اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
جمعه 23 آذر 1397.
تاریخ شمسی :
الجمعة 6 ربيع ثاني 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 13 اردیبهشت 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

13ordibehest92 6نماز جمعه 13/02/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: عوامل تحکیم خانواده (4)(رفق و مدارا )

موضوع بحث ما راجع به عوامل تحکیم خانواده (یعنی عواملی که موجب سعادت خانواده می شود) بود که سه مورد را عرض کردیم:

عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا :...

ما در برابر چند چیز باید رفق و مدارا داشته باشیم:...

فوائد و آثار مدارا:

1-      یکی از زیباترین صفات انسانی است:...

2-    ....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و مطالبی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روزهای یکشنبه و پنجشنبه اختصاص دارد به دو محدث بزرگ شیعه به نامهای مرحوم کلینی و شیخ صدوق: ...

2-     یک شنبه روز جهانی ماما:....

3-   اولین جلسه شورا ی فرهنگ عمومی در بخش جوادآباد برگزار شد:....

4-   فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس علما و بیداری اسلامی:....

5-   در اقتصاد و سیاست مراقب باشیم به انحراف کشیده نشویم:....

نماز جمعه 13/02/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: عوامل تحکیم خانواده (4)(رفق و مدارا )

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: بندگان مومن و خوب خدا، خودم و شما را به تقوای الهی دعوت و توصیه می کنم و یکی دیگر از مصادیق تقوا را خداوند در سوره فصلت آیه 34 و 35 که موضوع بحث ما نیز هست را اینگونه بیان می فرماید:قال الله:«وَ لا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لاَ السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُ عَداوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَميمٌ(34) » (سوره فصلت) یعنی نیکی با بدی یکسان نیست ، بدی را با آنچه نیکوتر است دفع کن که ناگاه خواهی دید همان کسی که میان تو و او دشمنی بود چون دوستی صمیمی گشته است. و در ادامه می فرماید: «وَ ما يُلَقّاها إِلاَّ الَّذينَ صَبَرُوا وَ ما يُلَقّاها إِلاّ ذُو حَظٍّ عَظيمٍ(35)» (سوره فصلت)و این خصلت خوب جز به کسانی که شکیبایند عطا نشود و آنرا جز کسی که دارای بهره ی بزرگ از ایمان و تقوا است به دست نیاورده .پس دفع بدی با نیکی یکی از مصادیق تقواست و معجزه می کند یعنی دشمنی و عداوت را به دوستی و صمیمیت تبدیل می کند.

موضوع بحث ما راجع به عوامل تحکیم خانواده (یعنی عواملی که موجب سعادت خانواده می شود) بود که سه مورد را عرض کردیم:

عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

اما عامل چهارم که باعث سعادت و تحکیم خانواده می شود رفق و مدارا در خانواده است.

4-     رفق و مدارا :

غالبا این دو واژه (مدارا و رفق) کنار هم می آیند.

مدارا یعنی طاقت و توان شخص را در نظر گرفتن و بر همان اساس از او توقع داشته و با او برخورد کردن.

رفق به معنی نرمی کردن و سازش کردن است.

بکار گیری رفق و نرمخوئی و سازش و ساختن با هم و با اخلاق گرم و نرم با یکدیگر زندگی کردن علاوه بر اینکه دستور اکید اسلام است نوعی عبادت و دارای ثواب و بهره فوق العاده است.

و پیامبر (ص) فرمود: «الرَّفقُ یُمنٌ وَ الخُرقُ شُؤمٌ »(بحار الانوار؛جلد72؛صفحه52-51) یعنی مدارا و رفق برکت و میمنت و ناسازگاری و کاری بی قاعده و عمل ناشایست شومی و بدیمنی است.

