اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 08 دی 1391 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی

نماز جمعه 08/10/1391

عناوین خطبه اول

موضوع: تزکیه نفس و رفع رذیله نفاق(1)

خداوند متعال در سوره منافقون به برخی از نشانه های منافق اشاره می کند که عبارتند از:

1-      دروغ:

2-    سوگند خوردن آشکارا و سوگند شکنی در پنهان (جُنَّة):

3-    مانع جدی راه خدا بودن البته در پنهان:

4-     ....

داستان تکان دهنده عبدالله بن اُبَّی:

عناوین خطبه دوم

به مناسبتهای این هفته اشاره ای داشته باشم:

مناسبت اول حماسه 9 دی است :...

مطلب بعدی که شنیدن و گفتنش دردناک است آن اختلافات رسانه ای مسئولین کشور است :...

مناسبت بعدی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف :...

مناسبت بعدی فرا رسیدن اربعین حسینی است:...

نماز جمعه 08/10/1391

مشروح خطبه اول

موضوع: تزکیه نفس و رفع رذیله نفاق(1)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: خداوند متعال در سوره انفال آیه 29 درباره تقوا و آثار آن در دنیا و آخرت می فرماید:«يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يجْعَل لَّكُمْ فُرْقَاناً وَ يُكَفِّرْ عَنكمْ سيِّئَاتِكمْ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ  وَ اللَّهُ ذُو الْفَضلِ الْعَظِيمِ(29)»(سوره انفال) ای مومنان اگر از خداوند پروا کنید برای شما نیروی تشخیص حق از باطل قرار می دهد و بدی هایتان را می پوشاند و شما را می آمرزد و خداوند صاحب بخشش بزرگ است.

تقوی یعنی خود نگه داری ، اینکه انسان در یک حالی باشد که بتواند خود را نگهداری کند یعنی هر آنچه که خداوند آن را بد می داند ، خودمان را از آن نگه بداریم.

خداوند می فرماید اگر متقی واقعی باشید دو اثر دارد:

یکی اینکه گشایشی در کار به وجود می آید در اثر تأثیر معنوی آن، یعنی اگر کسی پاک و با تقوا زندگی کند گره ای در کارش پیش نمی آید اگر هم پیش آمد حل می شود.

و خاصیت دوم تقوا این است که بر روشن بینی می افزاید اگر انسان متقی باشد روشن بین تر است زیرا تقوا صفای روح می آورد و تیرگی هائی که مانع روشن بینی است را از بین می برد یعنی گناهان را از وجود انسان بر می دارد.

بحث ما راجع به حسن خلق و رفع رذائل بود که برخی از رذائل که مانع رسیدن انسان به حسن خلق می شود را در هفته های گذشته بیان کردیم.اما رذیله دیگر که یکی از بدترین صفات رذیله برای انسان یاد شده است و یکی از بیماریهای خطرناک برای جامعه اسلامی محسوب می شود که یک سوره قرآن به این رذیله نفسانی اختصاص پیدا کرده و هر کس به این رذیله آلوده شود در همه جوامع بویژه در جمع مومنین مشکل آفرین هستند و شناخت آنها بسیار سخت است.تشخیص حقیقت افکارشان مشکل است .افکار عمومی را می فریبند و بنیان جامعه را متزلزل می کنند ، وحدت را به هم می زنند و راه برای دشمن می گشایند و خلاصه نمی گذارند جامعه انسانی بر مبنای حق واقعی و حقوق انسانی شکل بگیرد.

و آن صفت زشت و بیماری هلاک کننده نفاق است که جان را تسلیم شیطان می کند و چهره واقعی انسان را همانند چهره شیطان می سازد چون که اگر انسان و اعتقادات و اخلاق و اعمال و رفتار و عبادات دورنگی نشان دهد و نفاق داشته باشد یعنی در ظاهر خوب اما در باطن خباثت و کفر داشته باشد در اصل بندگی شیطان می کند.

