اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 03 مهر 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 03/07/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(4) (حق گوش)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) است که رسیدیم به چهارمین حق :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش:

« وَ أَمّا حَقّ السّمْعِ ...» حق گوش چهارمین حق از حقوق این رساله است.....

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      فاجعه غمبار دیروز مکه:

2-     سه شنبه پانزدهم ذی الحجه فرخنده میلاد حضرت امام علی النقی الهادی(ع)(212ه.ق):

3-   یکشنبه پنجم مهر شکسته شدن حصر آبادان و عملیات ثامن الائمه (ع) 1360ه.ش:

4-   سه شنبه روز آتش نشانی و ایمنی:

5-   پنج شنبه روز جهانی سالمند است:

6-    بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع جانبازان قطع نخاعی وبالای هفتاد درصد:

7-   اشاره ای هم به پس از برجام داشته باشم که هوشمندی بیشتری را می طلبد:

8-   عید غدیر و برخی از اعمال آن:

 

نماز جمعه 03/07/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(4) (حق گوش)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: رُوِيَ عَن عَليٍّ عليه السّلام قال: « الزَّاهِدُ فِي الدُّنْيَا مَنْ لَمْ يَغْلِبِ الْحَرَامُ صَبْرَهُ وَ لَمْ يَشْغَلِ الْحَلَالُ شُكْرَه» (بحارالانوار؛جد75؛صفحه37) زاهد در دنيا كسي است كه كار حرام بر صبرش غلبه نكند، و مشغول شدن او به حلال، غلبه نكند بر شكرش.

در این روایت حضرت علي(عليه السلام) زاهد و پارسا و با تقوا را تعریف می کند و می فرماید : شخص زاهد کسی است كه اولاً كار حرام بر بردباري و صبر او غلبه نكند. يعني وقتي كه به عمل حرامي رسيد، طاقتش را از دست ندهد و خدا يادش نرود و در مقابل کار حرام صبر می کند.

ثانیا زاهد کسی است که سرگرم شدن او به كار حلال، ‌او را از سپاسگزاري باز ندارد. يعني چنان سرگرم حلال هم نمي شود كه خدا يادش برود و تشكر و سپاس‏گزاري از او يادش برود.

پس هر کس در ارتباط با هر عملی چه حلالش و چه حرامش اگر از خدا غفلت داشته باشد به نحوی که خدا را بدست فراموشی بسپارد این اهل زهد و پارسائی نیست.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) است که رسیدیم به چهارمین حق :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش:

« وَ أَمّا حَقّ السّمْعِ ...» حق گوش چهارمین حق از حقوق این رساله است.

از شگفتیهای گوش که دانشمندان بیان داشته اند این است که در گوش درونی ، لوله ای است به شکل نیم دایره و پیچ دار به طوری که در قسمت پیچ دار آن چهار هزار قوس کوچک وجود دارد که به عصب گوش واقع در سر متصل می شود و در گوش ، صدهزار حفره و محفظه شنوایی قرار دارد که همگی بوسیله رشته هایی نازک به اعصاب شنوایی متصل می شوند . این دقت و عظمت واقعا عقل را به تعجب وا می دارد.

برخی از حکیمان می گویند : شنوایی از بینایی برتر است زیرا در دنیای الفاظ شنوایی بر بینایی مقدم است ، شنوایی از شروط پیامبری است زیرا خداوند هیچ انسان ناشنوایی را به پیامبری برنگزیده است به خلاف بینایی که در بین پیامبران افراد نابینا نیز بودند مانند حضرت شعیب.

و همچنین شنوایی وسیله رسیدن به معارف و دانش ها و وسیله فهمیدن است و ارشاد و آموزش نیز تنها از راه شنوایی امکان پذیر است.

خداوند نیز در قرآن بعد از ذکر عقل از شنوایی و بینایی یاد می کند و نام دیگر اعضای جسمانی را نمی برد:« .... وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ‌ وَالْأَفْئِدَةَ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُ‌ونَ (78)» (سوره نحل) برای شما گوش و چشمها و دلها قرار داد باشد که سپاسگزاری کنید .انسان به وسیله گوش دعوت انبیا را می شنود.

