اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 20 اردیبهشت 1392 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

20ordibehesht92 3نماز جمعه 20/02/1392

عناوین خطبه اول

موضوع: عوامل تحکیم خانواده (5)(ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده )

موضوع بحث ما راجع به عوامل تحکیم خانواده بود که چهار مورد را توضیح دادیم:

عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا:

اما عامل پنجم که بسیاری از مشکلات و سختی ها را تسهیل می کند و از بین می برد عبارت است از:

5-    ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده :...

آثار و نتایج محبت:

1-      بسیاری از سختی ها برای ما آسان می شود:...

2-    ...

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و مطالبی که باید به آن اشاره کنم:

1-      اول رجب روز شنبه ولادت حضرت امام باقر (ع): ...

2-     فرارسیدن ماه رجب و دعوت خالق از مخلوق برای همنشینی خود ( مناجات با خدا و اجابت او ):...

3-   به مناسبت سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله مجاهد میرزای شیرازی،سه شنبه 24 اردیبهشت:...

4-   قیام دوباره صحابه پیامبر (ص) علیه دشمنان رسالت و ولایت(حجر هنوز زنده است):...

5-   توصیه های انتخاباتی:...

نماز جمعه 20/02/1392

مشروح خطبه اول

موضوع: عوامل تحکیم خانواده (5)(ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده )

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال رسول الله (ص):«وُدُّ المُؤمِنِ لِلمُؤمِنِ فِي اللّهِ مِن أعظَمِ شُعَبِ الإِيمانِ . ألا و مَن أحَبَّ فِي اللّهِ و أبغَضَ فِي اللّهِ و أعطى فِي اللّهِ و مَنَعَ فِي اللّهِ فَهُوَ مِن أصفِياءِ اللّه» (اصول کافی؛جلد3؛صفحه124) پیامبر (ص) فرمود: دوستی مومن با مومن برای خدا از بزرگترین شعبه های ایمان است آگاه باشید هر که دوستیش برای خدا ،دشمنی اش برای خدا ، عطایش برای خدا و منعش برای خدا باشد از برگزیدگان الهی است.

یکی از مصادیق تقوا این است که انسان محبتها و عداوتهای خود را برا اساس محبت و عداوت الهی تنظیم کند .یعنی کسانی که با خدا در رابطه بوده اند و خداوند نیز به آنان محبت دارد مومنین هم آنها را دوست بدارند و کسانی که با خدا قطع را بطه کردند و خداوند نیز آنان را دوست ندارد انسان مومن هم محبت این گونه افراد را در دل خود جای ندهد گرچه پدر یا فرزند او باشد.پس یک انسان مومن و با تقوا باید حب و بغضش بر این محور باشد نه به خاطر صفات رذیله ای که در او پیدا می شود و یا بخاطر امور مادی و زود گذر این عالم.

موضوع بحث ما راجع به عوامل تحکیم خانواده بود که چهار مورد را توضیح دادیم:

عوامل تحکیم خانواده:

1-      محبت و مهربانی و عطوفت:

2-    کم توقعی:

3-    تغافل و خود را به فراموشی زدن:

4-     رفق و مدارا:

اما عامل پنجم که بسیاری از مشکلات و سختی ها را تسهیل می کند و از بین می برد عبارت است از:

5-    ایجاد و تقویت محبت اهلبیت(ع) در خانواده :

عشق به اهلبیت (ع) زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهلبیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزشهای والای الهی می باشد و رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیا الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال و زحمات یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهلیت(ع) می باشد .حضرت علی (ع) از پیامبر (ص) نقل می کند که می فرماید: «لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ يَومَ القِيامَةِ حتّى يُسألَ عَن أربَعٍ..... و عن حبنا اهل البیت »(امالی مفید؛ صفحه353) یعنی در روز قیامت هیچ بنده ای قدم بر نمی دارد مگر اینکه از چهار چیز سوال می شود ... که چهارمین سوال از دوستی ما اهلبیت(ع) خواهد بود.

