اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 08 آبان 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 08/08/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: چرائی وقوع حادثه کربلا (3)

موضوع بحث ما در ماه محرم و ماه بصیرت افزایی و ماه معرفت افزایی راجع به چرائی وقوع حادثه کربلا بود و اینکه چه شد آن جمعیت انبوه در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و بی دینی و بی مروتی و بدتر از حیوانیت را به نمایش گذاشتند ؟ چه شد که عده ای از مسلمانان این جنایات را مرتکب شدند؟

اما چهار اقدام اموی ها پس از پیامبر (ص):

1-      ولایت ستیزی:

2-    دین ستیزی و نابود کردن اساس دین:

3-    عدالت ستیزی:......

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران انقلابی و عاشورایی و با وفای آنحضرت:

2-     یکی از درسها و پیامهای عاشورائی امام حسین (ع) ؛ اقامه امر به معروف و نهی از منکر:

این هفته نیز بنده مناسبتها و مطالب ضروری که باید خدمتتان عرض کنم در قالب یکی از درسها و پیامهای عاشورایی امام حسین (ع) می گنجانم و عرض می کنم.

1-      وحدت یکی از یزرگترین معروفها که در حال حاضر جزو اولویت های جامعه اسلامی و انقلابی ما و جهان اسلام به شمار می رود:

2-    روز جمعه هشتم آبان ماه شهادت محمد حسین فهمیده دانش آموز بسیجی 13 ساله و روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی:

3-    روز هشتم آبان روز پدافند غیرعامل:

4-     چهارشنبه 13 آبان بازداشت و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (1343ه.ش):

5-    چهارشنبه 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، روز دانش آموز:

6-    نامه مقام معظم رهبری راجع به برجام ، هم امر به معروف بود و هم نهی از منکر:

7-    منکر دیگری که در تاسوعا و عاشورای حسینی اتفاق افتاد که نشان دهنده ضعف برخی مسئولین در برابر مذاکرات است:

8-    منکر بعدی که بزرگترین اشتباه رژیم سعودی خواهد بود و پیامدهای بدی در پی خواهد داشت:

9-    معروف دیگری که باید برای آن تلاش کرد ، همدردی با آسیب دیدگان زلزله اخیر:

 

نماز جمعه 08/08/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: چرائی وقوع حادثه کربلا (3)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: عن جعفر بن محمد علیه السلام قال: « إمْتَحِنوا شیعَتَنا عِنْدَ مَواقیتِ الصّلاةِ کَیْفَ مُحافِظَتُهُمْ عَلَیْها و إِلَی أَسْرَارِنا کَیْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا عِنْدَ عَدُوِّنَا » (بحارالانوار ؛جلد65؛صفحه149) امام صادق(ع) فرمودند : شیعیان ما را در سه چیز آزمایش کنید:

اول شیعیان ما را به وقت نماز امتحان کنید که چگونه به آن اهمیت می دهند .

دوم از امتحان شیعیان ما اینکه نسبت به اسرار و رازهای ما که در مورد نگهداری آن رازها نزد دشمنان ما چگونه هستند.

پس حفظ اسرار اهلبیت (ع) یکی دیگر از نشانه های شیعه است . منظور از حفظ اسرار، یعنی مقامات آنان را مانند ولایت تکوینی ، معجزات، علم غیب و... که دشمنان باور نمی کنند در نزدشان بازگو نکنیم و همچنین ظلم و ستمهایی که به آنها شده است که سبب تحریک و برانگیخته شدن دشمنان آنها بشود و موجب می شود تا آنان درصدد سرکوب کردن شیعیان بربیایند.

در روایتی امام صادق(ع) به معلی بن خنیس می فرماید : ای معلی امر ما را نهان دار و فاش مساز ، کسی که امر ما را نهان سازد خدا او را در دنیا عزیز و در آخرت نوری میان دوچشمش قرار دهد که بسوی بهشت بکشد.

ای معلی هر کس امر ما را فاش کند خدا به سبب آن در دنیا خوارش کند و نور را از میان چشمانش در آخرت بگیرد که به جهنم بکشد...... ای معلی فاش سازنده امر ما مانند انکار کننده ی آن است .

