اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 24 شهریور 1391 به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای حسینی

نماز جمعه 24/06/1391

عناوین خطبه اول

موضوع: حسن خلق و رفع رذیله سوءظن

چند نکته را جع به سوءظن که در آیه فوق ذکر شده است :

1- منظور از«کثیراً من الظن».....

4- از آثار بدگمانی :

الف: یکی بی اعتمادی است.....

عوامل و ریشه های بدگمانی:

1- ظاهر بینی:

2- حسادت : .....

عناوین خطبه دوم

مناسبتها:

1-      اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت پیامبر اعظم(ص):

2-     سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه های صبرا و شتیلا:

3-     اقدام کشور کانادا در به تعلیق در آوردن سفارت نیمه تعطیل خود در تهران و تصمیم به اخراج سفیر ایران در کانادا:

4-   .....

نماز جمعه 24/06/1391

مشروح خطبه اول

موضوع: حسن خلق و رفع رذیله سوءظن

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قال علی (ع): «من اصلح نفسه ملکها و من اهمل نفسه اهلکها»(غررالحکم ؛ج2؛ص494)

هر کس نفس خود را اصلاح کند مالک نفسش می شود و کسی که اصلاحات درونی خود را رها کند به هلاکت می افتد.

موضوع بحث ما حسن خلق بود که جامع بین خیر دنیا و آخرت است و انسان را به کمال می رساند و حجت شد که اگر ما بخواهیم به فضائل اخلاقی برسیم باید درون خودمان را اصلاح بکنیم و به تعبیر بهتر مالک نفس خود باشیم تا تمام قوای خود را جمع و متمرکز کنیم و در جهت خداپرستی به کار ببندیم و از اینکه انرژی و قوای ما در امور فانی و گناه صرف بشود جلوگیری کنیم و از به هلاکت افتادن نجات پیدا کنیم همانطور که حضرت علی (ع) در روایت فوق فرمودند کسی که نفس خود را اصلاح کند مالک نفسش می شود که اگر اینطور شد انسان به همه فضائل اخلاقی می رسد و همه فضائل درونی او رشد پیدا می کند و میوه های معطر می دهد همانطور که در جلسه قبل در روایتی که از حضرت علی (ع) نقل شد که حضرت فرمود:«من اصلح سریرته اصلح الله علانیته » یعنی کسی که نهان خود را اصلاح کند خدا آشکار او را نیکو گرداند که همان میوه های معطری خواهد بود که از درون انسان نشأت می گیرد و در ظاهر انسان نمایان می شود .پس بیائم با دوری از رذائل مسلط بر نفس خود بشویم و نهان خود را از رذائل پاک کنیم.

یکی از صفات رذیله که اگر برطرف شود انسان رنگ خدائی می گیرد و مالک نفس می شود و به همه فضائل دست پیدا می کند «سوء ظن» است که قرآن راجع به به این رذیله می فرماید :« يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِّنَ الظنّ‏ِ إِنَّ بَعْض الظنّ‏ِ إِثْمٌ ... (12)»(سوره حجرات)-:- ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمانها دوری کنید زیرا بعضی از گمانها گناه است.

سوء ظن یعنی گمان زشت و ناپسند.بدگمانی یکی از زشت ترین رذائل اخلاقی است و از معاصی و گناهانی است که عبادت انسان را فاسد می کند که حضرت امیر المومنین (ع) فرمود: «ایاک ان تسی الظن فان سوء الظن یفسد العبادة و یعظم الوزر»(غررالحکم ؛ ح 5668) یعنی از بدگمانی به مردم بپرهیزید چونکه بدگمانی نماز ، روزه و عبادت انسان را باطل می کند و همچنین وبال سنگینی در پرونده ی اعمال انسان می آورد و بدبینی و سوءظن رذیله ای است که زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی انسان را تلخ می کند.

چند نکته را جع به سوءظن که در آیه فوق ذکر شده است :

1- منظور از«کثیراً من الظن»گمانهای بد است که نسبت به گمانهای خوب در میان مردم بیشتر است، لذا تعبیر به کثیر شده است.

