اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 03 خرداد 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

03khordad92 2نماز جمعه 03/03/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: ولایت حضرت علی (ع) شرط قبولی اعمال

به مناسبت سیزده رجب و ولادت امیرالمومنین (ع) بحث را اختصاص می دهم به فضائل حضرت علی(ع) و جایگاه ولایت ائمه معصومین(ع) (حضرت علی (ع)) در پذیرش اعمال ما و چگونگی پذیرش ولایت حضرت علی (ع) در رفتار و زندگی ما .

اما چگونه ولایت حضرت علی (ع) را بپذیریم و اگر چه کنیم ولایت آنها را پذیرفته ایم. در اینجا به صفات شیعیان علی (ع) از زبان آنحضرت اشاره می کنم تا با تلاش برای بدست آوردن آن صفات جز شیعیان اهلبیت (ع) بشویم:

اوصاف هفتگانه شیعیان علی (ع):

1-      «شیعتنا المتباذلون فی ولایتنا» : ....

2-    «المتحابون فی مودتنا» : ...

3-    ...

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و مطالبی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روز 13 رجب و ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد و پدر: ....

2-     وفات حضرت زینب کبری (س) پانزده رجب(یکشنبه 5 خرداد ماه):....

3-   ماه رجب و ایام البیض و ایام اعتکاف:....

4-   سوم خرداد روز فتح خرمشهر ،روز مقاومت و ایثار:....

5-   توصیه های اخلاق انتخاباتی:....

نماز جمعه 03/03/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: ولایت حضرت علی (ع) شرط قبولی اعمال

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال رسول الله (ص):«یا علی، حُبُّکَ تقوی و إیمانٌ و بُغضُکَ کفرٌ و نفاقٌ» (امالی شیخ صدوق؛ صفحه77) ای علی حب و محبت تو تقوا و ایمان است و بغض و دشمنی با تو کفر و نفاق است.

از این حدیث مشخص می شود که مغز و ریشه تقوا محبت امیرالمومنین (ع) است و بغض مولا علامت و نشانه ی بی تقوایی است یعنی هر چه محبت ما نسبت به امیرالمومنین (ع) بیشتر شود در نتیجه ی این محبت خویشتن نگهداری ما هم بیشتر می شود بنابراین وقتی کسی را ما حقیقتا دوست بداریم این حب و و علاقه و محبت ما نسبت به محبوب باعث می شود که آرام آرام ما از محبوبمان تبعیت کنیم و در حقیقت آنچه مورد پسند و تایید محبوب ما باشد مورد پسند و محبوب ما هم می شود .به عنوان مثال شیطان لعین چون ریشه تقوا و عباداتش حب خدا نبود در برابر امر خدا سرپیچی کرد و نتوانست بر افراط قوه ی غضبیه اش غلبه کند و در برابر حکم خدا استکبار ورزید و مثال دیگر بلعم باعورا بود که باز چون ریشه تقوایش حب خدا و حب اولیای خدا نبود هر چند به اسم اعظم رسیده بود و به اصطلاح مستجاب الدعوه شده بود اما در برابر پیامبر اولوالعزم زمانش موسی(ع) کسی که می داند محبوب خداست تمرد کرد و حتی او را نفرین کرد و کافر از دنیا رفت .یعنی اگر کسی ریشه تقوایش حب خدا و اهلبیت (ع) باشد هیچگاه روی حرف محبوبش حرفی نمی زند و اطاعت می کند.

به مناسبت سیزده رجب و ولادت امیرالمومنین (ع) بحث را اختصاص می دهم به فضائل حضرت علی(ع) و جایگاه ولایت ائمه معصومین(ع) (حضرت علی (ع)) در پذیرش اعمال ما و چگونگی پذیرش ولایت حضرت علی (ع) در رفتار و زندگی ما .

