اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 13 آذر 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 13/09/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(8) (حق پا)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که شش حق را عرض کردیم که عبارتند از :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

اما هفتمین حقی که امام سجاد(ع) در این رساله بیان می فرماید :

7-   حق پا:...

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      فرارسیدن بیست و هفتم ماه صفر رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) :

را خدمت همه مسلمانان و شیعیان و شما نمازگزاران عزیز و بزرگوار تسلیت عرض می کنم و مناسبتهای این هفته و مطالب ضروری که باید به آنها بپردازم در قالب یکی از درس های صلح شجاعانه امام حسن مجتبی (ع) خدمت شما عرض می کنم.

1-      اربعین حسینی همایش عشق و ایمان ، محبت و معنویت ، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم در جهت مقابله با نفوذ اموی های زمان :

2-    دوشنبه 16 آذر روز دانشجو:

3-    پنج شنبه 19 آذر روز جهانی حقوق بشر (تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد):

4-     نامه منطقی ، استدلالی و توصیفی امام خامنه ای درباره تروریسم به جوانان غرب :

5-    گزارش آتی آژانس بین المللی هسته ای و موضوع PMD:

6-    یکی دیگر از اقدامات اموی های زمان (آمریکای جنایت کار) در منطقه به آشوب کشیدن و به جان هم انداختن کشورها و به خاک و خون کشیدن ملتهای مظلوم در منطقه :

 

نماز جمعه 13/09/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(8) (حق پا)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: (ادامه... ) رُوِيَ عَن الصّادِقِ عَلَيهِ السَّلامُ قالَ: « اَدَّبَني أبی بِثَلاثٍ؛ قالَ لي: يابُنَيَّ مَن يَصحَب صاحِبَ السُّوءِ لايَسلَم....» امام صادق علیه السلام فرمودند: پدر بزرگوارم امام محمدباقر عليه السلام مرا به سه چيز ادب کردند و فرمودند: اي پسرم هرکس رفت و آمد و نشست و برخاستش با انسان هاي بدي باشد که آن افراد روش هاي بدي دارند، اين را بداند که به سلامت نخواهد رسيد.

در ادامه فرمود: «وَ مَن لايُقَيَّد اَلفاظَهُ يَندَمُ » (بحارالانوار؛جلد75؛صفحه261) و کسي که زبان خود را مهار نکند و جلوي سخنان خود را نگيرد، بالاخره پشيمان خواهد شد.

دوّمین نصیحت و تأدیب امام صادق(ع) ، مراقبت و مواظبت از زبان است که هر چیزی از آن بيرون نيايد. اولين گام در سير و سلوک الهي در باب مراقبت، مراقبتِ زباني مي باشد و بداند که بسياري از انسان ها روز قيامت به خاطر مراقبت نکردن از زبان خود وارد جهنم مي شوند. اثر روابط و رفاقت با انسان هاي ناسالم و مراقبت نکردن از زبان فقط در قيامت نمي باشد، بلکه در همين دنيا و در روابط بد، بد مي شود. اگر زبان مقيّد نباشد، انسان پشيمان مي شود.

پس یکی از ویژگی های فرد با تقوا مقید کردن و مراقبت کردن از زبانش است که انشاالله زبان خود را کنترل کنیم تا فردی با تقوا بشویم و از ندامت و جهنم نجات پیدا کنیم.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که شش حق را عرض کردیم که عبارتند از :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

اما هفتمین حقی که امام سجاد(ع) در این رساله بیان می فرماید :

7-   حق پا:

امام سجاد(ع) در مورد حق پا می فرماید : « وَ أَمّا حَقّ رِجْلَيْكَ فَأَنْ لَا تَمْشِيَ بِهِمَا إِلَى مَا لَا يَحِلّ لَكَ » حقّ پای تو این است که با آنها به سوی آنچه حلال نیست نروی « فبهما تقف على الصراط ، فانظر أن لا تزل بك فتردى في النار » زیرا با پاهای خود بر پل صراط خواهی ایستاد ، پس مراقب باش که توا را نلغزانند و در آتش نیافکنند.

