اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 22 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 5 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 16 تیر 1391 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای حسینی

نماز جمعه 16/04/1391

عناوین خطبه اول

موضوع : یکی از اوصاف متقین دوری از حرص و طمع(قناعت)

طمع و قناعت یعنی چه؟

جایگاه قناعت در سیره معصومین (ع)عبارتند از:

1-      اندازه نگه داشتن در تلاش برای کسب روزی :

2-    حلال بودن درآمد

3-    ....

ارزش و فوائد قناعت از زبان امام امیر المومنین(ع):

1-      قناعت باعث عزت و سربلندی ، اما طمع باعث ذلت و خواری:

2-    قناعت باعث حریت و آزادی:

3-    ....

طمع پسندیده:

1-      طمع به بهشت:

2-    طمع به آمرزش گناهان:

3-    ....

عناوین خطبه دوم

مناسبتها:

1-      روز مالیات(جمعه 16 تیر):

2-     آغاز هفته بهداشت و نکوداشت مساجد:

3-   روز حجاب و عفاف(چهارشنبه 21 تیر):

4-   ....

نماز جمعه 16/04/1391

مشروح خطبه اول

موضوع : یکی از اوصاف متقین دوری از حرص و طمع(قناعت)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله

تقوی: قال الله: ومن یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب(2و3)(سوره طلاق)-:- هر کس از خدا بترسد خداوند برای او راه خروجی(از گناه و مشکلات )پدید می آورد و او را از جائی که گمان نمی برد روزی می دهد.

این آیات یکی از امید بخش ترین آیات الهی است که به تمام افراد پرهیزگار باتقوی وعده نجات و حل مشکل می دهد.

پیامبر(ص) فرمود : من آیه ای را می شناسم که اگر همه مردم دست به دامن آن بشوند برای حل مشکلات آنها کافی است . بعد این آیات را تلاوت فرمود.(مجمع البیان ؛ج10)

پیامبر(ص) در تفسیر این آیه فرمود:خداوند پرهیزکاران را از شبهات دنیا و حالات سخت مرگ و شدائد روز قیامت رهائی می بخشد. (نورالثقلین؛ج5؛ص356؛ح44)

پس هرکس لوح دل را از زنگارگناه بشوید خدا برای او از هر اندوهی گشایشی و از هر تنگنائی راه نجاتی قرار می دهد یعنی هر کس از حرام خواری و خلاف خودداری کند خدا او را از جائی که گمان نمی کند روزی می دهد.

یکی دیگر از صفات و علائم متقین (پرهیزگاران): و تحرجاً عن الطمع .

حضرت علی (ع) می فرماید: متقین و پرهیزکاران از طمع دوری می کنند.

طمع یکی از صفات ناپسنداخلاقی است که در مقابل آن قناعت یکی از صفات پسندیده اخلاقی قرار دارد و طمع داشتن یکی از بیماری های خطرناک اخلاقی است که مفاسد مادی و معنوی فراوانی داشته و انسان را به انواع آلودگی ها و زشتی ها گرفتار می سازد اما در مقابل قناعت ورزیدن باعث عزت ، سربلندی ، آرامش خاطر انسان در دنیا بوده و سبب تکامل فکری ، روحی و سعادت وی در عالم آخرت می گردد.

طمع و قناعت یعنی چه؟

طمع: به معنای حریص بودن ، چشم داشت ، فریفته بودن و مال دوستی و در ا صطلاح علمای اخلاق عبارت است از توقع داشتن در اموال مردم ، به عبارت دیگرکسی که به خدا و خودش متکی نبوده و به آنچه دارد قانع و راضی نباشد و همیشه خود را در نقصان و کمبود و محرومیت پنداشته و به مال و مقام و تجملات چشم بدوزد و پیوسته در صدد بهره برداری از دیگران باشد.