در زیارت جامعه کبیره می فرماید که: «وَ الباب‌ُ المُبتَلی‌'بِه‌ِ الناس‌ُ » یعنی ائمه (ع) یکی از ابواب و درهای الهی هستند که تمام انسانها و مردم به این باب آزمایش شده اند.یعنی بشر به طور مطلق به هیچ خوبی و به هیچ کمالی راه ندارد مگر از مسیر امامت و ولایت امامان معصوم که امام صادق (ع) می فرماید: «نَحْنُ أَصْلُ كُلِّ بِرٍّ وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ » (بحار الانوار؛جلد24؛صفحه303) یعنی ما اهلبیت (ع) اصل و ریشه همه نیکی ها و همه خوبی ها هستیم و همه نیکی ها از شاخ و برگ ماست .این جمله گویای این مطلب است که اصول دین و فروع دین و مسائل اخلاقی ، مسائل عبادی و همه کمالاتی که در سطح عالم وجود دارد ریشه همه آنها معصومین هستند هر انسانی اگر خوبی ای دارد چه بداند و چه نداند آن خوبی را از امامان معصوم گرفته است. و همینطور خداوند برای پذیرش اعمال و عبادات نیز شرایطی را قائل شده و در میان این مجموعه شریط مهم ترین و اساسی ترین شرط را پذیرش ولایت قرار داده است و فرمود هرکس معتقد به ولایت چهارده معصوم (ع) باشد اعمالش را می پذیریم و گناهانش را می آمرزم بنابراین ولایت اهلبیت(ع) باب قبول طاعات و بندگی نیز محسوب می شوند.یعنی همانگونه که اگر افرادی بدون وضو یا پشت به قبله صدها رکعت با بهترین شکل هم بخوانند قابل قبول نیست و خداوند از آنان نمی پذیرد ، اگر کسی هم ولایت و امامت را نپذیرد عملش مورد قبول خداوند قرار نخواهد گرفت.

پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: « لَوْ أنَّ عَبْداً عَبَداللهَ مِثْلَ ما قامَ نُوحٌ فی قَوْمِهِ، وَکانَ لَهُ مِثْلُ اُحُدٍ ذَهَباً فَأنْفَقَهُ فی سَبیلِ اللهِ، وَ مُدَّ فی عُمْرِهِ حَتّی یَحُجَّ ألْفَ عام عَلی قَدَمَیْهِ، ثُمَّ قُتِلَ بَیْنَ الصّفا والْمَرْوَةِ مَظْلُوماً، ثمَّ لَمْ یُوالِکَ یا عَلِیٌ، لَمْ یَشُمَّ‌ رائِحَةَ الجَنّةَ وَلَمْ یَدْخُلْها » (بحار الانوار؛جلد27؛صفحه194) ای علی اگر انسانی به مدت عمر نوح خدا را بندگی کند و اگر هزار مرتبه به حج برود و اگر به اندازه کوه احد طلا در راه خدا انفاق کند و اگر با مظلومیت بین سعی صفا و مروه در اعمال حج به شهادت برسد ولی زیر بار ولایت تو نرفته باشد هرگز بوی بهشت را احساس نمی کند و وارد آن نمی شود.

پس علاوه بر این که محبت و دوستی داشتن شرط پذیرفتن اعمال است خودش هم ذاتا واجب شده است یعنی اگر کسی ولایت ائمه را بپذیرد حتما به بهشت خواهد رفت هر چند به خاطر گناه مدتی در جهنم باشد اما کسی که ولایت ائمه (ع) را نپذیرد اهل جهنم است و در آنجا جاودان خواهد بود.

در روایتی دیگر آمده است که رسول اکرم (ص) به اصحابش فرمودند : چه شده است که گروهی از اصحاب و یاران من هرگاه از فرزندان ابراهیم و از آل عمران نام برده می شود خوشحال و خشنود می شوند و به همدیگر بشارت می دهند و تمایل به آنها پیدا می کنند ولی هرگاه یادی از اهلبیت (ع) من می شود و نامی از امیر المومنین (ع) و حضرت زهرا(س) می شود دلهایشان متنفر می شود و ناراحت می شوند؟ آنگاه حضرت این جمله را فرمود: « والذي نفس محمد بيده لو أن أحدهم وافى بعمل سبعين نبيا يوم القيامة ما قبل الله منه حتى يوافي بولايتي وولاية على بن أبي طالب » (بحار الانوار ؛جلد23؛صفحه221) قسم به خدای که جان من در دست قدرت اوست اگر انسانی اعمال هفتاد پیغمبر را انجام بدهد اما خدای منان را بدون پذیرش ولایت من و ولایت اهلبیت من ملاقات کند خداوند آن عمل را از او قبول نمی کند.