پس منافق به کسی گفته می شود که ظاهراً چیزی بگوید که در باطن به آن معتقد نیست چیزی را که خود در باطن قبول ندارد به زبان اظهار کند و وانمود کند که من این را قبول دارم.

خداوند متعال در سوره منافقون به برخی از نشانه های منافق اشاره می کند که عبارتند از:

«إِذَا جَاءَك الْمُنَفِقُونَ قَالُوا نَشهَدُ إِنَّك لَرَسولُ اللَّهِ  وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّك لَرَسولُهُ وَ اللَّهُ يَشهَدُ إِنَّ الْمُنَفِقِينَ لَكَذِبُونَ(1)» (سوره منافقون) خداوند به پیامبر می فرماید عده ای اهل نفاق نزد تو آمده و گفتند ما شهادت می دهیم که تو رسول خدا هستی .بله تو رسول خدا هستی اما اینها دروغ می گویند ، خدا به رسالت تو آگاه است و به دروغگوئی اینها هم شهادت می دهد.

1-      دروغ:

خداوند چهره واقعی اینها را آشکار کرد و فرموده اینها دروغ می گویند یعنی آنچه که آنها گفتند معتقد نبودند در حقیقت کذب مخبری است نه کذب خبری یعنی خبر درست بود اما خود به آن معتقد نبودند.

2-    سوگند خوردن آشکارا و شوگند شکی در پنهان (جُنَّة):

البته منافق برای آنکه درونش اشکار نشود و برای آنکه دروغ خود را به کرسی بنشاند به هر حیله ای متوسل می شود تا عمل شیطانی خود را عملی کند . در آیه بعدی می فرماید آنها از سوگند استفاده کردند که وانمود کنند حرفشان محکم است و دروغ نمی گویند:«اتخَذُوا أَيْمَنهُمْ جُنَّةً.....(2)» یعنی سوگند های خود را سپر قرار می دهند یعنی چهره حقیقی خود را پشت سپر سوگندها پنهان می کنند تا با دیگران هماهنگ شوند و بتوانند افکار عمومی را بفریبند .

3-    مانع جدی راه خدا بودن البته در پنهان:

که قرآن می فرماید:«...فَصدُّوا عَن سبِيلِ اللَّهِ...(2) » یعنی مانع راه خدا می شوند . خود را دوست و خیروخواه و مصلح جلوه دهند تا به عنوان دشمن شناخته نشوند و بتوانند هدف های شیطانی خود را مرموزانه عملی کنند.

تمثیل:

در تفاسیر است بسیاری از حیوانات مانند موش صحرائی و روباه و ... برای لانه خود دو سوراخ قرار می دهند .یکی آشکار که از آن وارد و خارج می شوند و دیگری پنهانی که اگر احساس خطری کند از آن می گریزند .این سوراخ پنهان را «نافقاء» می گویند.منافق هم اینگونه است که عقیده ی پنهانی دارد ، در جامعه نفوذ می کنند و هنگام خطر از همان راه فرار می کنند .

4-     عملکرد بسیار بد داشتن :

خداوند به اینگونه افراد می فرماید : «... إِنهُمْ ساءَ مَا كانُوا يَعْمَلُونَ(2)» قطعا اینها بد عملی انجام می دهند ، هم خود را هلاک می کنند هم عامل هلاکت دیگران می شوند.همانند مار خوش خط و خال ، ظاهر نرم و زیبا و فریبنده اما درونی بسیار بد و زهرآگین و کشنده .

