اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 22 دی 1391 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 22/10/1391

عناوین خطبه اول

موضوع: چگونگی و علل صلح امام حسن مجتبی(ع)

امروز روز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که ....

صلح اقسامی دارد:

یک قسم صلح این است که ...

اما اینجاست که باید به علل صلح امام حسن (ع) با معاویه بپردازیم و از آن درس بگیریم:

1-      دنیا زدگی و عدم دینداری:

یکی از عواملی که موجب شد امام حسن(ع) صلح را بپذیرد دنیازدگی مردم بود که امام حسن (ع) هم مردم «عبید الدنیا» یاد می کند ....

2-    حفظ جان شیعیان:...

عناوین خطبه دوم

مناسبت اول : به پایان رسیدن دو ماه محرم و صفر است که ایستگاه تقرب سیاسی به خدای متعال محسوب می شود: ....

مناسبت دوم: بیانات هدایتگرانه و بصیرت بخشی مقام معظم رهبری حفظ الله است که در جمع مردم قم ایراد فرمودند :...

توصیه های مقام معظم رهبری راجع به انتخابات :...

مناسبت سوم : شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و طهماسبی ، واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام(در سال 1334 ه.ش):....

مناسبت چهارم : ....

 

            

نماز جمعه 22/10/1391

مشروح خطبه اول

موضوع: چگونگی و علل صلح امام حسن مجتبی(ع)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: جنادة بن امیه می گوید در واپسین لحظه های بیماری امام حسن مجتبی (ع) به آن حضرت رسیدم در حالی که در مقابل آنحضرت تشتی که در آن لخته های خود بود قرار داشت .عرض کردم چرا خود را درمان نمی کنی؟ فرمود : کار از درمان گذشته است. عرض کردم ای پسر رسول خدا نصیحتی بفرمائید . فرمود:«استعد لسفرک و حصل زادک قبل حلول اجلک و علم انک تطلب الدنیا و الموت یطلبک»خود را برای سفر آخرتت آماده کن و قبل از فرارسیدن مرگ زاد و توشه تهیه کن و بدان که به راستی تو بدنبال دنیا هستی در حالی که مرگ به دنبال توست و غصه روزی را که هنوز نیامده را نخور و از امروزت استفاده کن و در ادامه فرمود: «و عمل لدنیاک کانک تعیش ابدا و اعمل لآخرتک کانک تومت غدا و اذا اردت عزاً بلا عشیرة و هیبة بلا سلطان فاخرج من ذل معصیة الله الی عز طاعة الله»  برای دنبایت به گونه ای کار کن که گویا همواره زنده هستی و برای آخرتت نیز بگونه ای کار کن که گویا فردا می میری (و همواره آماده باش)و اگر می خواهی بدون عشیره و قبیله عزیز باشی و بدون سلطنت و حکومت داری هیبت و شکوه داشته باشی پس از ذلت معصیت خدا خارج شو و به عزت طاعت الهی پناه ببر یعنی همان تقوا.(بحارالانوار؛جلد44؛صفحه138؛حدیث6)

امروز روز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که هفته گذشته راجع به آثار و برکات زیارت پیامبر(ص) صحبت شد اما امروز خطبه اول را اختصاص می دهم به چگونگی و علل صلح امام حسن مجتبی (ع) ؛ اکنون در مورد صلح امام حسن مجتبی (ع) توضیحی می دهم که

صلح اقسامی دارد:

یک قسم صلح این است که کسی با دشمن خود صلح کند به این معنا که از تمام آرمانها و اهداف و گفته های قبلی خودش صرف نظر کند و قسم دوم صلح این است که شخصی برای رسیدن به ریاست و حکومت صلح می کند و قسم سوم صلح که شخص خودش را کنار می کشد و می گوید کاری به کارها ندارم و یک قسم چهارمی هم هست که کسی که صلح می کند نه از آرمانهایش دست برداشته و نه برای رسیدن به حکومت است و نه اینکه می خواهد کناری بنشیند و راحت باشد بلکه شرائطی است که مجبور می شود صلح کند و بعد از صلح مبارزات خودش را به شکل دیگری ادامه دهد آنجا که می تواند مردم را برای آینده روشن کند این هم یک جور صلح است که صلح امام حسن(ع) از این قسم است ، یعنی قسم چهارم که اگر صلح امام حسن(ع) خوب تبیین شود همه آن را تحسین می کنند.