2- اگر گمان بدی در مشاهده کردن چیزی و صحنه ای به ذهن انسان خطور کرد در عمل نباید به آن اعتنا کند و طرز رفتار خود را دگرگون نسازد و مناسبات خود را با او تغییر ندهد بلکه حمل بر صحت کند و احتمالات درست را در ذهن خود مجسم کند و کم کم بر گمان بد غلبه کند.

3- در رابطه با دشمن نباید حسن ظن داشته باشیم. اما در رابطه با مومنین و دوست باید همیشه حسن ظن داشته باشیم.

4- از آثار بدگمانی :

الف: یکی بی اعتمادی است یعنی به هیچ کس اعتماد نمی کنند که حضرت علی (ع) می فرماید : اینها بدترین افرادند.

ب: و یکی دیگر از آثار بد گمانی دوست گریزی است که دوستان از افراد اینچنینی گریزانند.

ج: و بد گمانی انسان را به کینه توزی سوق می دهد

د: و همچنین بدگمانی انسان را به تجسس وادار می کند یعنی انسان بدگمان برای کشف اسرار و رازهای نهانی مردم به جستجو می پردازد لذا قرآن گناه سوءظن را در کنار تجسس و غیبت ذکر کرده است:« ...وَ لا تجَسسوا وَ لا يَغْتَب بَّعْضكُم بَعْضاً ...(12)»(سوره حجرات)

روایت : پیامبر گرامی اسلام راجع به بدگمانی و تجسس می فرماید:«لاتطلبوا عثرات المومنین فانه من یتبع عثرات اخیه یتبع الله عثرته و من یتبع الله عثرته یفضحه و لوفی جوف بیته»(تفسیر صافی؛ج2؛ص593)یعنی لغزشهای مومنین را جستجو نکنید زیرا اگر کسی در جستجوی لغزشهای برادرش باشد خدای بزرگ لغزشهای او را دنبال می کند و کسی که خدا در جستجوی لغزش او باشد رسوا می گردد اگر چه در اندرون خانه اش باشد.

عوامل و ریشه های بدگمانی:

که بد گماین ریشه های دارد که باید بدانیم و جلوگیری کینم.

1- ظاهر بینی: قضاوت اولیه و سطحی از عملکرد افراد یکی از عوامل بدبینی و بد گمانی است .

روایتی از پیامبر (ص) راجع به این نکته که پیامبر اکرم(ص) در مسجد معتکف بود.صفیه دختر حی بن اخطب همسر آن حضرت به دیدارش رفت.در بازگشت پیامبر اکرم (ص) قدری او را همراهی کرد و مشغول سخن گفتن با وی شد مردی از انصار رسید رسول خدا(ص) او را صدا زد و فرمود : این زن صفیه همسر من است.آن شخص پرسید : یا رسول الله چه جای این سخن بود، حاشا که کسی به شما گمان بد برد.فرمود: شیطان در خون و رگ انسان جای دارد .ترسیدم بر تو وارد شود و هلاکت نماید.(ابی داودسنن؛ج2؛ص476) فرمود : یعنی میدانم شیطان قوی است و او فکر بد را به ذهن انسان می اندازد و انسان را به هلاکت می رساند.

پس باید دقت شود که هر صحنه ای را دیدیم و هر کلامی را شنیدیم بلافاصله قضاوت نکنیم و فکر بد نکنیم هم در محیط اجتماع ، هم در محیط خانواده و مخصوصا نسبت به کسانی که دشمن خیلی تلاش می کند آنها را در جامعه خراب کند.مراقب باشیم با گمان بد چیزی را سر زبانها نیندازیم.

2- حسادت : حسادت باعث تحلیل منفی می شود.حسود رفتار مردم را توجیه درست و منطقی نمی کند، چنانچه برادران یوسف(ع) محبت و مهرورزی پدر را به یوسف و برادرش بنیامین با بدگماین تحلیل کردند و آن را بر گمراهی و ضلالت پدر و تحقیر خودشان تحلیل کردند.

و گاهی این حسادت در برادران و خواهران و فامیل ها پیدا می شود .پس مراقب باشیم که حسادت در وجود ما ریشه نداشته باشد.