5-    دارای قلب و دل قفل خورده و مهر خورده هستند و محروم از فهم و درک درست:

در آیه بعد علت نفاق و اینکه چرا بر دل آنها مهر می خورد را بیان می کنند .می فرماید:«ذَلِك بِأَنهُمْ ءَامَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطبِعَ عَلى قُلُوبهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ(3)» زیرا اول ایمان آوردند چون به لوازم ایمان پایبند نشدند و تعهد ایمانی پیدا نکردند از ایمان بهره نگرفتند .دلشان به نور ایمان روشن نشد.لذا به تدریج کفر پیشه کردند و نتیجه کفر بعد از ایمانشان هم مهر خوردن بر دلهاشان شد و دلی که مهر خورده باشد هیچ گاه نمی تواند حقایق عالم هستی را بفهمد و درک کند که همیشه به ظواهر اکتفا می نماید و با ظواهر زندگی می کنند و همیشه سرگردان است و دیگران را هم می خواهد در سرگردانی بیاندازد .

6-    ظاهری فریبنده و دارای سخنان جذاب و فریبنده:

نشانه دیگر منافقین را در آیه بعد بیان می فرماید :« وَ إِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُك أَجْسامُهُمْ  وَ إِن يَقُولُوا تَسمَعْ لِقَوْلهِِمْ  كَأَنهُمْ خُشبٌ مُّسنَّدَةٌ  يحْسبُونَ كلَّ صيْحَةٍ عَلَيهِمْ  هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ  قَتَلَهُمُ اللَّهُ  أَنى يُؤْفَكُونَ(4)» یعنی هر کس منافقین را می بیند از ظاهرشان تعجب می کند و فریب می خورد .ژست گرفتنشان ،طرز حرف زدنشان محکم و قاطع بودنشان ، فراوان روی موضع باطل خود ایستادن و پافشاری کردنشان و باطل را با کلام حق بیان کردنشان .حتی قیافه های ظاهریشان همه حساب شده و فریبنده است. وقتی حرف می زدند حرف های جذاب و فریبنده و حرف هایی که ظاهری بیسار زیبا و خوب دارد حرف های همه کس پسند ، مثلاً افساد را در قالب اصلاح می ریزند ، ذلت را رنگ عزت جلوه می دهند.وابستگی را به چهره استقلال در می آورند و خود را طرفدار جدی اصلاح ، عزت ، استقلال جلوه می دهند .اما با روند مخفیانه و پس پرده ای که دارند زمینه دین زدایی و زمینه وابستگی و زمینه فنا و ذلت را فراهم می کنند و منافقین مانند چوب های خشکی هستند که تکیه بر جاهیا دیگر دارندو باطنی بسیار پوچ و توخالی دارند و ریشه ندارند و همیشه در اضطراب به سر یم برند و دلهرره دارند که مبادا رسوا شوند ، مبادا ارتباط آنها با بیگانه برملا شود لذا هر سخن و هر حرکتی را علیه خود می پندارند و فکر می کنند علیه آنها حرکتی شده است.

7-    دستور خداوند به کناره گیری از آنها:

چون آنها دشمنان حقیقی اند لذا خداوند می فرماید کسانی که این صفت را بد را دارند و منافق هستند از آنها حذر کنید .« ...  هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ...(4) » دشمن حقیقی و واقعی اینهایند پس از اینها باید به شدت پرهیز کرد.

به تعبیر مرحوم علامه طباطبائی: بدترین دشمن انسان آن کسی است که واقعاً دشمن باشد و آدمی او را دوست خود پندارد.

8-    در گروه فاسقین قرار گرفتند و خداوند آنها را نمی آمرزد:

حتی منافقین کار را به جائی می رسانند که راه بازگشتی ندارند . لذا خداوند می فرماید: « سوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَستَغْفَرْت لَهُمْ أَمْ لَمْ تَستَغْفِرْ لهَُمْ لَن يَغْفِرَ اللَّهُ لهَُمْ  إِنَّ اللَّهَ لا يهْدِى الْقَوْمَ الْفَسِقِينَ(6)»ای پیامبر فرقی نمی کند که برای آنها استغفار بکنی یا نکنی ، هرگز خدا آنها را نمی بخشد فاسقین را هدایت نمی کند .

ملاحضه می فرماید: اگر کسی بر نفاق و دو چهره گی اصرار ورزد ممکن است به جائی برسد که هرگز امید نجات برایش وجود نداشته باشد و هرکس هم بخواهد دست او را بگیرد و کمکش کند فایده ای ندارد.