قناعت: یعنی راضی بودن به آنچه قسمت و روزی انسان است و قناعت در اصطلاح حالتی است برای نفس که باعث اکتفا کردن آدمی به قدر حاجت و ضرورت است و به عبارت دیگر این است که انسان بیش از هر چیز به خداوند متکی بوده و به هر چه در اختیار دارد خشنود و سازگار باشد و با عزت نفس و آبرومندی به سر برده و هیچ گاه چشم داشتی به دیگران نداشته و از داشتن امور مادی و کمبودها اندوهگین و حسرت زده نباشد.

جایگاه قناعت در سیره معصومین (ع)عبارتند از:

1-      اندازه نگه داشتن در تلاش برای کسب روزی : پس معصومین تلاش برای ارتقای سطح کیفی زندگی دنیائی را مذموم نمی شمارند بلکه برای آن اهمیتی خاص قائل بوده و کاملا برنامه ریزی شده در این راه قدم برداشته اند.

2-    حلال بودن درآمد

3-    اصل قناعت (رضایت)

قناعت باعث سکون روحی و عدم ایجاد خصلت ها و حالات روحی مخرب دنیوی و اخروی همچون حرص و ولع و دنیا طلبی و یا حتی به قولی استرس و فشار خون و سکته و هزاران بیماری امروزی که ناشی از فشار های روحی و روانی اند ، می باشد.

سفارش ائمه بر قناعت: ائمه (ع) بر قناعت تأکید می ورزیدند همانگونه که بر سایر فضایل تاکید داشته و حتی در رفتار ایشان نیز نمود داشته است:

حتی طی جریانی که امام صادق (ع) به غلام آزاد کرده خویش مال التجاره ای دادند که به نیابت از ایشان تجارت کنند و او نیز طی جریانی بیش از حد معمول سود کسب کرد اما امام (ع) فقط سود متعارف از این تجارت را از او پذیرفتند و مابقی را دستور دادند به صاحبانش بازگردانده شود.

و یا طی قحطی که در دوره ای از زندگی پربرکتشان عارض شده بود با آنکه انبارها پر از آذوقه داشتند دستور توزیع آن را به مردم دادند و به خدمتکار خویش فرمودند تا از این به بعد طبق نیاز روزانه خرید کند.

ارزش و فوائد قناعت از زبان امام امیر المومنین(ع):

1-      قناعت باعث عزت و سربلندی ، اما طمع باعث ذلت و خواری:

همه انسانها خواهان شخصیت و عزت و سربلندی هستند .فردی که دارای مناعت طبع و عزت نفس است نزد همگان عزیز است ولی کسی که به دیگران طمع و چشم داشت دارد خود را ذلیل و اسیر ساخته و مردم با چشم حقارت به او می نگرند .

حضرت علی(ع) می فرمایند:« کفی بالقناعته ملکا و بحسن الخلق نعیما»(نهج البلاغه ؛قصار 229)-:-آدمی را قناعت برای دولت مندی و خوش خلقی برای فراوانی نعمت ها کافی است.

قرآن می فرماید: «من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبه»

از حضرت علی (ع) سوال کردند که منظور از «فلنحیینه....» چیست؟ فرمود:« هی القناعة » یعنی اگر تمام دنیا را به انسان بدهند ولی روح قناعت را از او بگیرند همیشه در آزار و رنج و نگرانی به سر می برد و به عکس اگر انسان روح قناعت داشته باشد و از حرص و آز و طمع برکنار گردد همیشه آسوده خاطر و خوش است و زندگی پاکیزه ای خواهد داشت.

2-    قناعت باعث حریت و آزادی:

حضرت علی(ع):«استغن عمن شئت تکن نظیره»(جامع السعادات؛ج2؛ص82)-:- با قناعت خود را از هر کسی بی نیاز گردان تا ( در شخصیت و آزادگی) مانند او گردی.

