اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 22 آبان 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 22/08/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(6) (حق دست)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که به مدت چهار هفته به مناسبت ماه محرم و ماه بصیرت افزایی و معرفت افزایی موضوع دیگری را (چرایی وقوع حادثه کربلا ؛چهار اقدام عمده اموی ها ) بحث کردیم اما باز برمی گردیم به مباحث رساله حقوق امام سجاد(ع) که پنج حق را عرض کردیم که عبارتند از :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

اما ششمین حق...

6-    حق دست:

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      میلاد با سعادت حضرت امام کاظم (ع) (128ه.ق):

2-     جمعه 22 آبان و اول صفر ، ورود کاروان اهلبیت امام حسین (ع) به شام(61ه.ق):

اما مناسبتها در قالب این درس کربلا که ثمرات حکومت حاکم اسلامی و حکومت حاکم غیر اسلامی و یا حکومت رهبریِ حسینی و رهبریِ یزیدی:

1-      یکشنبه 24 آبان ماه تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان (1358ه.ش):

2-    یکشنبه 24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی و کتابدار(آغاز هفته کتاب):

3-    سه شنبه 26 آبان سالروز خودکفایی گندم:

4-     سالروز رحلت سه نفر از بزرگان دین و اسلام در این هفته:

5-    طرح شیطان بزرگ (آمریکا) برای نفوذ و سلطه برکشور ایران:

6-    فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان وزارتخانه های علوم و علوم پزشکی و دانشگاهیان:

 

نماز جمعه 22/08/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(6) (حق دست)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: رُوِیَ عَن الباقر علیه السلام قَال : « مَن عَلَّم بابَ هديً فَلَهُ مِثلُ أجرِ مَن عَمِلَ به وَ لايَنقُصُ اولئک مِن أجورِهم شيئاً.....» اگر کسی به شخص و یا اشخاصی عمل نیکی یاد بدهد و یا اینکه او را راهنمایی به کار نیکی بنماید و آن شخص یا اشخاص، به آن عمل نیک عمل نمایند، شخص یاد دهنده، تمام پاداش عمل کنندگان به آن عمل نیک را می برد، بدون اینکه ذرّه ای از پاداش آن اشخاص نزد خداوند کم گردد.

با راهنمایی و یا یاد دادن کار نیک به دیگران و با انجام آن کار نیک، یک دری از هدایت خیر و سعادت به سوی انسان باز می شود. این تعلیم و یاد دادن، می تواند زبانی، عملی و یا نوشتنی باشد و یا ممکن است تسلسلی باشد، یعنی این کار نیک را که به دیگری یاد داده است، او هم به دیگری یاد بدهد و همین کار ادامه پیدا کند تا روز قیامت؛ بدون اینکه عمل خیری انجام دهد، پاداش عمل کننده ها برای او نوشته می شود.

و برعکس اگر « ... و مَن عَلّمَ بابَ ضَلالٍ کانَ عَلَيهِ مثلُ أوزارِ مَن عَمَلَ به و لاينقص اولئک مَن أوزارهم شيئاً» (اصول کافی؛جلد1؛صفحه35)

هرکس کار زشت و گمراهی را به کسی یا اشخاصی یاد بدهد و یا آنان را به عمل زشتی دعوت و یا راهنمایی کند،تمام گناه عمل کنندگان به آن کار زشت در نامه عمل او هم نوشته می شود بدون آنکه ذره ای از گناه عاملان به آن کار زشت کاسته شود . اگر انسان به دیگری یک راه گمراه، زشت، گناه، شیطنت، خدعه و نیرنگ را یاد بدهد، با انجام آن عمل زشت، دری از ضلالت به سوی او باز می گردد. حتی اگر به آن عمل راهنمایی کند.

پس یکی از نشانه های آدم با تقوا این است که دیگران را به عمل خیر راهنمایی می کند نه به عمل زشت.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که به مدت چهار هفته به مناسبت ماه محرم و ماه بصیرت افزایی و معرفت افزایی موضوع دیگری را (چرایی وقوع حادثه کربلا ؛چهار اقدام عمده اموی ها ) بحث کردیم اما باز برمی گردیم به مباحث رساله حقوق امام سجاد(ع) که پنج حق را عرض کردیم که عبارتند از :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

اما ششمین حق...