داستان تکان دهنده عبدالله بن اُبَّی:

عبدالله ابن ابي چهره اي شناخته شده درتاريخ اسلام است و گاهي از وي با عنوان سرور منافقين صدر اسلام نام برده مي شود .

عبدالله بن ابي كه قبل از هجرت پيامبر اكرم به مدينه اميدوار بود تا حاكم شهر مدينه شود و علاوه بر قبيله خزرج بر قبيله رقيب يعني اوس هم حاكم گردد با ورود پيامبر به مدينه همه ارزوهاي وي بر باد رفت و حتي رياست و اقايي وي بر قبيله خودش ( خزرج ) هم كمرنگ شد .عبدالله با اينكه بظاهر ايمان اورد ولي از هر فرصت پيش امده نهايت استفاده را مي برد تا به مسلمانان ضربه زند .او حتي با مشركان مكه نيز ارتباط برقرار كرد و قبايل را پنهاني بر ضد مسلمانان تحريك مي كرد . عبدالله بن ابي نقش بسيار مهمي در تحريك يهوديان مدينه در شكستن پيمان با مسلمانان داشت كه باعث جنگهايي نيز شد .پيامبر اكرم از همه تحركات وي اگاه بود ولي براي جلوگيري از تفرقه بين مسلمانان با وي به مسالمت رفتار ميكرد و هميشه اين منافق را كنترل مي كرد .پس از پيروزي در غزوه بني المصطلق بر سر چاه ابي نزاعي بين دو مسلمان يكي از انصار مدينه و ديگري از مهاجرين مكه در گرفت كه مرد انصاري از انصار كمك خواست و مرد مهاجر از مهاجران كه مردان مهاجر و انصار بر سر چاه شمشير بروي يكديگر كشيدند ولي مرداني از مهاجر و انصار وساطت كردند و نزاع پايان يافت .عبدالله بن ابي كه در صدد سوء استفاده از اين موضوع بود براي تحريك انصار ؛ در حضور جمعي از مردان قبيله خود گفت :

ايا كار به جايي كشيده كه اينان در سرزمين ما و در شهر ما بر ما برتري جويند ؟! اين كاري است كه خودمان با خودمان كرده ايم م‍َثَل ما و مهاجرين همان است كه گفته اند : سگت را فربه كن تا تو را بخورد ...

بخدا اگر به مدينه باز گرديم ما عزيزان مدينه ؛ ذليلان مهاجر را بيرون مي كنيم و ...

زيد ابن ارقم كه نوجواني نورس بود اين گفتار نفاق اميز را به رسول خدا گزارش داد . عمر كه انجا بود گفت : عباد بن بشر را بفرما تا عبدالله را بكشد . رسول اكرم (‌ص ) فرمود : چگونه دستوري دهم كه مردم گويند « محمد اصحاب خود را مي كشد ؟»،

اصحاب از انصار ماجرا را شنيدند و پيش حضرت رسول امدند كه يا رسول الله ! عزيز تويي و ذليل اوست . دستور بده تا وي را از مدينه اخراج كنيم . ولي با وي مدارا كن كه قبل از امدن شما قبيله اش تاج شاهي براي او مي ساختند و او گمان مي كند كه شما پادشاهي را از دست وي بيرون كشيده اي .

( البته اين ماجرا طولاني است بخصوص گرفتاري زيد بن ارقم كه از طرف انصار و عبدالله بن ابي به دروغگويي متهم شد و نزول سوره منافقون زيد را سرافراز و عبدالله ابن ابي را شرمگين و رسوا ساخت .)

و اما ...