بر این اساس تقرب به خداوند و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت با عشق و دوستی آل پیامبر (ص) عجین شده است و در روایتی دیگرپیامبر (ص) همه ما را به دوست داشتن خداوند و پیامبر(ص) و اهلبیتش امر فرموده است: «احبوا الله لما یغذوکم به من نعمة و احبونی لحب الله و احبوا اهل بیتی لحبی » (علل الشرایع؛139/1) یعنی خدا را به خاطر نعمت هایش و مرا به خاطر محبت خدا و خانواده ام را به سبب آنکه مرا دوست دارید دوست بدارید.

یک روایت دیگر از امام رضا (ع) در رابطه با محبت اهلبیت (ع) بخوانم: امام رضا (ع) به ریان بن شبیب فرمود: « يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا» (بحار الانوار؛جلد44؛صفحه289؛روایت23) یعنی ای پسر شبیب اگر تو را مسرور و شادمان می کند که در درجات عالی بهشت با ما باشی ، در غم ما غمگین باش و در شادی ما شادی نما و بر تو باد ولایت، محبت و دوستی ما.

پس همه محاسن و کمالات در این است که انسان همیشه با اهلبیت(ع) باشد.چون بحث ما در رابطه با خانواده است و اینکه چه کنیم که خانواده های ما متزلزل نشود مسائل غیر اخلاقی و رفتارهای تلخ و ناراحت کننده را نداشته باشیم و خانواده مستحکم داشته باشیم باید محبت اهلبیت(ع) را در خانواده های خود ایجاد و تقویت کنیم.و محبت اهلبیت (ع) را در خانواده خودمان ایجاد کنیم .چون پیامبر (ص) فرمود: شما اجزای من هستید.

گفت پیغمبر که اجزای منید        جز را کـــــــل چرا بر میکنید

جز از کل قطع شد بیکار شد           دست از تو قطع شد مــردار شد

اگر یک شاخه درخت را از درخت جدا کنید از بین می رود، اگر برگ از درخت جدا شود از بین می رود همانطور که دست ما جز ماست تا به بدن ما وصل است کارآیی دارد .پیامبر (ص) و امامان(ع) کل هستند و ما جز هستیم این جز را باید به کل پیوند بزنیم که یکی از راههای پیوند همین است که امام رضا (ع) فرمود: « وَعَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا» یعنی بر توباد به ولایت، محبت و دوستی ما.

پس اگر می خواهیم خانواده خوب و آرام و بدون هیاهو و جنجال داشته با شیم باید زندگی های خود را با اهلبیت(ع) تنظیم کنیم و تطبیق دهیم و خانواده خود را شعبه ای از خانواده اهلبیت(ع) بدانیم.

آثار و نتایج محبت:

1-      بسیاری از سختی ها برای ما آسان می شود:

در مناجات شعبانیه ائمه معصومین (ع) می فرمایند: «إِلَهِي لَمْ يَكُنْ لِي حَوْلٌ فَأَنْتَقِلَ بِهِ
عَنْ مَعْصِيَتِكَ إِلا فِي وَقْتٍ أَيْقَظْتَنِي لِمَحَبَّتِكَ»
خدایا من قدرت ایستادن در برابر گناه را ندارم مگر هنگامی که مرا به محبتت بیدار کنی.

ما کسی را که دوستش داریم گاهی از اوقات به انتظار او ممکن است یک ساعت روی پا بایستیم و احساس خستگی هم نکنیم.پس اگر کسی با اهلبیت (ع) باشد سعی می کند آدم خوبی باشدو اگر سختی و گرفتاری در زندگی باشد به خاطر خدا و اهلبیت(ع) تحمل کند لذا سختی ها برایش آسان می شودچونکه ما اهلبیت (ع) را دوست داریم آنها هم در سختی ها و مشکلات دست ما را می گیرند و راهنمایی می کنند.

2-    رفتار ما رفتار اهلبیتی می شود:

همانطور که گفته شد زن و شوهر در خانه برای همدیگر نعمت بسیار عظیمی هستند که ایمان و تقوا و سلامت و عفت یکدیگر را محفوظ می دارند و ما برای اینکه به محبت زلال و زیبای خدا برسیم باید محبت را در خانه تجربه کنیم و خداوند زن و شوهر را برای همدیگر آیه شمرده است یعنی زن و مرد با دیدن همدیگر باید لطف جمال و کمال خداوند را ببینند و از همه دغدغه ها نجات پیدا کنند.

