اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 22 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 5 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 04 مرداد 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

04mordad92 1نماز جمعه 04/05/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: فضائل و برتری های حضرت علی (ع) بر دیگران از زبان ابن ابی الحدید معتزلی

در آستانه شهادت حضرت علی (ع) قرار داریم لذا بهانه و مناسبتی است برای اینکه دلهایمان با مقام والای امیر مومنان (ع) و سرور متقیان عالم قدری آشنا کنیم و درس بگیریم....

فضائل و برتری های حضرت علی (ع) بر دیگران از زبان ابن ابی الحدید معتزلی:...

1-      «انت اولهم ایمانا بالله »:...

2-    «و أوفاهم بعهد الله »:...

3-    ...

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 4 مرداد روز نماز جمعه و 5 مرداد اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در سال 1358 :...

2-     مناسبت فرارسیدن لیالی شریف قدر:...

3-   پینجم مرداد سال 67 ، عملیات مرصاد:...

4-   بیان برخی فرمایشات بسیار مهم امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار کارگزاران نظام :...

5-   بزرگترین اشتباه تاریخی اتحادیه اروپا یعنی قرار دادن نام حزب الله در لیست گروههای تروریستی:...

6-    راهپیمائی روز قدس:...

نماز جمعه 04/05/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: فضائل و برتری های حضرت علی (ع) بر دیگران از زبان ابن ابی الحدید معتزلی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی:خداوند می فرماید: «إِنَّ الَّذينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ(201) » (سوره اعراف) یعنی وقتی که آدم با تقوا ، مس شیطان را احساس کرد فورا به خود می آید و حواسش جمع می شود.چون شیطان که از ما دور نمی شود اگر ما هم تقوا را رها کنیم در جاده لغزنده خواهیم لغزید و در دره عمیق سقوط خواهیم کرد بنابراین تقوا همه چیز انسان است که اگر شیطان این را از ما گرفت جز فاسدین خواهیم شد و از سعادت دنیا و آخرت محروم خواهیم شد.

در آستانه شهادت حضرت علی (ع) قرار داریم لذا بهانه و مناسبتی است برای اینکه دلهایمان با مقام والای امیر مومنان (ع) و سرور متقیان عالم قدری آشنا کنیم و درس بگیریم.هرچه که در فضائل ماه رمضان و وظایف بندگان صالح در این ماه بر زبان جاری شود و بتوان گفت امیرالمومنین (ع) نمونه کامل آن و برجسته ترین الگو برای آن خصوصیت است.من صحبتم را در خطبه اول با یاد امیر مومنان (ع) آغاز می کنم تا قدری به معرفت و محبت این بزرگوار نزدیک بشویم.شاید کمتر کسی در تاریخ داشتیم که مانند حضرت علی (ع) اینقدر مورد حب و بغض (حب شدید و بغض شدید) قرار گرفته باشد .افرادی حضرت را از مسلمانی هم خارج دانستند مانند خوارج که حضرت را سب کردند و افرادی هم حضرت را به خدائیت و الهیت رساندند . دشمن و دوست هر دو گاهی به حضرت ضربه زدند.دشمن از روی عناد و دوست از روی ترس.آنقدر با حضرت علی (ع) مخالفت کردند که کسی پیش حجاج آمد و گفت ما افتخار می کنیم که در خانواده ما نام علی نیست و بچه هایمان را با بغض علی بزرگ می کنیم. خیلی تلاش ها کردند اما نتوانستند جلوی محبت علی (ع) را بگیرند به عنوان نمونه معاویه پولهای زیادی داد تا فضائل حضرت علی (ع) را که از پیامبر (ص) صادر شده بود را نابود کند یا عوض کند نتوانست حتی الحدید که معتزلی است در شرح نهج البلاغه جلد نهم صفحه 166 فصلی باز کرد( فی فضائل علی(ع) ) بعد می گوید من بی طرفانه درباره علی (ع) صحبت می کنم و همچنین این کتاب را از باب امر به معروف و نهی از منکر می گویم چون علی (ع) به همه ترجیح دارد و بر همه برتری دارد تعبیرش این است: « فانّ ذلک من باب الأمر باالمعروف والنهي عن المنکر » حالا چه منکری است که می خواهد از آن نهی کند؟ در پاسخ می گوید: «الذی هو تقدیم غیره علیه فقد نهی الله سبحانه » آن منکر آن است که دیگران را بر علی ترجیح دادند و مقام و خلافت را به غیر علی (ع) دادند ، چون خدا به ما دستور داده مرجوح را بر راجح مقدم نکنید متخصص را بر غیر متخصص ترجیح بدهند.بعد از این مقدمه 24 تا روایت و حدیث می آورد درباره اینکه علی راجح بر همه است.