و در روایتی دیگر از پیامبر (ص) فرمود: «أَلا أُخْبِرُكُمْ بِمَنْ تَحْرُمُ عَلَیْهِ النّارُ غَدًا؟ قالوا: بَلی یا رَسُولَ اللّهِ. فَقالَ: أَلْهَیِّنُ الْقَریبُ اللَّیِّنُ السَّهْلُ » (بحار الانوار؛جلد72؛صفحه52-51) یعنی شما را خبر دهم به کسی که آتش فردای قیامت بر او حرام است؟ گفتند :آری. فرمود: آنکه دارای آسانگیری است در زندگی و شئون آن به انسان نزدیک و نرمخو و آسان است.

پس مدارا از اهمیت بالائی برخوردار است اگر در جامعه اجرا شود آرامش در آن جامعه حاکم خواهد شد و اگر در خانواده اجرا شود نیمی از راحتی و خوشی زندگی را تأمین می کند با این اوصاف همه مردم و پادشاهان ، علما، مسئولین، تجار ، پیشه وران و کارمندان دولت همه و همه نیازمندان این صفت هستند.در کانون خانواده رفق و مدارا مواردی دارد.

ما در برابر چند چیز باید رفق و مدارا داشته باشیم:

یکی از آنها رفق و مدارا در برابر فقر و تندگدستی است .

و یکی دیگر از موارد رفق و مدارا بیماری است .

و یکی از موارد رفق و مدارا گرفتاری است

و یکی دیگر از موارد رفق و مدارا با ناهنجاریهای اخلاقی زن با شوهر است که به همه اینها در فوائد و آثار مدارا اشاره می کنم.

رفق و مدارا فوائد و آثاری دارد که برخی از آنها را از روایات توضیح می دهم:

فوائد و آثار مدارا:

1-      یکی از زیباترین صفات انسانی است:

در روایت است که اگر رفق و مدارا دیدنی بود یکی از زیباترین مخلوقات خدا می شد. و در روایتی دیگر از پیامبر (ص) است که فرمود: «ما كان الرّفق في شي‏ء قطّ إلّا زانه من شئیء إلّا شأنه» (نهج الفصاحه؛صفحه 410) یعنی مدارا در هر چه باشد آن را زینت دهد و از هر چه دور شود آنرا خوار کند.

ائمه (ع) این صفت را به خوبی به نمایش گذاشتند . در روایت است که امام صادق (ع) غلامش را دنبال کاری فرستادند اما غلام نیامد به جستجو پرداختند تا اینکه غلام را در جائی که گرما شدید بوده خوابیده و عرق کرده.امام صادق (ع) او را باد زدند تا غلام از خواب بیدار شد و حضرت فرمود :شایسته نیست کخ هم شب را بخوابی و هم روز ، شب را برای خود بخواب و روز را برای ما باش.

2-    مایه برکت و میمنت در زندگی( خیر کثیر):

پیامبر (ص) فرمود: «مداراةُ الناسِ نصف الایمان و الرفق نصف العیش» (نهج الفصاحه؛ صفحه411) یعنی مدارا کردن با مردم یک نیمه ایمان است و مرافقت و نرمش با آنها در رفتار نیمی از زندگی است.پس مدارا یک شیوه ایمانی و تربیتی در داخل خانه است و از این طریق انسان به خدای متعال نزدیک می شود.

همانطور که پیامبر (ص) فرمود: همانطور که من با واجبات به خدای متعال نزدیک می شوم با مدارا نیز به خدای متعال نزدیک می شوم .

به عنوان مثال آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم از او پرسیده بودند از کجا شما به این عظمت و مقام رسیدی؟ ایشان جواب داده بودند : سالهای سال خانمم مریض بود و من مریضی خانمم را تحمل کردم و از او پرستاری کردم و بهانه جوئی نکردم و او را طلاق ندادم... در نتیجه خداوند به من نظر کرد.

پس مدارا کردن زن و شوهر در مشکلات مانند بیماری باعث می شود خداوند آنها را به مقامات ارجمند برساند.

