اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
جمعه 23 آذر 1397.
تاریخ شمسی :
الجمعة 6 ربيع ثاني 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 01 آبان 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 01/08/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: چرائی وقوع حادثه کربلا (2)

موضوع بحث ما در ماه محرم و ماه بصیرت افزایی و ماه معرفت افزایی راجع به چرائی وقوع حادثه کربلا است و اینکه چه شد آن جمعیت انبوه در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و بی دینی و بی مروتی و بدتر از حیوانیت را به نمایش گذاشتند ؟ چه شد افرادی مسلمان به همین سادگی حاضر شدند امام حسین (ع) و اصحاب و فرزندانش را به شهادت برسانند و یا تماشا کنند و یا سکوت کنند؟.....

اما چهار اقدام اموی ها پس از پیامبر (ص):

1-      ولایت ستیزی:

2-    دین ستیزی و نابود کردن اساس دین:......

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام سجاد (ع):

2-     یکی از درسهای مهم عاشورا ظلم ستیزی است البته عاشورا یعنی ظلم ستیزی:

که در اینجا به چند تا مناسبت با این مقدمه اشاره می کنم که دشمن در صدد ظلم و نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی است ولی رهبری عاشورایی ما با سربازان عاشورایی با آنها مبارزه می کند و راه نفوذ را برای آنها بسته اند:

1-      مسئله هسته ای ایران و مذاکرات و برجام و پسا برجام که ظلمی از سوی شیطان بزرگ است :

2-    فاجعه بسیار تلخ و حیرت انگیز منا یکی دیگر از ظلمهای آل سعود است:

3-    قانون کاپیتولاسیون ظلم بزرگی بود برملت ایران از جانب شیطان بزرگ آمریکا که امام خمینی (ره) با شعار حسینی در مقابل این ظلم ایستاد و در نهایت این ظلم را برداشت(دوشنبه چهارم آبان):

4-     سازمان ملل ظلمی دیگر در جهان که زشت ترین نقطه نامطلوب صحنه جهانی است :

5-    انتفاضه سوم فلسطینی ها ظلم ستیزی است و ظلم آشکار رژیم صهیونیستی است :

6-    قهر کردن مردم با صندوقهای رأی در انتخابات پارلمانی مصر و حضور دو درصدی مردم ، نتیجه ظلم در مصر است :

 

نماز جمعه 01/08/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: چرائی وقوع حادثه کربلا (2)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: عن جعفر بن محمد علیه السلام قال: « إمْتَحِنوا شیعَتَنا عِنْدَ مَواقیتِ الصّلاةِ کَیْفَ مُحافِظَتُهُمْ عَلَیْها » (بحارالانوار ؛جلد65؛صفحه149) (الخصال ؛جلد1؛صفحه103) امام صادق(ع) فرمودند : شیعیان ما را در سه چیز آزمایش کنید:

اول شیعیان ما را به وقت نماز امتحان کنید که چگونه به آن اهمیت می دهند . در هنگام کار، آیا کار را عقب می اندازند یا نماز را؟ بعضی نماز را برای زمان بی کاری می دانند در حالی که حضرت علی (ع) به مالک اشتر در مورد اهمیت نماز می فرمایند : « إِجْعَلْ أَفْضَلَ أَوْقَاتِکَ لِلصَّلاَةِ » بهترین اوقاتت را بری نماز قرار بده.

کلمه «محافظة» به این معناست که نماز آفت دارد و باید آن را حفظ کرد. حضرت امام خمینی (ره) مدرّس حوزه علمیّه بودند، در هنگام صحبت و مباحثه علمی وقتی صدای اذان بلند می شد، بلافاصله برای نماز برمی خواستند، بدون اینکه درنگی در انجام واجبات داشته باشند.

قانون همین است که هر کجا هستیم و هر که هستیم، به نماز اهمیّت دهیم.

ای عزاداران امام حسین (ع) شما که برای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری می کنید ، همین امام حسین (ع) فرموده : « أَنّي اُحِبُّ الصَّلاةَ » که یکی از علت های مهلت خواستن امام حسین (ع) شب عاشورا را همین بیان می کنند و اولین پرسش در قیامت از نماز است.