و اهمیت دیگری که گوش دارد و امام سجاد (ع) هم در همین فراز به آن اشاره می کند این است که ورودی های قلب و فکر انسان برای درک مفاهیم و معانی یکی گوش و دیگری چشم است که امام سجاد(ع) فرمود: «فَإِنَّهُ بابُ الکَلامِ اِلَی القَلب» چونکه جایگاه دیل ، مغز ، قلب ، فکر و اندیشه انسانی پاک و مقدس ایت .مکتب تربیتی اسلام نسبت به صیانت و پاکیزه نگهداشتن این جایگاه به هر وسیله و ابزار ممکن به شدت سفارش شده است و از آلوده شدن آن به پلیدی ها نهی فرموده است .پس باید حقوق گوش را رعایت کنیم تا قلب و دل و فکر و اندیشه ما پاک بماند و آلوه به گناه نشود.

امام صادق (ع) درباره اهمیت قلب می فرماید : « انَّ مَنْزِلَةَ الْقَلْبِ مِنَ الْجَسَدِ بِمَنْزِلَةِ الإِمامِ مِنَ النّاسِ » همانا جایگاه قلب نسبت به تن همچون جایگاه امام است نسبت به مردمان.

و پیامبر (ص) در توصیف قلب می فرماید : « القَلبُ مَلِكٌ و لَهُ جُنودٌ ، فإذا صَلَحَ المَلِكُ صَلَحَت جُنودُهُ ، و إذا فَسدَ المَلِكُ فَسَدَت جُنودُهُ » (نهج الفصاحه ؛صفحه602) قلب مانند پادشاه است و لشکریانی دارد اگر پادشاه درستکار باشد سپاهیانش هم درستکار خواهند بود و اگر پادشاه تبهکار باشد لشکریانش نیز تبهکار خواهند بود.

پس بنابر این روایت اهمیت گوش مشخص شد که چه جایگاهی دارد، لذا به حقوق گوش که امام سجاد (ع) فرمودند می پردازم:

« وَ أَمّا حَقُّ السَّمْعِ فتَنْزِيهُهُ عَنْ سَمَاعِ الْغِيبَةِ وَ سَمَاعِ مَا لَا يَحِلُّ سَمَاعُهُ » حق گوش این است که آن را از شنیدن غیبت و شنیدن آنچه حلال نیست پاش نگه داری.

یعنی پاک سازی گوش از شنیدن چیزهایی که مورد رضایت خداوند و بندگان صالح او نیست و رسول خدا (ص) نیز می فرماید : « مَنْ اسْتَمَعَ إِلَى حَدِيثِ قَوْمٍ وَهُمْ لَهُ كَارِهُونَ یُصَبُّ فِي أُذُنَیهِ الْآنُكَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ » (خصال ؛جلد1؛صفحه109) اگر کسی به سخن گروهی بدون رضایت آن گروه گوش فرا دهد در روز قیامت در گوشهایش سرب خالص ریخته می شود.

در فرمایش امام سجاد(ع) این طوری آمده که گوشَت را به هر چیی که نارواست ببند اما در میان این همه فقط به غیبت تصریح شده ، دلیل اولش این است که غیبت عواقب سؤ زیادی دارد چون در زندگی شخصی انسان تأثیر می گذارد. دلیل دوم اینکه شاید گناه غیبت از بقیه گناهان سهل الوصول تر و آسانتر باشد و در هر مجلسی برای همه مقدور است.

در بخش دوم فرمایش امام سجاد(ع) که : « وَ سَمَاعِ مَا لَا يَحِلُّ سَمَاعُهُ » از مصادیق سخن ناروا مطالب لغو و لهو ، اباطیل و هرزه گویی های که برای انسان حاصلی جز ضرر ندارد و در روایات مصداق روشن لغو و لهب ، غنا و موسیقی ذکر شده است .غنا و موسیقی که مخصوص مجالس لهو و لعب است که حضرت علی (ع) فرمود : « و كُلَّما ألهى عن ذِكرِ اللّه ِ فهُو المَيسَرِ » هر چیزی که دل ، فکر و اندیشه را از یاد خدا غافل کند لهو و لعب است.

پس نگه داشتن گوش از غیبت و هرچیزی که شنیدنش حلال نیست اولین حق گوش است.

اما حق دوم گوش : « و تنزیهُهُ أَن تَجعَلهُ طریقا الَی قلبکَ الا لِفَوَّهَة کریمَة تُحدثُ فی قلبک خیرا أَو تُکسبُ خُلُقا کریما فَاِنَّهُ بابُ الکَلامِ الی القلبِ یؤِدَّی الیه ضُرُبُ المعانی علی ما فیها من خیر أَو شرّ ولا قوّةَ الا باللّه » و نیز حق دیگر گوش پاک نگاه داشتن او است از اینکه راه دلت باشد مگر اینکه راه برای خبر خوبی که در دلت خیر ایجاد می کند یا صفتی کریمانه نصیب می گرداند باشد.زیرا گوش با شنیدن کلام ، دروازه دل محسوب می شود و هر نوع معنی خوب یا بدی را به آن می رساند و هیچ نیرویی نیست مگر از خدا.