عبدالله بن ابي فرزندي داشت كه نام وي نيز عبدالله بود . عبدالله بن عبدالله بن ابي چون شنيد كه نفاق پدرش اشكار شده و وي نسبت به رسول خدا و مهاجران سخناني ناروا گفته بيدرنگ بر سر راه پدر ايستاد و شتر وي را خواباند و گفت : تو را رها نمي كنم تا بداني كه و بفهمي كه ذليل و زبون تويي و عزيز و بزرگوار محمد ( ص ) است .در اين ميان حضرت محمد ( ص ) رسيد و فرمود : دست از وي بدار ؛ بخدا سوگند تا در ميان ما باشد البته با وي به نيكي رفتار مي كنيم .به روايت ابن اسحاق ؛ عبدالله بن عبدالله بن ابي نزد رسول خدا امد و گفت : شنيده ام كه مي خواهي پدرم را به كيفر انچه گفته است بكشي ؛ اگر چنين است مرا بفرما تا او را بكشم و سرش را نزد تو اورم چرا كه مي ترسم ديگري را مامور كشتن او كني و من نتوانم كشنده پدرم را ببينم كه در ميان مردم راه مي رود و او را بكشم .حضرت رسول فرمودند : نا با وي مدارا مي كنيم و تا در ميان ماست با وي به نيكي رفتار خواهيم كرد .بعدها هرگاه كار ناپسندي از وي سر ميزد مردان قبيله اش او را ملامت و سرزنش مي كردند و رسول خدا به عمر بن خطاب كه پيشنهاد كشتن او را داده بود گفت :

مي بيني عمر ؟! به خدا قسم اگر ان روز كه گفتي او را بكش او را كشته بودم كساني به خاطر او ازرده خاطر مي شدند ولي اگر امروز دستور دهم همانان وي را مي كشند .

پس این جریان روش منافقان را بیان می کند و از دو نفر زید بن ارقم و پسر عبدالله به نیکی یاد می کند و ایمان آنها را نشان می دهد و اینکه این سوره در دو مرحله نازل شد. در مرحله اول خداوند عبدالله را رسوا نکرد تا توبه کند اما به خاطر اصرار بر گناهش در مرحله دوم او را رسوا کرد.

خدایا رذیله نفاق را از ما دور بفرما.

خدایا توفیق توبه و استغفار به ما عنایت بفرما.

خدایا لحظه به لحظه بر ایمان ما بیفزا.

خدایا توفیق بندگی خودت بر ما عنایت بفرما.

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏

إِذَا جَاءَ نَصرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ(1)وَ رَأَيْت النَّاس يَدْخُلُونَ فى دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجاً(2)فَسبِّحْ بحَمْدِ رَبِّك وَ استَغْفِرْهُ  إِنَّهُ كانَ تَوَّابَا(3)     صدق الله العلی العظیم.

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: همه شما را به رعایت تقوای الهی و دوری از نافرانی خداوند سفارش می کنم.

به مناسبتهای این هفته اشاره ای داشته باشم:

مناسبت اول حماسه 9 دی است :

که روزی انقلابی بود و از ایام الله انقلاب اسلامی ایران است که شیاطین فتنه به صحنه آمدند تا مردم را به انحراف بکشانند و از انقلاب وو ولایت و رهبری و ارزشها جدا کنند اما خروش طوفانی ملت بصیر ایران بر توطئه های رنگین  و مردم نمای غرب غلبه کرد.

به سه ویژگی مهم 9 دی اشاره می کنم:

1-      ویژگی اول: روز ولایت مداری بود این روز اختصاصا به رابطه مردم با ولی تعلق داشت و در این روز عمق رابطه میان رهبر و مردم روشن گردید .

2-      ویزگی دوم : روز بصیرت: در این روز ملت بزرگ ایران غبار فتنه و گرد و خاک حاصل از تلاش منافقانه دشمن را با بصیرت نافذ خویش فرو آورد .ملتی که بیش از هشت ماه تحت شدید ترین هجمات جنگ روانی دشمن بوده است و با طرح های برنامه ریزی شده و شیطانی خود تلاش کردند تا ملت را بفریبند  و ملت را از انقلاب جدا کنند اما این ملت بصیر اندکی گرفتار این هجمات روانی نشد.9 دی نصاب هوشیاری و بصیرت این ملت است.