پس یکی از نشانه های تقوا حفظ اسرار خصوصا اسرار اهلبیت (ع) است.

موضوع بحث ما در ماه محرم و ماه بصیرت افزایی و ماه معرفت افزایی راجع به چرائی وقوع حادثه کربلا بود و اینکه چه شد آن جمعیت انبوه در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و بی دینی و بی مروتی و بدتر از حیوانیت را به نمایش گذاشتند ؟ چه شد که عده ای از مسلمانان این جنایات را مرتکب شدند؟

درجواب باید گفت اموی ها به عنوان اصلی ترین دشمن نظام اسلامی چهار اقدام عمده انجام دادند که توانستند با این اقدام چهارگانه مردم را به کربلا بکشانند و از یزید حمایت کنند و نسبت به امام حسین (ع) جنایت کنند.

اما چهار اقدام اموی ها پس از پیامبر (ص):

1-      ولایت ستیزی:

2-    دین ستیزی و نابود کردن اساس دین:

3-    عدالت ستیزی:

آفت سومی که توسط بنی امیه پس از رسول خدا (ص) برجامعه حاکم شد و عده ای از مسلمانان با حاکم جائر همراه شدند و امام را رها کردند و آن آفت بی عدالتی و عدالت ستیزی بود.

عدالت مهمترین و اساسی ترین خواسته تمامی انسانها در طول تاریخ بوده است حتی کسانی که خودشان عملاً بدان پایبند نبودند اما دوست داشته اند مردم با ایشان رفتار عادلانه داشته باشند . اهمیت عدالت به حدی است که خداوند متعال آن را به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف رسالت انبیاء دانسته و می فرماید : « لَقَدْ أَرْ‌سَلْنَا رُ‌سُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ...(25) » (سوره حدید) ما رسولان خود را با دلیل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند.

امام حسین (ع) نیز در نامه ای که به مردم کوفه می نویسد ، می فرماید : « القائِمُ بِالقِسْطِ » امام می آید تا عدالت را پیاده کند یعنی عدالت در جامعه شما از بین رفته است . حاکم شدن یزید و پذیرفتن او توسط مسلمانان نشانگر بی عدالتی است که باید فاتحه اسلام را خواند.

بنابراین در ابتدا لازم می دانم به تعریف عدالت از منظر نهج البلاغه بپردازم:

حضرت علی (ع) در قسمتی از بیانات خود ، عدل را به معنای انصاف دانسته و می فرماید: « العدل الإنصاف » (نهج البلاغه ؛قصار؛232) عدل عبارت است از انصاف.

در جای دیگر حضرت در توضیح معنای عدل می فرماید : « الْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى غَائِصِ الْفَهْمِ بر فهم ژرف نگرنده- وَ غَوْرِ الْعِلْمِ دانش پی به حقیقت برنده- وَ زُهْرَةِ الْحُكْمِ نیکوداوری فرمودن- وَ رَسَاخَةِ الْحِلْمِ در بردباری استورا بودن-»

یکی دیگر از تعاریف عدل در نهج البلاغه مساوات و برابری است که حضرت علی (ع) خود اجازه نمی داد ذره ای از بیت المال بی جا مصرف شود و به غیر مستحق برسد.

و معنای دیگر عدالت به فرموده حضرت علی (ع) این است که عدالت امور را در موضع و جایگاه خویش قرار می دهد یعنی عدالت وقتی محقق می شود که هر چیزی سرجای خودش باشد.

یکی دیگر از تعاریف عدالت به فرموده حضرت علی(ع) عدم اتهام به خداوند است یعنی خداوند را متهم نسازی .

بنابراین پس از رسول خدا(ص) عدالت ستیزی توسط بنی امیه کلید زده شد و به اوج خود رسید و بی انصافی در جامعه شایع شد و کج فهمی از دین در جامه گسترش پیدا کرد و دیگر هیچ چیز سرجای خودش نبود .نمونه بارز آن نشستن یزید فاسد بر جای امام عادل بود که مسلمانان نیز او را پذیرفتند و یزید و همرانان او به خدا اتهام بستند و در مجلسی یزید می گوید خدا امام حسین (ع) را کشت.

پس عدالت اجتماعی از جایگاه والائی برخوردار است.