و آخرین جمله امام صادق(ع) قبل از شهادت این است « إِنَّ شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ »

موضوع بحث ما در ماه محرم و ماه بصیرت افزایی و ماه معرفت افزایی راجع به چرائی وقوع حادثه کربلا است و اینکه چه شد آن جمعیت انبوه در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و بی دینی و بی مروتی و بدتر از حیوانیت را به نمایش گذاشتند ؟ چه شد افرادی مسلمان به همین سادگی حاضر شدند امام حسین (ع) و اصحاب و فرزندانش را به شهادت برسانند و یا تماشا کنند و یا سکوت کنند؟

لذا در اینجا به چهار اقدام عمده ای که اموی ها به عنوان اصلی ترین دشمن نظام اسلامی بودند ، انجام دادند اشاراتی داشتم که اولین آنها ولایت ستیزی بود که در هفته گذشته عرض کردم:

اما چهار اقدام اموی ها پس از پیامبر (ص):

1-      ولایت ستیزی:

2-    دین ستیزی و نابود کردن اساس دین:

بنی امیه در مقابل آغاز و اوج گیری دعوت رسول خدا (ص) و اوج گیری نظام اسلامی برای نابودی و استحاله اسلام که همان نابود کردن اساس دین است سه حرکت انجام دادند :

1-     مبارزه رو در رو با اسلام : بنی امیه پیش از پیروزی اسلام قدرت بر‌تر مکه و حتی جزیرة العرب به حساب می‌آمدند؛ یعنی، هم از حیث نظامی و هم از حیث سیاسی و اقتصادی قدرت درجه اول شمرده می‌شدند. آنها سه جنگ سنگین، خونین و خسارت بار را بر حکومت نوپای پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه تحمیل کردند و هدف اصلی آنان در این جنگ‌ها نابودی اسلام و کشتن پیامبر (ص) بود، که با مجاهدت های پیامبر( ص) و امیرمؤمنان علیه السلام و اصحاب راستین آن حضرت و امدادهای غیبی خداوند متعال، آنان ناکام ماندند.

و حتی روز فتح مکه نیز ابوسفیان و فرزندانش تنها از روی ترس اسلام آوردند و دشمنی پنهانی خود را آغاز کردند.

2-    نفوذ در حکومت اسلامی برای استحاله: آنان که از نابودی اسلام از طریق جنگ مسلحانه کاملا ناامید شده بودند، این بار تصمیم گرفتند با نفوذ در ارکان جامعه اسلامی و اشغال مفصل های حساس دستگاه های تصمیم گیری جامعه، بار دیگر بر مسلمانان سیطره یابند.

یکی از مهم‌ترین روش های استحاله آن‌ها، پس از تسلط بر شام و کوفه و مصر، شکستن حرمت احکام اسلام از طریق رواج فساد اخلاقی و اقتصادی و اداری و تحریک احساسات مردم و مسلمانان بود.

مثلا ولید بن عقبة بن ابی معیط رسما در کوفه و محراب عبادت هنگام نماز صبح شراب می خورد و یا اینکه سعید بن عاص رسما به مردم کوفه گفت که سرزمینهای سرسبز عراق، کالای بی‌مقدار قریش است. یعنی آنها را ما فتح کردیم و حق اسلامی ماست.

یا عبدالله بن سعد بن ابی سرح با ظلم و ستم خود، مردم مصر را به تنگ آورد به گونه‌ای که مردم به مدینه آمدند و شکایت کردند ولی شکایت آنها ترتیب اثری داده نشد بلکه جانشان هم به خطر افتاد که دبدند غلام عثمان نامه‌ای را برای عبدالله بن سعد می برد که این معترضان را به دار بیاویز.

این برخورد‌ها مردم شهرهای مختلف را به تنگ آورد تا آنجا که خواهان عزل عثمان شده، او را کشتند.

3-    یزید و عزم نابود کردن اساس دین : یزید سیاست پنهان پدر را آشکارا دنبال کرد و با عزم نابود کردن اساس دین و انکار رسالت و وحی و نبوت و معاد و قیامت و گرفتن انتقام کشته‌های کفار قریش در جنگ بدر به میدان آمد.