یعنی انسان نباید گوش خود را دریچه و ورودگاه ه سخنی (فوِّة یعنی نطق و سخن گفتن) به قلب خود قرار دهد.مگر اینکه آن سخن کریمانه و محترم و پیراسته باشد مانند وعظ و ارشاد و نصیحت و علوم مفید و مخصوصا قرآن کریم.

گوش دروازه تفکر است ، از طریق گوش اطلاعات به مغز می رسد و مغز با عملیات بر روی آن ، آن را تحلیل می کند و همین اطلاعات تفکر نام دارد .منظور از قلب ، عقل است پس اگر گوشَت خبرهای خوبی را به مغز و عقل داد ، عقل درست تصمیم می گیرد و اگر خبرهای بد داد عقل هم بد تصمیم می گیرد . بنابراین امام سجاد (ع) می فرماید: گوش که راه دلت هست وادار کن خبرهای خوبی بشنود تا در دلت هم خیر ایجاد کند و تو را به سمت خیر هدایت کند.

در همین رابطه یک جریانی را نقل می کنم که این دروازه عقل و قلب چه نقشی در انسان دارند:

در تاریخ آمده است که یکی از اهالی مدینه، به نام اسعد بن زراره انصاری خزرجی از قبیله خزرج برای مقابله با طایفه اوس و استمداد از قریش وارد مکه شد؛ و از آن‏جا که با عتبه بن ربیعه دوست بود به سراغ او رفت و از او برای قبیله خود کمک خواست. عتبه به عذر این که اخیرا کسی در مکه پیدا شده که سرنوشت ما را تهدید می‏کند و با ادعای جدید ، شرایط عادی ما را بر هم زده است، از همراهی با دوستان خزرجی عذرخواهی کرد. اسعد پرسید او کیست؟ عتبه پیامبر گرامی اسلام صَلَّی اللّه عَلَیهِ و آلِهِ و سَلَّم را معرفی کرد و گفت: او جوانی است داخل مسجدالحرام می‏نشیند و مردم ( آشنا و غریبه را) به دین خود دعوت می‏کند.

بنابر توصیه عتبه و دستور سران کفر اسعد برای ورود به مسجدالحرام در گوش خود پنبه گذاشت تا سخنان پیامبر (ص) را نشنود. در حین طواف دید مردم دور او جمع شده اند و با خود فکر کرد اگر من از مکه بازگردم و اهل مدینه از اتفاق تازه مکه سوال کنند و من آن را بگویم و از من سوال کنند که به چه چیز دعوت می کرد؟من چه جوابی بدهم، بگویم درگوشم پنبه گذاشته بودم . آیا آنها مرا مسخره نمی کنند؟ لذا پنبه را از گوش خود درآورد و به حضور پیامبر اکرم صَلَّی اللّه عَلَیهِ و آلِهِ و سَلَّم شرفیاب شد و حضرت آیات معروف سوره مبارکه انعام را برای او تلاوت کردند.دید پیامبر چه دعوت خوبی دارد که می فرمایند بیائید چیزهایی که خدا برایتان حرام کرده برایتان بگویم مانند شریک قرار ندادن به خدا ، احترام به پدر و مادر ، نکشتن فرزندان از ترس فقر و نزدیک کارهای زشت نرفتن ، انسان را محترم نگه داشتن ، سفارش به ایتام و ...

اسعد این سخنان را که شنید با شعف و اشتیاقی عجیب گفت « أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ أَنَّكَ رَسُولُ الله » این ملاقات و دگرگونی اسعدبن زراره مقدمه مهاجرت پیامبر (ص) را به مدینه فراهم شد.

پس آئین مقدس اسلام با آن همه پیشرفت سریع و نفوذ معوی و تسخیر دلها و قلوب مردم و توسعه حیرت انگیز جغرافیایی مرهون استفاده صحیح و مناسب از قوه سماعه بشری (گوش) است .