اما یکی از آن احادیث که از پیامبر (ص) است که معاذ بن جبل نقل می کند که پیامبر (ص)به علی (ع) فرمود: «عن معاذ بن جبل قال ، قال النبی(ص): یا علی، أخصمک بالنبوة و لا نبوة بعدی و تخصم بسبع لا یحاجک فیها احد من قریش انت اولهو » تو در تمامی فضائل با من مشارکت داری مگر نبوت که بر تو غالب شدم زیرا پیامبری پس از من نیست اما تو در هفت خصلت بر همه مردم غالب آمدی و کسی از قریش در این خصایص و ویژگی ها بر تو پیروز نخواهد شد( وحتی در روایت مشابه دارد که در این هفت خصلت از مردم بازخواست می کنی) و آن ویژگی ها عبارتند از:

فضائل و برتری های حضرت علی (ع) بر دیگران از زبان ابن ابی الحدید معتزلی:

1-      «انت اولهم ایمانا بالله »:

تو نخستین فردی هستی که به خدا ایمان آورد.

البته علامه امینی می فرماید علی (ع) که مشرک نبود که اسلام بیاورد بلکه این در مقام اثبات است نه ثبوت.

ابن عباس می گوید بعد از شهادت حضرت زهرا(س) رفتم منزل علی (ع) قنبر پرسید چرا آمدی؟ گفتم دلم گرفته خواستم آقا را ببینم.قنبر گفت امام استراحت می کند.خواستم برگردم دیدم علی (ع) فرمود برای علی (ع) خواب نمانده.رفتم خدمت حضرت دیدم کاغذهایی دور آقا ریخته.حضرت فرمود اینها را بخوان و بعد فرمود اینها نامه های فحش است که به من رسیده که من را قاتل خلیفه دوم خوانده اند.... بعد حضرت فرمود این خلفا کجا بودند که وقتی من پشت سر پیامبر (ص) نماز می خواندم و ده سالم بود ولی هنوز آنها بت پرست بودند.

2-    «و أوفاهم بعهد الله »:

تو به عهد و پیمان الهی از همه با وفاتر هستی.

عهد خدا یکی از آنها نماز است که حضرت هرگاه نمازش تمام می شد می گفت خدایا من عهد و امانتت را وفا و ادا کردم. و وقتی بیت المال را تقسیم می کرد و جارو می کشید و دو رکعت نماز می خواند می گفت ای نماز شهادت بده که علی امانت را برگرداند و چیزی برای خودش نگه نداشت.

سه قسم وفای به عهد داریم:

1-     وفای عهد با خداوند: در قرآن داریم وَ أَوْفُوا بِعَهْدِ اللّهِ ...(91)» (سوره نحل) به پیمانهای خدا وفا کنید.پس نماز و رابطه خلق و خالق عهد خداست.

2-     وفای عهد با مردم : «...وَ الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ ...(177)» (سوره بقره) مومنان آنهایی هستند که به عهد و پیمان خود وفا کنند و با مردم عهد شکنی نمی کنند.