از این روی، وقتی یزید روی کار آمد، سیدالشهداء علیه السلام به این راز پنهان و هدف شوم اشاره نموده فرمودند: « وَ عَلَى الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیَتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یَزِیدَ » دیگر باید فاتحه اسلام را خواند که امت اسلامی به حاکمی مانند یزید مبتلا شده است.

بنابراین فرآیند استحاله از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله تا عاشورا را عرض می کنم:

الف) زمینه های استحاله:

1-     احیاء تعصبات قومی و قبیلگی:

پس از پیامبر (ص) بار دیگر تعصبات قومی و قبیلگی در میان مردم زنده شد و دقیقا به خاطر همین عصبیت‌ها در بیعت با امیرالمومنین علیه السلام سستی به خرج داده و افسار جامعه را به دست کسانی سپردند که خود بار‌ها به ضعف و ناتوانی خویش برای اداره جامعه در زبان و عمل اعتراف کردند. که خلیفه دوم می گوید : قریش خوش نداشتند تا رسالت و خلافت هر دو در میان بنی هاشم باشد و در نتیجه شما به قوم خودتان فخر بورزید و مغرور شوید.

2-    رفاه زدگی و تجمل گرایی:

وقتی دست جامعه اسلامی از دامن ولایت کوتاه شد، دچار مشکلات متعددی شد؛ مانند تبعیض در تقسیم بیت المال، بی‌مبالاتی نسبت به مسائل فرهنگی ، بی‌توجهی به پاسداری از ارزش‌ها، روی کار آمدن شخصیت های فرومایه و مسأله دار، حذف چهره‌های شایسته، گسترش روحیه نفاق، شیوع بی‌اعتمادی، پیدایش بدعت های ناروا، و رواج تجمل گرایی و دنیاطلبی که مادر بسیاری از مصائب شد.

یاران نزدیک پیامبر (ص) و بزرگان اصحاب به مال و منال و خرید خانه‌های متعدد و زمین و املاک فراوان مبتلا شدندو مجاهدان نامدار، به ثروتمندان بی‌درد مبدل شدند. همین زبیر ، خانه‌ای وسیع در بصره داشت که پایگاه تجار و ثروتمندان بود و خانه‌هایی در مصر و کوفه و اسکندریه، و نیز پنجاه هزار دینار نقد، هزار اسب، هزار کنیز و غلام داشت.

عبدالرحمان بن عوف صد اسب، صد شتر و ده هزار گوسفند داشت. زید بن ثابت، یکصد هزار دینار اموال منقول و غیرمنقول داشت . عثمان بن عفان نیز ثروت فراوان....

3-    انحراف خواص و عوام:

وقتی خواص اصحاب پیامبر (ص) به دنیا چسبیدند و ارزش های دینی را فراموش کردند، رفته رفته سنت پیامبر (ص) جای خود را به سنتهای جاهلی داد و آنها در زبان از پیامبر ( ص) یاد می‌کردند و در عمل بر خلاف سیره آن حضرت عمل کرده از روشهای دوران جاهلیت پیروی می‌نمودند.

وقتی اینطور شد روحیه امر به معروف و نهی از منکر از بین رفت، خواص منحرف شدند و عوام نیز به تبع آنها به انحراف کشیده شدند و در مقابل اشراف ضعیف الایمان کرنش می کردند..

4-    سلطه بنی امیه و تحقیر مسلمانان :

حاصل این فرآیند این بود که بنی امیه به آسانی بر مردم مسلط شدند، و طبق گزارش تاریخ، همه اصحاب حاضر در مجلس سخنان تحقیرآمیز معاویه را تحمل می کردند. تنها حضرت علی (ع) کسی در مقابلش می ایستاد.

5-    ضعف و ذلت خواص و عوام :

وضع به گونه‌ای شده بود که اگر کسی از بنی امیه مرتکب جنایتی می‌شد و طبق دستورات شرع مستوجب حد شرعی می‌شد، مسلمانان جرات نمی‌کردند حد الهی را بر او جاری کنند.