اگر به مواد و بندهای قرارداد صلح نگاه بیاندازیم می بینیم که امام حسن مجتبی(ع) چه اهدافی را دنبال می کرد و معاویه چه اهدافی داشت که تاریخ نشان می دهد که هدف معاویه سلطه بود که با صلح بهتر تأمین شد که در خطبه اش در نخیله گفت من با شما جنگیدم که سلطه خود را بر شما ثابت کنم و این را خدا با صلح به من داد و الان هم زیر پای من است که نامه ای را به امام فرستاده بود که فقط یک خط نوشته شده بود .این نامه را در خصوص قرار داد صلح فرستادم .من آن را امضاء کردم ، هر شرطی را که شما می خواهید و صلاح می دانید در آن بنویسید و مورد قبول من است و حتی در پایان نامه سوگند بزرگی یاد کرد و به امضای همه بزرگان دربارش رساند.

و امام حسن (ع) بندهایی را در نامه آوردند که یکی از آن بندها این بود که من به تو امیرالمومنین نگویم و خود امام نیز یکی از مومنین است و تحت سرپرستی و ولایت او نخواهد رفت و همینطور بقیه مومنین .دومین بند اینکه من نزد تو شهادت ندهم ، یعنی من حتی تو را به عنوان یک قاضی هم به رسمیت نمی شناسم تا چه رسد به خلیفه مسلمین یعنی تو نمی توانی بین حق و باطل تمیز دهی.سومین بند اینکه تو از این به بعد به علی دشنام ندهی که نشان دهنده کینه عمیق معاویه است که علناً به اهلبیت(ع) ناسزا می گفتند. چهارمین بند اینکه باید امنیتی برای من و برادرم امام حسین(ع) و شیعیان و دوستان ما و علاقه مندان به امیر المومنان تعهد کنی ، این هم نشان دهنده آن است که امام در تاریخ ثبت کرد که من در شرائطی بودم که اصلا دوستان علی امنیت ندارد. و بند پنجم امام که در این نامه (تعهدات) آوردند اینکه باید مقداری از بیت المال را در اختیار من بگذاری تا به خانواده های شهدا که در جنگ های که در رکاب پدرم شهید شدند قرار دهم ، این بند نشان دهنده آن است که معاویه هیچ مقام و منزلتی برای آنها قائل نیست.

اینها برخی از بندهایی بود که در قرارداد صلح آمده که معاویه همه آنها را زیر پا گذاشت اما امام حسن(ع) قصد روشن کردن مردم را داشت و اینکه شرائط ، شرائط حساسی بود .

اما اینجاست که باید به علل صلح امام حسن (ع) با معاویه بپردازیم و از آن درس بگیریم:

1-      دنیا زدگی و عدم دینداری:

یکی از عواملی که موجب شد امام حسن(ع) صلح را بپذیرد دنیازدگی مردم بود که امام حسن (ع) هم مردم «عبید الدنیا» یاد می کند و می فرماید : شگفتا از مردمی که پی در پی نه حیا دارند و نه دین ...... اف بر شما باد ای بردگان دنیا.

و حتی امام به مردم فرمود: معاویه ما را به چیزی فراخوانده است که عزت و عدالت در آن نیست .اگر زندگی دنیا را می خواهید می پذیرم و این خار در چشم را تحمل می کنم و اگر مرگ را  بخواهید آن را در راه خدا ارزانی می داریم. در پاسخ امام همه فریاد زدند : ما زندگی و ماندن را می خواهیم.

این دنیا گرائی و بی دینی در رفتار مردم باعث شد که آنها نسبت به امام عهد و پیمان شکستند. وقتی که سپاه قیس بن سعد قبیله به قبیله به  معاویه پیوستند ، امام فرمود: شما با اختیار با من بیعت کردید و من هم پذیرفتم و در این راه بیرون آمدم ولی سر زد از شما آنچه سر زد یعنی پیمان شکنی و همینطور به امام خیانت کردند. یعنی دنیا گرائی مردم به ویژه خواص تا حدی بود که معاویه در آغاز این لحظات اکثر آنها را جذب کرد از جمله فرماندهی از قبیله کنده را با پانصد هزار درهم خرید و او با دویست نفر به معاویه پیوست.امام فرمود من بارها به شما گفته بودم که شما بنده دنیا هستید و لذا امام را تنها گداشتند . در آغاز جنگ وقتی لشکر به پل منیع رسید حجر بن عدی از سوی امام مردم را در مسجد جمع کرد و کوشید تا مردم را برای جنگ تهییج کند اما همه سکوت کردند ، به گونه ای عدی بن حاتم برخواست و گفت : :«سبحان الله» چقدر سکوت شما زشت است.آیا به امام و فرزند پیامبر (ص) پاسخ نمی دهید ؟

از این قبیل قضایای تلخ برای امام زیاد اتفاق افتاد.