امام هادی (ع) در زیارت جامعه کبیره در مورد نقش سازنده الفت آفرین عشق اهلبیت (ع) در میان انسانها اینگونه می فرمایدبِمُوَالاتِكُمْ عَلَّمَنَا اللَّهُ مَعَالِمَ دِينِنَا وَ أَصْلَحَ مَا كَانَ فَسَدَ مِنْ دُنْيَانَا وَ بِمُوَالاتِكُمْ .....ائْتَلَفَتِ الْفُرْقَةُ » یعنی خداوند به سبب دوستی شما نشانه های دینمان را به ما آموخت و آنچه از دنیایمان تباه شده بود اصلاح کرد و به سبب موالات و دوستی شما تفرقه ها به همدلی گرائید.

بنابر این محبت اهلبیت(ع) رفتار ما را اهلبیتی می کند:

در حالات آیت الله میانجی است که او را به مکه جهت پاسخگوئی به مسائل حجاج دعوت کردند اما او قبول نکرد و حتی فرزندانش اسرار کردند فرمود: مادرتان مریض است و من باید از او پرستاری کنم .فرزندان به او گفتند ما پرستاری می کنیم .فرمودند بیم آن دارم که مادر شما تقاضائی داشته باشد و خجالت بکشد از شما در خواست کند.این مودت است که کعبه را می گذارد و از همسرش پرستاری می کند .این همان رفتار اهلبیتی است.

امام صادق (ع) می فرماید:« کل من اشتد لنا حبا اشتد للنساء حبا » (بحار الانوار؛جلد103؛صفحه227) یعنی هرکس بیشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد به زنها(همسرش) نیز بیشتر دوستی می کند.

و یا شخصی که اهل مصر بود کتابی درباره حضرت زهرا (س) نوشته است به نام «الفاطمه و الفاطمیون» در حالی که اکثر مصری ها سنی هستند .... اما او می گوید از مراسمهای که در منزل می گرفتیم و من بچه بودم همان محبت به حضرت زهرا(س) من را به اینجا رساند .پس ابراز محبت انسان را به همانندی می رساند.آنچنان قلب انسان تسخیر محبوب می شود که رفتار ، اخلاق و گفتار محبوب در او متجلی می شود.

3-    آمرزش گناهان:

یعنی اگر انسان خداوند و اهلبیت (ع) را دوست داشته باشد تلاش می کند کمتر گناه بکند و یا اصلا گناه نکند و اگر هم گناهی داشت اهلبیت (ع) او را شفعت خواهند کرد چون سعی در گناه نکردن داشت .

در روایت است که شخصی هر روز صبح به عشق پیامبر (ص) در مسجد می آمد تا به پیامبر (ص) نگاه کند ... تا یک روز خبر آوردند که فوت کرده، پیامبر(ص) او را دعا کردند و فرمود او اهل بهشت است .اصحاب اعتراض کردند اما پیامبر (ص) فرمودند او پیغمبر خدا را دوست داشت او اهل بهشت است.

پس محبت بین زن و شوهر هم محبتی خدایی است چون خانواده جائی است که باید ایمان پرورش یابد و عفت محفوظ بماند اگر خانواده ای اینطور شد در این خانواده هر چه محبت بیشتر شود لطف خدا بیشتر می شود.

در آخر با یک روایت از حضرت علی(ع)جمع بندی کنم.قال علی (ع):«من احب الله احب النبی و من احب النبی احبنا و من احبنا احب شیعتنا» (تفسیر فرات کوفی، صفحه 128) یعنی هرکس خداوند را دوست بدارد پیامبرش را دوست خواهد داشت و هرکس پیامبر (ص) را دوست بدارد ما را دوست خواهد داشت و هرکس ما را دوست بدارد شیعیان ما را دوست می دارد.