3-     وفای عهد با مخالفین: «... فَأَتِمُّوا إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلى‏ مُدَّتِهِمْ ...(4)» (سوره توبه) عهدی که با کفار بستید وفا کنید.

خلاصه اهمیت وفای بعهد آنقدر بالاست که در روایت است کهلا دین لمن لاعهد له»(الجعفریات؛صفحه36)

3-    «و أقومهم بأمر الله »:

تو در انجام اوامر خدا مقاومتر هستی.

یعنی تو همه جا می خواهی امر خدا پیاده شود و حضرت علی (ع) پایبندی کامل به دین خدا داشت و اصرار بر اقامه ی دین الهی داشت که هر کسی این شاخصه را نداشته باشد علوی نیست. شما ببینید جنگِ امیر المومنین(ع) ، سیاست ِ امیرالمومنین(ع) ، جبهه بندی امیرالمومنین(ع) ، خون دلهای امیرالمومنین (ع) برای این است که دین خدا اقامه شود. بنابراین اگر کسی خود را شیعه علی (ع) معرفی می کند اما نسبت به اقامه دین خدا بی تفاوت باشد که به دین خدا عمل می شود یا نه ، اقامه حق الهی می شود یا نه، این شخص شیعه علی (ع) نیست.

4-     «و أقسمهم بالسویه »:

تو در تقسیم اموال به تساوی از همه برتر هستی .

یعنی علی جان تو عادل ترین مردم در تقسیم بیت المال هستی.حضرت علی(ع) خواهری دارد به نام ام هانی ، آمد پیش حضرت علی (ع) که بیت المال را تقسیم می کرد.حضرت 20 درهم به او داد ، کنیز ام هانی هم آمد حضرت 20 درهم داد، ام هانی اعتراض کرد که من را با کنیزم یکی کردی،
حضرت فرمود من هر چه در قرآن نگاه می کنم هیچ فرقی بین حرّ و کنیز از نظر مالی و ارزشی و فرقی بین عرب و عجم نمی یابم بلکه قرآن یک ملاک برتری معرفی کرده و آن هم تقواست.

یک روایتی دیگر که نقل می کند وقتی آمد به اتاق بیت المال دید عسلی که از اصفهان فرستاده بودند کم شده، اشک در چشمان حضرت حلقه زد.فرمود ابورافع کی درب عسل را باز کرد ؟ گفت آقا یکی از بچه هایت آمد و گفتم این سهم شماست ، عسل دادم و گفتم بعدا کم می کنم فکر کردم اشکالی ندارد.حضرت فرمود اشتباه کردی و پول داد و عسل خرید و جایگزین کرد و مرتب می گفت:«اللهم لابنی»

مسئولین و اداره ها دقت داشته باشند در صرف بیت المال و توزیع وامها و امتیازها و جذب نیرو در ادارات باید طبق امتیاز و قانون باشد نه قوم و خویشی.

حضرت علی (ع) تازیانه می گرفت به بازار می آمد و فریاد می زد «یا التجار الفقه ثم المتجر» ای بازاری ها اول احکام یاد بگیرید ، دروغ نگوید، قسم دروغ نخورید ،کم فروشی نکنید، ربا ندهید.بعد اشک می ریخت و می فرمود: این بازار ماست«یبیعون یشترون و ینسون المعاد»

حال اگر حضرت امام زمان (عج) به بازار ما ، به اداره های ما بیاید چه خواهد فرمود،پس نسبت به بیت المال عدالت داشته باشیم و خدا را در نظر بگیریم ومعاد را فراموش نکنیم.

5-    «و أعدلهم فی الرعیه »:

تو در عدالت در بین رعیت از همه دادگرتر هستی.

