اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 17 خرداد 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

17khordad92 2نماز جمعه 17/03/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: شخصیت و سیره پیامبر (ص)(ضرورت تأسی به پیامبر(ص))

بحث این هفته را به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام اختصاص می دهیم به الگو پذیری از روش و زندگی رسول خدا(ص).

با توجه به ضرورت شناخت اوصاف آنحضرت و الگو پذیری از آن به گوشه ای از اوصاف و ویژگی های آنحضرت اشاره می کنم:

شخصیت و سیره پیامبر (ص):

1-      سیره عبادی پیامبر (ص):....

2-    دلسوز و مهربان بود:....

3-    ....

عناوین خطبه دوم

1-      روز مبعث:....

2-     جمعه 17 خرداد سال 54 واقعه جانسوز مدرسه فیضیه و دارالشفاء:....

3-   شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی در زندان رژیم سفاک پهلوی(1349):....

4-   فضیلت ماه شعبان:....

5-   میلاد سه گوهر تابناک آسمان ولایت حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) (سوم و چهارم و پنجم شعبان):....

6-    توصیه اخلاق انتخاباتی:....

 

نماز جمعه 17/03/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: شخصیت و سیره پیامبر (ص)(ضرورت تأسی به پیامبر(ص))

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال رسول الله(ص) : «اتَّقِ اللّه حیث كنت و خالط الناس بخلق حسن و اذا عملت سیئة فاعمل حسنة تمحوها» (وسائل الشیعه ؛ جلد16؛ صفحه104) یعنی هر کجا باشی تقوای الهی را رعایت کن و با مردم با خلق نیک ، معاشرت نما و زمانی که گناهی را مرتکب شدی با انجام عمل صالح آن را جبران و از بین ببر.

پیامبر (ص) می فرماید مبادا لحظه ای از یاد خدا غافل بشوی ، بلکه همیشه و همه جا تقوای الهی را رعایت کن و به یاد خدا باش و دو مورد از مصادیق تقوا را اینگونه بیان فرمودند که اولاً با اخلاق نیک با مردم معاشرت کن و ثانیاً اگر گناهی را مرتکب شدی با عمل صالح آن را جبران کن و با عمل صالح گناهی را که انجام داده ای را محو کن .

بحث این هفته را به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام اختصاص می دهیم به الگو پذیری از روش و زندگی رسول خدا(ص).

خداوند در قرآن می فرماید: «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنّا أَرْسَلْناكَ شاهِدًا وَ مُبَشِّرًا وَ نَذيرًا(45) وَ داعِيًا إِلَى اللّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجًا مُنيرًا(46) » (سوره احزاب) ای پیامبر (ص) ما تو را به عنوان گواه و بشارتگر و هشدار دهنده فرستادیم و قرار دادیم و دعوت کننده به سوی خدا و چراغی نوربخش باش.

در این آیه خداوند پنج صفت را برای پیامبر (ص) نقل می کند: شاهد، مبشر، نذیر ، داعی الی الله ، سراج منیر.

یعنی پیامبر (ص) شاهد بر اعمال امت است و مومنین مطیع خدا و رسول را به ثواب خدا و بهشت بشارت می دهد و کفار عاصی را به عذاب خدا و آتش او انذار می دهد و باذن خداوند مردم را به سوی ایمان به خدای یگانه دعوت کند (مقید کردن دعوت به اذن خدا برای این است که به مسأله مبعث و نبوت پیامبر (ص) اشاره کند) و سراج منیر بودن آنحضرت به این است که آن جناب را طوری قرار داد که مردم به وسیله او به سعادت خود و به راه نجاتشان از ظلمت های شقاوت و گمراهی هدایت شوند.

بنابراین باید آنحضرت را بشناسیم و شناخت آنحضرت و الگوپذیری از روش و زندگی او نه تنها آثار گرانبهای دنیوی و آخرتی دارد بلکه پاداش بی کران الهی را نیز به دنبال دارد.