6-    حق دست:

ششمین حق از حقوق بیان شده در رساله حقوق ،حق دست می باشد که امام سجاد(ع) در این قسمت همه حقوق مخصوص به دست را در دو نوع بیان می کند به طوری که همین دونوع کل حقوق دست مانند احکام و افعال و خوردن و آشامیدن و عبادت را در برمی گیرد.

امام سجاد (ع) می فرماید :« وَ أَمّا حَقّ يَدِكَ فَأَنْ لَا تَبْسُطَهَا إِلَى مَا لَا يَحِلّ لَكَ فَتَنَالَ بِمَا تَبْسُطُهَا إِلَيْهِ مِنَ اللّهِ الْعُقُوبَةَ فِي الْأَجَلِ وَ مِنَ النّاسِ بِلِسَانِ اللّائِمَةِ فِي الْعَاجِلِ » اما حق دست تو این است که آن را به حرام و ناروا دراز نکنی ، زیرا با این کار کیفر خداوند در آخرت و ملامت و سرزنش مردم در دنیا نصیب خواهد شد.

در اعضای ظاهری انسان، دست مظهر جابجایی و وسیله نقل و انتقال اشیای خارجی است و یقینا در تعبیر و بیان امام (ع) هم معنای واقعی دست و هم آثار و افعال مترتب بر آن مورد نظر است.

بنابراین امام می فرماید : دست خود را به سوی چیزهایی که دست درازی به آنها جایز نیست دراز مکن و نیز به سوی چیزهایی که خداوند حرام فرموده است دست مبر ، با دست خود کسی را به قتل نرسان ، با دست خود دزدی نکن ، زنا نکن ، اموال یتیمان را نخور،مال قمار و ربا نگیر ، خوردنیها و نوشیدنی های حرام را با آن نخور، با دست خود ظلم نکن ، با آن هیچ گناه کوچک و بزرگی را انجام نده ، با آن خودت و دیگری را اذیت نکن و دست خود را در جایی که برای تو حلال نیست قرار مده.

فرمان امام (ع) درباره این حقوق برای آن است که با اصلاح فرد ، امت اسلام به سوی اصلاح و کمال پیش برود.

شرایط حاکم بر دوران امامت امام سجاد(ع) و انحرافات بسیاری که حکومت اموی به واسطه ترویج انواع ظلم و فساد آن را فراگیر ساخته بود ایجاب می کرد تا امام سجاد (ع) در قالب بیان حقوق ، اینچنین علیه ظلم و فساد و فحشاء بنی امیه اقدام کند و مفاهیمی مانند عدل و حق را توضیح دهد و زشتی و پلیدی اموری مانند ظلم و قتل و غارت بیت المال را بیان کند.

پس تمام آن حقوقی که امام(ع) در بخش اول فرمودند حق دست تو این است که دست خود را به سوی چیزی که حرام و ناروا است دراز نکنی یعنی با دست ظلم نکنی ، یعنی دست درازی به سوی حرام ظلم محسوب می شود یا ظلم به خود فقط یا ظلم به خود و دیگران و یا ظلم به دیگران فقط....

رسول خدا (ص) می فرماید : « مَن مَشَی مَعَ ظالِمٍ لِیُعِینَهُ وهُوَ یَعْلَمُ أنَّهُ ظالِمٌ فَقَدْ خَرَجَ مِنَ ‌الإسلامِ» (جامع الاخبار؛صفحه155) هرکس ظالمی را همراهی کند و کمک نماید و بداند که او ظالم است از اسلام خارج گشته است .

و نیز می فرماید: « اِذا کانَ یَومَ القیامَهِ نادی مُنادٍ اَینَ اَعوانُ الظَّلَمَهِ وَ مَن لاقَ لَهُم دَواتاً، اَو رَبَطَ کیساً، اَو مَدَّ لَهُم بمَدَّهَ قَلَمٍ، فَاحشُرُوهُم مَعَهُم» چون روز قیامت فرا رسد کسی فریاد می زند : کجایند ستمگران و یاوران آنها و کسی که لیقه ای در دوات ایشان گذاشته ، یا سر کیسه ای را برای ایشان بسته یا یک بار برای ایشان قلم به دوات زده است همه را با آنان محشور کنید. (کافی ؛جلد2؛صفحه332)

امام محمد باقر(ع) می فرماید : چون زمان وفات پدرم امام زین العابدین فرارسید مرا به سینه خود چسباند و فرمود : فرزندم سفارش می کنم تو را به چیزی که پدرم هنگام وفاتش مرا به آن سفارش کرد و به او نیز پدرش سفارش نمود : فرزندم بپرهیز از ستم کردن به کسی که جز خدا یاوری بر تو ندارد.(خصال ؛جلد1؛صفحه16)

در قسمت بعد امام سجاد(ع) می فرماید : اگر کسی به سوی آن چیزی که جایز نیست و خداوند حرام داشته دست ببرد دو نوع از عقوبت دامنگیر او خواهد شد : دور و نزدیک.