ترس از بنی امیه چنان در دل لانه کرده بود که وقتی امام حسین علیه السلام قیام خویش را آغاز کرد، مانند عبدالله بن جعفر و عبدالله بن مطیع ها تلاش می‌کردند حضرت را از تصمیم خویش منصرف سازند.

6-    از بین رفتن روحیه حق گرایی :

سکوت در برابر بی عدالتی ها و کفر و شرک و بسنده کردن به آنچه که از طرف بنی امیه به اسم اسلام به خورد جامعه داده می شد به حدّی بود که یزید توانست افکار کفرآمیز خود را به زبان جاری سازد.

7-    ستم پذیری :

اینها و این سستی ها باعث شد که مردم تن به ستم بدهند و جبّاران و ستمگران بر جامعه حاکم شدند.

سالار شهیدان می فرماید: آن چه جبّاران را بر شما مسلّط نموده است این است که شما از مرگ گریزانید و به این زندگی ننگین ناپایدار دل خوش نموده اند.

حضرت اباعبداللّه(ع) خطاب به حرّ بن یزید ریاحی فرمود: این خواری و ذلّت برای تو بس است که زنده بمانی و مورد ستم و تجاوز قرار بگیری و نتوانی از حق خود دفاع کنی.

8-    جاه طلبی:

از منظر امام حسین(ع) جاه طلبی یکی از رذایل اخلاقی است که اگر بذر آن در نهاد انسان جوانه بزند بشر ایمان و اعتقاد حقیقی خود را از دست می دهد. بنابراین اولین جرقه های زمینه سازی ولایتعهدی و سپس خلافت یزید که اصلی ترین محور شرارت آفرین بود از جاه طلبی و دلبستگی به ریاست و مقام آغاز شد.

عمر بن سعد ابی وقاص یکی از اضلاع مثلث شوم حادثه کربلاست او امام حسین (ع) را به خوبی می شناخت امّا آنچه او را بر خلاف خِرَدش به وادی جنگ با امام حسین(ع) کشاند، جاه طلبی و ریاست خواهی بود. و سیدالشهدا(ع) در ملاقاتی از او پرسید: آیا قصد کشتن مرا داری؟

عمر بن سعد گفت: اگر از این گروه جدا شوم، می ترسم خانه ام را خراب کنند.

حضرت فرمود: من برایت خانه می سازم. او بهانه تراشی کرد و گفت: می ترسم املاکم را از من بگیرند. امام فرمود: بهتر از آن را برای تو می دهم. بار او بهانه آورد. امام فرمود: مرا می کشی و گمان می کنی که عبیداللّه بن زیاد ولایت ری و گرگان را به تو خواهد داد؟ به خدا سوگند گوارای تو نخواهد بود و از عاقبت او خبر داد اما عمر سعد به خاطر جاه طلبی سخنان امام را نپذیرفت.

9-    دنیا طلبی :

دنیاطلبی افراد سبب می شود که دین خود را از دست بدهد . دنیاطلبی سبب شده عدّه ای از مسلمانان سرشناس با این که حقانیّت امام حسین(ع) را قبول داشتند و در عین حال توانایی هم داشتند، امّا او را یاری نکردند. یکی از این افراد عبیداللّه بن حرّ جعفی بود. وی با این که می توانست حضرت را یاری دهد، اما نکرد. وقتی امام خیمه او را دید، فردی را فرستاد تا او را به همکاری دعوت کند، اما او جواب منفی داد.وقتی امام جواب منفی او را شنید خودش نزد او رفت. و پس از سلام فرمود: عبید اللّه تو در عمرت معصیت های زیادی کرده ای. آیا میل داری که با من بیایی و با هم به پیروزی برسیم. عبیداللّه گفت: آقا من از کوفه بیرون آمدم تا شما را نبینم، چون در غیر این صورت گرفتار می شدم. چون من نه می خواستم به روی شما شمشیر بکشم و نه می توانستم با شما موافقت کنم، ولی حالا که شما آمدید من یک اسب و شمشیربه شما می دهم .امام قبول نکرد و فرمود از اینجا دور شو تا صدای استغاثه من را نشنوی، چونکه به خدا سوگند اگر فریاد ما به گوش کسی برسد و به یاری ما نشتابد، خداوند او را در آتش جهنم قرار خواهد داد.