3-    مدارا آدمی را به درجات بالا و مقامات ارجمندی می رساند:

پیامبر (ص) فرمودالرِّفقِ الزّيادَةَ وَ البَرَكَةَ وَ مَن يُحرَمِ الرِّفقُ يُحرَمِ الخَيرَ»(نهج الفصاحه؛صفحه411) مدارا قرین فزونی و برکت است و هر که از مدارا بی بهره باشد از خیر و خوبی بی بهره است.

اوج گرفتن و تعالی معنوی که انسان آن را از مدارا به دست می آورد یکی از مصداقهای خیر کثیر است .گاهی همسر انسان نابهنجاری هایی دارد یا در کانون خانواده ناهنجاریهایی وجود دارد و این شخص با مدارا کردن به مقام هایی می رسد: در تاریخ نقل کرده اند که برخی از عرفا و سالکان به جهت مدارا با همسرانی که ناخوشایندی در وجودشان بوده به مقاماتی رسیده اند.

نقل است که یکی از عرفا به نام ابوالحسن خرقانی بود و علمای عراق به دیدن او رفتند ولی همسر او با بد اخلاقی که داشت به آنها می گوید شما چقدر احمق هستید که به دیدار احمقی آمدید از نجف آمده اید که ابوالحسن را ببینید من که در خانه اش هستم ذره ای او را قبول ندارم و شروع کرد به پرخاشگری .بعد گفت او رفته هیزم بیاورد. آنها در کنار دروازه شهر منتظر ماندند ناگهان دیدند او آمد در حالی که باری هیزم بر شیر سوار کرده و خودش بر روی آنها سوار شده ... وقتی رسید از او حقیقت را پرسیدند .گفت من با چنین همسری ساختم و خدا شیری را به تسخیر من در آورد.

از پیامد های مدارا همین است که انسان ارتقای معنوی پیدا می کند.

در روایت است که هر مردی که بر سوء خلق همسرش صبر کند خداوند در قبال هر سختی که در تحمل آن زن می بیند اجر ایوب پیامبر را به او عطا می کند :«مَنْ صَبَرَ عَلَي سُوءِ خُلُقِ امْرَأَتِهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ مِنَ الْأَجْرِ مَا أَعْطَي أيّوبَ (عليه السّلام) عَلَي بَلَائِهِ » (بحار الانوار؛جلد7؛صفحه216)

و در روایت دیگری است که می فرماید : خانمی که بر سوء خلق شوهرش صبر کند خدای متعال اجر آسیه را به او می دهد که با شخصی مثل فرعون زندگی می کرد:«مَنْ صَبَرَ عَلَي سُوءِ خُلُقِ زَوْجِهَا أَعْطَاهَا الله مِثْلَ ثَوَابِ آسِيَةَ بِنْتِ مُزَاحِمٍ» (بحار الانوار؛جلد103؛صفحه347)

ببینید فرعون کج اندیش بدباور و بد اخلاق که خودش را خدا می داند همسرش با او سازگاری می کند و یکی از زنان برگزیده عالم می شود و بهشت مشتاق دیدن و ورود آسیه می شود.

پس مدارا کلید حل مشکلات در خانواده است و باید در مواقعی که حرمتی از حرمات الهی شکسته نمی شود انسان با اهلبیت خود مدارا و همکاری کند.

دامنه مدارا در فرهنگ اسلامی نه تنها باید در خانواده و در زندگی اجتماعی باشد بلکه با دشمنان نیز باید مدارا کرد که در آیه ای در ابتدای خطبه گفتم از سوره فصلت.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال علی (ع):«إتَّقُوا اللهَ في عِبادِه وَ بِلادِهِ، فَإنَّكُم مَسئولونَ حَتى عَنِ البِقاعِ وَ البَهائِم » (نهج البلاغه؛ خطبه166)

تقوای الهی را درباره بندگان خدا و شهرهای او رعایت کنید زیرا حتی از اماکن و حیوانات از شما سوال خواهد شد.پس انسان باید در استفاده از این نعمت ها خیر و مصلحت جامعه و منفعت همه مردم و آسایش آنها را رعایت کند و نمی تواند هر گونه دلش خواست با مردم و نعمتهای خدا رفتار کند چون باید در رابطه چگونگی رفتارش با بندگان و نعمتهای خدا پاسخگو باشد.