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      فاجعه غمبار دیروز مکه:

فاجعه غمبار دیروز مکه که یک فاجعه دیگر به کلکسیون بی کفایتی آل سعود برای مدیریت حرمین شریفین افزوده شد که حدوداً 200 نفر از هموطنان ما کشته و زخمی شدند که این حادثه غم بار را تسلیت می گویم.

اینها یعنی آل سعود آنقدر بی مسئولیت و بی تعهد است و از طرفی با همنشینی با صهیونیستها و آمریکائی ها روحیه درندگی پیدا کرد که دیروز هم در منا عده ای کشته شدند و در یمن نیز مسلمانان یمنی را به شهادت رساند.

2-     سه شنبه پانزدهم ذی الحجه فرخنده میلاد حضرت امام علی النقی الهادی(ع)(212ه.ق):

ولادت آن امام عزیز و بزرگوار را خدمت شما محبین اهلبیت (ع) تبریک عرض می کنم.

به یک جریانی از آنحضرت اشاره می کنم که درس بگیریم:

کافور خادم می گوید : یک شب امام هادی(ع) به من فرمود : فلان سطل آن را در فلان محل بگذار تا وقتی از خواب برخواستم آب وضو فراهم باشد .آنحضرت به بستر خواب رفت و من دنبال کاری رفتم و فراموش کردم که سطل آن را در محل بگذارم.

ناراحت بودم که امام وقتی از خواب برخیزد به زحمت خواهد افتاد در حالی که نگران بودم به محضرش رفتم .به من فرمود: وای بر تو آیا عادت مرا نمی دانی که من با آب سرد وضو می گیرم ، تو آب را گرم کرده ای و در سطل ریخته ای؟ دریافت که امداد غیبی این کار را کرده است . به شکر الهی پرداخت و گفت : حمد و سپاس مخصوص خداوند است .سوگند به خدا کاری را که خداوند بر ما آسان نموده ترک نخواهم کرد ، حمد و سپاس خداوندی را که ما را از اهل طاعت خود گردانید و ما را برای کمک بر عبادتش موفق نمود.

پیامبر اکرم (ص) می فرماید : « ان الله یغضب علی من لا یقبل رخصته» همانا خداوند خشم می‌کند بر کسی که آسان کرده‌ی خدا را نپذیرد.

این یک درس و پند بزرگ از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام هادی (علیه‌السلام) است که ما در مواردی که خداوند رخصت داده و آسان گرفته، بر خود سخت نگیریم. امام هادی (علیه‌السلام) با همان آب گرمی که دست غیبی آن را برایش آماده کرده بود، وضو ساخت و آسان گیری خدا را ترک نکرد.

مثلا برخی با وسواس داشتن در عبادت به خود سخت می گیرند و یا برخی در عروسی ها و مراسمات ختم که خیلی از آنها براحتی و آسانی می تواند انجام شود با سنت های غلط آنقدر بر خودمان سخت می کنیم که حتی برخی مواقع به حرام می افتیم همچنین در تمام زمینه ها همینطور است باید آسان کرده ی خدا را بپذیریم.

3-   یکشنبه پنجم مهر شکسته شدن حصر آبادان و عملیات ثامن الائمه (ع) 1360ه.ش:

وقتی که رژیم بعث عراق از مرزهای ما گذشتند و بخشی از میهن اسلامی ما را اشغال کردند و آبادان در حصر قرار گرفت. اما وقتی امام رحمت الله علیه امر کرد که حصر آبادان باید شکسته شود ، عملیات پیروز ثامن الائمه آغاز شد و در یک مرحله طی دو روز انجام شد .در این عملیات 90 تانک و خودروی دشمن منهدم و حدود 2000 نفر از دشمنان اسلام کشته و زخمی شدند و بیش از 250 کیلومتر مربع از خاک میهن آزاد گردید.

خب این برای همه ملت و دولت درس است که اگر گوش به فرمان ولایت باشیم الان هم می توانیم در عرصه های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی و امنیتی خصوصا فرهنگی فانح باشیم.

دستوراتی که مقام معظم رهبری می دهند که اخیرا دستور راجع به فضای مجازی دادند و فرمودند : فضای مجازی همسنگ انقلاب اسلامی است و اگر می توانستم خودم ریاست شورای عالی فضای مجازی را به عهده می گرفتم.اما آنها که باید اقدام کنند در حال چرت زدن هستند. همچنین در اقتصادی هم اگر گوش به فرمان رهبری باشیم تحریم ها را در هم خواهیم شکست.