عقوبت دور ، عقوبت خداوند در روز قیامت و عقوبت نزدیک عقوبت دنیا توسط اندیشمندان و حکیمان است یعنی مورد ملامت و سرزنش آنها قرار خواهد گرفت.

در اینجا یک جریانی را عرض می کنم که نتیجه عقوبت دراز کردن دست به سوی حرام را بداینم:

شخصی نقل می کند دوستی داشتم کامل و جامع٬با یکدیگر بنا گذاشتیم هریک زودتر از این دنیا رفت٬به خواب دیگری بیاید و از اوضاع برزخ خبری دهد.او زودتر از دنیا رفت.شبی او را به خواب دیدم٬در حالی که از چهره ی او رنج و ناراحتی می بارید٬سبب را پرسیدم.

گفت:یک بار به قصابی محل رفتم و چند لاشه ی گوشت او را با دست ارزیابی کردم.هیچ قسمتی را نپسندیدم. بدون اینکه به صاحب مغازه بگویم از چربی گوشت مغازه ات به دستم رسیده ، از مغازه بیرون رفتم.اکنون در برزخ ناراحت آن مقدار چربی منتقل شده به دستم هستم.از تو می خواهم دوستی خود را با رضایت گرفتن از قصاب در حق من کامل کنی.

حال ببینید که اگر کسی با این دستانش ظلم کند ، دزدی کند ، زنا کند ، مال یتیم بخورد، قمار بازی کند، ربا بگیرد، شراب بخورد چه عذاب و عقابی در انتظار او خواهد بود ، خدا می داند...

دعـــــــــــــــا

سوره

  مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      میلاد با سعادت حضرت امام کاظم (ع) (128ه.ق):

ولادت آن امام عزیز را خدمت همه شما نمازگزاران و دوستداران و شیعیان آنحضرت تبریک عرض می کنم.

2-     جمعه 22 آبان و اول صفر ، ورود کاروان اهلبیت امام حسین (ع) به شام(61ه.ق):

مناسبتهای این هفته و مناسبتهای ضروری که باید به آنها بپردازم در قالب یکی دیگر از درسهای کربلا خدمت شما عرض می کنم و آن هم این است که ثمرات حاکم اسلامی و حاکم غیر اسلامی و یا ثمرات رهبریِ حسینی و رهبریِ معاویه ای چیست؟

لذا مقدمه ای از وضعیت دینی و اعتقادی مردم شام خدمت شما بازگو می کنم تا بیشتر به این درس کربلا پی ببریم و درس بگیریم و وظیفه خود را بدانیم.

اهالی شام و نواحی آن که معاویه چهل سال بر آن تسلط داشته ، عموما تازه مسلمان بودند و از روزی که از مسیحیت به اسلام گرویدند جز خاندان ابوسفیان و دست نشانده های آنان که در این منطقه حکومت می کردند کسی را نمی شناختند لذا اسلام مردم شام اسلامی بود که بنی امیه به آنها تعلیم کرده بودند.

اهلبیت (ع) بعد از شهادت امام حسین (ع) در چنین منطقه ای وارد شدند که معاویه آنها را با اسلام دلخواه خود تربیت کرده بود و از نظر اخلاق و دستورات عملی اسلام از معاویه (نه پیامبر(ص)) و دست نشانده های او پیروی می کردند حتی در جنگ صفین معاویه توانست صدهزار نفر را به مخالفت امیرالمومنین علی(ع) بسیج کند و آنقدر بر ضد علی(ع) تبلیغات کرده بود که مردم شام او و خاندان او را واجب القتل می دانستند و بر منابر علی(ع) و خاندان او را دشنام می دادند.

پس مردم شام از آن روز که به تصرف اسلام در آمد فرمانروایانی مانند خالدبن ولید و معاویة بن ابوسفیان را به خود دید. مردم این سرزمین هیچ همنشینی با پیامبر (ص) یا اصحابش را تجربه نکرده بودند و چون که صدها سال رژیم امیراطور روم بر آنان حاکم بود به همین خاطر روش حکومتهای اسلامی را عادلانه می دانستند.