« وَ لَا تَجْعَلَهُمَا مَطِيّتَكَ فِي الطّرِيقِ الْمُسْتَخِفّةِ بِأَهْلِهَا فِيهَا فَإِنّهَا حَامِلَتُكَ وَ سَالِكَةٌ بِكَ مَسْلَكَ الدّينِ وَ السّبْقِ لَكَ وَ لا قُوّةَ إِلّا بِاللّهِ » و مبادا آنها را مرکبی برای رفتن به راهی که موجب خواری سورا خود است بسازی چرا که پاهایت حمل کنندگان تو اند و باعث حرکت تو در راه دین و پیشروی تو در آن هستند و نیرویی جز نیروی خداوند نیست.

هفتمین حق از حقوق رساله این است که پای انسان نباید واسطه ای بین انسان و کار حرام باشد . نباید به شیطان در پرداختن به این کار فرصت داد و در واقع او را سوار بر دوش خود کرد و مانند چهارپایی گوش به دستورات او داد و در زمین به ظلم و فساد پرداخت چرا که در غیر این صورت حق پا رعایت نشده و پای انسان در روز قیامت از شکاست کنندگان انسان خواهد بود و در آن هنگام انسان نباید کسی جز خودش را سرزنش کند چرا که خداوند دلائل و آیات خود را بر انسان از طریق پیامبران و ائمه اطهار روشن کرده و حرام و حلال خود را بیان نموده و راه را به او نشان داده است .

و فرموده است : «... أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَتْلُونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِ رَبِّكُمْ ... (71)» (سوره زمر) آیا رسولانی از میان شما به سویتان نیامدند که آیات پروردگارتان را برای شما بخوانند؟

در کلام امام سجاد(ع) پا به مَطِبّة تشبیه شده است ، مطبه به هر حیوانی که بر آن سوار شدند و دارای چهار پا باشد می گویند. مانند : اسب و الاغ و شتر . همانطور که انسان بر این حیوانات می نشیند و به این سو و آن سو می رود گویا برا پای خود نیز سوار می شود و به این طرف و آن طرف می رود و امام می فرماید نباید پای خود را همچون حیوانی قرار بدهی که تو را به هر راه سزاوار سرزنش و تحقیر بکشاند و موجب خفت و خواری تو بشود.

چون که پا وسیله ای است برای گام برداشتن در مسیر دین و رفتن به سوی کمال و کسب مکارم اخلاق و علم و دانش است و همانطور که انسان از وسیله سواری خود مراقبت مب کند باید به مراتب بهتر و بیشتر از پای خود مراقبت کند.

در اینجا به برخی از آثار دینی و دنیایی و آداب راه رفتن پا از روایات اشاره می کنم:

1-      رفتن به مسجد:

رسول خدا (ص) می فرماید : «مَنْ مَشی اِلَی الْمَسْجِدِ لَمْ یَضَعْ رِجْلاً عَلَی رَطْبٍ وَلاَ یَابِسٍ اِلاَّ سَبَّحَتْ لَهُ الاَْرْضُ اِلَی الاَْرَضِینَ السَّابِعَةَ» (من لایحضره الفقیه؛جلد1؛صفحه233) هرکس که به طرف مسجدی برود بر هیچ تر و خشکی پا نمی گذارد جزآنکه زمین تا هفتمین طبقه اش برای او تسیبح می گوید.

2-    اصلاح بین دو نفر:

پیامبر (ص) می فرماید : کسی که برای آشتی دادن بین دو نفر برود ، فرشتگان خدا پیوسته بر او درود می‏فرستند و تا بازگردد و پاداش شب قدر را به او خواهند داد و کسی که برای آشتی دادن بین زن و شوهری برود خداوند ثواب هزار شهید را که در راه خدا کشته شده اند به او می دهد و خداوند هم به خاطر هر قدم و برای هر کلمه ای در این کار به او ثواب یک سال نماز و روزه را خواهد داد و اگر کسی برای به هم زدن رابطه زناشویی دو نفر گام بردارد ، در دنیا و آخرت مرود خشم خداوند قرار خواهد گرفت و خداوند او را از نظر به روی خود محروم خواهد ساخت ، اگر چه کار آن زن و شوهر به جدایی و طلاق نکشد.

