اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 31 خرداد 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

31khordad92 2نماز جمعه 31/03/1392

مشروح خطبه اول

عناوین: عمل به دین یکی از وظایف ما در عصر غیبت

به مناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) موضوع بحث را اختصاص می دهم به بیان وظائف شیعیان در عصر غیبت امام زمان (ع).

ما در رابطه با دین چهار تا وظیفه داریم و یک منتظر واقعی امام زمان (ع) این چهار تا وظیفه را قطعا پی می گیرد و از آنها غفلت نمی کند:

1-      وظیفه اول ما در رابطه با دین در عصر غیبت ، فهم دین است:...

2-    دومین وظیفه ما در عصر غیبت در رابطه با دین ، دین مداری است:...

3-    ...

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      مناسبت سردار رشید اسلام شهید دکتر مصطفی چمران (1360ه.ش)جمعه 31 خرداد:...

2-     روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی(سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی (1360ه.ش)) شنبه 1 تیر:...

3-   روز شنبه اول تیر ماه، آغاز هفته قوه قضائیه:...

4-   آغاز هفته صرفه جوئی در مصرف آب، اول تیر و روز شنبه:....

5-   دوشنبه 15 شعبان خجسته میلاد حضرت مهدی (ع) و فضیلت شب و روز نیمه شعبان:...

6-    ششم تیر سال شصت به مناسبت سالگرد سوءقصد به جان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای:....

7-   حماسه سیاسی تحقق یافت:...

نماز جمعه 31/03/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: عمل به دین یکی از وظایف ما در عصر غیبت

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: یکی از آثار تقوا این است که موجب پیوستگی و ارتباط با امام زمان (عج) است زیرا یکی از علت ها و انگیزه های قیام ایشان این است که آنحضرت همه جوامع بشری را و همه گروهها را بر محور تقوا گِرد هم جمع می کند .در دعای ندبه می خوانیم که : «أَیْنَ جامِعُ الْکَلِمَةِ عَلَى التَّقْوى؟ » (دعای ندبه) یعنی کجاست آنکه مردم را بر وحدت کلمه تقوا و دین گرد هم می آورد؟ گاهی ممکن است یک جامعه به وحدت سیاسی یا اقتصادی یا نظامی برسد اما امام زمان (عج) جوامع را بر اساس تقوا و بندگی به وحدت می رساند.«انجام واجبات و ترک محرمات» این شعار امام زمان (ع) است.

امام زمان (ع) جامعه را از فساد و بی بند و باری ، از جنایت و تبعیض و هرزگی نجات می دهد .جامعه ، یک جامعه صالح و شایسته قرآنی و ولایی می شود .این فلسفه قیام حضرت (ع) است پس اگر ما نیز در عصر و زمان غیبت خود را برای تقوا آماده کنیم و خودسازی کنیم خود به خود فلسفه ی حکومت ایشان را در وجودمان پیاده کرده ایم در نتیجه با حکومت ایشان سنخیت و تشابه و سازگاری پیدا کرده ایم وقتی هم اینها حاصل شد ارتباط معنوی با آنحضرت هم حاصل می شود .انشاالله خداوند همه ما را از متقین قرار دهد.

به مناسبت ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) موضوع بحث را اختصاص می دهم به بیان وظائف شیعیان در عصر غیبت امام زمان (ع).

خداوند در سوره نور آیه 55 می فرماید: «وَعَدَ اللّهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اْلأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَني لا يُشْرِكُونَ بي شَيْئًا وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ(55) » (سوره نور) خداوند در این آیه به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند وعده داده است که حتما آنان را در زمین جانشین قرار دهد همانگونه که کسانی پیش از ایشان را جانشین کرد و قطعا دینی را که خداوند برای آنان پسندیده است برای آنان استقرار و اقتدار بخشید و از پی ترسشان امنیت را جایگزین کند تا تنها مرا بپرستند و چیزی را شریک من نکنند و هرکس بعد از این کفر ورزد پس آنان همان فاسقانند.

خداوند در این آیه به مسلمانانی که به این قرآن و آورنده قرآن و فروفرستنده ی قرآن ایمان واقعی و باور حقیقی دارند و اعمال نیک انجام دادند سه تا وعده داده است:

اولین وعده خدا: «... لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ .....» یعنی اینها سرنوشت زمین را به دست خواهند گرفت.اینها جانشینان صالحان تاریخ خواهند شد. همینطور که این قصه سابقه هم در تاریخ امتها دارد و گذشته هم چنین اتفاق افتاده است منتها به صورت خیلی محدود، مانند موسی بن عمران و حکومت سلیمان بن داود اما حاکمیت فی الارض نبوده است.