پس اگر زن و شوهر هر کدام یکدیگر را جز دوستان و شیعیان اهلبیت بدانند و احترام و محبت کنند آن خانواده خانواده اهلبیتی خواهد شد.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال الباقر (ع):«غشّاً لنفسه أن یبصر من الناس ما یعمی علیه من أمر نفسه أو یعیب غیره بما لا یستطیع ترکه أو یؤذي جلیسه بما لا یعنیه »

مرد را در گول زدن خویش همین کافیست که عیب دیگران را ببیند و عیب خویش را نبیند یا اینکه دیگران را بر چیزی خرده بگیرد که خود توان رهائی از آن عیب را ندارد و یا اینکه همنشین خویش را با سخن گزافه و بی ثمر آزار رساند.

پس دیدن عیب دیگران و ندیدن عیب خویش از مصادیق بی تقوائی است و همینطور چیزی را از دیگران خرده بگیرد که خودش نمی تواند از آن عیب رهائی یابد و این فرد چقدر بیمار است که خودش را رها کرده و به خرده گیری از دیگران پرداخته و حتی با سخنان بیهوده دیگران را می آزارد این یعنی خود فراموشی و اگر کسی در این دنیا خودش را فراموش کند در آخرت او را فراموش خواهند کرد پس به خودمان بپردازیم و عیوب خود را برطرف کنیم و خود را از گناهان نجات دهیم.

مناسبتهای این هفته و مطالبی که باید به آن اشاره کنم:

1-      اول رجب روز شنبه ولادت حضرت امام باقر (ع):

که حدیثی(مطلبی) در ابتدای خطبه دوم نقل شد و به همه شما شیعیان تبریک عرض می کنم و همچنین سوم رجب روز شهادت امام هادی (ع) است که به همه شیعیان تسلیت عرض می کنم.

2-     فرارسیدن ماه رجب و دعوت خالق از مخلوق برای همنشینی خود ( مناجات با خدا و اجابت او ):

یک روایت از پیامبر(ص) در فضیلت و عظمت این ماه: پیامبر اکرم (ص) فرمود: خدای متعال در آسمان هفتم فرشته ای قرار داده است که «داعی» گفته می شود هنگامی که ماه رجب آمد این فرشته در هر شب این ماه تا صبح می گوید : خوشابحال تسبیح کنندگان خدا، خوشابحال فرمانبرداران خدا. خدای متعال می فرماید: همنشین کسی هستم که با من همنشینی کند فرمانبردار کسی هستم که فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشایش هستم ؛ ماه ماه من ،بنده بنده من و رحمت رحمت من است.هر کس در این ماه مرا بخواند او را هدایت می کنم این ماه را رشته ای بین خود و بندگانم قرار دادم که هرکس آن را بگیرد به من می رسد.(المراقبات؛صفحه96)

لذا رجب را «اصبّ» می گویند یعنی ریزش .مرحوم شیخ طوسی در مصباح المتهجد می فرماید:«لِأَنَّهُ یَصُبُّ اللَّهُ فیهِ الرَّحمَةَ عَلى عِبادِهِ» (مصباح المتهجد؛صفحه734 )چون که در این ماه خداوند رحمتش را به بندگانش ارسال می کند و رحمت خدا بر بندگانش ریزش می کند.

پس ماه رجب با این همه فضیلت و اینکه ماهی است که خداوند قرار داده تا بندگان از این ماه آمادگی کسب کنند برای ماه رمضان و ماه مهمانی خداوند که حضرت علی(ع) فرمود :ماه رجب ماه من و ماه شعبان ماه رسول الله(ص) و ماه رمضان ماه خداست.بدانید که اگر کسی یک روز رجب را به خاطر خدا و پاداش الهی روزه بگیرد باعث رضایت خدا می شود و خشم خدا را خاموش می کند و دری از در های آتش را به سوی او می بندند و اگر به اندازه پُری زمین طلا بدهد بهتر از روزه اش نخواهد بود و موقعی که شب شد ده دعای مستجاب دارد.

و همینطور پیامبر (ص) فرموده از اولین شب جمعه ماه رجب(که لیلة الرغائب است) غافل نشوید که این شب همه فرشتگان به زمین می آیند و کنار کعبه جمع می شوند و فرشتگان به خدا عرض می کنند که حاجت ما این است که از روزه داران ماه رجب بگذری و خداوند می فرماید اجابت کردم.آن شب اعمالی دارد که می فرماید اگر انجام دهید گناهان را می بخشد اگر گناهان او مثل کف دریا و بعدد شن و بوزن کوهها و بعدد برگهای درختان باشد و روز قیامت هفتصد نفر از خویشان را شفاعت می کند.و این نماز شب اول قبربه بهترین صورت و با خوشبوئی تمام انیس او خواهد بود.پس این ماه را از دست ندهیم.