و کسی که برای پاره کردن رشته دوستی میان دو نفر گام بردارد میزان گناه او به اندازه پاداش کسی است برای آشتی دادن آنها اقدام می کند و برای ابد لعنت خداوند را در نامه اعمال او می نویسند تا وارد جهنم شود و عذابش در آنجا چند برابر خواهد شد .

و کسی که برای عیبجویی یا رسوایی برادر خود قدم بردارد اولین گامی که در این کار بر می دارد او را به جهنم می اندازد و خداوند عیبهای او را نزد مردم آشکار و او را رسوا می سازد.(ثواب الاعمال ؛صفحه288)

3-    به دیدار و دلجوئی خویشاوندان و نزدیکان خود رفتن:

پیامبر (ص) فرمود کسی که به دیدار و دلجوئی خویشاوندان و نزدیکان خود برود خداوند پاداش صد شهید را به او خواهد داد و اگر با جان و مال خود برای دلجوئی او اقدام کند در برابر هر قدمی که بر می دارد چهل هزار هزار حسنه برای او ثبت می شود و چهل هزار هزار درجه به مقام و منزلت او در پیشگاه خداوند افزوده می گردد و این کار برابر با آن است که صد سال خدا را عبادت کرده باشد و اگر کسی برای جدائی رابطه خویشاوندی گام بردارد مورد خشم و لعنت خداوند در دنیا و آخرت قرار خواهد گرفت.

4-     رساندن نابینا به مسجد یا خانه یا مکان مورد نظر او:

پیامبر (ص) فرمود : کسی که نابینائی را به مسجد یا به خانه و یا به هرجائی که او می خواهد برساند خداوند در برابر هر قدمی که در این راه بر می دارد پاداش آزاد کردن یک بنده را در نامه اعمال او می نویسد و تا زمانی که از او جدا شود ، فرشتگان درود و سلام خود را بر او نثار می کنند.

5-    رفتن به یاری رساندن به برادر دینی خود:

رسول خدا (ص) می فرماید : « من مشی فی عون اخیه و منفعته فله ثواب المجاهدین فی سبیل الله » (ثواب الاعمال ؛صفحه288) هر کس به یاری و نفع رساندن به برادر دینی خود برود اجر مجاهدین در راه خدا را خواهد داشت.

امام باقر(ع) می فرماید : « اوحی الله تعالی الی موسی : ان من عبادی من یقترب الی بالحسنة فاحکمه فی الجنة» خداوند به موسی (ع) چنین وحی فرستاد : برخی از بندگان من با حسنه به من تقرب می جویند و من در بهشت به آنان فرمانروائی می دهم .موسی پرسید این حسنه چیست؟ خداوند فرمود : « تمشی فی حاجظ مومن» برای برآوردن نیاز برادر مومن خود به راه می افتد.(کافی ؛ جلد2؛صفحه196)

6-    تند راه نرفتن:

چون تند راه رفتن هیبت و وقار را از بین می برد . رسول خدا (ص) می فرماید: « سُرعَةُ المَشي يَذهَبُ ببَهاءِ المؤمنِ » (وسائل الشیعه ؛جلد15؛صفحه382) تند راه رفتن ارزش مومن را از بین می برد.

7-    با تکبر راه نرفتن و پا به زمین نکوبیدن مخصوصا برای زنان:

رسول خدا (ص) می فرماید: « من مشی علی الارض اختیالا لعنته الارض، و من تحتها » (وسائل الشیعه ؛جلد15؛صفحه382) هرکس متکبرانه بر زمین راه برود زمین از زیر پایش او را لعنت می کند.