دومین وعده خدا: «... وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ ...» یعنی این مردم (مردمی که ایمان و عمل صالح دارند) توان پیدا می کنند که آن دینی که خدا برایشان قرار داده است، آن دین را حاکمیت ببخشند و اهداف دین را عمل کنند. عدالت اجتماعی و هر چیزی را که به عنوان هدف دین است در جامعه تحقق ببخشید.

سومین وعده خدا: «... وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ... » خدای توانا ترس آنان را به امنیت تبدیل خواهد نمود یعنی بعد از اینکه آنان در شرایط خوف و ترس بودند خدا آنان را در یک فضای امن و ایمنی قرار می دهد و آن وقت است که دیگر در زندگی مردم جز عبادت خدا چیز دیگری وجود نداشته باشد و مردم فقط خدا را بپرستند و عبادت کنند و چیزی را شریک او قرار ندهند.

خوب این آیه دارد خبر از آینده می دهد و می گوید این قضیه اتفاق می افتد . تا حال که مسلم است اتفاق نیافتاده است پس سوال اینجاست که این حاکمیت و این حکومت و این آینده روشن به دست چه کسی تحقق پیدا می کند ؟ امام صادق (ع) می فرماید : «نزلت هذه الآیة فی منزلة القائم و اصحابه» (تفسیر نورالثقلین) این آیه در مورد مهدی و اصحاب آنحضرت نازل شده است.

پس این آیه از قرآن روشن می سازد که آینده ی بشریت به دست توانای فرزند فاطمه (س) امام زمان (عج) شکل می گیرد و در آن ظهور و قیام و حاکمیت مطلوبی که هدف همه انبیا الهی الست تحقق پیدا می کند.

خواجه نصیر الدین طوسی وقتی به باب امام زمان (ع) می رسد سه جمله دارد که علامه حلی آن را در شرح تجرید شرح فرموده است :

جمله اول: «وُجودُهُ لُطفٌ » وجود امام زمان (ع) لطف است یعنی خدای متعال امام زمان (ع) را برای من و شما آفرید .

جمله دوم: « وَ تَصَرُّفهُ لُطفٌ آخِر » یعنی امام زمان (عج) از جانب خداوند وظیفه دارد که در عالم خلقت و جهان آفرینش تصرف کند و به فریاد مسلمانان و مخصوصا شیعیان برسد. که خود حضرت در توقیعی که به شیخ مفید فرستادند اینگونه فرمودند: « إِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِكُمْ، وَلا ناسینَ لِذَكْرِكُمْ، وَلَوْلا ذلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ الَّلأْواءُ وَاصْطَلَمَكُمُ الْاَعْداءُ»یعنی ما شما شیعیان را فراموش نمی کنیم اگر فراموشتان می کردیم بلا بر شما وارد و نازل می شد و بلا شما را می پیچاند و استخوانهای شما را خورد می کرد و درهم می شکست .پس این استقلال و عزت و شرافتی که دارد از ما است. یک نمونه عینی آن ، انقلاب و نظام ماست که لطف امام زمان (ع) و تصرف اوست که این نعمت در اختیار ماست.

جمله سوم:«وَغَيبَتُهُ منِّا » غیبت امام زمان (ع) از ماست .چون غیبت امام زمان (ع) از ماست و خداوند می دانست که ما به تکلیف و وظیفه خود عمل نمی کنیم لذا فرموده: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ(200) » (سوره آل عمران) شما بی ربطید و شما رابطه را بریده اید . بیایید با حجت خدا حضرت مهدی (ع) رابطه برقرار کنید.پس ما مقصریم .بنابراین ما باید به تکالیف و وظایف خود عمل کنیم تا هم خود را برای ظهور آماده کنیم و هم اینکه زمینه ظهور امام زمان (ع) را فراهم کنیم و هم اینکه ما با رفتار و کردار بد باعث تاخیر در ظهور امام زمان (ع) نشویم.

یکی از مهمترین وظایف ما در عصر غیبت این است که به دین عمل کنیم و تمسک به دین داشته باشیم.تمسک به دین یعنی در عمل دیندار بودن.