3-   به مناسبت سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله مجاهد میرزای شیرازی،سه شنبه 24 اردیبهشت:

همانطور که می دانید انگلستان در دهه 1850 بیش از 50 درصد صادرات و واردات ایران را در دست داشت و امتیاز احداث راه آهن ، خطوط تلگراف، کشتیرانی در رودخانه ها ، بهره برداری از معادن و جنگلهای دولتی و احداث قنوات ایران را به مدت هفتاد سال انگلستان دریافت نمود تا اینکه ناصرالدین شاه برای تأمین سفر های خود به اروپا با مشکلات مالی مواجه شد و انگلستان نیز دنبال فرصت بود که ناصرالدین شاه با اعطای امتیاز موافت کرد که به مدت پنجاه سال امتیاز تجارت تنباکو به تالبوت اعطا گردد. در این قرارداد اختیار تام به تالبوت در مورد ایران داده شده بود که به منافع ایران کاملا بی اعتنایی شده بود.

تا اینکه روحانیت و نفوذ علما توانست دست استعمار را از سر مردم در شرق و غرب دنیای اسلام کوتاه کند.روحانیتی که به علم عشق می ورزیدند و اخلاص داشتند و دلسوز مردم بودند و بی اعتنا به دنیا بودند و از قدرتها و قلدرها نمی ترسیدند و به ارباب قدرت وابسته نبودند لذا توانستند در مقابل استعمار بایستند و هنوز هم ایستاده اند. و هر گاه ما عالم دین و متقی و باهوش مثل میرزای شیرازی و شیخ انصاری داشتیم از شر دشمن محفوظ بودیم و برنده بودیم و هر کجا قدری غفلت و نا آگاهی در کار بود ضرر کردیم .حتی تا پنجاه سال تمام جامعه اسلامی تحت فشار بود.آنروز میرزای شیرازی با یک سطر بساز کمپانی انگلیسی را از ایران برچید و سلطه استعماری را موقتا از کشور قطع کرد .امروز هم همین است علمای ما در راس آنها مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای از کیان اسلام و تشیع و ملت ایران محافظت می کند و سد محکمی در مقابل مستکبران و استعمارگران و زورگویان جهان است .به همین خاطر است که دشمن تلاش می کند بین روحانیت و مردم فاصله ایجاد کند.

4-   قیام دوباره صحابه پیامبر (ص) علیه دشمنان رسالت و ولایت(حجر هنوز زنده است):

حمله وهابی های تکفیری به بارگاه حجر بن عدی و نبش قبر و ربودن جنازه او که این جنایت آنها در تمام آئین ها و مرامها محکوم و نفرت انگیز است.آیا او صحابی پیامبر (ص) نبود؟آیا از یاران امیر المومنین(ع) نبود؟ آیا یک مسلمان محترم نبود؟ پس چرا سران کشور های اسلامی به ویژه عربی که داعیه مسلمانی دارند با قاطعیت تمام این جنایت را محکوم نکردند؟چرا سران کشور های غربی آن را محکوم نکردند؟ آیا دین مسیح چنین اهانتی را مجاز می داند که سران در برابر جنایت تروریستها سکوت کردند؟ آیا این سکون به معنای تأیید و شویق اقدام خبیثانه آنها نیست؟

حجر بن عدی کی بود؟

او کسی بود که در جریان جنگ حضرت علی (ع) با خوارج فرماندهی سپاه حضرت علی (ع) را به عهده داشت و در زمانی که ابوموسی اشعری حاکم کوفه بود و با شبهه افکنی اجازه نمی داد کسی به حضرت علی (ع) بپیوندد .حجر بن عدی با منطق قوی قرق ابوموسی را شکست و جمعیت زیادی را به حمایت امام فرستاد و او در میان یاران حضرت علی (ع) نمونه بود و در مدت خلافت حضرت علی (ع) در هر سه جنگ صفین ، نهروان و جمل شرکت داشت .او مجاهدی بصیر ، مومن نستوه، عالمی فعال، امام شناسی ثابت قدم ، عابدی عارف، دشمن شناسی تیزبین و زاهدی خالص بود.