حضرت علی (ع) عدالت را یکی از ستون چهارگانه ایمان معرفی می کند.

حضرت علی (ع) حکومت را بی ارزش دانسته و آن را حتی از یک کفش کهنه نیز کم اهمیت تر تلقی می کند اما حکومت زمانی ارزش پیدا می کند که وسیله و ابزاری برای اجرای عدالت قرار گیرد در این صورت ارزش آن به حدی می رسد که ریختن خون در راه آن حلال و بلکه اجر و پاداش عظیم اخروی خواهد داشت.

لذا امام حسین (ع) برای اجرای عدالت قیام کرد و فرمود: « إنِّی‌ لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلاَبَطِرًا وَلاَمُفْسِدًا وَلاَظَالِمًا إنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاْءصْلاَحِ فِی‌ أُمَّه جَدِّی‌ ؛ أُرِیدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَی‌ عَنِ الْمُنْكَرِ » که همان اجرای عدالت است که بنی امیه ها منکر را که بی عدالتی بود را گسترش داده بودند.

و باید بدانیم و توجه داشته باشیم که هدف اصلی ظهور ولی عصر(عج) برقراری حکومت عادلاته است.

لذا حضرت علی (ع) عدالت را بافضیلت ترین و محبوب ترین عمل و مهمترین وظیفه کارگزاران می داند.

حال که تعریف و جایگاه عدالت را دانستیم به مزایای برقراری عدالت از نهج البلاغه هم توجه فرمایید:

1-     جلوگیری از شورشهای مردمی:

به نظر امیرالمومنین علی(ع) یکی از مزایای برقراری عدالت این است که باعث رضایت مندی مردم از حکومت و جلوگیری از شورش های مردمی شده و در نتیجه، ثبات و امنیت کشور تضمین خواهد شد.

حضرت على (ع) به زیادبن ابیه والى فارس مى فرماید: عدالت را به کار گیر و از بى انصافى و بى عدالتى بر حذر باش که بى انصافى کردن با مردم آنان را آواره مى کند و بى عدالتى به قیام مسلحانه وامى دارد. (نهج البلاغه، 1374).

2-    عدالت وسیله گشایش است:

حضرت على (ع) مى فرماید: به خدا سوگند، بیت المال تاراج شده را هر کجا که بیابم به صاحبان اصلى آن بازمى گردانم، گرچه با آن ازدواج کرده یا کنیزانى خریده باشند؛ زیرا در عدالت، گشایش براى عموم است.

3-    عدالت موجب امیدوارى می شود

4-    اداشدن حقوق متقابل رهبر و مردم

عدالت باعث مى شود که رهبر و مردم به حق خویش نایل آیند. حضرت در این زمینه مى فرماید: در میان حقوق الهى، بزرگ ترین حق، حق رهبر بر مردم و حق مردم بر رهبر است.

مردم اصلاح نمى شوند مگر به اصلاح حاکمان و حاکمان اصلاح نمى شوند مگر به استقامت و پایدارى مردم.پس آن گاه که مردم حق رهبرى را ادا کنند و زمامدار حق مردم را بپردازد، حق در آن جامعه بین آنها عزت یابد. اما اگر مردم بر حکومت چیره شوند یا زمامدار بر مردم ستم کند، وحدت کلمه از بین مى رود و نشانه هاى ستم آشکار و نیرنگ بازى در دین فراوان مى گردد.

که تمام اینها در زمان پس از رسول خدا (ص) بود که مردم حاکمی فاسد داشتند لذا ستم و نیرنگ بازی در دین فراوان بود.

لذا اینجاست که مردم باید در برقراری عدالت نقش خود را خوب ایفا بکنند که عبارتند از:

از دیدگاه امام على (ع) مردم از چند طریق مى توانند در برقرارى عدالت اجتماعى نقش داشته باشند.

(الف) برگزیدن حاکم عادل و اطاعت از او:

یکى از عواملى که قدرت یک کشور را افزایش مى دهد اتحاد، اتفاق، همدلى و همکارى مردم با مسئولان است. اگر مردم با حکومت اسلامی همراه نباشند و به دستورات رهبر و حاکم خود اعتنا نکرده و از اوامر او سرپیچى کنند، مسلم است که چنین حکومتى، هرچند رهبرى عادل در رأس آن قرار گرفته باشد، اما دوام نداشته و به اهداف خود نخواهد رسید.