هر جامعه نیاز به الگو دارد که شناخت آن ضروری و لازم است.قرآن کریم برترین الگوی جامعه اسلامی را پیامبر اکرم(ص) معرفی می کند و می فرماید : «لَقَدْ كانَ لَكُمْ في رَسُولِ اللّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللّهَ وَ الْيَوْمَ اْلآخِرَ وَ ذَكَرَ اللّهَ كَثيرًا(21) » (سوره احزاب) مسلما برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند.

و حضرت علی (ع) در نهج البلاغه خطبه 160 راجع به الگو بودن پیامبر (ص) اینگونه می فرماید: « فَتَأسَّ بِنَبیِّکَ الاطیب الأطهَرِ(صلی الله علیه وآله) فَإنَّ فیهِ أسْوَةٌ لِمَنْ تَأَسّی، و عَزَاءً لِمَنْ تَعَزّی و أحَبُّ العبادِ إلی اللهِ المتأسّی بِنَبیِّه و المتص لاثره » (نهج البلاغه ؛ خطبه160) یعنی پس به پیامبر پاکیزه و پاکت اقتدا کن که در راه و رسم او الگویی است برای الگو طلبان و مایه فخر و بزرگی است برای کسی که خواهان بزرگواری باشد.محبوبترین بنده نزد خدا کسی است که از پیامبرش پیروی کند و گام بر جایگاه قدم او نهد و در بخشی دیگر (پس از آنکه برخی از خصوصیات آنحضرت را می شمارد ) می فرماید: « فتأسی متأسٍ بنبیه و اقتصّ اثره و ولجّ مولجه و إلا فلا یأمن الهلکة » (نهج البلاغه ؛ خطبه 160) پس پیروی کننده باید از پیامبر (ص) پیروی کند و به دنبال او راه رود و قدم بر جای قدم او بگذارد وگرنه از هلاکت ایمن نمی باشد .

شناخت آنحضرت و الگوپذیری از سیره عملی او نه تنها آثار دنیوی و اخروی دارد بلکه پاداش بی کران الهی را نیز در پی دارد چنانکه حضرت علی (ع) می فرماید:«فَإِنَّهُ مَنْ مَاتَ مِنْكُمْ عَلَى فِرَاشِهِ وَ هُوَ عَلَى مَعْرِفَةِ حَقِّ رَبِّهِ وَ حَقِّ رَسُولِهِ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ مَاتَ شَهِيداً وَ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ اسْتَوْجَبَ ثَوَابَ مَا نَوَى مِنْ صَالِحِ عَمَلِهِ» (نهج البلاغه ؛ خطبه 190)پس به راستی کسی که در بستر خویش با شناخت خدا و پیامبر (ص) و اهلبیت او بمیرد شهید از دنیا رفته و پاداش اوبر خداست و ثواب اعمال نیکویی را که قصد انجامش را داشت خواهد برد.

با توجه به ضرورت شناخت اوصاف آنحضرت و الگو پذیری از آن به گوشه ای از اوصاف و ویژگی های آنحضرت اشاره می کنم:

شخصیت و سیره پیامبر (ص):

1-      سیره عبادی پیامبر (ص):

برجسته ترین سیمای حضرت که بستر رسیدن به کمالات دیگرش بود بندگی و عبودیت او بود.اگر معراج رفت چون عبد خدا بود :«... أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ ...(1)» (سوره اسراء) اگر رسول شد چون عبد او بود «اشهد ان محمد عبده و رسوله » و اگر به او وحی می شد چون بنده او بود«فَأَوْحى‏ إِلى‏ عَبْدِهِ ...(10)» (سوره نجم)