اما هدف از این جنایت چه بود؟

آنها دیدند که مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت در اجلاس بیداری اسلامی در تهران متحد هستند و از طرفی موفقیت های ارتش سوریه را می بینند و احساس خطر جدی می کنند لذا یک طرح و نقشه آمریکائی- اسرئیلی است که فتنه مذهبی راه بیاندازند و ایجاد اختلاف بین مسلمانان به وجود آورند .چونکه وهابیت دست آمریکا علیه وحدت مسلمانان است و پایگاه آن در اسرائیل است.همان اسرائیلی که امام فرمود: تا وقتی ملت اسلام زالوی جهانخوار صهیونیستی را از بُن نَکَند روی خوش نمی بیند.اسرائیل را ایجاد کردند تا همه کشور های عربی را به سرنوشت فلسطین دچار کند و همانند غده سرطانی همه جا را آلوده به میکروب کند اما باید همه مسلمانان کمک مادی و معنوی بکنند تا این غده سرطانی را ریشه کن کنند.الان در پاکستان ،عراق،بحرین و ...

5-   توصیه های انتخاباتی:

مقام معظم رهبری در باب انتخابات به نکات و تذکرات مهمی اشاره فرمودند:

اولا اینکه انتخابات در طول سی و چهار سال برای کشور یک مسأله تعیین کننده و تجدید حیات دهنده بوده است.

دوماً اینکه توجه شود که توجه به انتخابات ریاست جمهوری نتواند اهمیت انتخابات شوراها را از چشم نخبگان دور بدارد.

سوم اینکه انتخابات در کشور از افتخارات جمهوری اسلامی است و دشمن می داند که قوام جمهوری اسلامی متکی به رای و حضور مردم است بنابراین رسانه های رسمی و شناخته شده ی دشمن برنامه ریزی می کنند برای اینکه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد کنند.اما باذن الله این انتخابات یکی از پرشورترین انتخابهای ما خواهد شد.

چهارم اینکه راه اساسی برای اینکه مشکلات انتخاباتی پیش نیاید التزام به قانون است یعنی هر کس حرفی دارد یا توقعی دارد باید بر اساس قانون باشد تا برای کشور هزینه درست نشود.

پنجم انتخابات هم حق مردم است و هم وظیفه مردم وکسی نگوید رای من یک نفر چه اثری دارد .میلیونها از هیمن یک نفر ها تشکیل می شود .این مطلب را از الان مطرح فرمودند تا همه مردم از حالا شروع کنند به شناختن فرد اصلح و این نباشد که در دقیقه نود به فکر بیافتد و با بی بصیرتی و شناخت کافی رای دهد.

ششم پس باید مردم تعهد را ، تدین را، آمادگی را ، توانانی ها را بسنجیم و طبق تشخیص عمل کنیم چون مدیریت عالی اجرائی در کشور کار بزرگی است .کار مهمی است پس باید دقت کنیم.

لذا جا دارد راوایتی از امام باقر (ع) راجع به توصیه های انتخاباتی عرض کنم:

«مَنْ صَدَقَ لِسَانُهُ زَكَا عَمَلُهُ ، وَمَنْ حَسُنَتْ نِيَّتُهُ زَادَ اللّهُ ـ عَزَّ وَجَلَّ ـ فِي رِزْقِهِ ، وَمَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِهِ زَادَ اللّهُ فِي عُمُرِهِ»یعنی کسی که راست گفتار است پاک کردار شود و کسی که نیک نیت است روزی اش فزون گردد و آن کس که با خانواده اش خوش رفتار است عمرش فزونی یابد.

بنابراین از توصیه های مهم صداقت و نیت خیر و خوش رفتاری است اگر کاندیدی فاقد اینها باشد و به عنوان ریاست جمهور یا شورا ها انتخاب شود آنوقت است که مشکلات اساسی در جامعه بوجود خواهد آمد.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658