قرآن دنیا طلبان را اینگونه نکوهش می کند: : «إِنَّ الَّذِينَ لا يَرْجُونَ لِقَاءَنَا وَ رَضوا بِالحَْيَوةِ الدُّنْيَا وَ اطمَأَنُّوا بهَا وَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ ءَايَتِنَا غَفِلُونَ(7)أُولَئك مَأْوَاتُ‏مُ النَّارُ بِمَا كانُوا يَكْسِبُونَ(8)»(سوره یونس) یعنی کسانی که امید به دیدار ما ندارند و به زندگی دنیا دل خوش کرده اند و بدان اطمینان یافته اند و کسانی که از آیات ما غافلند آنان به کیفر آنچه بدست می آورند جایگاهشان آتش است.

2-    حفظ جان شیعیان:

یکی دیگر از دلایل اقدام امام برای صلح ، حفظ جان شیعیان بود .این دلیل بارها در کلام امام (ع) اشاره شده است.امام در پاسخ به مردی که معترض بود فرمود: صلح من مانند صلح جدم رسول الله(ص) است که در حدیبیه اتفاق افتاد و با کفار بود ، اما صلح پیامبر طبق نزول وحی بود ولی صلح من طبق تأویل وحی بوده است.بعد فرمود :«علی وجه الارض احد الا قتل»(علل الشرایع؛جلد 1؛صفحه 311) اگر صلح نمی کردم روی زمین کسی از شیعیان ما باقی نمی ماند.

پس اینها همه برای ما درس است که مراقب باشیم دنیا زده نشویم که اگر گرفتار دنیا شدیم عهد خواهیم شکست و خیانت خواهیم کرد و امام را تنها خواهیم گذاشت.اگر مردم زمان امام مجتبی ، امام را تنها نمی گذاشتند و علیه معاویه می جنگیدند هم از ظلم های معاویه نجات می یافتند و هم کربلا اتفاق نمی افتاد....

خدایا به همه ما بینش و بصیرت عنایت بفرما.

خدایا ما را از گرفتار شدن در دام شیطان و دنیا نجات بفرما.

خدایا همه ما را جزء ولایت پذیران قرار بده.

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏

وَ الْعَصرِ(1)إِنَّ الانسنَ لَفِى خُسرٍ(2)إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصوْا بِالْحَقّ‏ِ وَ تَوَاصوْا بِالصبرِ(3)        صدق الله العلی العظیم.

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: حضرت علی(ع) می فرماید :«من احبنا فلیعمل بعملنا و لیستعن بالورع فانه افضل ما یستعان به فی امر الدنیا و الاخرة»(تحف العقول ؛حدیث 104) کسی که ما را دوست دارد باید عمل کند به آنچه ما عمل کردیم و از ورع و پارسایی کمک بگیرد زیرا ورع و پارسایی بهترین چیزی است که در کار دنیا و آخرت می توان از آن کمک گرفت .

اهلبیت (ع) همه دنبال این بودند که اسلام را نگه دارند ، اسلام امانت خداست و پیامبر (ص) و اهلبیت (ع) تمام عمر خود را صرف بسط احکام و اخلاق و عقاید نمودند و یگانه مقصد آنها نشر احکام خدا و اصلاح و تهذیب بشر بوده ، پس ما هم باید از آنها تبعیت کنیم چون اگر تبعیت از پیامبر (ص) و ائمه نداشته باشیم هم ایمان را از دست خواهیم داد و هم حب و دوستی را .اگر از اهلبیت تبعیت نکنیم جزء آن دسته از کسانی می شویم که در حدیث دارد طائفه ای از اهل معصیت در جهنم معذب هستند و اسم پیامبر (ص) را فراموش می کنند تا بعد از آنکه مدت عذاب سرآید و از قذارات گناه تطهیر و تخلیص شوند و اسم مبارک پیامبر (ص) یادشان آید به آنها القا شود پس فریاد«وامحمدا» بلند شود و مورد رحمت شوند .پس ما که با یک مرض جزئی تمام معلومات را فراموش می کنیم پس در آن سختی ها و فشارها و وحشتهای قیامت چه خواهیم کرد.