عبیداللّه می گوید: حضرت به راه افتاد و من هم دنبالش او را نگاه می کردم . دیدم بچه های کوچک چهار ساله، پنج ساله، شش ساله هم به دنبال ایشان آمده اند......

عبیداللّه پس از کربلا ، اختلال روانی پیدا کرد و به نوشته بعضی از تواریخ، خودش را در شطّ کوفه غرق کرد و خود کشی نمود.

پس ببینید چطوری و با چه شیوه هایی با دین و اسلام مبارزه کردند و دین را از رفتار و گفتار و کردار و خانه و جامعه مردم حذف کردند و عاقبت کسانی که دین را از دست دادند چه شد! آمدند کربلا و ابا عبدالله الحسین (ع) و جگر گوشه هایش را در کربلا به شهادت رساندند.

که همه اینها برای ما درس و عبرت است.

لذا امام حسین (ع) آفت دیگری را در قالب نامه ای به مردم کوفه بیان فرمودند :

«من الحسین بن علی إلی المَلإ من المؤمنین و المسلمین.....»

1-     « فَلَعَمری ما الإمامُ إلا الحاکمُ بالکِتابِ» امام کسی است که بر اساس قرآن حکم می کند؛ یعنی اول ولایتتان را درست کنید

2-     « الدَّآئِنُ بِدینِ الْحَقِّ»(بحارالانوار ؛جلد44؛صفحه234) امام مي آید که دین را پیاده کند، پس مسأله دین را حل کنید، دین ستیز نشوید.

که این موارد نه گانه که عرض شد دین ستیزند و دین انسان را از بین می برند.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام سجاد (ع):

فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام سجاد (ع) را خدمت همه شیعیان و ولایت مداران و عزاداران امام حسین (ع) تسلیت عرض می نمایم.

و خداوند را شاکر هستیم که به ما عمری و توفیقی عطا فرمود تا در مراسم عزای امام حسین (ع) که مراسمی هم عبادی است و هم سیاسی و هم انقلابی است شرکت کنیم تا از این مجالس انشاء الله بصیرت و معرفت خود را نسبت به امامت و ولایت و شور و شعور حسینی بالا ببریم و خود را عاشورایی کنیم تا خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنیم.

لذا در اینجا جا دارد از همه مردم خوب و مومن و متدین و ولائی و انقلابی و عاشورایی بخش جوادآباد بابت برنامه های خوب و عزاداری های مناسبت و مفصلی که داشتند تقدیر و تشکر کنم .

بنده حقیر از برنامه های هیأت های عزاداری رضایت دارم و الحمدلله آنطور که می خواستیم برنامه ها اجرا شد البته نقائصی هم داشت که انشاءالله در آینده برطرف خواهد شد.این را هم باید بگویم هیأتهای عزاداری محرم بخش تا رسیدن به یک هیأت مطلوب و آنطور که امام زمان (عج) و امام حسین (ع) انتظار دارند فاصله زیادی دارند که با آن برنامه ریزی های خوبی که شده رکت هیأت های عزاداری به یک عزاداری شروع شد و تقریبا با سرعت خوبی هم پیش می رود تا انشاالله در آینده هیأتهای عزاداری را در حدّ اعلی و مطلوب مشاهده کنیم.

بنابراین از همه عزیزانی که برای بهتر برگزار شدن هیأتهای عزاداری تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنم. هیأت امنا های هیأتها و مساجد از نیروی انتظامی ، بسیجیان ، ستاد نماز جمعه ، از روحانیون عزیز و بزرگوار در شهر و روستا ها که الحق و الانصاف همکاری خیلی خوب داشتند.

همچنین از مهاجرین عزیز که برنامه های خوب و هماهنگی داشتند تقدیر و تشکر می کنم.