فخر رازی می گوید: وقتی پیامبر (ص) به معراج رفت و به مقام قرب الهی رسید خداوند به دل پیامبر وحی کرد ای بنده من ، ای حبیب من به درگاه من آمدی و مهمان من شدی بگو با چه چیزی از تو پذیرائی کنم(خدا اختیار را بر عهده پیامبر گذاشت)پیامبر عرض کرد: پروردگارا من دوست دارم به تو وابسته باشم ، بنده خالص تو باشم ، لذا در سوره مذمل به پیامبر(ص) خطاب شد که ای پیامبر (ص) تو در روز رفت و آمد و تلاش طولانی داری پس باید در شب عبادت داشته باشی و به او دل ببندی. بنابراین چون پاسی از شب می گذشت پیامبر (ص) بر می خواست و در گوشه ای به عبادت می پرداخت و اشک می ریخت و دعا می کرد که خدایا نعمتهای که به من دادی از من نگیر و به بلاهای که مرا از آن نجات دادی گرفتارم مکن و حتی لحظه ای به اندازه چشم برهم زدنی مرا به خود وامگذار.

پس بندگی و قیام در شب برای نماز شب از مواردی است که باید از پیامبر(ص) الگو بگیریم چون برای نماز شب خداوند می فرماید احدی از پاداش آن خبر ندارد «فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِيَ لَهُمْ ...(17)» (سوره سجده)

و در حدیث داریم که : محروم کسی است که از نماز شب محروم باشد (بحار ؛جلد87؛صفحه146) و در حدیث دیگری است که خداوند به موسی می گوید : دروغ می گوید بنده ای که خیال می کند مرا دوست دارد ولی شبها به جای گفتگوی من به خواب می رود.(اعلام الدین دیلمی؛صفحه263)

2-    دلسوز و مهربان بود:

روزی پیامبر (ص) دوازده درهم به حضرت علی (ع) داد تا برای پیامبر (ص) لباسی تهیه کند وقتی حضرت علی (ع) لباس را آورد پیامبر(ص) فرمود اگر لباس ساده تر و ارزان تری بود بهتر بود ، حضرت علی (ع) لباس را پس داد و پول را به نزد پیامبر (ص) آورد و پیامبر (ص) به بازار رفت و چهار درهم آن را به کنیزی که پولش را گم کرده بود داد و چهار درهم آن را لباسی که خریده بود به یک برهنه ای داد و الباقی را برای خود لباس خرید و حتی کنیز را هم واسطه شد و صاحبش بخاطر پیامبر (ص) کنیز را آزاد کرد.

آری اگر ما هم کمی از زندگی خود بکاهیم بسیاری از برادرانمان به نوایی می رسند .پس باید دلسوز و مهربان باشیم لذا خداوند به پیامبر (ص) می فرماید ... حَريصٌ عَلَيْكُمْ ...(128)» (سوره توبه) یعنی او نسبت به شما دلسوز است.

حتی پیش از بعثت پیامبر (ص) قحطی آمد و مردم به وحشت افتادند .اما پیامبر (ص) با عموی خود عباس بنا گذاشتند خدمت ابوطالب برسند و هر یک یکی از فرزندان او را به خانه بیاورند و بدین ترتیب مخارج زندگی او را سبک کنند.

3-    وفای پیامبر (ص):

عمار می گوید پیش از بعثت من و پیامبر (ص) با هم چوپانی می کردیم یک روز به او پیشنهاد کردم که به فلان منطقه که چراگاه خوبی است برویم حضرت پذیرفت .فردا رفتم دیدم پیامبر قبل از من آمده اما گوسفندان را نمی چراند ، علت پرسیدم؟ فرمود: چون وعده من با تو این بود که با هم شروع کنیم ، نخواستم قبل از تو گوسفندان من از این چراگاه استفاده کنند.

لذا پیامبر (ص) هیچ گاه عهدشکنی نکرد ، اما قریش و یهود بارها عهدشکنی کردند اما پیامبر(ص) نه.

4-     صداقت پیامبر (ص) با مردم:

یکی از فرزندان پیامبر(ص) به نام ابراهیم از دنیا رفت و پس از آن خورشید گرفت.مردم گمان کردند که خورشید گرفتگی به خاطر فوت ابراهیم است ولی پیامبر(ص) فورا مردم را جمع کرد و مردم را توجیه کرد و فرمود ارتباطی با هم ندارند.