پس اگر تبعیت کردیم هم در دنیا و هم در آخرت از دوستان اهلبیت(ع) هستیم و هم در دنیا و هم در آخرت نجات خواهیم یافت.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

مناسبت اول : به پایان رسیدن دو ماه محرم و صفر است که ایستگاه تقرب سیاسی به خدای متعال محسوب می شود:

دو ماه مردم عزیز کشور و شهر و بخش ما در دریای اشک با معرفت در نهایت سوز و رقت قلب شستشویی نموده و با خط ولایت حسین(ع) و برائت از دشمنان آن حضرت تا ابد بزرگترین درس سیاسی تاریخ را جرعه نوشی می نمایند و با اربعین آن را ماندگار کردید.پس درسهایی که از سیدالشهداء و راه و هدفش و از یاران سیدالشهدا و از اهلبیت امام حسین (ع) و از استقامت زینب (س) و از خطبه های امام سجاد (ع) و در آخر از پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) فراگرفته اید را حفظ کنید. همینطور دو ماه عزاداری و اشک و موعظه ها و نشستن در مجالس اهلبیت را از دستبرد شیطان محافظت کنیم و به راحتی از دست ندهیم.

مناسبت دوم: بیانات هدایتگرانه و بصیرت بخشی مقام معظم رهبری حفظ الله است که در جمع مردم قم ایراد فرمودند :

مقام معظم رهبری فرمودند راه پیروزی مقاومت کردن است که خداوند در قرآن اینطور می فرماید: «وَ لَوْ قَتَلَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوَلَّوُا الأَدْبَرَ ثُمَّ لا يجِدُونَ وَلِيًّا وَ لا نَصِيراً(22)سنَّةَ اللَّهِ الَّتى قَدْ خَلَت مِن قَبْلُ  وَ لَن تجِدَ لِسنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً(23)» (سوره فتح) یعنی اگر کافران با شما پیکار می کردند (در سرزمین حدیبیه) بزودی فرار می کردند و ولی و یاوری نمی یافتند این سنت الله است مگر اینکه خودمان سستی کنیم و گرفتار وسوسه شیطان بشویم .

پس اگر استقامت کنیم سیر تاریخ عوض خواهد شد و سلطه گری و سلطه پذیری از بین خواهد رفت.همانطور که ملت ایران نظام طاغوتیِ سلطنتی را تکان داد.

توصیه های مقام معظم رهبری راجع به انتخابات :

دشمن تلاش می کند تا انتخابات برگزار نشود که «نمی تواند» و نقشه دیگر دشمن این است که در انتخابات حضور مردم را کمرنگ کنند و به مردم تلقین کنند که انتخابات سلامت لازم را ندارد چونکه در سال 88 رسوا شدند و قصد دارند به نحوی سرشکستگی خود را جبران کنند لذا قصد دارند در ایام انتخابات یک حادثه ای پیش بیاورند و یک ماجرایی درست کنند .یک ماجرای سیاسی ، اقتصادی و امنیتی درست کنند و مردم را به آنها سرگرم کنند .پس باید با هوشیاری کامل و با حفظ وحدت و دوری از تفرقه در حفظ نظام و استقلال کشور بکوشیم و دشمنان را بیش از گذشته مأیوس کنیم و در برگزاری بهتر انتخابات خداوند متعال را در نظر بگیریم و هدفمان الهی باشد تا در دام شیطان گرفتار نشویم .( انشا الله در هفته های آینده مطالبی را عرض خواهم کرد.) و بنده در همینجا از همه کسانی که قصد ورود در انتخابات را دارند و کسانی که از آنها حمایت می کنند مراقب باشند که در دام شیطان نیافتند ( با تخریب کردن و تهمت زدن و تفرق و تسویه ....) و بدانید که مردم آگاهند و هر کس صداقت داشته باشد و نیتش خدمت باشد خوب می فهمند و می شناسند پس از حالا خود را کنترل کنیم و الا شیطان ما را مدیریت خواهد کرد و در دام فتنه گرفتار خواهد کرد.

مناسبت سوم : شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و طهماسبی ، واحدی و ذوالقدر از فدائیان اسلام(در سال 1334 ه.ش):

که مقام معظم رهبری فرمودند: فدائیان اسلام مصداق«...  إِنهُمْ فِتْيَةٌ ءَامَنُوا بِرَبِّهِمْ ...(13)»(سوره کهف) هستند یعنی آنان جوانانی بودند که به پروردگارشان ایمان آورده بودند.