پس به فرموده پیامبر (ص): «لکل شی عنوان وعُنوانُ صُحیفَةٍ المُؤمٍنِ حّبُّ عُلیّ بنِ اَبی طالٍب» (ینابیع الموده؛جلد1؛صفحه373) هر چیزی عنوانی دارد و عنوان نامه اعمال مومن دوستی و محبت علی بن ابیطالب است.بنابراین وقتی که در قیامت نامه اعمال را به دست مومنین می دهند اگر بالایش را مظهر بسم الله یعنی دوستی علی بن ابیطالب نوشته شده بود به پرونده اش رسیدگی می شود والا بقیه اعمال باطل می شوند.

زیرا خداوند رد قرآن می فرمایدمَّثَلُ الَّذِينَ كَفَرُواْ بِرَبِّهِمْ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَادٍ اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْمٍ عَاصِفٍ لاَّ يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُواْ عَلَى شَيْءٍ ...(18) » (سوره ابراهیم) یعنی کسانی که به خدا کفر ورزیدند مَثل اعمالشان به مانند خاکستری می ماند که یک تند باد بیاید و آن را در بیابان پخش کند که دیگر قابل جمع آوری نمی باشد.

مرحوم قمی در تفسیرش وقتی به این آیه می رسد می فرماید :« مَنْ لَمْ يُقِرَّ بِوَلَايَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ » (تفسیر قمی؛جلد1؛صفحه368) منظور کسانی هستند که اقرار به ولایت نکردند و کفر به امیر المومنین و اولاد معصومینش ورزیدند .

اما چگونه ولایت حضرت علی (ع) را بپذیریم و اگر چه کنیم ولایت آنها را پذیرفته ایم. در اینجا به صفات شیعیان علی (ع) از زبان آنحضرت اشاره می کنم تا با تلاش برای بدست آوردن آن صفات جز شیعیان اهلبیت (ع) بشویم:

اوصاف هفتگانه شیعیان علی (ع):

حضرت علی (ع) می فرماید: عن الامام علی (ع):

1-      «شیعتنا المتباذلون فی ولایتنا» : شیعیان ما کسانی هستند که در راه ولایت ما از خود بذل و بخشش نشان می دهند.یعنی اگر در راه ولایت نیاز به بذل جان یا مال و یا آبرو و یا هر کمک دیگری بود دریغ نورزد مثلا ابن سکیت از جانش مایه گذاشت و علامه امینی از قلمش مایه گذاشت و ... پس بذل در راه ولایت یک موقع اقتضا می کند از مسئولیتی صرف نظر کند یا مسئولیتی را قبول کند یا از ولایت دفاع کند یا سکوت کند به خاطر ولایت. پس شیعه باسد از مال و آبرو و جان خودش برای ولایت بذل و بخشش کند.

2-    «المتحابون فی مودتنا» : یعنی شیعیان ما با هم رفیقند و محبت و دوستی آنها به خاطر ماست و از همدیگر کینه و بغض ندارند.

3-    «المتزاورون فی احیا امرنا» : یعنی به جهت زنده نگه داشتن امر ما به زیارت یکدیگر می روند.

شخصی خدمت امام باقر (ع) رسید و گفت ما جلسایت داریم که احادیث و کلمات شما را می گوئیم و می شنویم .امام باقر (ع) فرمود:«والله احب ریحکم و ارواحکم لوددت ان اکون معکم» یعنی به خدا عطر و بوی شما و روح شما را دوست دارم و دوست دارم که با شما در آن جلسات باشم.چون احیا امر ما است.