یعنی علی جان تو مردمی هستی و در بین مردم عدالت داری و رسیدگی به مردم داری و تو مردم دار هستی .حضرت در نامه خود به مالک اشتر چنین می نویسد: «وَ أَشْعِرْ قَلْبَكَ اَلرَّحْمَةَ لِلرَّعِيَّةِ وَ اَلْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَ اَللُّطْفَ بِهِمْ وَ لاَ تَكُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَكْلَهُمْ » دلت را برای رعیت پر از مهر و محبت و لطف کن و بر آنها درنده آزار دهنده ای مباش که خوردن آنها را غنیمت شماری.

در روایت است که پیامبر (ص) خواست به جنازه ای نماز بخواند یکی گفت آقا او بدهکار است ، حضرت نماز نخواند و فرمود تکلیف بدهکاری اش را مشخص کنید .حضرت علی (ع) فرمود من ضامن بدهی او هستم ، نپرسید چقدر بدهی دارد .این کار علی مردم داری است.

6-    «و أبصرهم بالقضیه »:

تو در امور قضائی از همه آگاهتر هستی.

در روایت است که حضرت علی (ع) با فردی نزد قاضی رفتند و قاضی به حضرت گفت «یا اباالحسن اجلس» اما به دیگری گفت بنشین.حضرت اعتراض کرد و فرمود من را اباالحسن خطاب می کنی اما به او می گویی بنشین.چرا من را با نام بزرگتری نام می بری؟

حتی حضرت علی (ع) ابوالاسود که قاضی بود را صبح نصب کرد و بعد از ظهر او را عزل کرد .بعد فرمود به من خبر دادند سر ارباب رجوع ها داد می زنی.

پس نسبت به قضاوت حضرت خودش اینگونه بود و امام حسین (ع) هم روز عاشورا امام سجاد (ع) را در آغوش گرفت فرمود پسرم بپرهیز از ظلم ، اما ظلم به یک گروه خیلی بدتر است آنهائی که پارتی ندارند و پشتوانه ندارند.خوب خیلی ها در دادگاه که می روند هیچ کس را غیر از خدا ندارند....

7-    «وَ أعظمهم عندالله مزیه »:

و تو در قیامت نزد خداوند از همه ممتاز تر هستی.

پس این است الگوی علوی که پیامبر (ص) برای ما معرفی فرمودند و در اول روایت هم فرمودند که در این هفت خصلت از مردم بازخواست خواهی کرد.یعنی از ایمان ، وفای به عهد و پایبندی کامل به دین ، عدالت در بیت المال و مردم دار بودن ، ظلم نکردن در قضاوت .

بنابراین باید این ویژگی ها را در خود داشته باشیم تا در قیامت نزد خدا ممتازتر باشیم.

دعــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 4 مرداد روز نماز جمعه و 5 مرداد اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در سال 1358 :

اولین جمعه مرداد ماه (سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی) به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده است. یکی از برکات انقلاب اسلامی همین نماز جمعه است. که لطف خدا به ملت ایران بود نماز جمعه ای که روایات زیادی و حتی یک سوره کامل در اهمیت آن صادر شده است و آثار و برکات فراوانی دارد.

در ابتدا به اهمیت نماز جمعه در روایات اشاره می کنم تا ببینیم این مراسم هفتگی چقدر مهم است:

امام باقر می فرماید: «مَنْ تَرَكَهَا مُتَعَمِّداً فَلَا صَلَاةَ لَهُ » (کافی؛جلد3؛صفحه425) یعنی کسی که بدون عذر و بدون دلیل نماز جمعه را رها کند نمازی که می خواند خیلی ارزش ندارد.

و در روایتی از پیامبر (ص) است که می فرماید: «مَن تَرَکَ الجُمُعَةَ ثَلاثاً تَهَاوا طَبَعَ اللهُ عَلی قَلبِهِ» هر کس سه جمعه پشت سر هم از روی بی اعتنایی نماز جمعه را ترک کند خداوند بر قلب او مهر می زند یعنی انسان دیگر واقعیات را نمی فهمد مثل یک بطری است که در آن بسته است و داخل آب قرار بگیرد حتی قطره ای هم آب داخل بطری نمی رود چون در آن بسته است اگر کسی سه نماز جمعه را پشت سر هم ترک کند قلب او مهر می خورد دیگر نور و رحمت الهی به آن قلب وارد نمی شود.