4-   سه شنبه روز آتش نشانی و ایمنی:

در این روز جا دارد از مجموعه آتش نشانی جوادآباد و عزیزانی که فعالیت می کنند تقدیر و تشکر کنم خصوصا از حضور این مجموعه در تمام برنامه های که نیاز بوده حضور داشته باشند حضور داشتند و ما را یاری کردند.

5-   پنج شنبه روز جهانی سالمند است:

رعایت جایگاه و احترام سالمندان برهمگان واجب است ضمن اینکه عمری را در راه اسلام و مکتب و تربیت اولاد صحیح و زحمت در مسیر بدست آوردن حلال سپری کرده ، گنجینه ای ارزمشند از تجربه و آگاهی خود دارند.

لذا پیامبر (ص) فرمود : « اَلبَرَكَةُ مَعَ اَکابركُم» برکت با بزرگسالان شماست.

در روایتی دیگر پیامبر اسلام (ص) وجود سالمندان را در میان خانواده و جمع ، همانند پیامبر در میان امت به شمار آورده اند: « الشَّيْخُ فِي أَهْلِهِ كَالنَّبِيِّ فِي أُمَّتِهِ » لذا سالمندان می توانند در رفع اختلافها و در تولید فکر نقش مؤثری داشته باشند.

در روایتی دیگر پیامبر (ص) فرموده : « مِن إجلالِ اللّه إجلالُ ذي الشَّيبهِ المُسلم» یکی از شیوه های تکریم و تعظیم خداوند ، احترام و بزرگداشت سالخوردگان مسلمان است . پس باید آنها را تکریم کرد و نیازهای آنها را رفع کرد.

6-    بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع جانبازان قطع نخاعی وبالای هفتاد درصد:

مقام معظم رهبری فرمودند : زحمات و اجر جانبازان نزد خدای متعال روبه افزایش است.چون کار آنها تمام نشد و به تدریج این ابتلاء و این امتحان بر آنها حاکم است.

و همچنین جانبازان را مبارز دائمی دانستند چون جانبازان شأن دهنده ی ابتلا و محنت بزرگ این ملت در یک دوران سخت هستند که در واقع همانند تابلوئی دفاع مقدس را نشان می دهند.همچنین همسران جانبازان را به معنی حقیقی کلمه ایثارگر خواندند.

و در نهایت یک توصیه ای به همگان داشتند که جانبازان ثروت ملت هستند که باید این ثروت عظیم را قدر دانست و هم جانبازی ثروت بی بدلی است که می تواند استقلال و آزادی و عزت ملت را بیمه کند که باید تلاش کنیم روحیه ی جانبازی را در بین ملت و جوانان زنده نگه داریم.

در همینجا چون در هفته دفاع مقدس هستیم یک یادآوری می خواهم داشته باشم که سرّ پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس که فقط سرمایه مان پوست و گوشت و استخوان جوانان پاک بود ولی سرمایه دشمنان ما انواع سلاح های کشتار جمعی به ویژه شیمیایی اهدائی آمریکا و شوروی و اروپا بود اما ما پیروز شدیم و خوش درخشیدیم .

سرّ این پیروزی در چه بود؟ سرّ پیروزی این سه بود:

1-     نصرت الهی (مانند صحرای طبس و....)

2-     رهبری هوشمند که در اندازه قیام پیامبران ظاهر شده است .

3-     ملتی که همه هستی خود را برای اعتلای اسلام و قرآن گذاشته است.

آمریکا در کشور ایران با این سه دشمن روبرو است و تلاش می کند با تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی و سیاسی ایمان مردم را ضعیف کند و بین ملت و رهبری فاصله بیاندازد و باورهای مسئولین و مردم را تغییر دهد.

که لازم است همه ملت و دولت سرمایه های این کشور را که عرض کردم خوب حفظ کنند تا دشمنان ما همیشه با مشت محکم و سیلی آهنین ملت ایران روبرو بشوند.

7-   اشاره ای هم به پس از برجام داشته باشم که هوشمندی بیشتری را می طلبد:

طرف مقابل با محوریت شیطان بزرگ آمریکا برنامه ی حساب شده ای را نسبت به فرآیند پیگیری برجام را پی می گیرد و با طراحی دقیق وارد صحنه شده است.