از هیأت امناهای امامزاده علی (ع) و امامزاده هادی(ع) خصوصا که مکان را جهت عزاداری و نماز ظهر عاشورا در امامزاده هادی (ع) آماده می کنند و زحمات فراوانی را کشیدند تقدیر و تشکر می کنم.

انشاالله دهه دوم محرم به صورت متمرکز در مسجد پیامبر اعظم (ص) و مصلی بخش جوادآباد با برنامه های مفصل برگزار می شود.

2-     یکی از درسهای مهم عاشورا ظلم ستیزی است البته عاشورا یعنی ظلم ستیزی:

نهضت عاشورا به عنوان پیش نیاز امر فرج و ظهور است و تربیت کننده جامعه عاشورایی است که اگر از عاشورا درس بگیریم جامعه ما می شود عاشورایی و این جامعه عاشورایی زمینه ساز نهضت مهدی (عج) است.عاشورا در راستای ظلم ستیزی درس مقاومت به ما می دهد تا با دشمن مبارزه کنیم و نگذاریم دشمن نفوذ کند و انقلاب اسلامی ما را استحاله کند.

که در اینجا به چند تا مناسبت با این مقدمه اشاره می کنم که دشمن در صدد ظلم و نفوذ و استحاله انقلاب اسلامی است ولی رهبری عاشورایی ما با سربازان عاشورایی با آنها مبارزه می کند و راه نفوذ را برای آنها بسته اند:

1-      مسئله هسته ای ایران و مذاکرات و برجام و پسا برجام که ظلمی از سوی شیطان بزرگ است :

خب عاقبت فرجام برجام با تمام فراز ها و نشیبهای آن گذشت آن هم در دوران مذاکرات 12 ساله در وین و ژنو ، لوزان و در نهایت شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون ویژه مجلس.

به این بهانه و در این مدت تا می توانستند ظلم کردند با تهدید و تحریم و جنگهای نظامی و سیاسی و اقتصادی چونکه شیطان بزرگ آمریکا با ملت شریف ایران دشمنی کهنه و دیرینه ای دارد.

الان هم طبق شواهد و قرآئن ، آمریکا 2 هدف مشخص را فراتر از اصل برجام در نظر گرفته است:

(الف)نفوذ در داخل ایران برای استحاله انقلاب اسلامی ایران :

کاری که این روزها در قالب تهاجمات نرم برای زدن آرمانها و پیامهای شورآفرین عاشورا در پوشش مدح امام حسین (ع) و یا عزاداری مدرن ، سبکی از عزاداری سخیف و بی ربط با هویت عزاداری سیدالشهداء(ع) را با بکارگیری ابزارآلات موسیقی بلکه خوانندگی زنان آنهم با پوشش نامناسب و به دور از دستورات شرع متأسفانه به جریان انداختند.

البته غرب گرایان داخلی هم امید دارند کسانی که از صدقه سری شهدا و ایثار و مقاومت مردم ایران به آالاف و علوفی رسیدند و پای سفره امام و شهدا نان و نمک می خورند ولی ناجوانمردانه سفره پاره کرده و نمکدان می شکنند.

(ب) حضور محوری داشتن در منطقه و کوتاه کردن نقش ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی :

کشور ایران نقش کلیدی در منطقه دارد خصوصا در بیداری و وحدت اسلامی .

که مقام معظم رهبری همان شعار امام حسین (ع) را می دهد که «هَيْهاتِ مِنّا الذلَّة» «إِنِّيْ لا أَرَيَ الْمَوْتَ إِلَّا سَعَادَةً وَالحَياةَ مَعَ الظّالِمِينَ إِلّا بَرَما» یعنی مرگ سعادت است و زندگی با ستمکاران جز ملامت و خستگی و کسالت نمی نگرم.

اینها هشدار حسینی است به همه مردم و مسئولان و خصوصا ریاست محترم جمهوری است که مراقب نفوذ دشمن باشید و این برجام پایان مرگ بر آمریکا نیست و باید دقت های لازم در پیگیری سند برجام را داشته باشند و مراقب نفوذ دشمن باشند. همچنین وضع هر تحریم در هر سطح و به هر بهانه باشد ، نقض برجام است .