مناسبتهای این هفته و مطالبی که باید به آن اشاره کنم:

1-      روزهای یکشنبه و پنجشنبه اختصاص دارد به دو محدث بزرگ شیعه به نامهای مرحوم کلینی و شیخ صدوق:

مرحوم کلینی در زمان خود به عنوان یکی از چهره های برجشته عالمان شیعه در شهر ری برای شیعیان و اهل سنت شناخته شده بود و ایشان در شناخت حدیث و نقل صحیح و نقد روایات بر همه محدثان عصر خود پیشی داشته است و مرحوم محمد بن یعقوب کلینی از دانشمندان و محدثان پرآوازه شیعه امامیه که در عصر غیبت صغری می زیست و در مدت بیست سال کتاب ارزشمند کافی را تدوین کرد.(البته کتابهای زیادی را تألیف کرده اند.) و خدمت بزرگی به دین و تشیع کرد.

و شیخ صدوق نیز سالها از محضر کلینی استفاده نموده و به وسیله شنیدن و جمع آوری احادیث ائمه مشغول بوده است اما برخلاف شخصیت علمی کلینی که بیشتر از جمع آوری و بررسی و نقل حدیث مشهور است شیخ صدوق در سه زمینه روایت ، مباحث کلام و فقه برجسته و ممتاز بوده است و ایشان برای حفظ و حراست از سخنان معصومین (ع) کار کرد یکی اینکه شاگردان فراوانی را تربیت کرد مانند شیخ مفید و دیگر اینکه حدود سیصد کتاب تألیف کرد مانند «من لایحضر الفقیه و علل الشرایع » و ایشان با دعای امام زمان متولد شده بودند و جسد ایشان هم که پس از نهصد سال مکشوف شده بود سالم بوده است.بنابراین اینها از معلمان شیعه محسوب می شوند و یادشان را گرامی می داریم.

2-     یک شنبه روز جهانی ماما:

کسانی که حیطه خدمات آنها بسیار وسیع تر از ابتدای تولد تا انتهای عمر است و عهده دار سلامت مادران و کودکان هستند که با مراقبتها و مشاوره های دوران مختلف بلوغ ، تنظیم خانواده و پایش رشد کودک نقش مهمی را ایفا می کنند.

جا دارد در همین جا اشاره ای به سخنان مقام معظم رهبری داشته باشم راجع به وظیفه اصلی مادران : که فرزند آوری وظیفه مادران است و تربیت و تحویل فرزندانی مومن و متعهد و متخصص به جامعه که هم از پیر شدن کشور جلوگیری می کنند و هم در رشد و تعالی کشور سهیم خواهند بود.

3-   اولین جلسه شورا ی فرهنگ عمومی در بخش جوادآباد برگزار شد:

اولا شورای فرهنگ عمومی از اهمیت بالائی برخوردار است ، بسیاری از معضلات را حل می کند و رفتارهای سیاسی و اقتصادی را اصلاح می کند و تعالی و انحطاط فرد یا جامعه معلول مستقیم فرهنگ فردی یا جمعی است یعنی اگر فرهنگ دینی حاکم شود مردم جامعه به تعالی می رسند و اگر فرهنگ غربی و ضد دینی حاکم شود مردم آن جامعه به انحطاط و گمراهی کشانده می شوند و دشمن هم با تمام قوا به صحنه آمده تا ملت ما را با فرهنگ دینی بیگانه کند و فرهنگ غربی را جایگزین کند این یعنی بی هویت کردن ملت که بسیار خطرناک است .حضرت زهرا(س) علل انحراف مردم و اینکه چرا در مقابل ولایت ایستاده اند را اینگونه می فرماید:« معاشر الناس المسرعة إلى القيل الباطل، المغضية على الفعل القبيح الخاسر »یعنی همان فرهنگ غربی و ضد دینی ، امیدواریم که شورای فرهنگی عمومی بخش گامهای بلندی را در رشد فرهنگی بخش بردارند و روح تازه ای به بخش بدهند.