ناآگاهی مردم شام تا حدی بود که عده ای از مشایخ شام وقتی نزد سفاح ، خلیفه عباسی آمدند سوگندی می خوردند که ما نمی دانستیم رسول خدا (ص) جز بنی امیه خویشاوند دیگری نیز داشته است که از او میراث برند.

حالا چنین شهری با آن پیشینه صحنه مبارزه امام سجاد(ع) شده است تا رسالت تاریخی خود در دفاع از دستاوردهای واقعه کربلا و هدایت مردم به سوی خدا را انجام دهد.

اما خیلی به امام سجاد(ع) سخت گذشت و سخت ترین سفر را شام بیان می کند و می فرماید ای کاش وارد دمشق نشده بودم و یزید مرا بدین سان اسیر در هر شهر و دیاری نمی دید.

تبلیغات معاویه این حاکم غیراسلامی تا حدی بود که وقتی کاروان اسیران را به در مسجد شام آوردند پیرمردی شامی جلو آمد و گفت : خدا را سپاس می گویم که شما را کشت و نابود کرد . یزید را بر شما مسلط ساخت و شهرها را از مردان شما رهایی بخشید . امام سجاد(ع) به او فرمود : ای پیرمرد آیا قرآن خوانده ای ؟ و امام(ع) با چند تا آیه پیرمرد را از گفته های خود پشیمان کرد و توبه کرد.

و یا جشن و پایکوبی و زنانی که دف و طبل می زدند اینها همه به خاطر حکومت حاکم غیر اسلامی و معاویه ای بود.اگر مردم لذت حاکم اسلامی را می دیدند و می چشیدند و حاکم غیر اسلامی را نمی پذیرفتند و اینطور در جهالت و ضلالت نمی ماندند.

اما مناسبتها در قالب این درس کربلا که ثمرات حکومت حاکم اسلامی و حکومت حاکم غیر اسلامی و یا حکومت رهبریِ حسینی و رهبریِ یزیدی:

1-      یکشنبه 24 آبان ماه تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان (1358ه.ش):

تصویب قانون اسلامی جمهوری اسلامی ایران یکی از ثمرات حکومت حاکم اسلامی و ولائی است که حضرت امام (ره) دستور دادند برای تدوین و تصویب قانون اساسی اقدام شود که پیش نویس قانون اساسی بر پایه آموزه ها و ارزشهای حیات بخش اسلام به ویژه عدالت اجتماعی و جامعه توحیدی قرار داده شد نه برپایه استکباری و ظلم و جنایت.که البته همچنین قانونی را با تصویب کاپیتولاسیون در کشور انجام دادند که ثمره حکومت حاکم غیر اسلامی و معاویه ای است که باز هم حاکم اسلامی آنرا لغو کرد.

2-    یکشنبه 24 آبان روز کتاب و کتاب خوانی و کتابدار(آغاز هفته کتاب):

حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین می فرماید : برای یک ملت خسارتی بزرگ است که افراد آن با کتاب سروکار نداشته باشند. بعد می فرماید:کتاب خوانی واجب دینی و وظیفه ملی است.

اما مردم هم تنبلی می کنند که حتی اندازه تبلیغات تلویزیون هم کتاب نمی خوانند و هم مسئولین و دستگاه ها از مدارس ابتدایی تا دستگاه های ارتباط جمعی و ... که بخش عمده وظایف فرهنگی دولت ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

این تدبیر حاکم اسلامی است که اینگونه به فرهنگ اسلامی و دینی مردمش اهمیت می دهد و آنها را هدایت می کند اما حاکم غیر اسلامی که قبلا بودند و امروز در خارج هستند تمام تلاششان این است که اسلام معاویه ای را ترویج کنند تا مثل مردم شام بشوند.

3-    سه شنبه 26 آبان سالروز خودکفایی گندم:

خب این اتفاق مهم که خودکفایی باشد یکی دیگر از سیاستهای حاکم اسلامی است که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان حاکم اسلامی کلید خورده است و حاکم اسلامی می خواهد نانمان در دست بیگانگان نباشد و با عزت زندگی کنیم که شما سیاستهای حاکم غیر اسلامی را هم که واگذاری امتیاز تتون و تنباکو را هم به انگلیسی ها دادند و فقط حمالی آن را به مردم داده بودند و امتیاز و پول و درآمد و خوشگذرانی آن را به غربی ها و دشمنان ما داده بودند که باز هم یک عالم دینی در مقابل آنها ایستاد .... پس سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی حاکم اسلامی (مقام معظم رهبری ) ابلاغ شده است یعنی در تمام زمینه ها ، تغذیه ، دارو و .... باید خودکفا بشویم.