حضرت علی (ع) هم در نهج البلاغه درباره رفتار اهل تقوی می فرماید: « و مَشْیُهُم التّواضع » گفتارشان درست و پوشاکشان میانه روی و رفتارشان متواضعانه است.

8-    بی خود و بی جهت در کوچه و خیابان پرسه نزدن:

روایت است که موسی (ع) به خضر(ع) گفت : مرا نصیحتی کن. خضر(ع) گفت: چیزی را که به تو زیان نمی رساند از دست نده و از لجاجت دوری کن و بدون اجتیاج جایی نرو ... ای فرزند عمران کسی را به خاطر گناهش سرزنش نکن و برای گناه خود گریه کن.(قصص الانبیاء؛صفحه157)

و حتی در پوشیدن کفش و رنگ آن اسلام ما را راهنمایی کرده و حقوقی را برای پا بیان فرموده است . یعنی بهترین کفش را انتخاب کنید تا از پا دفع ضرر کند و کسب خیر کند.

که امام صادق(ع) می فرماید: کفش سیاه نپوشید ، زیرا چشم را ضعیف می کند و اندوه می آورد و کفش زرد بپوشید چون چشم را تیز و اندوه را بر طرف می سازد و بعلاوه از پوشش انبیاء می باشد.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      فرارسیدن بیست و هفتم ماه صفر رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) :

را خدمت همه مسلمانان و شیعیان و شما نمازگزاران عزیز و بزرگوار تسلیت عرض می کنم و مناسبتهای این هفته و مطالب ضروری که باید به آنها بپردازم در قالب یکی از درس های صلح شجاعانه امام حسن مجتبی (ع) خدمت شما عرض می کنم.

اما آن درس شناختن راههای نفوذ دشمن (بنی امیه ) و مقابله با نفوذ دشمن (اموی ها ) در حاکمیت دینی است . مهم ترین چالشی كه امام حسن عليه السلام در طول دوره امامت و بلكه حيات خود با آن رو به رو شد، مساله نفوذ اموی ها در حاكميت دينی بود. نفوذی كه از زمان رحلت پيامبر صلی الله عليه و آله شروع و در خلافت عثمان به اوج خود رسيد. وقتی که حکومت اسلامی پس از فتح مکه فراگیر شد و گروههای مختلفی به اسلام رو آوردند و منافقان نيز از باب ناچاری نتوانستند در مقابل اين سيل خروشان قرار بگيرند و به ناچار با آن بنای هم سويی گذاشتند. و نتوانستند مقاومت کنند و حتی زمانی که پرچم لااله الا الله را بر فراز شهر دیدند لب به شهادتین گشودند و پیامبر (ص) با درایت کامل متوجه این حرکت خزنده بود و لذا اهداف پلید آنان را اینگونه افشا می کرد : « اذا بلغ بنو العاص ثلاثين اتخذوا مال الله دولا و عباد الله خولا و دين الله دخلا » زمانی كه فرزندان عاص (بنی اميه) به سی برسند، مال خدا را ميان خود دست به دست می كنند، بندگان خدا را بنده خود و دين خدا را مغشوش می كنند.

امام حسن عليه السلام نيز از سابقه اين گروه كاملا آگاه بود. لذا در مجلس معاويه به او خطاب كرد: ای معاويه فراموش كرده ای كه وقتی پدرت تصميم گرفت اسلام بياورد، تو اشعاری خواندی و او را از اسلام بازداشتي.

و پیامبر (ص) در هفت جا ابوسفيان را لعنت كرد. یکی موقعی كه پيامبر صلی الله عليه و آله قبيله بنی ثقيف را به اسلام دعوت كرد و پدرت به پيامبر(ص) ناسزا گفت و دیگری در جنگ بدر و دیگری در جنگ احد و دیگری در جنگ احزاب و در صلح حدیبیه و در جنگ حنین و دیگری در روز ثنيه كه يازده نفر كمر به قتل پيامبر صلی الله عليه و آله بسته بودند .