اگر انسان به آنچه دارد قانع باشد و چشم داشتی به دیگران نداشته باشد ، در تمام کارهایش خود تصمیم می گیرد و آزادانه رفتار می کند و با کمال صراحت همه جا سخنش را می گوید و نظر خود را اظهار می دارد .اما اگر قانع نباشد و به اموال و داشته های دیگران چشم بدوزد و فریفته بشود دیگر حریت ندارد و باید به میل آن شخص سخن بگوید ، ولو خلاف باشد ولو حق را ناحق کردن باشد.

3-    سلامت دین:

حضرت علی(ع) :« اقنعوا بالقلیل من دنیاکم لسلامة دینکم»(غرر الحکم؛شماره ی2549)-:- به اندک در دنیایتان اکتفا کنید و قناعت ورزید تا دین شما سالم بماند.

یکی از دغدغه های فرد مسلمان حفظ دین است و از اموری که سلامت دین را به خطر می اندازد «حرص و طمع» است .

حضرت علی(ع) می فرماید:« فساد الدین طمع»(میزان الحکمه؛شماره 624)

عمروعاص دینش را به خطر انداخت برای ریاست و حب دنیا؛ حمید بن قحطبه دین خود را به هارون الرشید فروخت برای مطامع دنیا و ریاست طلبی.

هنگامی که غلام عثمان نزد اباذر آمد کیسه پول آورد ، ابوذر نپذیرفت .غلام اصرار کرد گفت: اگر بپذیری من آزاد می شوم. اباذر گفت: آری، اما من بنده می شوم و نپذیرفت .

پس انسان قانع دین خود را سرمایه رسیدن به دنیا قرار نمی دهد اما انسان حریص برعکس.

4-     حسابرسی سبک و آسان:

پیامبر(ص) : «اقنع بما اوتیته یخف علیک الحساب.»-:- به آنچه به تو داده شده قناعت کن تا روز قیامت حساب بر تو آسان و سبک باشد.

حسابرسی روز قیامت خیلی سنگین است .قرآن در ذکر اوصاف اندیشمندان و خردمندان می فرماید : «یخافون سوء الحساب»(21)(سوره رعد) -:- آنان از بدی و سختی و دقت در حساب می ترسند.

حضرت علی(ع) از قصابی عبور می کرد ، قصاب گفت: گوشت خوبی آورده ام ، امام فرمودند: الان پول نیاوردم که بخرم.عرض کرد: من برای پولش صبر می کنم تا بعدا بدهید.امام فرمود: من به شکم خود می گویم صبر کند اگر نمی توانستم به شکم بگویم صبر کن از تو می خواستم که صبر کنی ، اکنون که می توانم به شکم خود بگویم صبر کند چرا صبر نکنم.(گفتارهای معنوی شهید مطهری؛ص361)

طمع پسندیده:

1-      طمع به بهشت:

حضرت علی(ع) : « فاذامرا بآیة فیها تشویق ترکنوا الیها طمعا»(نهج البلاغه ؛ خ 193)-:- متقین کسانی هستند که وقتی به آیه ای برسند که تشویقی در آن است با شوق به آن روی می آورند .

2-    طمع به آمرزش گناهان:

«والذی اطمع ان یغفر لی خطیئتی یوم الدین» (82)(سوره شعرا)-:- ابراهیم گفت : و خدای من کسی است که امیدوارم روز پاداش گناهانم را بر من ببخشاید.

3-    طمع ورود به جمع صالحان

4-      طمع به پاداش الهی:

قرآن:« وادعوه خوفا و طمعا»(56)(سوره اعراف)-:- خدا را با بیم و اندوه بخوانید.