پس مراقب باشیم جلسات ما احیا امر اهلبیت باشد نه جلسه گناه و معصیت و اگر جلسه گناه شد دیگر شیعه نیستیم.

4-     «الذین ان غضبوا لم یظلموا» : یعنی شیعیان ما در حال غضب به کسی ظلم نمی کنند .

به عنوان مثال روزی حضرت علی (ع) شنید حجر بن عدی و عمربن حمق در صفین به معاویه ناسزا گفتند ناراحت شد و فرمود«لاتکونوا سبابین »

5-    «و ان رضوا لم یسرفوا» : یعنی شیعیان ما وقتی که خوشحال هستند اسراف نمی کنند و در خوشی گناه و معصیت نمی کنند.

6-    «برکة علی من جاوروا» : یعنی شیعیان ما برای همسایگان خود مایه ی برکت هستند.

7-    «سلم لمن خالطوا» : شیعیان مت با کسانی که معاشرت می کنند پیام آوران صلح و صفا و صمیمیتند. (کافی؛جلد2؛صفحه73؛حدیث1)

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال علی (ع):«عَلَیکُم بِطاعَةِ اَئِمَّتِکُم، فَاِنَّهُمُ الشُّهَداء عَلَیکُمُ الیَوم، وَ الشّفَعاء لَکُم عِندَ اللّهِ تَعالی غَداً » (غررالحکم ؛جلد1؛صفحه363؛حدیث49)

یعنی بر شما باد به پیروی و اطاعت از امامان خود زیرا آنان امروز بر شما گواهند و فردای قیامت در نزد خداوند شفیع خواهند بود. از حدیث استفاده می شود که اگر توجه داشته باشیم که یکی از شاهدان اعمال ما در این دنیا امامان هستند و فردای قیامت هم شفیع ما خواهند بود باعث می شود که از امامان خود اطاعت کنیم .این همان تقواست.یعنی انسان تلاش می کند خلاف نظر امامان عملی را انجام ندهد و تمام اعمالش مورد رضایت امامان خود باشد تا هم در دنیا شرمنده نشوند و هم در آخرت مورد شفاعت امامان خود قرار بگیرد.

مناسبتهای این هفته و مطالبی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روز 13 رجب و ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد و پدر:

که همه مردان باید اقتدا بکنند به بهترین مرد جهان و میلاد آنحضرت را تبریک عرض می نمایم.

2-     وفات حضرت زینب کبری (س) پانزده رجب(یکشنبه 5 خرداد ماه):

حضرت زینب (س) در خانه ای که مهبط جبرئیل امین و محل نزول وحی متولد شد و نزد پیامبر (ص) و اهلبیتش (ع) تربیت یافت. و مهمترین بخش زندگی آنحضرت این بود که پس از حضرت زهرا(س) رهبری زنان متعهد و ولایت مدار را بر عهده داشت و آنان را به نیکی و شایستگی تمام اداره می کرد و در تمام رویداد ها و حوادث کوچک و بزرگ در کنار پدر مهربان و برادران ارجمندش امام حسن (ع) و امام حسین(ع) بود و اوج ایثارگری ، فداکاری و کمالات روحی وی در واقعه کربلا به منصه ظهور رسید.حضرت زینب تا هنگامی که برادرش امام حسین (ع) زنده بود مشاور و مایه دلگرمی آنحضرت بود با توجه به اینکه فرزندش را هم در صحنه کربلا از دست داده بود در عین حال تلاش فراوانی را بعمل آورد که روحیه رزمی اباعبدالله (ع) را بارفتار و گفتار خویش تقویت کند و خاطر آن جناب را از بازماندگان آسوده نماید. و حضرت زینب (س) پس از امام حسین (ع) با سرپرستی اسیران و بازماندگان شهیدان کربلا و تحمل اسارت و خواندن خطبه های غرا در طول اسارت قیام برادرش امام حسین (ع) را به کمال رسانید .