4-     سالروز رحلت سه نفر از بزرگان دین و اسلام در این هفته:

یکشنبه رحلت مفسر بزرگ قرآن علامه آیت الله سیدمحمدحسین طباطبائی (1360) و پنجشنبه رحلت حضرت آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی که عنایت ویژه حضرت علی (ع) شاملش گردید و او را به حرم حضرت معصومه(س) راهنمایی کردند.همچنین روز بزرگداشت سلمان فارسی است که از شخصیتهای اسلامی بلندآوازه و از صحابه معروف پیامبر (ص) است که پیامبر (ص) فرمود: روح الامینی بر من وارد شد و به من گفت که خدای متعال چهار تن از صحابه مرا دوست دارد .از حضرت پرسیدند : یارسول الله(ص) آن چهارتن کیانند؟فرمود: آنها عبارتند از علی(ع) سلمان و ابوذر و مقداد.

اینها از ثمرات حاکم اسلامی است اما حاکم غیر اسلامی (از طریق ماهواره و ....) افرادی مانند یزید ، صدام ، آل سعود و تکفیری ها را تحویل جامعه می دهند.

5-    طرح شیطان بزرگ (آمریکا) برای نفوذ و سلطه برکشور ایران:

ولی هدایتهای روشنگرانه مقام معظم رهبری به عنوان امام امت دست شیطان بزرگ برای نفوذ را نمایان می سازد.

همانطور که می دانید نظام سلطه به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا پس از ناکامی از راهبرد براندازی و تغییر ذائقه مردم ایران در جهت رویگردانی از آرمانهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و پس از مأیوس شدن از فتنه ها و توطئه های گوناگون اکنون راهبرد تعامل و ارتباط مستقیم همراه با فشار را در دستور کارخویش قرار داده است.لذا شیطان بزرگ چهار رویکرد اساسی را در مواجهه و مقابله با اراده آهنین ملت شریف ایران در دستور کار قرار داده است:

(الف) مجذوب سازی با هدف لیبرالیزه کردن نظام:

یعنی با کمک خود فروختگان داخلی و سست ایمان ، هویت و اصول و آرمانهای انقلاب و نظام را به خیال خامشان استحاله کنند.

(ب) رویکرد اجبار با استفاده از مؤلفه ها و تاکتیک های گوناگون برای درتنگنا قرار دادن دولت و ملت ایران:

که با تحریم و تهدید کار را پیش می برند که اگر صلابت و هوشمندی مقام معظم رهبری نبود خدا می داند تاکنون زهر این مار خوش خط و خال مذاکره دامنه اش تا کجاها که نمی رفت.

(ج) رویکرد اکراه(تحریک و شورش):

با ایجاد یأس و ناامیدی و تشدید اختلافها و شکافهای سیاسی و جناحی در راستای سیاست شوم دوگانگی و بروز فتنه هایی همچون فتنه 88 و ....

(د) رویکرد استخدام و بکارگیری عناصر در کشور که از آن به نفوذ یاد می شود:

مانند شبکه های جاسوسی که بحمدلله دستگیر شدند . شبکه ای که با بزک کردن چهره کریه دشمن به ویژه آمریکا اغلب در رسانه هایی که از حمایت دولت و یا پشتوانه بیت المال متأسفانه اداره می گردند و در مقام شکستن عزت ملی و القاء مذمومیت تعرض به دشمن و سیاه نمایی و زیر سوال بردن کارایی نظام ولائی و ظرفیت سازی برای ساخت جامعه مدنی به مدل غربی و ایجاد تغییر در درون با تحریک افکار عمومی و زمینه سازی خیزشهای اجتماعی و زنان بویژه اثرگذاری در راستای انتخابات پیش روی فعالیت می کنند. اینها برخی از اغراض شوم این شبکه بوده است که بحمدالله این شبکه جاسوسی آمریکایی که برای غرب خوش خدمتی می کردند توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف شد که از این سربازان امام زمان (عج) و ولایت تقدیر و تشکر می کنیم .