و پیامبر (ص) از این تصور و فکر غلط مردم سوء استفاده نکرد و نگفت هدف وسیله را توجیه می کند.

5-    قاطعیت پیامبر (ص) در دین:

پیامبر (ص) حاضر نبود به قیمت زیاد شدن پیروان گوشه ای از مکتب آسیب ببیند .عده ای خدمت آن حضرت رسیدند و گفتند ما به تو ایمان می آوریم به شرطی که نماز نخوانیم یا شراب را کنار نگذاریم اما پیامبر (ص) نپذیرفت و جواب پیامبر (ص) این بود که «لَكُمْ دينُكُمْ وَ لِيَ دينِ(6)» (سوره کافرون). پس ما هم باید در دین و مکتب قاطع باشیم و هر لحظه برای بدست آوردن یاران زیادتر به شکلی و نامی و آرمی تغیر روش ندهیم و همچون تجار به دنبال پیداکردن مشتری نباشیم.

6-    همسرداری پیامبر (ص):

با اینکه اکثر همسران پیامبر (ص) زنانی سالمند ، یتیم دار، بیوه و دارای اخلاق متفاوت بودند (ازدواجهای پیامبر (ص) به خاطر مصلحتهایی بود....) اما همانگونه که قرآن سفارش کرده بود :«... عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ...(19)» (سوره نساء) معاشرت پیامبر (ص) با آنان به نیکی و خوبی بود و گاه و بیگاه بعضی از آنان بدرفتاری می کردند و حتی اصحاب پیامبر (ص) از رفتار آنها ناراحت می شدند می گفتند یا رسول الله (ص) او را رها کنید.پیامبر(ص) می فرمود: ناراحتی و بدرفتاری زنان را باید در کنار نقاط مثبت و کمالات آنان حساب کرد و نباید انسان به خاطر ناراحتی همسر خود را رها کند.

حتی پیامبر (ص) برای جلب رضایت عمومی زنان خود از حق شخصی خود می گذشت و از حلالها صرف نظر می کرد تا جائی که خداوند فرمود:«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ ما أَحَلَّ اللّهُ لَكَ تَبْتَغي مَرْضاتَ أَزْواجِكَ وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ(1)» (سوره تحریم) ای پیامبر چرا چیزی را که خداوند برای تو حلال کرده به خاطر جلب رضای همسرانت بر خود حرام می کنی ، خداوند آمرزنده و مهربان است.

7-    نظیف و معطر بودن پیامبر (ص):

پیامبر (ص) به نظافت بسیار اهمیت می داد.گاهی مسواک خود را پشت گوش می گذاشت که در دسترس باشد .در تابستان لباسهای خود را در دیگ می جوشاند و موهای خود را شانه می کرد و همیشه عطر می زد و به نظافت مسجد بسیار اهمیت می داد .پیامبر(ص) هم در نوجوانی و هم جوانی و هم زمانی که مرد مسنی بود کاملا مقید به نظافت بود.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قیل الحسین(ع):«سُئِلَ الحُسَینُ بنُ عَلیٍّ (ع) کَیفَ اَصبَحتَ یَابنَ رَسُولِ اللهِ ؟ قالَ (ع): اَصبَحتُ وَلِیَ رَبُّ فَوقی وَ النّارُ اَمامی وَ المُوتُ یَطلُبُنی وَ الحِسابُ مُحدِقٌ بی وَ اَنَا مُرتَهِنٌ بُعَمَلی، لا اَجِدُ ما اُحِبُّ وَ لا اَدفَعُ ما اُکرِهِ وَ الاُمُورُ بِیَدِ غَیری فَاِن شاءَ عَذَّبَنی وَ اِن شاءَ عفی عَنّی فَاَیُّ فَقیرٍ اَفقَرُ مِنّی.» (من لایحضره الفقیه؛جلد4؛صفحه404) به امام حسین (ع) عرض شد زندگی چگونه بر شما می گذرد؟فرمود: در حالی به سر می برم که خدایم از بالا ناظر اعمالم است ، آتش جهنم پیش رویم ، مرگ مرا می طلبد و حساب در برگیرنده من است و من در گرو اعمال خویش هستم، آنچه که دوست دارم نمی یابم و از آنچه می ترسم نمی توانم از خود دفع کنم .چون کارها به دست دیگری است اگر او بخواهد مرا عذاب می کند و اگر بخواهد می بخشد و بر این اساس کدام فقیر از من فقیرتر است.