ما در رابطه با دین چهار تا وظیفه داریم و یک منتظر واقعی امام زمان (ع) این چهار تا وظیفه را قطعا پی می گیرد و از آنها غفلت نمی کند:

1-      وظیفه اول ما در رابطه با دین در عصر غیبت ، فهم دین است.

این وظیفه مال همه است همه باید در پی فهم دین باشند .دین مجموعه ای از سه بخش است.1- اعتقادات 2-اخلاق 3- اعمال. همه اینها را باید بشناسیم .بخصوص جوانان عزیز....

روایت از امام باقر (ع) که فرمود: اگر یک جوان شیعه را پیش من بیاورند که دنبال فهم دین خودش نیست من این کارش را جرم می دانم و تنبیه اش می کنم ، تأدیبش می کنم که چرا دنبال فهم دین خودت نیستی؟

چون دامها گسترانیده اند در مسیر جوانان عزیز ما ، از عمده ترین دامها دین زدائی و دین ربائی است، لبه ی تیز تهاجم فرهنگی هم اینجاست ، هر جوانی را که اینها بتوانند از مسجد و دین و خدا و پیامبر جدا کنند فتحی است برای آنها و آنها از طریق ماهواره و سایتها شبهه افکنی می کنند و مهدویت را هدف قرار می دهند .راه نجات دین پژوهی است.

امام صادق(ع) فرمود :«یا بشیر ، لا خیر فی من لایتفقه من اصحابنا » هیچ خیری در آنهائی که دنبال فهم دینشان نیستند نیست.

2-    دومین وظیفه ما در عصر غیبت در رابطه با دین ، دین مداری است:

یعنی اینکه آدم زندگی اش را با دین تنظیم کند.آدم مسلمان مخصوصا شیعه علی و امام عصر (ع) باید حرف زدنش ، نگاه کردنش ، آمد و رفتش ، پوشش و زیورش ، زندگی و خانواده اش دین مدارانه باشد.

3-    وظیفه سوم ما در عصر غیبت در رابطه با دین ، استقامت در دین است:

قرآن می فرماید: «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ(30) نَحْنُ أَوْلِياؤُكُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي اْلآخِرَةِ وَ لَكُمْ فيها ما تَشْتَهي أَنْفُسُكُمْ وَ لَكُمْ فيها ما تَدَّعُونَ(31) » (سوره فصلت)

پس مهم این نیست که در یک مقطع زمانی زندگی انسان مذهبی و خدائی و علوی باشد بلکه مهم این است که همیشه خدائی و نبوی باشد.

کسی آمد پیش پیامبر (ص) و گفت :«يَا رَسُولَ اللهِ أخبِرنِي بِأمرٍ أعتَصِمُ بِهِ» یک راهنمائی بفرمائید که مایه نجاتم باشد ،«قُلْ رَبِّيَ اللهُ ثُمَّ اسْتَقِمْ» بگو رب من خداست و در این مسیر محکم و استوار برای همیشه بمان.

استقامت در دین یعنی جوّ و ریاست و پول و شهرت و ... عوضت نکند و خدا را با هیچ چیز معامله نکنی و به خاطر رضایت نفس و دیگران خدا را از یاد نبری و دین داری را کنار نگذاری.

4-     چهارمین وظیفه ما در قبال دین در عصر غیبت، دفاع از دین است:

که مرزبانی از دین هم اجر فراوانی دارد و هم انسان را به امام زمان (ع) نزدیک و آماده ظهور امام زمان (ع) می شود .عالمان شیعه این امر را خوب به نمایش گذاشتند.

امام صادق (ع) فرمودعلماء شيعتنا مرابطون في الثغر الذي يلي إبليس و عفاريته، يمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا و عن أن يتسلط عليهم إبليس و شيعته و النواصب، ألا فمن انتصب لذلك من شيعتنا كان أفضل ممن جاهد الروم و الترك و الخزر ألف ألف مرة لانه يدفع عن أديان محبينا و ذلك يدفع عن أبدانهم » (الاحتیاج؛ صفحه17) عالمان شیعیان ما مرزبانان دین و ایمانند و مانع می شوند از اینکه ابلیس و عفاریتش بر ضعفا شیعیان ما مسلط بشوند ... آگاه باشید که هر کس برای چنین امری بپاخیزد فضیلتش هزار هزار مرتبه از فضیلت کسی که با تمام دشمنان اسلام از روم و ترک و خزر می جنگد ، افزونتر است. چرا که عالم بلا و فتنه را از دین محبان ما دور می سازد و مجاهدان از بدنهایشان.