خب این سیاست حاکم غیراسلامی است که توسط شیطان بزرگ به اجرا در می آید اما حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای با شجاعت و تیزبینی و هدایتهای روشنگرانه خود تمام فعالیتهای دشمن را رصد می کند و آنها را یکی پس از دیگری خنثی می کند . لذا باید خود را مطیع فرامین او قرار بدهیم تا از اسلام واقعی بهره ببریم و مانند کسانی که در اُحُد نافرمانی کردند و پیروزی قطعی را به شکست تبدیل کردند، نباشیم.

لذا دولت در سال همدلی و همزبانی مهمترین برنامه هایش باید هماهنگی و توجه به خواسته های ملت و نیازها و ضرورتهای جامعه باشد نه فقط تمام توانش را بگذارد که با مستکبران که ادعای کدخدایی می کنند ارتباط بگیرد تا به توسعه برسند .استحکام درونی نظام بهترین راه حل پایه عملیاتی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

چون این کدخدایی که برخی دنبالش هستند کشورش از درون دارد سقوط می کند به نمونه هایی اشاره می کنم :

الف: هیچگاه مشارکت مردم آمریکا در انتخاباتشان بالاتر از 56 درصد نرسیده

ب: علت کاهش مشارکت مردم دروغگویی سیاستمداران آمریکایی است.

بدهی دولت و مردم آمریکا 65 تریلیون دلار است یعنی این کشور و این اقتصاد را تماما با قرض اداره می کند.

ج: میزان جرم و جنایت در آمریکا بسیار افزایش یافته (از هر سه زن یک زن در طول عمرش یک بار مورد تجاوز قرار می گیرد.)

و: آمریکا از نظر تعداد زندانیان رتبه اول در دنیا را دارد.

ه: در دسترس بودن اسلحه در آمریکا خشونت زیادی را در این کشور رقم زده است.

آیا با این کدخدا می توان به توسعه رسید؟

6-    فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان وزارتخانه های علوم و علوم پزشکی و دانشگاهیان:

مقام معظم رهبری به عنوان حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین جهان و نائب برحق امام زمان(عج) مسائل علمی و دانشگاهی و مسائل فرهنگی دانشگاه ها را اینگونه تبیین کردند و نکاتی را متذکر شدند:

اول اینکه ایران در طول تاریخ ، قله تولید فکر و علم بوده و این روند تا قبل از دوران قاجار و پهلوی ادامه داشت تا اینکه در این دوران متوقف شد و در زمانیکه دوران شکوفایی علمی در اروپا بود ما عقب ماندیم یعنی حاکمان غیراسلامی نگذاشتند ما پیشرفت کنیم.

دوم اینکه پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها را حرکت داد و بسیاری از فداکارترین و صادق ترین یاران انقلاب از دانشگاه ها بودند.

سوم اینکه امروز باید تمام برنامه ها و مسیر حرکت دانشگاه ها در جهت نقش آفرینی در ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد نه سبک غربی و یا اینکه فقط به گزارش بسنده کنند و به خروجی آن توجهی نداشته باشند.

چهارم اینکه مسئولان وزارت علوم و بهداشت باید تلاش کنند تا اخلاق و معنویت در کنار علم قرار بگیرد.

پنجم اینکه بر روی نیازسنجی علمی و سرمایه گزاری بر روی دانش مورد نیاز کشور بیشتر اهمیت بدهند که مثال تولید اورانیوم 20 درصد را ثمره همین نیازسنجی و سرمایه گذاری کردن بر این دانش بود که دانشجویان در این زمینه درخشیدند.

ششم مسائل فرهنگی دانشگاه ها را اشاره ای کردند و از برخی اقداماتی مانند کارفرهنگی دانستن کنسرت و اردوهای مختلط در دانشگاه ها انتقاد کردند که این جنایتی بزرگ است.

هفتم توصیه کردند که بصیرت داشته باشید و کسانی که می گفتند انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است این از عدم بصیرت بود.

هشتم خطر بزرگی که دانشگاه ها را تهدید می کند خود کم بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور است.

نهم تحت فشار قرار دادن افراد مومن در دانشگاه ها کار غلطی است و دشمن را شاد می کند و میدان رشد علمی را از آنها می گیرد . درصورتی که باید به آنها میدان بدهید.

خب این اندیشه و موضع گیری حاکم اسلامی راجع به علم و دانشگاه های کشور است و رشد علمی که امروز داریم و اسرائیل نگران است و دنیا متعجب مانده و شیطان بزرگ را سر میز مذاکره آورده است و بدون ایران در منطقه کاری از پیش نمی برند ، همه به برکت وجود حاکم اسلامی و ولی فقیه و الهی است.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir

 


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658