اما اگر کسی برای رضای خدا و برای اجر و قرب به نماز جمعه بیاید خدا گناهانش را می بخشد و از نو برای او حساب باز می کند .

و هر کس زودتر به نماز جمعه برود ، زودتر به بهشت وارد می شود و در روایت است که اگر مردم بدانند که نماز جمعه چقدر خوب است به قدری هجوم می آورند که شاید مجبور باشند قرعه کشی کنند.

نماز جمعه مصداق ذکر الهی است و یاد خداست که دلها را در طوفانهای دنیا و زندگی حفظ می کنند.

«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا نُودِيَ لِلصَّلاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى‏ ذِكْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ(9)» (سوره جمعه)

آثار نماز جمعه:

نماز جمعه ریشه فساد را می سوزاند .قرآن می فرماید... إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ ... (45)» (سوره عنکبوت) وقتی که فحشا و منکر از بین رفت ایمان مردم حفظ می شود و روحیه مردم سالم می ماند چونکه در نماز جمعه با شنیدن اوضاع کشور و نصیحت ، جهت گیری خودشان را تصحیح می کنند.

خیلی از توطئه ها و فتنه های که در دوران این انقلاب علیه امام و انقلاب و کشور طراحی و اجرا می شد در نماز جمعه ها شکست خورده است مانند هشت سال دفاع مقدس. و نماز جمعه پایه های نظام اجتماعی را حفظ می کند در طول تاریخ هم اینطور بوده هم ائمه عدل یعنی پیامبر (ص) و هم خلفای جور یعنی بنی امیه و بنی عباس از نماز جمعه برای تحکیم پایه های حکومت استفاده می کردند چون پایگاه های هدایت و رهبری مردم در سرتاسر کشور ائمه جمعه هستند و ائمه جمعه به فرموده مقام معظم رهبری مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور هستند.

پس قدر این پایگاه مهم عبادی و سیاسی و دشمن شکن را بدانیم و تقویت کنیم.

2-     مناسبت فرارسیدن لیالی شریف قدر:

یک فرصت استثنائی خداوند در اختیار بندگانش قرار داده است و آن شب قدر در ماه رمضان است که خداوند فرمود: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ(3) » (سوره قدر) یک شب از هزار ماه بهتر و با فضیلت تر است و در رشد و پیشرفت انسان موثرتر است. لیلة القدر شب مغفرت است، شب رحمت است و لیلة القدر شب ولایت است «سَلامٌ هِيَ حَتّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ(5)» (سوره قدر) و لیلة القدر سلام الهی است.

برای اینکه اهمیت این شب و اینکه چه آثار و برکاتی دارد و تکلیف ما چیست برای ما مشخص شود به بک روایت از پیامبر (ص) اشاره می کنم:

پیامبر (ص) فرمود : حضرت موسی در مناجات خود با خداوند عرض کرد: «إِلَهِي أُرِيدُ قُرْبَكَ قَالَ قُرْبِي لِمَنِ اسْتَيْقَظَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رَحْمَتَكَ قَالَ رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ الْمَسَاكِينَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ لَيْلَةَ الْقَدْرِ قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ مِنْ أَشْجَارِ الْجَنَّةِ وَ ثِمَارِهَا قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ النَّجَاةَ مِنَ النَّارِ قَالَ ذَلِكَ لِمَنِ اسْتَغْفَرَ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رِضَاكَ قَالَ رِضَايَ لِمَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ » (وسائل الشیعه؛ جلد8؛صفحه20)