ازاین رو، حضرت على (ع) در موارد متعدد از مردم مى خواست با حکومت وى همکارى کنند. می فرمود: « أَيُّهَا اَلنَّاسُ أَعِينُونِي عَلَى أَنْفُسِكُمْ » (نهج البلاغه ؛خطبه 136)اى مردم برای اصلاح خودتان مرا یاری کنید.

پس نقش مردم در برقرارى عدالت اجتماعى این است که اولاً، حاکم عادل را براى رهبرى خود برگزینند و با کسى بیعت کنند که شایسته رهبرى است و ثانیا، وقتى حاکم در رأس حکومت قرار گرفت از اوامر و دستورات او اطاعت و پیروى کنند.

اما وقتی حضرت علی (ع) به حکومت رسید و عدالت را برقرار کرد عده زیادی خصوصا اموی ها مخالفت کردند و همین مخالفت یعنی عدالت ستیزی آنها را به کربلا و آن جنایتها کشاند.

(ب) امر به معروف و نهى از منکر

مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند تا با عدالت ستیزی مقابله کنند که مردم پس از رسول خدا(ص) این نقش خود را بازی نکردند.

(ج) مشورت نمودن با حاکم

مسلم است که امام معصوم نیاز به توصیه و راهنمایى ندارد، ولی حضرت مى خواهد اولاً، مردم از این طریق با حاکم خویش در ارتباط باشند و ثانیا، درسى است براى دیگر حاکمان و کارگزاران که از راهنمایى و تخصص دیگران، به ویژه نخبگان، غفلت نورزیده و مشورت پذیر باشند.

حضرت علی (ع) چند چیز را مانع برقراری عدالت می داند که مردم زمان پس از رسول خدا(ص) آنها را داشتند ولذا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند:

1-     هواهای نفسانی:

افرادى که اسیر هواهاى نفسانى باشند نمى توانند در مقابل ظلم و ستم بایستند و در نتیجه، جامعه را به بى عدالتى سوق می دهد

2-    حاکم ستمگر:

پس وقتی مردم گرد معاویه و یزید و بنی امیه ها گرد آمدند و حضرت علی (ع) و امام حسین(ع) را رها کردند می شوند یزیدی و قاتل امام حسین (ع)....

3-    عدم فرمان بردارى از پیشواى عادل:

حضرت علی (ع) در موارد متعددى مردم کوفه را در عدم همکارى و همیارى در اجراى عدالت مذمت کرده است اما گوش نکردند و در نتیجه همان مردم کوفه امام حسین (ع) را نیز یاری نکردند و گرفتار ابن زیاد شدند و همچنین مردم مدینه که سه روز مال و جان و ناموسشان بر یزید و سربازانش حلال شد.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران انقلابی و عاشورایی و با وفای آنحضرت:

بازهم ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران انقلابی و عاشورایی و با وفای آن حضرت را خدمت شما عزیزان و نمازگزاران عزیز ، برادران و خواهران گرامی تسلیت عرض می کنم.

عزیزان عزا و مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) تمام نشده است بلکه تحلیل و تبیین و تفسیر عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) توسط امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری سلام الله علیها و دیگر اسراء در اسارت و در شهرهای کوفه و شام و مجلس یزید لعنة الله علیه این روزها انجام می شود.

و جای تقدیر و تشکر است از عزیزانی که بعد از عاشورا برنامه های سخنرانی و عزاداری برای سالار شهیدان که در واقع تحلیل و تبیین و تفسیر قیام امام حسین (ع) هست ، را ادامه می دهند خصوصا برنامه جامع و متمرکز که در مسجد پیامبر اعظم (ص) و مصلی بخش جوادآباد با همت هیأت امنای مسجد پیامبر اعظم (ص) و ستادبرگزاری نماز جمعه و خیرین محترم و جوانان عزیز ، برادران و خواهران گرامی دارد انجام می شود که امسال ، سال پنجم این برنامه است. یک برنامه جامع و پرمحتوا و اصولی که هم نماز جماعت و هم زیارت عاشورا و هم قرائت قرآن و هم ختم قرآن پنج دقیقه ای برای امام حسین (ع) و یاران عاشورایی آنحضرت و هم مسابقات عقیدتی ، احکام ، قرآنی و از سخنرانی و اهداء جوایز و سخنرانی و عزاداری سالم در مسجد انجام می شود که امیدواریم دیگران قدر بدانند و با حضور خود از این مجالس هم استفاده و بهره ببرند و هم برشکوه و عظمت این برنامه که آبروی بخش است و نشان دهنده وحدت و انسجام و همدلی و همزبانی و شور و شعور مردم بخش است بیافزایند.