پس با توجه به این روایت به فکر خودمان باشیم و با تقوای الهی خود را نجات دهیم.

1-      روز مبعث:

روز مبعث پیامبر گرامی اسلام و نجات انسانها از جهالت را تبریک می گویم.

2-     جمعه 17 خرداد سال 54 واقعه جانسوز مدرسه فیضیه و دارالشفاء:

در این روز نوکران استعمار که آبروی نداشته خود را در خطر می دیدند خوی درندگی آنها را به مدارس دینی کشاند و در حالی که طلاب و مردم برای مقتولین 15 خرداد 42 سوگواری می کردند یورش بردند و به مقدسات و علمای تراز اول توهین کردند و جنایتی را در تاریخ ثبت کردند که امام فرمود: سلام من بر مقتولین و مصدومین 15 خرداد و سلام من بر مصدومین و مظلومین 17 خرداد و سلام من بر طبقات اهل علم و خطبای محترم.

3-   شهادت آیت الله سید محمدرضا سعیدی در زندان رژیم سفاک پهلوی(1349):

وقتی رژیم سفاک امام را تبعید کرد و به زعم خود تمام صداها را به جرم حمایت از رهبر ایران در گلوها خفه کرده بود ولی مجاهد بزرگوار آیت الله سعیدی این جو وحشت بار را از بین برد و در برابر جنایات بی شمار شاه و ایادی اش قیام نمود. و وقتی خدمت امام رسید به امام عرض کرد : ظاهراً از این به بعد شما در مبارزات خود یاوران کمتری خواهید داشت. امام فرمود: سعیدی چه می گویی؟ به خدا قسم اگر تمام جن و انس پشت به پشت هم بدهند و در مقابل من بایستند من چون این راه را یافته ام از پای نخواهم نشست.سعیدی می گوید با این حرف امام روح تازه ای در وجودم دمیده شد ، و به فعالیتهای انقلابی خود پرداخت با سخنرانی ها و جلسات و در این راه به شهادت رسید.

4-   فضیلت ماه شعبان:

پیامبر (ص) : «شَعْبَانُ شَهْرِي وَ شَهْرُ رَمَضَانَ شَهْرُ اللَّهِ فَمَنْ صَامَ شَهْرِي كُنْتُ شَفِيعَآً يَوْمَ الْقِيَامَةِ »(بحار الانوار؛جلد7؛صفحه83) و در روایتی دیگر پیامبر (ص) می فرماید:«إنَّما سُمِّیَ شَعبانُ لأِنَّهُ یَتَشَعَّبُ فیهِ أرزاقُ المُؤمِنینَ » (ثواب الاعمال؛صفحه62) ماه شعبان ، شعبان نامیده شده چونکه روزی های مومنان در این ماه قسمت می شود.

و همچنین امام صادق (ع) می فرماید : هرکس در ماه شعبان صدقه ای بدهد خداوند آن را پرورش می دهد مثل اینکه یکی از شماها بچه شترش را می پرورد تا آنکه در روز قیامت به حسابش برسد در حالی که به قدر کوه احد بزرگ شده باشد.

پس ماه شعبان را که همسایه ماه رمضان است با این همه برکت ، خود را محروم نکنیم.

