حضرت علی (ع) بود.

8-   هشدار جدی به فتنه گران و سران فتنه:

که اخیرا برخی از سران فتنه با بی حیایی و بی آبرویی با گفتن جمله «ما از طلب سال 88 خودمان می گذریم» به ملت ایران و ولایت و دین توهین کردند.ملت ایران خیانت آنها را فراموش نکرده است. ملت و رهبر معظم انقلاب فرصت به آنها داده اند تا برگردند. اما با بیان این جمله وقاهت و بی حیایی خود را ثابت کردند.

هشدار می دهیم به آنها که پایشان را فراتر از این نگذارند .بی حیایی حدی دارد.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692