قاسم فرزند هارون الرشید که همیشه با لباس ساده ای می گشت ، هارون را ناراحت می کرد و به فکر افتاد که او را پست و مقامی بدهد که قاسم شبانه گریخت و به بصره رفت و به کارگری می رفت .عبدالله بصری می گوید او را برای کاری بردم و اول طی کرد که روزی مثلا دو درهم و خوب هم کار کرد و خواستم بیشتر حقوق بدهم نپذیرفت .فردا خواستم بیاورم دیدم نیست .گفتند او هفته ای یک روز کار می کند و آن هم به فقرا و نیازمندان تقسیم می کند .هفته بعد آمدم با پرس و جو او را در خرابه ای که سخت مریض بود یافتم و گفت آیا من را می شناسی ؟ ، من فرزند هارون الرشیدم. از تو چند تا تقاضا دارم یک اینکه وسائل کارم را به کسی که قبر من را می کند بده و قرآن من را به کسی که اهل قرآن است بده و این انگشتر را به پدرم بده و وضع من را بگو و به پدرم بگو که این انگشتر را بگیر و در آخرت خودت حسابش را بر عهده بگیر .... یک مرتبه دیدم از جای خود بلند شد .گفت آقایم امیر المومنین دارد می آید .دست روی سیه گذاشت و سلام کرد و عرض ادب و جان داد. این عاقبت قناعت و طمع پسندیده است.

خدایابه همه ما بصیرت و آگاهی و خلق نیک عنایت بفرما.

خدایا مغفرت و بخشش خود را شامل حال ما بگردان.

خدایا ما را در جمع عناصر با تقوا انسانهای مراقب و پاک و شایسته محسوب بفرما.

خدایا نظام ما ، مملکت ما ، رهبری ما از گزند منافقین و فتنه گران در پناه امام زمان(عج) محافظت بفرما.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿1﴾اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿2﴾ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿3﴾وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿4﴾

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

اوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقوَی الله

تقوی : عن الرضا(ع) :« قال کلما احدث العباد من الذنوب مالم یکونوا یعلمون احدث الله لهم من البلا ء ما لم یکونوا یعرفون (الکافی ؛ج2؛ ص 275)

امام رضا (ع) فرمودند: هر وقت مردم به گناه تازه ای آلوده می شوند که تا بحال انجام نمی دادند خداوند هم آنان را گرفتار به بلاء تازه ای می کند که آنها نمی دانستند.

هیچ گناهی را کوچک نشماریم .نزدیک شدن به گناه همان ، افتادن در دامان گناه همان.حتی یک تبسم به اهل معصیت که موجب تشویق او بر گناه باشد حرام است.گناه کارهای نیک را نابود می کند .هرکس که می خواهد به درجات کمال و یقین نائل گردد باید ازهرگونه گناه پرهیز نماید.

مناسبتها:

1-      روز مالیات(جمعه 16 تیر):

آثار بیت المال و نقش آن در زندگی مسلمانان:

أ‌-        اصلاح امور : بهبودی وضع مالیات و مالیات دهندگان سبب بهبودی امور دیگر اقشار جامعه است.

ب‌-    رفع نیاز مردم به بیت المال : « کلهم عیال علی الخراج و اهله» مردم نان خور مالیات و مالیات دهندگانند، و هیچ انسانی نمی تواند به تنهایی نیازهایش را برآورده کند.

ت‌-    دوام حکومت: اداره و دوام حکومت نیازمند بودجه است که یکی از راه حلهای تأمین هزینه های دولت گرفتن مالیات است که حضرت علی(ع) حدود 1400 سال قبل این را گفته ...

ث‌-    اصلاح و تقویت نیروهای مسلح: استقلال سیاسی خیلی اهمیت دارد . آیت الله حسن زاده آملی می فرماید : اگر بیت المال نباشد نیروهای مسلح برای تأمین زندگی باید در پی شغل و کار باشند ، در نتیجه آمادگی برای جهاد با دشمن از بین می رود.