3-      سومین ویژگی روز مجاهدت بود که این روز روز جهاد و تلاش مجاهدانه در راه خدا بوده است در این روز ملت ایران نیاز و ضرورت لحظه و فرمان را درک کرد و با این تشخیص دقیق به عمل انقلابی و مجاهدت متناسب با آن اقدام نمود .لذا جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران در 9 دی نقشه بر آب شد و 9 دی شکست جنگ نرم و جدا شدن صف مردم از ساکتین و مردودین بود .

امروز هم در آستانه 9 دی قرار داریم .پیام مردم و ملت ایران که مردم ولائی و بصیر و مجاهد هستند این است که هر کس در کشور اعم از ساکتین و مردودین و فتنه گران داخلی و خارجی قصد ضربه زدن به نظام و رهبری را داشته باشند و افکار شیطانی در سر بپرورانند بدانند که ملت ایران همچون 9 دی 88 در زیر سایه دین و ولایت و رهبری همه فتنه گران رسوا و نابود خواهد کرد .البته باید بدانید که فتنه گران و دشمنان به فعالیت های شیطانی خود ادامه می دهند و شدت هم خواهند داد. اما راه های مقابله با انها بصیرت ، وحدت و ولایت پذیری است.هم مردم و هم مسئولان.

مطلب بعدی که شنیدن و گفتنش دردناک است آن اختلافات رسانه ای مسئولین کشور است :

باید بدانید انقلاب اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه فعالیت و تلاش و حیات مقدس خویش همواره با دشمنی و تلاش دشمن برای براندازی مواجه بوده است.برخی از این نکته اساسی غافل اند که جمهوری اسلامی ایران همیشه در معرض دشمنی دشمنان انقلاب است و از هر فرصتی و زمینه ای اگر فراهم شود برای ضربه زدن استفاده می کنند .لذا باید دشمن را با از بین بردن فرصت و زمینه ضربه زدن همیشه در ناامیدی نگه بداریم که اگر مسئولین و مرمدم در این امر جدیت داشته باشند و درایت به خرج دهند با قاطعیت می توان گفت که هیچ بحران و معضل غیر قابل حلی در مسیر کشور وجود ندارد و می توان از این مشکلات عبور کرد.

یکی از مهمترین مسائل که دشمن را هیمشه در ناامیدی نگه می دارد مسأله وحدت است که مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان مکرراً به آن تذکر دادند.اما برخی از مسئولان مخصوصاً سران قوای سه گانه آن گونه که مقام معظم رهبری و مردم و دلسوزان نظام توقع دارند رعایت مسأله وحدت را نمی کنند و گاه با لغزشها و کاستی هایی باعث سوء استفاده دشمن از این جهت می شود و با توجه به اینکه  مقام معظمای ولایت نسبت به این مسأله هشدار داده اند اما علنی کردن اختلافات در رسانه ، همدیگر را متهم کردن و همه تقصیر ها را گردن دیگران انداختن و آمار غیر مستند دادن و حتی به شورای نگهبان ایراد گرفتن و حیطه اختیارات و مسئولیت ها را رعایت نکردن و .... و ازطرفی مسئولان دیگر جواب رسانه ای دادن باعث شکسته شدن وحدت و کشیده شدن اختلافات به عرصه علنی می شود. آیا این کارها مصداق آن چیزی نیست که مقام معظم رهبری نهی کرده اند و هشدار داده اند .آیا مسئولان کشور نمی توانند به توصیه های صریح مقام معظم رهبری عمل کنند و با اختلافات خود مردم و رهبری را آزرده خاطر نکنند و در جلسات دربسته با هم گفتگو کنند تا به نتایجی برسند.اما با این نکات قصد خدمت به مردم ، مصلح ولایت بودن و حافظ خون شهدا بودن آنها قابل تأمل است.ما هم اینجا از همه مسئولان می خواهیم که شاخص خود را منویات مقام معظم رهبری قرار دهند و مطیع ولایت باشند تا حافظ انقلاب و نظام و خون شهدا باشند و الا بدانند مردم مطیع ولایت اند . مردم نظام و انقلابشان و کشورشان را دوست دارند مردم نمی گذارند خون شهدا پایمال شود و این مردم همان مردمی هستند که حماسه 9 دی را خلق کردند .اگر گوش شما سخنان ولایت را نمی شنود در عوض گوش مردم منتظر سخنان و دستورات رهبری است.