خلاصه تلاش کردند حاکمیت دینی را از دست زمامداران صالح در بیاورند و فضا را برای حذب نفاق فراهم ساختند و در زمان خلیفه دوم حزب حزب ابی سفیان نفوذ کرد و معاویه ولایت شام و سوریه را ربود و بر آنها مسلط شد.

در زمان زمامداری عثمان نیز شاخه های شجره ملعونه بنی اميه توانست بخش های عمده حاكميت دينی را تسخير كند و در هر مركز قدرتی ريشه ای بدواند و مترودین پیامبر (ص) برگردانده شوند و ابوسفيان بعد از بيعت مردم با عثمان به خانه او رفت و گفت: ای جوانان بنی اميه ، خلافت را مالك شويد و همه پست های اساسی آن را به دست بگيريد. به كسی كه جانم در دست اوست نه بهشتی وجود دارد و نه جهنمي.

بنابراین حزب بنی اميه در همان زمامداری عثمان توانست به دو ركن حكومت (ثروت و منصب) نزديك شده، آن ها را قبضه كند و به دنبال ركن سوم یعنی حاكميت دين افتادند.

بنابراین تعارض حاکمیت حق علوی و حاکمیت باطل اموی آغاز شد و تمام دوران حکومت امیر مومنان و دوره کوتاه حکومت امام حسن (ع) را به خود مشغول ساخت و امام حسن (ع) را ناچار به صلح کرد. بعد از صلح ، معاویه پیمان شکنی کرد و تلاش کرد تا امام را به سوی خودش جذب کند و به امام با ناسزا گفتن توهین کردند و تهمت ها به امام زدند خصوصا به حضرت علی (ع) . و یاران حضرت علی (ع) را برکنار کردند و شخصیتهای شیعی را مانند کمیل ، میثم تمار ، خالدبن مسعود و ... را کشتند و به بدعت ها رو آوردند و جایگزین اسلام کردند و علنی منکرات را انجام می دادند و با مشروعیت بخضی به خلافت خلفای سه گانه با مشروعیت حکومت علوی مبارزه می کردند و حکومت را موروثی کردند.

اما امام حسن (ع) با آنها مقابله کرد مانند فعالیتهای دینی و نشر فرهنگ اسلام و با معاویه مقابله می کرد یعنی از شیعیان حمایت می کرد و از ارزشها (قداست امیرالمومنین(ع) و تقبیح حکومت ناشایستگان و اعلام بیزاری از حکومت ناپاکان ، مشروع بودن حکومت امیرمومنان علی(ع) ) دفاع می کرد.

امروز هم در جامعه جهان اسلام نیز با این طرح و توطئه نفوذ مواجه است که تنها پرچمدار مقابله با این نفوذ رهبری محمدی(ص) و علوی(ع) و حسنی(ع) و حسینی(ع) است یعنی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای که مرتب می فرماید مراقب بنی امیه های زمان باشید که دنبال نفوذ هشتند . هدفشان تسلط بر سه رکن حکومت (ثروت ، منصب و دین ) است اگر به اینها تسلط پیدا کنند دیگر چیزی نداریم و همان اقداماتی که معاویه با امام حسن (ع) و شیعیان و دین پیامبر (ص) کرد خواهند کرد.

اما مناسبتها:

1-      اربعین حسینی همایش عشق و ایمان ، محبت و معنویت ، ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم در جهت مقابله با نفوذ اموی های زمان :

امام صادق(ع) می فرمایند: جد ما حسین (ع) اشراف به همه چیز و همه کس دارد ، اما نسبت به دو گروه نگه ویژه دارد یکی زیارت کنندگان قبرش و دیگری گریه کنندگان بر مصائبش . انشاالله زائران امام حسین (ع) به سلامتی و با معرفت با نگاه ویژه حسین (ع) به اوطان خود برگردند .

این حسینیان روی وهابیت و آل سعود را سیاه کردند و همچنین بی عرضگی آل سعود در مدیریت حجاج بیت الله الحرام را ثابت کردند .