5-   میلاد سه گوهر تابناک آسمان ولایت حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) (سوم و چهارم و پنجم شعبان):

پاسداران و جانبازان و آزادگان نمادهای عزت و شرف و استقلال کشورند .غیور مردانی که با حضور فداکارانه ، فعالانه و خستگی ناپذیر خود در عرصه های مختلف از جمله سالهای دفاع مقدس ، امنیت و آسایش و سرافرازی را در میهن اسلامی برقرار و پابرجا کردند و در واقع این سه گروه با روحیه معنوی و تدین بالا و مردمی بودن و ولایی بودن و دارای روحیه شهادت طلبی افتخار دریافت مدال ویژه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود » را از بنیانگذار جمهوری اسلامی دریافت کردند. لذا در حال حاضر هم سپاه در عرصه نظامی و امنیتی و فنآوری علمی و دفاعی و در عرصه اقتصادی و سازندگی و در عرصه تحقق بسیج و ارتش بیست میلیونی و عرصه فرهنگی و سیاسی همانگونه که در سه دهه گذشته امید های فراوانی را بر مسئولان نظام و همه دوست داران نظام و انقلاب ایجاد کرده اند از این به بعد هم در تمام عرصه ها حضوری فعال و امید دهنده دارند و با آن روحیه معنوی و ولایی و ... از کشور و انقلاب صیانت خواهند کرد....

سلام عرض می کنم به پاسداران و جانبازان و آزاده های عزیز کشورمان مخصوصا بخش جوادآباد.

6-    توصیه اخلاق انتخاباتی:

مقام معظم رهبری فرمودند سه باور در امام وجود داشت که به امام قاطعیت و شجاعت و استقامت می داد و در اینجا لازم به ذکر است که آن سه باور یعنی خداباوری و مردم باوری و خود باوری در مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هم وجود دارد چونکه آن قاطعیت و شجاعت و استقامت را در طول 24 سال رهبری ایشان به وضوح مشاهده کرده ایم نه تنها ما بلکه دشمن کاملا به این مطلب اعتراف دارد چون اقتدار و نفوذ ایران افزایش یافته و هدایت و مدیریت مقام معظم رهبری ایران را به یک کشور شکست ناپذیر و مقاوم تبدیل کرده است. و دیپلماسی هدایت شده توسط مقام معظم رهبری راهبرد ها و سیاستهای آمریکا در منطقه را با شکست سختی مواجه ساخت و ابهت آمریکا و متحدینش مجدداً شکست. بنابراین خواسته خداوند متعال و پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) و امام (ره) از حنجره ولایت صادر شد که انتخابات مظهر خداباوری است یعنی بر اساس تکلیف همه باید در سرنوشت کشورشرکت کنند و مردم باوری است یعنی مردم خودشان مسئولان کشور را انتخاب می کنند و مظهر خود باوری است.

لذا باید از ولایت مطلقه فقیه که ادامه ولایت رسول الله (ص) است اطاعت کرد.خداوند می فرماید :«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي اْلأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْيَوْمِ اْلآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً(59) » (سوره نساء)یعنی اگر هم در چیزی نزاع داشتید داور خود را ولایت قرار بدهید چون عاقبت و پایانش نیکوتر است .پس اطاعت مردم و افراد جامعه از ولایت جزء تکالیف و وظایف اصلی آنهاست و هر نصیحت و درخواستی اگر از ملت داشت باید اطاعت کنند.

مقام معظم رهبری فرمودند:

1-     باحضور پرشور و هیجان خود حماسه سیاسی خلق کنید و در اصل هر رأی شما رأی به جمهوری اسلامی است و انتخاب اصلح در مرتبه دوم است.

2-     دشمنان خارجی تلاش می کنند انتخابات را به تهدیدی بر ضد نظام تبدیل کنند و حنجره ها و قلم های بی تقوا هم به نفع دشمن کار می کنند و تبلیغات دروغین دشمن خارجی را در کشور تکرار می کنند.

3-     نامزدها انتقاد کنند اما سیاه نمایی و بی انصافی نکنند که اگر بی انصافی کنند ایمان خود را از دست داده اند.