ثانیا مواردی که بنده دغدغه داشتم و از شورای فرهنگ عمومی خواستم تا پیگیری و اجرا شود یکی ایجاد یک مرکز قرآنی در بخش است یکی دیگر از خواسته ها ساخت یادمان شهدای گمنام در بخش بود و همینطور داشتن کتابخانه فعال و بروز و از دیگر خواسته ها ایجاد فرهنگسرا در بخش و جلسات ویژه برای جوانان و رفع مشکلات آنها و بکارگیری آنها در برنامه های فرهنگی تربیتی.

و از دیگر خواسته ها تشکیل جلساتی با معلمان بخش و ورود جدی آنها در طرح و برنامه های فرهنگی بخش و خواسته دیگری که داشتم تاسیس هیات رزمندگان در بخش بود و احیا و کیفی سازی کانونهای فرهنگی مساجد و خواسته های دیگر...... که امید است همه مسئولین مجدانه پیگیر مصوبات باشند.

ثالثاً از برخی مسولان که مسئول مستقیم فرهنگی در شهرستان هستند گله دارم که چرا نسبت به بخش جوادآباد بی تفاوت بودند و برنامه مدونی نداشتند و حتی برخی از آن مسئولان فرهنگی در اولین جلسه هم حضور نداشتند که از آنها تقاضا دارم حضور فعال و پرباری در بخش جوادآباد داشته باشند.

4-   فرمایشات مقام معظم رهبری در اجلاس علما و بیداری اسلامی:

حضور 700 چهره برجسته از 80 کشور جهان در این اجلاس شرکت داشتند که هم نشانگر ظرفیت بالای جهان اسلام است و از طرفی نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران در برافروخته نگه داشتن شعله بیداری اسلامی است.

وقتی از موج دوم بیداری اسلامی سخن گفته می شود یعنی موج اول بیداری اسلامی 35 سال پیش با وقوع انقلاب اسلامی ایران به راه افتاد و دین را آزاد کرد و در مقابل تمام مستکبرین جهان ایستاد و هر روز سیلی مقاومت بر صورت مستکبرین می زند و اکنون بالغ بر دوسال است که موج دوم بیداری اسلامی از تونس و مصر و لیبی تا بحرین و یمن و عربستان راه افتاده و حاکمان فرعون صفت آنها را ساقط کرده است و اکثریت مردم دنبال حاکمیت اسلام هستند. و اکثر کرسی های پارلمانی از آن اسلام گراها شده است.اما به فرموده مقام معظم رهبری دو خطر و تهدید پیش روی جریان بیداری اسلامی است یکی مرجعیت های نامطمئن و دیگری تلاش قارونهای شهوت ران. یعنی بعد از اینکه امواج اسلام گرایانه رژیم های وابسته در مصر و تونس را ساقط کرد رژیمهای عربستان و قطر و اسرائیل بیش از بقیه نگران شدند لذا با غرب (آمریکا ، انگلیس و اسرائیل ) همپیمان شدند و جبهه واحد تشکیل داده اند و تمام ظرفیت اطلاعاتی و تسلیحاتی و مالی خود را به انضمام عالمان خائن و دست ساز که به تفرقه میان امت اسلام دامن می زنند به میدان آورده اند و با حمله تروریستی و فتنه های مذهبی در کشورها می خواهند به مطامع شیطانی خود برسند به عنوان مثال ریختن خون شیعیان را مباح می دانند و در عراق علاوه بر حمله تروریستی ، فتنه مذهبی راه می اندازدند و ملک عبدالله به صورت رسانه ای اعلام کرد که ساقط کردن سوریه اگر 200 میلیارد دلار هم نیاز داشته باشد من آن را تقبل می کنم و امیر قطر تا کنون بیش از 6 میلیارد دلار به معارضه سوریه کمک کرده است و اقدامات ننگین دیگر ... اما مقام معظم رهبری فرمودند که بیداری اسلامی بشر حقایق بزرگتری است که در آینده اتفاق خواهد افتاد و قارونهای شهوت ران به سرنوشت قارون های تاریخ و عالمان خائن هم به سرنوشت خائنان پست تاریخ گرفتار خواهند شد.