مناسبت بعدی سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف :

آنروزی که امام (ره ) در نامه ای به گورباچوف نوشت که بعد از این مارکیسم را باید در موزه ها پیدا کرد عده ای پوزخند زدند اما دو سه سال بعد آن پیش گویی اتفاق افتاد .امروز هم بحران غرب به طور کامل شروع شده است و به فرموده مقام معظم رهبری وضع آمریکا شبیه دهه هشتاد شوروی سابق است که آمریکا به انزوا کشیده شده است همین عمومیت «مرگ بر آمریکا» یکی از نشانه هاست و از طرفی دیگر مردم آمریکا از لابی صیهیونیستی خشمگین اند لذا همین انزوا سلطه آمریکا را نابود می کند و آمریکا و اسرائیل هم متلاشی خواهند شد و خیلی از شما ها آزادی قدس را خواهید دید.شما اگر نگاهی به تصویب قانون اساسی مصر که با 64 درصد انجام شد که اسلام تنها منبع تدوین این قانون می باشد .آمریکا و اسرائیل پرجمعیت ترین کشور عربی که خیلی در خاورمیانه تاثیرگذار است را از دست می دهند در عوض رابطه ایران با این کشورها قوی تر خواهد شد.این یعنی به زانوا کشیده شدن آمریکا و اسرائیل.

مناسبت بعدی فرا رسیدن اربعین حسینی است:

چند مطلب را متذکر می شوم:

مطلب اول از امام خمینی (ره) : فرمود: همانگونه که امام حسین (ع) با خون خود اسلام را زنده کرده شما هم به تبعیت از ایشان انقلاب و اسلام را حفظ کنید.خطر و خطای معاویه و یزید این بود که اسلام را وارونه اش کرده بودند و سید الشهداء به داد اسلام رسید و اسلام را نجات داد و خطر دیگر آنها اینکه می خواستند اسلام را به صورت سلطنت در بیاورند و معنویت را به صورت طاغوت در بیاورند .پس درسی که از مکتب سیدالشهدا باید بگیریم این است که ما هم خود را فدای اسلام بکینم و سعی کنیم قدم های انحرافی بر نداریم تا مکتبمان بد منعکس نشود.

مطلب بعدی اینکه دهه آخر ماه صفر هیئت ها و مساجد ما خالی از وعاظ نباشد و دهه آخر صفر را همچون دهه اول و دوم محرم پر شور برگزار کنیم که زنده نگه داشتن اسلام است و هر مسجدی در خواست روحانی دارد درخواست بدهد تا اقدام کنیم.

خدایا وحدت و صمیمیت و وظیفه شناسی به همه مردم و مسئولان عنایت بفرما.

بارخدایا به همه بصیرت عنایت بفرما.

خدایا نظام ما ، مملکت ما ، رهبر فرزانه ما را از گزند منافقین و فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی در پناه امام زمان (عج) محافظت بفرما.

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏

وَ الْعَصرِ(1)إِنَّ الانسنَ لَفِى خُسرٍ(2)إِلا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَ عَمِلُوا الصلِحَتِ وَ تَوَاصوْا بِالْحَقّ‏ِ وَ تَوَاصوْا بِالصبرِ(3)

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

www.adinehjavadabad.ir

       تصویر بزرگ                                   تصویر بزرگ

.

       تصویر بزرگ                                                           تصویر بزرگ

       تصویر بزرگ

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692