وظیفه دولت این است که بیت المال و مالیاتی که گرفته خوب محافظت کند و آنها را در راستای اهدافی که حضرت علی(ع) برای علت مالیات گرفتن بیان فرموده اند به مصرف برساند و وظیفه شما مردم هم این است که اگر مالیات تعلق می گیرد بپردازید مخصوصا در این موقعت ، زمانی که تحریمها و تهدید های دشمن شدت گرفته و از طرفی جایگزین خوبی است برای در آمد های نفتی و منبع تأمین هزینه های کشور خصوصا در شرایط حساس فعلی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

2-     آغاز هفته بهداشت و نکوداشت مساجد:

« وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُوْلَـئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلاَّ خَآئِفِينَ لهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ» (114)(سوره بقره)

نکته ها:

  • خرابی مسجد تنها با بیل و کلنگ نیست بلکه هر برنامه ای که از رونق مسجد بکاهد تلاش در خرابی آن است.
  • مساجدی مورد قبول هستند که در آنها یاد خدا زنده شود و مطالب خداپسند و احکام خدا بازگو شود .«یذکر فیها اسمه»
  • دشمن از در و دیوار مسجد نمی ترسد ، ترس او از زنده شدن نام خدا و بیداری مسلمانان است.
  • مساجد سنگر مبارزه هستند لذا دشمن سعی در خرابی آنها دارد .«سعی فی خرابها»
  • مسجد باید پررونق و پرمحتوی و همانند سنگر فرماندهی نظامی باشد وهمانطور که جاسوسان به مراکز نظامی نمی توانند داخل بشوند به مساجد هم نتوانند رخنه کنند.
  • مسجد مسلمانان باید پاکیزه و رغبت انگیز باشد .آراسته و زیبا و با جاذبه باشد.
  • خدمت در مسجد به قدری ارزشمند است که اولیای خدا عزیزان خود را قبل از تولد نذر آن می کنند.
  • یکی از شاکیان در قیامت مسجد است.پیامبر(ص) : «یا رب عطلونی وضیعونی »-:- پیامبر(ص) فرمود: مسجد شکایت می کند و می گوید خدایا مرا تعطیل و حقم را ضایع کردند.
  • مسجد هم نشانگر افراد غائب و بی اعتنا به امت است و هم نشانگر عاشقان به خداست.
  • مسجد باید مأمن نوجوانان و جوانان باشد.
  • مسجد باید بیشتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

اما با این همه توصیه های پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باز هم مساجد ما خلوت و.... است.کسانی که با مقدسات دینی و مسجد به مبارزه برمی خیزند علاوه بر قهر الهی در قیامت گرفتار ذلت و خواری دنیا نیز می شوند.«سعی فی خرابها»«لهم فی الدنیا خزی»

پس دهه آخر شعبان قدری به مساجد بپردازیم و غبار روبی شود .هم همه هیأت امناهای محترم درخواست روحانی برای مسجد بدهند که در ماه رمضان....

3-   روز حجاب و عفاف(چهارشنبه 21 تیر):

کشف حجاب یکی از ابزارهای استعماری و در جهت تسلط فرهنگی و سیاسی غربی بر دیگر جوامع بوده که در ایران اولین گام ها که استفاده از ابزار زنان در جهت مقاصد شوم و پلید ضد فرهنگی برداشتند در دوره ناصرالدین شاه توسط گروه منحرف بهائیت بود که کشف حجاب کرده تا از این طریق قشرهای فساد زده جامعه ایران را به خود متمایل کند و در دوره های بعدی ضربه جدی به فرهنگ عفاف و حجاب در ایران توسط رضاخان قلدر زده شد که کشف حجاب را اجباری نمود و در دوره دوم پهلوی گام دیگری برداشته شد.از طریق سینما و افزایش امکانات و محلهای فساد و ... صورت گرفت و در دوران پس از انقلاب نیز گروهی به همان میزان که تفکرات انحرافی و فاسد داشتند است تلاش کرده با فرهنگ عفاف و حجاب مبارزه و ضربه بزند و آنها را از اسلام جدا کنند و به ادیان دیگر(مسیحی و ...) جذب کنند. فتنه 88 .....

«قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ» (30)(سوره نور) -:- به مومنان بگو چشمهای خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند و عفاف خود را حفظ کنند این برای آنان پاکیزه تر است.خداوند از آنچه انجام می دهید آگاه است.

4-   مانور موشکی رسول اعظم(ص):

تیری دیگر بر قلب دشمن و بدخواهان نظام و ولایت .

موشک قیام:دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشکهای بالستیک نامیدند و تجربه 25 ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه می شود و موشک خلیج فارس و ....

مقام معظم رهبری که فرمودند: ما آماده ایم در هر نقطه از جهان و در هر شرایطی از کشور و نظام و انقلاب دفاع کنیم .این سخن ولایت است.این سخن چون واقعیت دارد و از زبان مبارک مقام معظم رهبری که فرمانده کل قواست صادر شده قلب دشمن را بدرد می آورد .این مانور یعنی هشداری دیگر به غرب و دشمنان انقلاب.

مقام معظم رهبری که فرمودند: ما در شرایط شعب نیستیم بلکه در شرایط بدر و خیبر هستیم این واقعیت دارد و دشمن کاملا به این سخن معترف است.هم نسبت به قدرت نظامی که یکی از کارشناسان ارشد آمریکائی که در پنتاگون مسئولیت کلیدی دارد اعتراف می کند ما نسبت به ایران سردرگم هستیم و عجز خودشان را در مقابل قدرت نظامی ایران بیان کرده اند.همینطور در زمینه اقتصادی که اقتصاد ایران به یک اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است که در مقابل ویروس تحریمها مقاوم شده و امروز خود آمریکا 17 کشور مشتریان اصلی نفت ایران هستند را از این تحریمها معاف کرده است.این یعنی اینکه می دانند ایران به هیچ عنوان و تحت هیچ شرائطی تسلیم غرب نخواهد شد.

5-   امّا بحرین:

1-      سرکوب مردم بحرین از سوی نیروهای دولتی این کشور با حمایت نیروهای آل سعود همچنان ادامه دارد و با بدترین روشها و با خشونت تمام مردم را به خاک و خون می کشند و از تعرض به مال و جان و ناموس آنها هیچ ابائی ندارند.

2-      حکومت ظالم بحرین شبانه به منزل آنها حمله و دستگیری جوانان و غارت منزل و تخریب منزل.کسانی که خود را خادم الحرمین مسجد مسلمانان می نامند 30 مسجد را در بحرین خراب کرده اند.

3-      رهبران بحرین از سال گذشته تا به حال هم در زندان هستند و هم در معرض بدترین شکنجه ها، حتی تهدید به تجاوز به همسران آنها....

4-      در عین حال مردم بحرین علی رغم این همه جنایات آل خلیفه با امید و توکل به وعده الهی به نهضت خود ادامه می دهند.

5-      ما از این وضعیت ناراحتیم و نگران و از جامعه جهانی می خواهیم به دولت بحرین فشار بیاورد تا این رویکرد خود را تغییر دهد و نقض حقوق بشر را متوقف کند و به مطالبات مشروع مردم پاسخ بدهند...

6-      البته حاکمان بحرین و سعودی بدانند که این وضعیت ادامه نخواهد یافت و مردم بحرین پیروز واقعی هستند.

خدایا به رهبر عزیزمان طول عمر با عزت و سلامتی عنایت بفرما

خدایا انقلاب اسلامی ما را مقدمه انقلاب جهانی بقیه الله مقدر و مقرر بفرما

خدایا روز به روز بر عزت شیعیان و ملت ایران و بر ذلت و خواری دشمنان و فتنه گران بیافزا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَالْعَصْرِ ﴿1﴾ إِنَّ الْإِ نسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿2﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿3﴾


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز5
دیروز44
این هفته49
این ماه172
مجموع15623