مانند علامه حلی که پرچمدار ولایت در ایران بود. او ملازم سلطان محمد خدابنده بود و به پیشنهاد او مدرسه سیاری از خیمه زدند که در هر مکانی که اقامت می کردند با اهل سنت مناظره می کرد و در همین خیمه کتابهای فراوانی نوشته که در پایان خیلی از کتابها نوشته که این کتاب در مدرسه سایر سلطان در کرمانشاهان به اتمام رسیده ...

ایشان دوتا تشرف خدمت امام زمان (ع) دارند:

1-     یکی از علمای اهل سنت کتابی ضد مذهب شیعه نوشت و در مجالس می خواند و مردم را گمراه می کرد و کتابش را به کسی نمی داد از ترس اینکه مبادا از علمای شیعه آن را رد نماید .علامه همیشه به فکر بود که آن کتاب را به دست بیاورد.خلاصه به هر ترفندی بود از او کتاب را برای یک شب امانت گرفت و شب آمد منزل خلوت کرد.... اما شب در حال نوشتن خوابش برد. اما نزدیک اذان صبح بیدار شد دید کتاب تمام شده و آخرش امضا زده که این کتاب را حجة نوشته.(کتبه الحجه)

2-     علامه حلی هر هفته از حله پیاده به کربلا می رفت در بین راه با امام زمان (ع) ملازم می شود اما نمی شناسد .عصایش به زمین می افتد و امام خم می شود و عصایش را به اومی دهد و علامه سوال می کند : آیا در این عصر می شود امام را دید امام فرمود چگونه نمی توان دید در حالی که دست او هم اکنون در دست توست.... به پای امام افتاد و مدهوش شد.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      مناسبت سردار رشید اسلام شهید دکتر مصطفی چمران (1360ه.ش)جمعه 31 خرداد:

شهید چمران سرداری عارف ومجاهد و برخورداری از اخلاص و ایثار بود و ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از سالها دوری از وطن با قدرت ایمان و کوله باری از تجربه مبارزات ضد صهیونیستی در جنوب لبنان به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت. دکتر چمران با عزم استوار و عقیده پاک و بدون وابستگی به دسته جات و گروه های سیاسی ، با ایمان و اتکا به قدرت الهی ، سراپای وجود خود را در خدمت حکومت جمهوری اسلامی و رهبری آن قرار داد.شهید چمران از جمله افرادی بود که پست و مقام ، مانع تعهدات مذهبی اش نمی شد چون او با مقام معاونت نخست وزیری اسلحه به دست گرفت و به جبهه های حق علیه باطل شتافت ، این رمز ماندگاری نام و یادواره شهید چمران شد.

2-     روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی(سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی (1360ه.ش)) شنبه 1 تیر:

که وظیفه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را به عهده دارند .این نهاد انقلابی به جهت تبلیغات دینی مردمی، سازماندهی و هدایت نیروهای مومن و تشکل های مردمی ، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام ، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان ، از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می کوشیدند وارد میدان شد و رشد نمود.امیدواریم بخش جوادآباد حضور فرهنگی و معنوی و تبلیغی سازمان تبلیغات شهرستان را حس کند.

3-   روز شنبه اول تیر ماه، آغاز هفته قوه قضائیه:

قوه قضائیه از اهمیت بالائی برخوردار است چون مسأله قضاوت سروکارش با جان و مال و ناموس مردم است و در حقیقت بارسنگین تامین امنیت جان و نوامیس و اموال و شخصیت یک جامعه انقلابی را به عهده داد.در روایت است که حضرت علی (ع) به شریح اینگونه می فرماید:«يا شُرَيْحُ قَدْ جَلَسْتَ مَجْلِساً لا يَجْلِسُهُ اِلّا نَبِي اَوْوَصِي نَبِي اَوْشَقِي » (کافی؛7/406) تو بر مقام و منصبی قرار گرفته ای که جز نبی یا وصی نبی و یا شقی کسی بر آن قرار نمی گیرد.