خداوندا خواهان قرب تو هستم ، فرمود: قرب من در بيداري شب قدر است . گفت: خداوندا رحمتت را مى‏خواهم، فرمود: رحمتم در ترحم و رحم كردن به مساكين در شب قدر است .گفت: خداوندا جواز عبوراز صراط را مى‏خواهم ,فرمود: رمز عبور از صراط,صدقه دادن در شب قدر است. گفت:خداوندا بهشت و نعمتهايش را مى‏خواهم،فرمود:رسیدن به آن درگروي تسبيح گفتن درشب قدراست .گفت: خداوندا رهايى از جهنم و غذابش را مى‏خواهم ،فرمود:رمز نجات از دوزخ , استقفار در شب قدر است . گفت‏: خداوندا رضاي تو را مى‏خواهم، فرمود: رضاي من در خواندن دو ركعت نماز در شب قدر است.

بنابراین اگر این حاجات فوق را خواهان هستیم باید شب قدر این شش دستورالعمل را انجام بدهیم و این شب ویژه و استثنائی را از دست ندهیم و به مساجد برویم و به برکت امام زمان (ع) از خدای متعال خواسته های خود را بگیرید و بنده هم از همه شما التماس دعا دارم.

3-   پینجم مرداد سال 67 ، عملیات مرصاد:

عملیات مرصاد مرگ سیاسی و نظامی سازمان منافقین بود .عملیات مرصاد برگ زرین دیگری در تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله است .بیش از 2500 تن از منافقین به هلاکت رسیدند و بیش از چهارصد دستگاه خودرو و تانک و ... آنها منهدم شد. آنها فکر می کردند که ملت از رهبری جدا شده و مردم به جنگ نمی آیند و ارتش حاضر به همکاری نیست و سپاه هم آن صلابت سابق را ندارد اما آنها کاملا در توهمات به سر می بردند و نتیجه هم آن شد. اما وعده خداوند به همه منافقین ایت استبَشِّرِ الْمُنافِقينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذابًا أَليمًا(138) » (سوره نسا)

4-   بیان برخی فرمایشات بسیار مهم امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار کارگزاران نظام :

مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولان نظام مسئولیتهای مهم و سنگینی بر دوش آنهاست که با صبر و توکل می توانند مسئولیتهای خود را انجام بدهند و آن مسئولیتهای مهم بدون صبر و توکل قابل انجام نیست یعنی در مقابل معصیت و مصیبت و عبادت خداوند صبور باشیم و مقاومت کنیم در برابر سختی ها و دشمنان و توکل به خداوند داشته باشیم «وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ مِنَ الْجَنَّةِ غُرَفًا تَجْري مِنْ تَحْتِهَا اْلأَنْهارُ خالِدينَ فيها نِعْمَ أَجْرُ الْعامِلينَ(58)الَّذينَ صَبَرُوا وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ(59)» (سوره عنکبوت)

دومین مطلب اینکه در انجام مسئولیتها در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید جهت گیری درست انتخاب شود یعنی در سیاست داخلی – خارجی در عرصه فرهنگ در اقتصاد باید جهت گیری درست انتخاب شود والا تلاش های گوناگون ما را از مقصد دور می کند و به بی راهه می برد.

و مطلب سوم اینکه واقعیتهای کشور ما که جز افتخارات ماست فراموش نکنیم هم در عرصه اقتصادی هم از لحاظ فرهنگی و سیاسی و علمی و ... و باید تلاش کرد و با پیشرفت و عدالت کشور را ساخت.

و مطلب چهارم راجع به تعامل دنیا فرمودند ما تا به الان هم با دنیا تعامل داشتیم و معتقد به تعامل با دنیا نیز از این به بعد هم هستیم اما در تعامل با دنیا باید طرف مقابل را شناخت و الا پشت پا خواهیم خورد.