از اظهارات آمریکائی ها به دست می آید که استراتژی چهار پایه ای را در دستور کار خود و به عنوان انگیزه و هدف اصلی قرار داده اند:

1-     تحریک و تقویت جریانهای تروریستی مانند داعش و گروههای تکفیری و تشدید اختلافات و درگیری های قومی و مذهبی و زمینه سازی تجزیه کشورهای منطقه که انرژی زیادی را از امت اسلام می گیرد. اگر مسئولان در رویکرد خود تغیراتی بردهد آنها به اهداف شوم خود خواهند رسید.

2-     تلاش برای نفوذ راهبردی در ایران . لذا جریانها و اشخاص منفعل و مرتجع و همسو با غرب برای زمینه سازی این نفوذ در داخل کشور انتظار دارند.

3-     تعریف و ترسیم یک مدل عمومی برای ایران در منطقه و آن اینکه ایران همواره در تحولات و حوادث منطقه برای استکبار «مسأله » بوده است و اکنون باید تبدیل به «راه حل» گردد .با این قید و شرط که ایران دست از مواضع انقلابی خود برداشته و صرفاً به یک دولت کلاسیک تبدیل گردد.

که مقام معظم رهبری با هوشمندی تمام فرمودند ایران اسلامی پرشور تر از گذشته مسیر انقلابی گری خود را دنبال می کند و سعادت کشور و جامعه اسلامی را در تداوم خط امام و پیگیری راه شهدا و نظام اسلامی می دانند.

4-     استراتژی صبر در برابر ایران اسلامی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب و پیشبرد اهداف غرب با شیبی ملایم در پُرسه زمانبندی مشخصی که متأثر از برجام می باشد که مقام معظم رهبری با طرح این نکته که تا 25 سال آینده خبری از اسرائیل و صهیونیسم نخواهد بود به نحوی تاروپود توطئه های خصمانه دشمنان ملت ایران را به هم پیچیدند و آنها را در تزلزل و سردرگمی فرو بردند.

لذا باید مسئولین ذی ربط به ویژه شورای عالی امنیت ملی و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی می باشد که امیدواریم با چشم باز و هوشمندی به مسئولیت تاریخی خود عمل نمایند و مسئولین بدانند که اصلی ترین انگیزه و هدف از مذاکرات لغو تحریم ها بوده است. که اگر تحریم ها لغو نشود معامله ای در کار نخواهد بود.

8-   عید غدیر و برخی از اعمال آن:

روز عید غدیر بزرگترین فراز از تاریخ عالم و باشکوه ترین عید آسمانی و پربرکت ترین زمان برای جهانیان است. عید غدیر روزی است که با نصب امیر المومنین (ع) اکمال دین و اتمام نعمت و رضایت پروردگار به دین اسلام شده و شیعه هرچه تعظیم کند کم است .

این روز چند عمل دارد:

1-     روزه گرفتن: حضرت علی (ع) می فرماید: « إِذَا أَخْلَصَ الْمُخْلِصُ فِی صَوْمِهِ لَقَصُرَتْ أَیَّامُ الدُّنْیَا عَنْ کِفَائته» (مصباح المتهجد؛صفحه702) اگر بنده مخلصی در این روز اخلاص داشته باشد ، همه روز های دنیا توان برابری با آن را ندارد. به عبارت دیگر اگر کسی تمام روز های دنیا زنده باشد و همه را روزه دار سپری کند ثوابش کمتر از ثواب روزه این روز خواهد بود.

امام صادق(ع) فرمود: من دوست دارم شما این روز را روزه بگیرید.

2-     طعام دادن : در روز غدیر غذا دادن به مؤمنان اهمیت بسیار دارد . امام رضا(ع) در فضیلت این عمل فرمود: « مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِینَ» (بحار الانوار ؛ جلد95؛صفحه322) کسی که مؤمنی را در روز غدیر غذا دهد مانند فردی است که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است.

اهمیت اطعام دادن در این روز به اندازه ای است که امام صادق(ع) روز غدیر را روز اطعام طعام خوانده است.

3-     دید و بازدید : امام رضا(ع) فرمود: کسی که در روز غدیر به دیدار مؤمنی برود خداوند هفتاد نور بر قبر او دارد و قبرش را وسیع می سازد .هر روز هفتاد هزار فرشته قبرش را زیارت کرده به او بشارت بهشت می دهند.

4-     عقد اخوت و برادری بستن

5-     نماز روز غدیر: پیش از ظهر غسل کند و دو رکعت نماز بخواند ، بعد از حمد ، 10 توحید ، 10 آیت الکرسی،10 قدر بخواند . برابر صد هزار حج و صدهزار عمره و برآوردن حاجت است.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692