مناسبت چهارم : هفته وقف:

وقف بهترین و عالی ترین روش استفاده از اموالی است که انسان در اختیار دارد و مورد نیاز او نیست.بسیارند افرادی که اموالی دارند و آن چنان نیازی به آن ندارند و بسیاری از معضلات را می توان از این طریق در جامه حل کرد، کمک به بینوایان و کمک به امور دینی و فرهنگی و عام المنفعه، که در قرآن روایات تأکید فراوانی شده ، قرآن می فرماید:«الْمَالُ وَ الْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَوةِ الدُّنْيَا  وَ الْبَقِيَت الصلِحَت خَيرٌ عِندَ رَبِّك ثَوَاباً وَ خَيرٌ أَمَلاً(46) »(سوره کهف) مال و فرزندان زینت زندگی دنیا است و باقیات صالحات (ارزشهای پایدار و شایسته) ثوابش نزد پروردگارت بهتر و امید بخش تر است.

اساساً وقف یک نوع عبادت است چون قصد قربت در آن لازم است .در روایات امده است که حضرت علی (ع) وقفی را انجام می داد و در وقف نامه اینگونه می نوشت :علی این چشمه را وقف کرده تا اینکه خداوند او را از آتش جهنم نجات دهد.«انما فعلت ذلک لیصرف الله عن وجهی النار »

پس وقف یکی از سنت های اهلبیت (ع) بود که این سنت حسنه وقف به حیات اجتماعی طیب کمک می کند لذا نباید بگذاریم این سنت حسنه در جامعه تعطیل بشود.این سنت حسنه در اصل یک نوع مدیریت مال است که هم در دنیا و هم در آخرت از آن بهره ببرد.مواردی که نیاز به وقف دارد : نیازمندان ، مراکز قرآنی و فرهنگی که متأسفانه در بخش جوادآباد یک مرکز قرآنی وجود ندارد که از شما دعوت می کنم که در این زمینه موقوفاتی را داشته باشید و مراکز درمانی و بهداشتی و برای امورت فرهنگی مساجد و اماکن مذهبی.

مناسبت چهارم : جنایات رژیم آل خلیفه و آل سعود در بحرین:

که روز به روز بر جنایات خود می افزایند .از تخریب مساجد ، سوزاندن قرآن ها و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع که حضرت آیت الله جوادی آملی فرمودند آنها کافرند. و اخیراً هم احکامی که از دادگاه های آنها صادر می شود که نشان دهنده دستور مستقیم رژیم آل خلیفه است که بر علیه انقلابیون صادر می شود .البته اینها همه بازیگران غرب و آمریکا و اسرائیل هستند که بازی دهندگان آنها خباثت باطن و ظاهر دارند لذا نوکرهای آنها وحشیگری می کنند و اقدامات سنگین رژیم را محکوم می کنیم و از همه مسلمانان و دولتهای کشورهای اسلامی می خواهیم که بپاخیزند و برای ریشه کنی ظلم ظالمان تلاش کنند.

حدیث نماز جمعه :

عن النبی (ص) :«الا اخبرکم باهل الجنه؟ من لایشغله عن الجمعه حر شدید و لابرد شدید و لاردغ»(کنز العمال؛ حدیث21085)

پیامبر (ص) فرمود: ایا می خواهید اهل بهشت را به شما معرفی کنم؟ اهل بهشت کسانی هستند که سرمای شدید ، گرمای شدید و زمین گل آلود (و امثال آن هم ) آنها را از نماز جمعه باز ندارد.

خدایا در فرج آقا امام زمان (عج) تعیل بفرما.

خدایا همه ما را جزء یاران عاشورائی امام زمان (عج) قرار بده.

خدایا تمام توسلات و عزاداری ها و گریه هایی ما را دخیره آخرتمان قرار بده.

خدایا توفیق بده مال و جان و آبروی ما در راه دین و قرآن و عترت به مصرف برسانیم.

خدایا نظام ما ، مملکت ما و رهبر فرزانه ما از گزند منافقین و فتنه گران و دشمنان در پناه امام زمان (عج) محافظت بفرما.

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏

إِذَا جَاءَ نَصرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ(1)وَ رَأَيْت النَّاس يَدْخُلُونَ فى دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجاً(2)فَسبِّحْ بحَمْدِ رَبِّك وَ استَغْفِرْهُ  إِنَّهُ كانَ تَوَّابَا(3) والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658