خصوصیاتی بارز از زینب کبری(س) را عرض می نمایم تا الگوئی باشد برای تمام مردان و زنان امروزی ما:

از خصوصیات بارز او خداشناسی و عرفان حضرت زینب (س) بود.و همینطور علم و دانش او و عبادت و بندگی آنحضرت بود که حتی حضرت امام حسین (ع) به او می فرماید:«یا اختاه لاتنسینی عند نافله اللیل» و شجاعت و شهامت او که دشمن را که در اوج قدرت بود را مفتضح کرد و همینطور حجاب و عفاف حضرت زینب (س) که یگانه بود که مرحوم علامه مامقانی می گوید تا عاشورا کسی او را ندید و پس از کربلا نیز برای بدون پوشش مناسب متأثر می شد. و همینطور گذشت و ایثار حضرت زینب(س) برای همه بانوان حتی مردها الگوست.

3-   ماه رجب و ایام البیض و ایام اعتکاف:

ماه رجب ارزشمند است و ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آینه دل است و ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است.ماه رجب گاه اعتکاف است و عاکفان کوی دوست با حضور در خانه خدا با روزه و نماز و مناجات خود به خدا نزدیک تر می شوند و سر سفره مغفرت و بخشایش خداوند می نشینند.در فضیلت اعتکاف این بس که معادل طواف کعبه و همتای رکوع و سجود است که خداوند می فرماید:«... وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ (125)»(سوره بقره) ما به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هرگونه آلودگی تطهیر کنند.

پس این میهمانی الهی را به همه معتکفین تبریک می گویم.

4-   سوم خرداد روز فتح خرمشهر ،روز مقاومت و ایثار:

خرمشهر پس از 575 روز اشغال و ویران شدن خانه ها و اماکن عمومی و دولتی آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت .در حالی که دشمن استحکامات و موانع پیشرفت را احداث و 36 هزار نفر از نیروهای خود را در خطوط پدافندی پیچیده ای متمرکز و مستقر کرده بود .گذار از پنج خط مرگباری به یک معجزه و کار خدائی شبیه بود و لذا امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد . و صدام لعین پس از فتح خرمشهر توسط ایرانی ها ، فرماندهان سپاه سوم را در کاخ خود جمع کرد و با کفش و فحاشی و آب دهان به صورت آنها انداختن ، آنها را پذیرائی کرد و حتی گفته بود چرا از سلاح شیمیایی استفاده نکردید.....

عملیات بیت المقدس دستاورد ها و تحولات بسیار مهمی را به دنبال داشت:

ظهور قدرت دفاعی ایران که از اشغال 15 هزار کیلومتر از خاک ایران جلوگیری کرد و همچنین باعث شد کشور پس از فرار بنی صدر و اقدامات مسلحانه منافقین که منجر به ایجاد چالشهای امنیتی شده بود را ثبات داخلی ببخشد و مانع مداخلات خارجی بشود و باعث شد که ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای ظهور پیدا کند و همینطور باعث شد که بعنوان یک سبک موفق که برگرفته از ایمان بود برای همیشه در تاریخ ثبت شود و اینکه الگوئی باشد برای سخت ترین شرایط ..... که امام فرمود ملت مقاوم ایران ثابت کرد که تحمل گرسنگی و تشنگی و فدا کردن عزیزان را دارد ولی تحمل شکست انقلاب و بازگشت استعمار را ندارد.لذا در این شرایط حساس و تحریمهای شدید ملت ایران راز و رمز پیروزی را که استقامت باشد را خوب بلد است و با مقاومت خود باز هم انشا الله ننگی دیگر بر پیشانی غرب و بدخواهان نظام خواهد زد و با خلق حماسه ای دیگر در 24 خرداد نتیجه مقاومت خود را به رخ جهانیان خواهد کشید.

5-   توصیه های اخلاق انتخاباتی:

در ابتدا تشکر می کنیم از اقدام حکیمه نه و در عین حال شجاعانه شورای محترم نگهبان را که هم مصالح ملی کشور و هم انقلاب را بر ملاحظات خاص ترجیح داد و این اقدام شورای محترم نگهبان را گاهی اساسی بر تحقق حماسه سیاسی متناسب با آرمانهای امام و رهبری و شهیدان و ادبیات انقلاب اسلامی تلقی می نماییم.