3- دوستی و نشست و برخاست با بدان: افراد ناباب همه را مانند خود می دانند و دوستی و هم نشینی با افراد شرور انسان را به همه چیز و همه کس بدبین می کند لذا حضرت علی(ع) فرمود:«مجالسة الاشرار تورث سوءالظن بالاخیار»(وسائل الشیعه؛ج16؛ص265) یعنی اگر کسی دوست بد داشت و با انسانهای بد نشست و برخاست داشت به آدم های خوب هم بد بین می شود.لذا ائمه ما تاکید داشتند که در دوستی ها توجه کنید.

4- الودگی به رذائل اخلاقی(خبث باطن): افراد آلوده به رذائل اخلاقی شخصیت دیگران را نیز از همین دریچه می نگرند در حدیث داریم کسانی که خودشان ناسالم اند مردم را هم مثل خودشان می بینند.خودشان سر مردم کلاه می گذارند ، دیگران را هم کلاه گذار می بینند خودشان دروغ می گویند دیگران را هم دروغگو می بینند.حضرت علی(ع) می فرماید: آدم بد به هیچ کس خوش بین نیست زیرا همه را مانند خود می بیند.

5- انتظار زیاد(پرتوقعی): افرادی که انتظار دارند همیشه محروم باشند و دیگران خادم همیشه طلب کار باشند و دیگران بدهکار طبعاً این انتظار و توقع وقتی برآورده نشود بدبین می شوند چنان که وقتی انتظار طلحه و زبیر از امیر المومنین علی(ع) برآورده نشد آتش جنگ جمل را برپا کردند.پس افراد پرتوقع اگر اندکی کم یا زیاد شود دیر دعوت شود یا زود دعوت شود سوءظن می ورزند و حمل بر تحقیر می کند که آنها می خواستند من را تحقیر کنند.این افراد می خواهند همیشه دیگران را بدهکار و خود را طلبکار جلوه دهند.

پس عزیزان نسبت به هم خوش گمان باشیم حرف ها و مطالب دیگران را زود تحلیل منفی نکنیم همیشه تنیمه خالی لیوان را نبینیم.البته نکته دیگر هم این است که خودمان هم زمینه سوءظن دیگران را فراهم نکنیم .امام باقر (ع) به امام صادق(ع) نصیحت می کند می فرماید :پسرم جائی که موضع تهمت است نرو.چون بالاخره برای تو حرف در می آورند.«من یدخل مداخل السوء یتهم»(بحار ؛ج75؛ص261)

جریان شقیق بلخی که می گوید در هنگام رفتن به حج جوانی را دیدم که خونسرد ... با خودم گفتم او زا طائفه صوفیه است که می خواد کلّ بر مردم باشد لذا می روم و او را سرزنش می کنم .چون نزدیک شدم گفت: ای شقشق از گمانهای بد پرهیز کن که بعضی از آنها گناه است، آنگاه رفت.... بعد فهمیدم او موسی بن جعفر (ع) است.

خدایا قلوب ما را از رذائل پاک بگردان.

خدایا همه ما را از سوءظن نجات و حسن ظن به ما عنایت بفرما

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏

إِنَّا أَعْطيْنَك الْكَوْثَرَ(1)فَصلّ‏ِ لِرَبِّك وَ انحَرْ(2)إِنَّ شانِئَك هُوَ الأَبْترُ(3)  صدق الله العلی العظیم

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: امام مجتبی (ع) می فرماید:«الاستدراج من الله سبحانه لعبده ان یسبغ علیه النعم و یسلبه الشکر»(بحار الانوار؛ج75؛ص117)

امام حسن مجتبی می فرماید: یکی از عذاب های خدای متعال غافل گیرانه است.انسانی که مرتب گناه کند و تقوا نداشته باشد و خدا را ناظر بر اعمال خودش نداند خداوند نعمت های فراوانی به او عطا می کند و و به حال خودش رها می کند و نعمت شکر کردن را از او می گیرد.وقتی انسان خدا را ناظر بر خود نبیند  و خالقش را نشناخت بی پروا گناه می کند و آنجاست که خدا عذاب استدراجی بر او نازل می کند.

قدر حضور های معنوی خود در مساجد و اماکن مذهبی بدانید که اینها همه شکر است.