2-     یکی از درسها و پیامهای عاشورائی امام حسین (ع) ؛ اقامه امر به معروف و نهی از منکر:

این هفته نیز بنده مناسبتها و مطالب ضروری که باید خدمتتان عرض کنم در قالب یکی از درسها و پیامهای عاشورایی امام حسین (ع) می گنجانم و عرض می کنم.

یکی از درسها و پیامهایی که هدف از قیام عاشورا نیز این مورد بود و هیچ گاه تعطیل بردار نیست و نباید بشود ، اقامه امر به معروف و نهی از منکر است. دو فریضه ای که امام حسین (ع) فرمود : « أُرِیدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَی‌ عَنِ الْمُنْكَرِ » و همچنین دو فریضه ای که آثار و برکات فراوان تربیتی و اجتماعی دارد که در بیان حضرات معصومین سلام الله علیهم آمده است: « قِوامُ الشَّريعَةِ الأمرُ بِالمَعرُوفِ والنَّهيُ عَنِ المُنكَرِ » که دامنه این دو فریضه آنقدر گسترده و عمیق است که مجموعه معروفها و خوبیها را یکجا در برگرفته و احساس تنفر نسبت به مجموعه منکرات و زشتی ها را نیز بر می انگیزاند.

این یعنی تأمین سلامت و امنیت و پاکی همه جانبه در عرصه حیات و زندگی فردی و اجتماعی انسان. اما مناسبتها:

1-      وحدت یکی از یزرگترین معروفها که در حال حاضر جزو اولویت های جامعه اسلامی و انقلابی ما و جهان اسلام به شمار می رود:

هیچ قوم و ملتی با وجود اختلاف و دوگانگی به جائی نرسیده است و باید توجه داشته باشیم که اختلاف در مبانی با اختلاف در سلیقه دو چیز است و لذا نباید این دو را با هم خلط کرد زیرا آنجا که اختلاف در مبانی و اصول نظری و اعتقادی باشد اصلا زمینه برای وحدت فراهم نیست.

باید توجه داشت که با وحدت کلمه است که می توان مشکلاتی که قدرتهای بزرگ برجهان اسلام به وجود آورده اند مقابله و رفع کرد.

برما لازم است که با اتحاد و با محوریت ولایت فقیه هم مشکلات را رفع کنیم و هم الگو باشیم برای ملتهای مسلمان.

2-    روز جمعه هشتم آبان ماه شهادت محمد حسین فهمیده دانش آموز بسیجی 13 ساله و روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی:

این دانش آموز 13 ساله شعار امام حسین (ع) که امر به معروف و نهی از منکر را که یک فریضه است را خوب فهمید و همانند مولایش حسین (ع) با منکر که تجاوزگری بی رحمانه دشمنان بود جهاد کرد و به شهادت رسید.

لذا امام (ره) فرمود رهبر ما آن طفل 13 ساله ای است که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است....

ما باید فرزندان خود را اینگونه تربیت کنیم.

3-    روز هشتم آبان روز پدافند غیرعامل:

که یک معروفی است که مقام معظم رهبری جهت مصونیت سازی کشور امر فرموده اند و باید دستور رهبر معظم انقلاب را جهت اجرائی کردن این معروف عملی کنیم.

که مقام معظم رهبری فرمودند : پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است ، از درون ما را مصون می کند . معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند اثری نخواهد کرد این پدافند غیر عامل نتیجه اش این است.