جا دارد از ملت و دولت عراق و همچنین از دولت و مردم ایران که در جریان پیاده روی اربعین هماهنگی خیلی خوبی داشتند خصوصا دولت و مردم شریف عراق که انصافاً با نهایت صفا و صمیمیت و عشف و ارادت در امر خدمت به زوار سالار شهیدان امام حسین (ع) سنگ تمام گذاشتند و بزرگوارانه پذیرائی کردند.

این همدلی و همزبانی دولت و ملت ایران و دولت و ملت عراق نشان از داشتن هدف واحد و دشمن مشترک و مقابله با نفوذ دشمن مشترکشان می باشد . اما رسانه غربی اموی اربعین را سانسور کردند.

2-    دوشنبه 16 آذر روز دانشجو:

16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی است یعنی مقاومت در برابر نفوذ اموی های زمان .

دانشجویان توجه داشته باشند که اگر انتظارات پیامبر گونه و حسنی گونه رهبر عزیزمان را بر آورده کنیم دشمنان و اموی ها نخواهند توانست به ارکان سه گانه حکومت نفوذ و تسلط یابند.

برخی انتظارات رهبری مانند :

1-     داشتن شرح صدر سیاسی یعنی پایبندی دقیق و عمیق به اصول و داشتن شرح صدر

2-     حفظ موضع اقتصادی و تکمیل نکردن پازل دشمنان

3-     حفظ حالت آرمانگرائی در دانشگاه ها .

4-     توجه به وظیفه ی افسری جنگ نرم .یعنی با قرآن و معنویت معرفت خود را بالا ببرید. و هیچ گاه امید خود را از دست ندهید . حفظ وحدت ، آشنایی با جنایات غرب و عدم پیروی کورکورانه از آنان ، نگاه به استکبار به عنوان یک جبهه ، درس خواندن و پژوهش علمی ، پژوهش نخبگان سیاسی .

اینها انتظارات امام و مقتدای ماست از دانشجویان

3-    پنج شنبه 19 آذر روز جهانی حقوق بشر (تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد):

مقام معظم رهبری فرمودند : منطق غرب پول و زور است نه حقوق بشر و کرامت انسان . صاحبان قدرت در جهان در پوشش حقوق بشر ، بدترین جنایتها را مرتکب می شوند . حقوق بشری که استکبار تعریف می کند ، عین ظلم به بشریت است همان حقوق بشری که اموی ها دم از آن می زدند و مردم را فریب دادند و تا توانستند در حق آنها ظلم کردند.

اموی ها خود را حامی حقوق بشر معرفی کردند و از طرفی حضرت علی(ع) را ناقض حقوق بشر معرفی کردند. امروز هم آنها (اموی های زمان ) خود را حامی حقوق بشر ولی ایران را ناقض حقوق بشر معرفی می کنند تا از این طریق به کشور ما نفوذ کنند.

ممنوعیت حجاب ، سکوت در مقابل افسارگریختگی عربستان ، شکنجه گری ، تبعیض نژادی خود را حمایت از حقوق بشر می دانند.

4-     نامه منطقی ، استدلالی و توصیفی امام خامنه ای درباره تروریسم به جوانان غرب :

مقام معظم رهبری جوانان غرب را برای بار دوم از طریق نامه ای مخاطب قرار دادند چون جوانان هم صداقت بیشتری دارند و هم آینده ساز هستند. از طرفی فرهنگ غرب دو عنصر پرخاشگری و بی بندوباری اخلاقی جزء مؤلفه های اصلس آن است دیگر نمی تواند روحیه حقیقت جوئی جوانان غربی را که همواره جویای حقیقت هستند اقناع کند.

لذا مقام معظم رهبری نسخه اصلی نجات بشریت را که اسلام ناب محمدی (ص) است را به آنها معرفی می کند.اسلام نابی که پرچم آن توسط امام خمینی (ره) به اهتزاز درآمد و امروز نیز خلف صالح او مقام معظم رهبری آن را پرچم داری می کند.