4-     نامزدها وعده های نشدنی ندهند و به گونه ای حرف بزنند که اگر سال آینده حرفهای امروز خود را شنیدند شرمنده نشوند و با بهانه گیری گردن دیگران نیاندازند ، بعد فرمود محدودیت رئیس جمهور فقط قانون است.البته قانون محدودیت نیست بلکه هدایت کننده است پس کسی که می گوید نمی گذارند کار انجام دهیم به خطا حرف می زنند یا نمی خواهند به قانون عمل کنند.

5-     نامزد ها به مردم قول بدهند که با عقل و درایت و پشتکار و ثبات قدم عمل خواهند کرد و بر اساس قانون عمل خواهند کرد و مشکل اقتصاد را حل خواهند کرد و از حاشیه سازی و حاشیه پردازی پرهیز خواهند کرد و اگر انتخاب شدید دست اطرافیان و دوستانتان را باز نخواهید کرد.

6-     مناقع بیگانه را به منافع ملت ایران ترجیح ندهند مثل برخی که می گویند باید به غرب امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها کاهش یابد . در صورتی که عصبانیت آنها زنده بودن راه و یاد و اهداف امام در اذهان ملت ایران است و عصبانیت آنها از نعمت ولایت در کشور است.

همانطور که گفتم چراغ سبز به غرب یعنی امضا امان نامه با شرک و نفاق.

7-     مقام معظم رهبری فرمودند از نامزد خاصی حمایت نمی کنم بلکه به هر هشت نامزد نظر دارم ، این احترام ولی فقیه به ملت است و نمی خواهد نظر خود را به ملت تحمیل کند چون مردم را باور دارد.

نامزدها و طرفداران آنها فضای کشور را فضای دشمنی و تشنج و اختلاف نکنند فضا باید دوستانه باشد و آبروی مومنین برای آنها مهم باشد و آبروی آنها را هدف قرار ندهند و شخصیت آنها را تخریب نکنند.

نامزد ها و طرفداران توجه داشته باشند هرکجا کم آوردند و خواستند دیگران را از صحنه خارج کنند چون با هم همسلیقه نیستند بلافاصله برچسب ضد ولایت به آنها نزنند ،اینگونه از ولایت هزینه نکنید و از طرفی کسانی که ولایت مدار و ولایت پذیر نیستند برای اینکه رأی بیاورند از ولایت دم نزنند و هزینه نکنند چون که خدا از دل شما آگاه است و مورد عقوبت الهی قرار خواهدی گرفت.

توصیه ام به مردم این است که خود را درگیر دعواهای احتمالی کاندیداها نکنید تا بتوانید در آرامش تصمیم بگیرید و از روی غضب بی جا تصمیم نگیرید و سعی کنید با معنویت و با وضو و توکل به خداوند پای صندوقهای رأی برویم و کسی که اصول انقلاب را قبول دارد را انتخاب کنیم .بنابراین کسی که ولائی نیست و ولایت را قبول ندارد و بر ارزشهای انقلاب و نظام پایبند نیست را انتخاب نکنیم.

حرف آخر از حضرت علی(ع):«فَأَعِينُونِي بِمُنَاصَحَةٍ خَلِيَّةٍ مِنَ اَلْغِشِّ سَلِيمَةٍ مِنَ اَلرَّيْبِ فَوَاللَّهِ إِنِّي لَأَوْلَى اَلنَّاسِ بِالنَّاسِ» (نهج البلاغه ؛ حکمت 331) پس مرا با خیرخواهی خالصانه و سالم از هرگونه شک و تردید یاری کنید به خدا سوگند من به مردم از خودتان سزاوارترم.

بنابراین حضور در انتخابات و حضور حداکثری و انتخاب اصلح انقلاب را در مقابل چشمهای طماع غرب و فکر و نقشه های پلید آنها بیمه خواهد کرد و ایران یک حرک جهشی خواهد داشت .این خواسته ولی فقیه ماست و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری یاری ولایت و دین و انقلاب است.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692