مناسبتها:

1-      اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت پیامبر اعظم(ص):

هراس سران کفر از فتح سنگر های کلیدی جهان

بار دیگر آمریکای جنایت کار و صهیونیست ها با دستهای آلوده خود به سوی اسلام و مقدسات آن دست درازی کردند و با اهانت به پیامبر اعظم (ص) باطن پلید خود را که پر از خباثت و کینه و شیطنت است را آشکار ساختند و اقدامی جنون آمیز را به نمایش گذاشتند .

مقام معظم رهبری فرمودند: در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدس ترین و نورانی ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه های مشمئز کننده خویش ساخته اند و پشت صحنه این حرکت شرارت بار سیاستهای خصمانه صهیونیسم و امریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فرو افکنده و احساسات دینی آنها را خاموش کنند.

قرآن می فرماید: قال الله:« يُرِيدُونَ لِيُطفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كرِهَ الْكَفِرُونَ(8)»(سوره صف)

البته دشمنان اسلام (آمریکا و صهیونیسم) با این عمل زشت می خواهند شکس های پی در پی خود را یک جوری جبران کنند و در اصل عقده گشائی می کنند و از طرفی دیگر این عمل مذبوحانه دشمنان نشان می دهد که اسلام با سرعت بالائی رو به گسترش است و بیداری اسلامی اثرات مطلوب خود را در جهان که ذلت و خواری دیکتاتورها و صهیونیسم است می گذارد .لذا دشمنان آنقدر از اسلام و بیداری اسلامی وحشت دارند که به سوی اسلام و مقدسات آن دست درازی می کنند تا نور اسلام و پیامبر(ص) را خاموش کنند همانطور که از صدر دشمنان تلاش می کردند و با پیامبر (ص) و اسلام مبارزه می کردند.

اما دشمنان بدانند که نور اسلام و عظمت پیامبر(ص) ریشه آنها را خواهد خشکاند.

لذا ما این عمل زشت را محکوم می کنیم.

بالاخره خشم و عصبانیت آمریکا و متحدانش مخصوصا صهیونیست ها از حرکت و گسترش پرشتاب اسلام قابل درک است. در کلام خدا در باره اسلاف آنها آمده است: از شدت کینه ای که نسبت به شما (مسلمانان ) دارند سرانگشت خشم به دندان می گیرند .ای پیامبر به آنان بگو از این خشم و عصبانیت بمیرید که خدا از درونها با خبر است(سوره آل عمران؛ آیه 119).

2-     سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه های صبرا و شتیلا:

1- 26 شهریور 61 دار و دسته فالانژهای لبنان و اسرائیل در یک عملیات هماهنگ 5000 مسلمان فلسطینی را قتل عام کردند و حمام خون به راه انداختند.

2- 14 سال قبل دقیقا همین روز شاه حسین اردنی دستور قتل فلسطینی ها را صادر کرد و 12 تا 15 هزار فلسطینی را قتل عام کردند.

 

3-     اقدام کشور کانادا در به تعلیق در آوردن سفارت نیمه تعطیل خود در تهران و تصمیم به اخراج سفیر ایران در کانادا:

از اول انقلاب تا به امروز دشمنان ما این حرکتها را انجام داده اند مثلا یک روز همه سفرای اروپائی از تهران خارج شدند و وانمود کردند که ما با شما قهریم.اما جمهوری اسلامی گفت: بروید به سلامت . بعد از مدتی که گذشت دیدند که جمهوری اسلامی هیچ احتیاجی به آنها ابراز نمی کند لذا خودشان برگشتند.الان هم کانادا سفارت نیمه تعطیل خود را به تعلیق در آورد.

این نکته را اروپائی ها ، آمریکا، اسرائی ، کانادا بدانند که ما به اروپا هیچ احتیاجی نداریم.مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 76 فرمود: ما به اروپا هیچ احتیاجی نداریم ما کشور خودمان را می توانیم بدون اروپا هم اداره کنیم .اونها خیال می کنند صاحب دنیا هستند .ملت ما از روز اول انقلاب تا به حال گذرگاههای بسیار دشوار را گذرانده است اینها که چیزی نیست و اهمیتی ندارد.اگر ما در میان  خود اتحاد کلمه و توکل به خدا را حفظ کنیم دنیا نمی تواند بر ملت ایران پیروز شود.

و اسرائیل هم که پشت این قضیه است و خوشحالی می کند و یاوه گوئی می کند اثر شکست در اجلاس غیر متعهدهاست و نفس های آخر را می کشد و این شجره خبیثه اسرائیل باید نابود و محو شود.