2-    فاجعه بسیار تلخ و حیرت انگیز منا یکی دیگر از ظلمهای آل سعود است:

که در کنار ظلمهای دیگر خود که حمله به یمن و تقویت تروریستها در سوریه و داعشی ها در عراق و .... بود ظلم به حجاج و مسلمانان در منا اتفاق افتاد که تعداد زیادی از مسلمانان جان باختند ، آنهم به بدترین وضع با لبهای تشنه و عدم رسیدگی آنها ... بدتر از این ظلم ، ظلمی است که به ملت ایران می کند و می گویند ایرانی ها آشوب و جنایت کردند و مقصر ایرانی ها هستند که این یک ادعای ظالمانه و ناجوانمردانه است .

در اینجا تنها صدای شجاعانه امام خامنه ای به گوش رسید و جهان اسلام در قبال این فاجعه سکوت کرد و همچنین مدعیان حقوق بشر در برابر این فاجعه عظیم سکوت خفت باری کردند که این تأسف آور تر و دردناک تر است. اینها اندیشه معاویه ای و یزیدی است.

3-    قانون کاپیتولاسیون ظلم بزرگی بود برملت ایران از جانب شیطان بزرگ آمریکا که امام خمینی (ره) با شعار حسینی در مقابل این ظلم ایستاد و در نهایت این ظلم را برداشت(دوشنبه چهارم آبان):

کاپیتولاسیون تهدید بزرگ و ظلم بزرگ بر کشور است که اگر حواسمان نباشد امروز هم با ابزاری به نام برجام می خواهند کاپیتولاسیون دیگری برای ایران تحمیل کنند و نفوذ به کشور بکنند یعنی بر اقتصاد و فرهنگ و سیاست و امنیت و نظامی ما مسلط بشوند که این بزرگترین تهدید امروز ماست.

که مقام معظم رهبری باز هم با ندای محمّدی فرمودند : با کسانی که با شما دشمنی می کنند و دشمن شما هستند « أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ » باشید . یعنی سخت باشید یعنی مثل خاکریز نرم نباشید که دشمن از هرجا خواست بتواند در شما نفوذ کند ، مستحکم باشید.

اما بین خودتان دلهایتان باهم صاف باشد و با هم مهربان باشید و « رُحَمَاء بَيْنَهُمْ »

4-     سازمان ملل ظلمی دیگر در جهان که زشت ترین نقطه نامطلوب صحنه جهانی است :

سازمان ملل به خصوص بنابر اولین ماده منشور خود موظف است به تأمین عدالت در شکل ویژه اش یعنی مقابله با تجاوز است.

اما سازمان ملل منتظر است ببیند آمریکا با چه کسی بد است تا به بهانه حقوق بشر به او فشار بیاورند . اینها در مقابل حوادث کشمیر و فلسطین لب از لب باز نمی کنند . پس سازمان ملل یعنی آمریکا یعنی ظلم یعنی یزید زمان .

که مقام معظم رهبری باز هم در مقابل این ظلم می ایستد و می فرماید : دو تبعیض در سازمان ملل هست یکی حق وتو و دومی عضویت دائم در شورای امنیت که این دو تبعیض باید برداشته شود.

5-    انتفاضه سوم فلسطینی ها ظلم ستیزی است و ظلم آشکار رژیم صهیونیستی است :

که این انتفاضه به مرحله جدیدی وارد شده که مقابله سخت و مبارزه مسلحانه است که انشاءالله می رود تا اسرائیل به نابودی و انتهای تاریخ مصرف خود برسد.

6-    قهر کردن مردم با صندوقهای رأی در انتخابات پارلمانی مصر و حضور دو درصدی مردم ، نتیجه ظلم در مصر است :

البته این اتفاق که در برخی کشورها مانند مصر اتفاق می افتد واقعیت دمکراسی و مردم سالاری دینی را در ایران اسلامی نمایان می کند .

اگر مقایسه کنیم تفاوت عمیق آن را در می یابیم ، آنوقت است که باید قدر این کشور اسلامی ایران را دانست و تقویت کرد.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز10
این هفته30
این ماه112
مجموع15884