بنابراین شورای نگهبان یک جایگاه بسیار رفیع ، معتبر ، شرعی و قانونی دارد و این شورا همواره یک سنگر بسیار استراتژیک و راهبردی برای دفاع از تمامیت قانون اساسی ، حفاظت و حراست از آن بوده و هست.در طول 34 سال گذشته همواره این حصن حصین از سوی ضد انقلاب خارج از کشور اعم از منافقین ،چریکهای به اطلاح فدایی خلق ، بهایی ها، توده ای ها، سلطنت طلبها .... ونیز ضد انقلاب داخل کشور مورد هجمه قرار گرفته است و شورای نگهبان همواره با حملات بی وقفه ای از سوی آنهایی که تابلوی خودی و خط امام در دست داشتند مواجه بوده است.این نشان دهنده ی موثر بودن البته موثر به حق بودن این شورا است.

شورای نگهبان قانون اساسی به تعبیر رهبر عزیز انقلاب تضمین کننده ادامه ی حیات اسلامی این نظام است .شاید به همین دلیل است که در آستانه ی هر انتخاباتی پیکان حمله و بمباران تبلیغاتی دشمن به سوی این نهاد نظارتی نشانه می رود اما خوشبختانه شورای نگهبان سد محکمی است که اجازه ی ورود نامحرمان را به ارکان تصمیم گیری نظام را نمی دهد.

بنابراین بر آحاد مردم و مسئولین و کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده فرض است که از حرکتی که باعث تضعیف شورای نگهبان می شود پرهیز کنند و تسلیم رای قانون باشند و دشمن را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند .چون هدف آنها براندازی نظام اسلامی است.هدف آنها به بردگی کشیدن مبت ایران است و هدف آنها ناکارآمد نشان دادن نظام است.آنها می خواهند از طریق این انتخابات به مطامع شیطانی خود برسند پس ما با زیاده خواهی خود به آنها کمک نکنیم چون آنها می خواهند برای ملت و کشور ما هزینه بتراشند و خسارت وارد کنند پس ما نباید با آنها همراه باشیم.

حضرت علی (ع) در پرهیز از زیاده خواهی اینگونه می فرماید:«واللهِ لانْ أبِيت على حسكِ السّعْدانِ مُسهّداً أوْ أُجرّ فِي الاْغْلالِ مُصفّداً، أحبُّ إِليّ مِنْ أنْ ألْقى الله ورسُولهُ يوْم الْقِيامةِ ظالِماً لِبعْضِ الْعِبادِ، وغاصِباً لِشيْءٍ مِن الْحُطامِ، وكيْف أظْلِمُ أحداً لِنفْسٍ يُسْرِعُ إِلى الْبِلى قُفُولُها ويطُولُ فِي الثّری ىحُلُولُها» (نهج البلاغه؛خطبه224)یعنی سوگند به خدا اگر تمام شب را بر روی خار های سعدان به سر ببرم و یا با غل و زنجیر به این سو یا آن سو کشیده شوم خوش تر دارم تا خدا و یامبرش را در روز قیامت در حالی ملاقات کنم که به بعضی از بندگانم ستم ، و چیزی از اموال عمومی را غصب کده لاشم چگونه بر کسی ستم کنم برای نفس خویش که به سوی کهنگی و پوسیده شدن پیش می رود و در خاک زمانی طولانی اقامت می کند.

ببنید حضرت علی (ع) چگونه خود را از ستم رواداشتن به دیگران دور می کند پس ما هم باید با تبعیت از قانون به دام نفس اماره نیافتیم و سعی کنیم بر طبق حجت شرعی حرکت کنیم.

باید تلاش کنیم انتخاباتی پرشور و پررونق داشته باشیم تا کشور مصونیت پیدا کند و کاندیدا ها سعی کنند شعارهایی را بدهند که در حد اختیاراتشان است.باید کسانی سرکار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور و در جهت هدف های انقلاب است.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692