پدافند غیر عامل یعنی حالت مصون سازی را برای کل پیکر ، کشور و جامعه و دستگاه های مختلف کشور در بعد اقتصادی و سیاسی و تأسیساتی و ... به وجود بیاوریم یعنی هم سیاست و هم فرهنگ و هم اقتصاد و هم ... خود را از داخل تقویت کنیم و هم راه نفوذ را بر دشمن ببندیم .

پس تعریف پدافند غیرعامل نیز مشخص شد یعنی دفاع بدون سلاح.

یعنی مجموعه اقدامهای غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیتهای ضروری ، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامهای نظامی دشمن می شود.

4-     چهارشنبه 13 آبان بازداشت و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه (1343ه.ش):

این همه سختی ها و تبعیدهایی که امام (ره) داشتند و کشیدند همه برای تحقق شعار امر به معروف و نهی از منکر بود .چون امام (ره) در روز میلاد حضرت زهرا (س) جنایات و مفاسد کاپیتولاسیون را با ایراد سخنرانی تشریح کردند که این کاپیتولاسیون یک منکر است و مردم را آگاه کردند و حتی امام در طول هجرت 14 ساله خود روشنگری افکار عمومی ایران و جهان نسبت به ماهیت شاه پرداختند و زمینه انقلاب مردمی و سقوط رژیم پهلوی را فراهم ساختند.

خصوصا طی 4 ماه اقامت خود در فرانسه انقلاب اسلامی را تا مراحل پیروزی هدایت کردند و سپس در 12 بهمن 57 به کشور بازگشتند . این پیروزی نتیجه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط امام (ره) و مردم بود.

5-    چهارشنبه 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، روز دانش آموز:

یکی از منکرهای که یزید زمان یعنی آمریکا دنبال می کرد و هنوز هم تلاش می کند که نه تنها نتوانسته بلکه آبرویش هم رفته است و با ذلت از هر پروژه ای که شروع کرده برگشته است آن منکر همان نفوذ و براندزای جمهوری اسلامی ایران است .

که 13 آبان نماد شکست هیمنه استکبار آمریکائی توسط نماینده اسلام راستین با پیشقدمی جوانان است که جوانان در سال 58 روز سیزده آبان لانه جاسوسی شیطان بزرگ را تسخیر کردند و ذلت و خواری آنها را به جهانیان نشان دادند .

الان هم این شیطان بزرگ به دنبال نفوذ است آن هم با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران لذا باید در 13 آبان فریاد مرگ برآمریکا شما مردم پرشورتر از همیشه باشد چون آمریکا از خوی استکباری خود دست بر نمی دارد و چون آمریکا با ماهیت و هویت اسلامی ایران دشمنی دارد .چون آمریکا غیرقابل اعتماد است ، آمریکا عهد شکن است ، آمریکا خودبرتربین است، آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است ، آمریکا بزرگترین ظالم تاریخ است ، آمریکا به دنبال ترویج اسلام هراسی و ایران هراسی است ، آمریکا در چنبره صهیونیسم جهانی است ، همه گرفتاری های ما از آمریکاست لذا شعار مرگ بر آمریکا چکیده و مانیفست تجربه بشری است و شعار مرگ بر آمریکا شعار یک ملت است .

مسبب اصلی جنایتهای منطقه آمریکای جنایتکار است .

آمریکائی ها می خواستند در توافق هسته ای شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند اما نه تنها حذف نکردیم بلکه در راهپیمائی 13 آبان نیز خواهیم گفت که اگر آمریکا بخواهد در اجرای برجام ناعهدی کند و به تعهدات خود عمل نکند ایران اسلامی محکم در برابر زیاده خواهی های آنها خواهد ایستاد و توافق هسته ای ذره ای از دشمنی آمریکا علیه ملت ایران کم نکرده و امروز آمریکا همچنان دشمنی خود علیه ملت ما را ادامه می دهد .پس ملت و جوانان 94 پرشور تر از جوانان 57 در مقابل زیاده خواهی های آمریکا خواهند ایستاد و با شعار مرگ بر آمریکا خواهند گفت که ما دیگر سلطه نمی پذیریم .

البته این را هم بگویم که کشورهایی مانند روسیه ، چین ، سوریه ، کوبا و ... مرگ بر آمریکا نگفتند اما باز هم تحریم هستند چون در جهت منافع آمریکا حرکت نکردند . پس این روز نماد استکبار ستیزی است و اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلا تابع قرآن نیستیم.