اما در مورد آمریکا که می خواهیم مذاکره کنیم فرمودند که من به این مذاکره خوش بین نیستم چون که آمریکایی ها هم غیر قابل اعتمادند و هم غیر منطقی هستند و هم در برخوردشان صادق نیستند با این اوصاف چگونه خوشبین باشیم.

مطلب پنجم نگرانی مقام معظم رهبری از کاهش جمعیت و پیری کشور بود که خطر جدی کشور را تهدید می کند .تهدید برای اقتدار ملی و ما با خطر سونامی پیری جمعیت مواجه هستیم حتی مقام معظم رهبری در اقدامی متواضعانه خود را مقصر دانستند و از خداوند طلب عفو کردند و این اهمیت قضیه را می رساند.و کاهش و پیری تهدید دیگری که دارد رفته رفته شیعه را به یک اقلیت محدود و بی تاثیر تبدیل کنند و این طرح کنترل جمعیت ارمغان کشورهای غربی و آمریکاست.پس دولت و مردم چاره اندیشی کنند.

5-   بزرگترین اشتباه تاریخی اتحادیه اروپا یعنی قرار دادن نام حزب الله در لیست گروههای تروریستی:

این تصمیم مضحک و ظالمانه اتحادیه اروپا تحت فشار آمریکا و صهیونیست هاست. چونکه شما می بینید آمریکا و اروپا از طرفی به بهانه مبارزه با تروریسم ملتها را تهدید و تحریم و به کشور ها حمله می کنند مانند عراق و افغانستان برخی کشور ها را نیز برای اینکه تسلط شیطانی داشته باشد به همین بهانه تحریم و تهدید می کند اما جنایتهای خود را نادیده می گیرند مانند زندانهای مخوف که توسط آمریکا و حامیانش ایجاد شده اما هیچ قطعنامه ای بین المللی علیه این جنایات صادر نشده است.

و همچنین جنایات تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی که دانشمندان هسته ای ایران و نقض حقوق بشر و جنایات علیه مردم فلسطین و حمایت از تروریستهای منافق در حالی که منافقین 17 هزار نفر از هموطنان ما را به خاک و خون کشیدند و همچنین حمایت از تروریستهایی که در سوریه جنایت می کنند و همچنین در بحرین که شهروندان بحرینی را سرکوب و حرمت شکنی می کنند و حدود سه هزار زندانی که ده ها نفر از آنها زن هستند مورد شکنجه و آزار و اذیت آل خلیفه هستند و شبانه مزدوران آل خلیفه به منازل بحرینی ها در ماه رمضان حمله می کنند و همچنین در مصر که تلاش می کنند جنگ داخلی اتفاق بیافتد که آرزوی استکبار جهانی و آمریکا و اسرائیل است. و از طرفی اقدامات خشن و کشتار مردم توسط جریانات سلفی و افراطی که باز هم دست این شیاطین در کار است که مردم مصر باید با انسجام و همدلی و وحدت ملی از این بحران عبور کنند .خوب شما ببینید این همه جنایات را نادیده می گیرند آنوقت یک گروهی که در مقابل تجاوز و اشغال گری ایستاده و مقاومت می کند را در فهرست تروریسم قرار می دهند که این اقدام خدمت به اسرائیل است و خلاف موازین بین المللی لذا این اقدام ظالمانه را محکوم می کنیم .

6-    راهپیمائی روز قدس:

که نشان دادن مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت اسرائیل است.و ایجاد اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است و خارج کردن مسأله فلسطین از بعد ملی و تبدیل آن به بعد جهانی و اسلامی است. و تاثیر معنوی بر مسلمانان و ایجاد نوعی مشارکت عمومی است و خنثی کردن توطئه غرب و رژیم صهیونیستی است از اهمیت بالائی برخوردار است و جمعه آینده که توسط امام راحل روز قدس نامگذاری شده است و یک عبادت است شرکت خواهیم کرد.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز5
دیروز44
این هفته49
این ماه172
مجموع15623