4-   آغزا دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س):

روایتی زیبا از امام صادق(ع) نقل شده که فرمود: «ان لله حرما و هو مکة و للرسول حرماً و هو المدینة و لامیرالموننین حرماً و هو الکوفة و لنا حرماً و هو قم و ستدفن فیها امراة من ولدی تمسی فاطمة من زارها وجبت له الجنة»(بحار ؛ج102؛ص265) در این روایت قم حرم اهلبیت (ع) است و هر کس فاطمه معصومه را در قم زیارت کند بهشت برایش واجب می شود و در زیارتنامه  حضرت معصومه که امام رضا(ع) به سعداشعری آموخته می فرماید:« یا فاطمة اشفعی لی فی الجنة فان لک عند الله شانا من الشان» یعنی ای فاطمه برای من بهشت را شفاعت کن چرا که از برای تو در پیشگاه خداوند مقام ارجمند و خاصی است و مراد از شان رابطه از رابطه ای است که اولیا خداوند با ذات مقدس ربوبی داشتند این بانوی جلیل القدر هم از سنخ همان رابطه ها را دارد. که حضرت معصومه (س) با ولایت پذیری و صیرت و عفت و طهارت خود به این مقام بلند رسیده است که زیارت او هشت را واجب می کند.

پس دختران ما هم از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند که یکی از آنها حفظ عفاف و حجاب است که حضرت زهرا(س) نیز فرمود: «خیر للنسا ان لایرین الرجال و لایراهن الرجال.» بهترین دستور برای زنان آن است که نه آنها مردان نامحرم را بنگرند و نه مردان نامحرم آنها را ببینند. با این روش زنها ارزش خود را حفظ می کنند.به همین خاطر است که وقتی سید محمود مرعشی از زهاد است در حرم امیر المومنین بیتوته ای می کند تا شبی در حال مکاشفه حضرت علی(ع) را می بیند و می خواهد که قبر حضرت زهرا را نشان بدهد حضرت می فرماید خداوند جلال و جبروت حضرت زهرا را بر فاطمه معصومه عنایت کرده است هرکس بخواهد ثواب زیارت حضرت زهرا را درک کند به زیارت حضرت معصومه برود .

پس با حفظ عفاف و حجاب به رشد و تعالی خواهیم رسید بدون آن به نابودی خواهیم رسید

5-دهه کرامت:

باید رفتار فاطمی و رضوی در رفتار ما هم جلوه نماید و آن احساس تبدیل به معرفت به اهلبیت(ع) بشود.از نشانه های بارز انسان کریم خدمت به مردم و نیاز مندان است که حضرت معصومه آنقرد کریم است که خیلی از مراجع و علما مشکلات خود را در حرم این بانو و با توسل به ایشان حل کرده اند و روزه خود را با بوسه زدن بر ضریح آن حضرت باز می کردند.

برگزاری جشنها در مساجد ، ترویج فرهنگ اهلبیت ، کریمانه از نیازمندان دستگیری کردن، اینها اقدامات ضد دینی دشمنان را خنثی می کند.

6-تبریک به خاطر درخشش ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان در رقابتهای پارالمپیک 2012:

مقام معظم رهبری نیز فرمودندکه پایبندی های که به ارزشها و احکام اسلامی نشان دادند قدردانی ویژه کرد.

خدایاهمه ما را در دنیا و آخرت حفظ بفرما

خدایا همه مسلمانان و شیعیان را عزت و افتخار در دنیا و آخرت عنایت بفرما.

خدا دست جنایتکاران و آمریکا و اسرائیل را که روز به روز جنایت و اهانت می کنند و از خود زشتی نشان می دهند کوتاه بفرما و شرشان را به خودشان بازگردان.

خدایا به رهبر عزیزمان طول عمر و سلامتی عنایت بفرما.

خدایا ارواح طیبه شهدا، امام شهدا، شهدای این بخش را با سید الشهدا(ع) محشور بگزدان

بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ‏

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(1)اللَّهُ الصمَدُ(2)لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ(3)وَ لَمْ يَكُن لَّهُ كفُواً أَحَدُ(4)   صدق الله العلی العظیم

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658