6-    نامه مقام معظم رهبری راجع به برجام ، هم امر به معروف بود و هم نهی از منکر:

مقام معظم رهبری در این نامه اجرای برجام را با شروطی پذیرفتند یعنی همان رعایت خطوط قرمز یعنی معروف ها و منکر ها را در اجرای برجام ببینند و معروف ها را اجرا کنند و منکر ها را حذف کنند.

در اینجا چند نکته عرض می کنم:

1-     این برنامه درصدد تبیین یک نقشه راه برای آینده انقلاب اسلامی است و هیچ تغییری در نگاه کلان و استراتژیک معظم له در صیانت فناوری هسته ای ، استکبار ستیزی ، استقلال خواهی ، عدالت طلبی به وجود نیامده.

2-     نامه رهبری از جنس فرصت سازی برای رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور است.

3-     اینکه در نامه رهبری اصل برجام و محتوای آن تأیید نشده بلکه اجازه اجرای شروط برجام داده شده است.

4-     این نامه غیرتمندی رهبر انقلاب نسبت به حفظ دستاوردهای هسته ای را نشان می دهد.

5-     در نامه از بزرگ نمایی تحریم ها و دلخوش کردن مردم و مسؤلان به برجام پرهیز شده .

6-      در این نامه دو اصل وحدت آفرینی در داخل و بدبینی به دشمن تأکید شده است.

7-     باید مسیرهای نفوذ دشمن را از طریق برجام و غیره ، شناخت و آن را مسدود کرد.

با توجه به مطالب فوق پس از صدور نامه رهبر معظم انقلاب آرامشی نسبی در فضای سیاسی کشور ایجاد شد که باید این آرامش حفظ بشود تا اقشار مختلف جامعه به ویژه تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در چرخه های تولید شتاب بیشتری بدهند.

همچنین با توجه به نکات بالا ، نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور محترم فصل الخطاب است و باید از اختلاف و تفرقه و دودستگی در جامعه دوری کرد و دستورات رهبر عزیز را در باب برجام که امر به معروف و نهی از منکر از جانب ولایت بود را اجرا کنیم.

7-    منکر دیگری که در تاسوعا و عاشورای حسینی اتفاق افتاد که نشان دهنده ضعف برخی مسئولین در برابر مذاکرات است:

جک استراو وزیرخارجه انگلیس روز تاسوعا در شیراز و عاشورا هم در اصفهان به گردشگری می پردازد.

حالا او چه هدفی دارد که قطعا بی هدفی و یا با هدف خیر خواهانه باشد ،نیست و مسئولین که این اجازه را به اینچنین افراد آن هم در روزهای عزیز و مقدس می دهند ، نمی دانم چه اهدافی را دنبال می کنند.

مگر همین ها نبودند در سال 88 روز عاشورا به خیمه های اباعبدالله (ع) بی حرمتی کردند و همین ها بودند صدام را تجهیز کردند و در کودتای 28 مرداد سال 32 نقش داشتند.

مسئولین چرا هنوز خطر نفوذ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و امنیتی که مقام معظم رهبری فرمودند را باور نکردند یا باور کردند و .....

به مسئولین هشدار می دهیم اگر خطری و ضرری و ظلم و ستمی از جانب آنها به کشور برسد باعثش شما هستید.پس بیشتر مراقب باشید.

8-    منکر بعدی که بزرگترین اشتباه رژیم سعودی خواهد بود و پیامدهای بدی در پی خواهد داشت:

اجرای احتمالی حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعی برجسته عربستانی است که در اسارت رژیم سعودی است .

با توجه به جایگاه علما در جهان تشیع و محبوبیت آنها در میان مردم اتخاذ چنین تصمیمی توسط عربستان با یک بحران جدی امنیتی و عکس العمل مواجه خواهد شد.

9-    معروف دیگری که باید برای آن تلاش کرد ، همدردی با آسیب دیدگان زلزله اخیر:

معروف دیگری که باید برای آن تلاش کرد ، همدردری با آسیب دیدگان زلزله اخیر در پاکستان و افغانستان و هند و ... و خصوصا کمک رسانی به آنهاست.

 

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692