5-   در اقتصاد و سیاست مراقب باشیم به انحراف کشیده نشویم:

مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به حماسه سیاسی و اقتصادی درصدد به رشد و عزت و تعالی رساندن ملت ایران است و از انحراف و گرفتاری در فتنه ملت را نجات دهد چون تمرکز عمده دشمن به اقتصاد و سیاست کشور ماست .حماسه اقتصادی یعنی جلو افتادن از دشمن و مدیریت مصرف یعنی دوری از اسراف و مصرف تولیدات داخلی که مقام معظم رهبری فرمودند : دنبال نشانه تولید خارجی رفتن اشتباه است و حماسه سیاسی یعنی با بصیرت و هوشیاری بالا مسائل سیاسی کشور را خودمان مدیریت کنیم و اجازه ورود دشمن را به مسائل سیاسی ندهیم چونکه دشمن تلاش می کند از راه های مختلف مسائل سیاسی مخصوصا انتخابات پیش رو را به نفع خود تمام کند و عده ای هم در کشور نقاب اسلامی و خیر خواهی به چهره خود زده اند و برخی از آنها دم از ولایت هم می زنند اما نقشه ها و طرح های دشمنان نظام و ولایت را اجرا می کنند همانگونه که در فتنه 88 انجام دادند لذا معیار ها و ملاکهائی را مقام معظم رهبری فرمودند به برخی از آنها اشاره می کنم:

1-     فضای قبل از انتخابات باید آرام و دلنشین باشد و هرکس آرامش سیاسی کشور را ملتهب ، جنجالی و متلاطم و متشنج کند خیانت کرده البته این توصیه متوجه مسئولان است.

2-     برخی از مسئولین و کاندیداها و حامیان آنها برای مطرح کردن خود به ارزشها و آرمانها و مقدسات و اصول انقلاب تازیانه نزنند که شیطان و شیاطین امیدوار می شوند بعنوان مثال در برخی صحبت ها و نطقهای خود با نظرهای غیر عالمانه به اسلام و نظام و شورای نگهبان اهانت می کنند و حتی برخی از آنها کمک فتنه 88 بودند و الان نقاب خدمت به ملت را به چهره خود زده اند در حالی که فکر و قلب آنها پر است از کینه و فتنه و نیتهای سوء.از آنها می خواهیم اگر می خواهند ملت آنها را بپذیرند باید نیتهای خود را اصلاح کنند و از سران فتنه برائت بجویند و همراه با ولایت فقیه و رهبری عزیزمان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای باشند و اینقدر خون به دل رهبری نکنند.

3-     تدین و تخصص کاندیداهارا در نظر بگیرید و گول وعده های آنچنانی را نخورید و از پولها و کالاهای شبه ناک که شاید اینروز ها وعده داده شود و یا توزیع بشود دوری کنید چه بسا این پول ها در معنویت و بصیرت ما اثر بگذارد و در دام شیطان بیافتیم.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز10
این هفته30
این ماه112
مجموع15884