مقام معظم رهبری درد دهها ساله مسلمانان که امروز به درد مشترک تبدیل شده است را که تروریسم داعش و تکفیری و بکوحرام است معرفی می کند و می فرماید چرا قبل از استعمار غرب این تندروی ها در جهان اسلام وجود نداشت یعنی آنها به می فهماند که آنها مسلمان نیستند بلکه آنها نوکران استعمار غرب هستند اینها اموی های زمانند و اینها خشن ترین گروههای تروریستی هستند که مورد حمایت غرب و آمریکا هستند.

لذا لازم است که جهان اسلام در برابر فتنه پیچیده کنونی منسجم باشد و اقدام منطقی و عقلانی انجام بدهند مانند پیاده روی بزرگ اربعین که نمادی از خیزش اسلامی برای اعتلای حق است.

مقام معظم رهبری با این نامه قصد دارند اندیشه خشونت در غرب را اصلاح کنند و در مقابل این نوع تروریسم عجولانه واکنش نشان ندهند که موجب فاصله عمیق و کدورتها می شود.

نامه مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشت.

مقام معظم رهبری به جوانان غرب هشدار می دهد که اگر در مقابل این مسلمان نماهای وحشی نایستید آنها بر شما مسلط خواهند شد و ثروت و منصب و دین را از شما خواهند گرفت.

5-    گزارش آتی آژانس بین المللی هسته ای و موضوع PMD:

پی ام دی یعنی مجموعه ای از اتهامات کشورهای غربی و عمدتاً آمریکا نسبت به وجوه تسلیحاتی برنامه اتمی جمهوری اسلامی است که برای اولین بار طبق ادعای آمریکایی ها از کامپیوتر شخصی یکی از کارمندان فراری سابق ایران به دست آمد.

آژانس برپایه یک سری اسناد جعلی ایران را متهم کرده است.

مقام معظم رهبری درنامه ای خطاب به رئیس جمهور درباره الزامات اجرای برجام نیز آغاز برخی اقدامات از سوی ایران منوط به پایان پرورنده پی ام دی است و باید آژانس پیایان پرورنده موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید.

باید اعلام کنیم که اگر این پرورنده بسته نشود هر چند با تعلیق و تخفیف برخی تحریم های مذکور در برجام همراه باشد اتهامات بی پایه و اساس را که آژانس علیه ایرن مطرح کرده سرجای خود نگه خواهد داشت و هر آن و به هر دلیلی ممکن است بازی با این ادعاها دوباره آغاز شود.

پس باید آژانس این بازی های پر از اتهام علیه ایران را تمام کند که اقدام اموی گونه است که مقام معظم رهبری در مقابل همه این اموی های زمان ایستاده است لذا دولت هم باید پندهای حسنی گونه مقام معظم رهبری را گوش بدهند و در مقابل اموی های زمان بایستند.

6-    یکی دیگر از اقدامات اموی های زمان (آمریکای جنایت کار) در منطقه به آشوب کشیدن و به جان هم انداختن کشورها و به خاک و خون کشیدن ملتهای مظلوم در منطقه :

از طرفی اموی های زمان ابوسفیانها و معاویه های زمان سگ هار خود ار در منطقه رها کردند و فلسطینی های مظلوم را به خاک و خون می کشند که از آغاز انتفاضه سوم تاکنون 104 فلسطینی که 22 نفر کودکان و نوجوانان هستند به شهادت رسیده اند.

از طرفی تنشی که بین ترکیه و روسیه ایجاد شده است این هم عامل اصلی اش شیطان بزرگ است که داعشی را به وجود آوردند و حمایت کردند و از این طریق کشورها و دولتها را به جان هم انداخته است .برخی کشورها هم نوکران جاهل شیطان بزرگ هستند.

نفوذی که مقام معظم رهبری می فرمایند یعنی اینکه در منطقه آمریکای خائن توسط داعش و تکفیری ها در برخی کشورها جنایت می کنند.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692