بنابراین قضات باید خدا را در نظر داشته باشند و آنطور که روایات می فرمایند قضاوت کنند .به عنوان نمونه میان طرفین دعوا برابری را رعایت کنند ، صدایش را از صدای خصم بالاتر نبرد و پیش از شنیدن سخنان طرفین دعوا قضاوت نکند ، در حال خشم قضاوت نکند ، میزبان یکی از طرفین دعوا نباشد و در محکمه درگوشی صحبت نکند و روایات دیگری که آداب قضاوت را بیان می کنند خوب فرا بگیرند تا ظلمی صورت نگیرد.

4-   آغاز هفته صرفه جوئی در مصرف آب، اول تیر و روز شنبه:

قرآن کریم عامل سعادت دنیا و آخرت است و ضرورت رسیدن به خیر دنیا و آخرت باعث فرمانبرداری از دستورات دین می شود.در قرآن 230آیه در مقام نهی و تقبیح اسراف آمده : « ... كُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفينَ(31)» (سوره اعراف)«... وَ أَنَّ الْمُسْرِفينَ هُمْ أَصْحابُ النّارِ(43)»(سوره غافر)

پیامبر اکرم(ص) با یک مدّ(کمتر از یک لیتر)آب وضو گرفته و با یک صاع(نزدیک به سه لیتر) غسل می کرد و مردم را به این مقدار استفاده از آب سفارش می کرد.بعد می فرمود: اقوامی پس از من می آیند که این مقدار را اندک می شمارند.آنان برخلاف سنت و روش من هستند .هر کس بر سنت من پایدار بماند در بهشت همراه من است.

پس چه نیکوست که آنحضرت را در تمام مسائل زندگی سرمشق خود قرار بدهیم.

5-   دوشنبه 15 شعبان خجسته میلاد حضرت مهدی (ع) و فضیلت شب و روز نیمه شعبان:

روز و شب نیمه شعبان از زمان بسیار شریفی است که مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب المراقبات می فرماید این شب از شبهای قدر می باشد و شب تقسیم رزقها و عمرها است و در بعضی از روایات آمده است خداوند این شب را برای امت قرار داده است چناچه شب قدر را برای رسول خدا قرار داده است.در حدیثی از کتاب اقبال نقل شده است که رسول اکرم (ص) فرمودند: شب نیمه شعبان خوابیده بودم جبرئیل آمد و بیدارم کرد و عرض کرد چرا امشب خوابیدی؟ گفتم مگر چه شبی است؟ گفت شب نیمه شعبان.مرا بلند کرد و به بقیع برد سپس گفت سرت را بلند کن زیرا این شب شبی است که در های آسمان در آن باز می شود:درهای رحمت ، درِ رضوان، درِمغفرت ، درِفضل، درِ توبه، درِ نعمت، درِ جود و درِ احسان و خداوند به عدد موهای پشت گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد می کند و زمان مرگ را در آن ثبت کرده و بمدت یکسال روزیها را تقسیم می کند و هرچه را که در تمام سال اتفاق می افتد فرو می فرستد.ای محمد کسی که در این شب صد رکعت نماز بجا آورد که در هر رکعت ده بار قل هو الله است خداوند صد گناه کبیره که باعث هلاکت و ورود او در آتش می باشند را می بخشد و در مقابلِ هر سوره و تسیبح ، کاخی در بهشت به او عنایت می کند و توانایی شفاعت صد نفر از بستگان را به او می دهد و او را در ثواب شهدا شریک می کند و از ثواب روزه داران و عبادت کنندگان این ماه به او هم عنایت می فرماید.

پس این شب را که تالی تلو شب های قدر است را در یابیم.

6-    ششم تیر سال شصت به مناسبت سالگرد سوءقصد به جان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای:

بعد از این که نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی فزونی گرفت و با تجهیز و تقویت گروهکهای ضد انقلاب درصدد نابودی نظام اسلامی برآمد و عده زیادی از نیروهای خود را با حیله و تزویر که خود را انقلابی جا زده بودند به ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی نفوذ دادند اما پس از بنی صدر راه برای عزل آنها فراهم شد.لذا همان افرادی که خود را انقلابی جا زده بودند تلاش کردند افراد بصیر و آگاه مانند رهبر معظم انقلاب را که هم امام جمعه تهران بودند و نماینده امام در شورای عالی دفاع بود و با روشنگری های خود مردم را نسبت به ماهیت پلید گروهک ها آشنا می کردند همین امر باعث شد که ترور مقام معظم رهبری را در برنامه داشته باشند.اما خداوند تعالی این گنجینه گرانبها را برای رهبری امت اسلام بعد از امام (ره) حفظ کرد و این از الطاف الهی بود.

7-   حماسه سیاسی تحقق یافت:

خدای متعال را شکر می کنیم که این پیروزی بزرگ را نصیب ملت ایران کرد و این پیروزی عیدی بزرگ امام زمان (ع) بود که به ملت ایران عزت بخشید و همینطور از مولا و مقتدایمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که با برنامه ریزی دقیق و با سخنرانی های خود روشنفکری کردند و دست دشمن را بستند و این انتخابات را مدیریت کردند تشکر می کنیم و از همه ملت ایران که به اوامر و منویات مقام معظم رهبری لبیک گفتند و زیباترین حماسه را خلق کردند قدردانی می کنیم و از همه مسئولین و علما و شورای نگهبان و دولت محترم و رسانه ملی و .... که به بهترین نحو انتخابات را برگزار کردند تشکر و قدردانی می کنیم و این پیروزی بزرگ را به رهبر عزیزمان و رئیس جمهور منتخب و همه ملت ایران تبریک می گویم.

اما این انتخابات 24 خرداد دستاوردهایی داشت:

-          حضور گسترده مردم در پای صندوق رأی و مشارکت بالای 72 درصد حاکی از آن است که ملت ایران در خلق حماسه ها توان بالائی دارد.

-          مردم ثابت کردند که به نظام اسلامی اعتماد دارند در حالی که دشمن تلاش می کرد که بین مردم و نظام فاصله بیندازد .

-          زمینه را برای ایجاد حماسه اقتصادی فراهم کردند.

-          این انتخابات نشان داد که بین مردم و رهبری رابطه ای عمیق وجود دارد .

-          دشمنان خارجی را رسوا کرد چون برنامه های فراوانی برای تحریم و یا کمرنگ کردن حضور مردم طراحی کرده بودند.

-          و کسانی که در فتنه 88 دم از تقلب می زدند و سلامت انتخابات را زیر سوال می بردند و برای نظام هزینه ایجاد کردند و ثابت کرد که انتخابات ما از سلامت بالائی برخوردار بوده و هست.

-          ثابت کرد که انتخابات در ایران اسلامی قانونی بوده و هست.هم در تأیید صلاحیتها و شمارش آراء و پذیرش نتایج، شاهد تثبیت قانون گرائی بودیم.

-          این انتخابات بهترین جلوه مردم سالاری دینی و دموکراسی واقعی را به نمایش گذاشت درحالی که دشمن مرتب القا می کرد که رئیس جمهور از قبل مشخص شده و حضور مردم نمایشی است .اما ثابت شد که هر کس را مردم انتخاب کنند همان است.

-          یکی دیگر از دستاوردهای حماسه سیاسی افزایش امید و اعتماد ملی در سطح جامعه بود.

-          و همچنین شعار خوب و مواضع صریح و روشن و قابل قبول رئیس جمهور منتخب بر زیبائی این حماسه افزود.ایشان شعارش دولت تدبیر و امید است و از حقوق حقه ملت ایران کوتاه نخواهد آمد و از تمام جناحها و سلائق در کابینه خود استفاده خواهد کرد و از موضوع هسته ای کوتاه نخواهد آمد و خود را در خدمت ولایت می داند و موضع خوبی که در مقابل شیطان بزرگ گرفت ، این ها بر امید مردم افزود.

انتظارات مردم از دولت یازدهم:

-          مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کند .

-          آرامش روانی را در کشور برقرار کند و از تنش ها و حاشیه سازی ها بپرهیزد.

-          از تمام ظرفیتهای فکری و مدیریتی جامعه استفاده کند و از مدیریت انحصاری بپرهیزد.

-          منابع ملی را به مصالح گروهی و فردی ترجیح دهد.

-          منافع بیگانگان را بر منابع ملی ترجیح ندهد.

-          برای برآورده کردن مطالبات نظام و رهبری تلاش کند یعنی باید شجاع و با تدبیر و مومن به هدفهای انقلاب و نظام باشد و قدر مردم را بداند و برای مردم مجاهدت کند و همه کشور برای او یکسان باشد و تلاش کند.

-          و به شعار ها و وعده های انتخاباتی پایبند باشد.

-          اصول عزت ،حکمت و مصلحت را در سیاست داخلی و خارجی رعایت کند، یعنی باید به عزت ملی اهتمام بورزد.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658