اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 27 آذر 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 27/09/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(10) (حق شکم)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که هفت حق را عرض کردیم و هشتمین حق را عرض می کردیم که حق شکم بود.

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:.......

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      یکشنبه 29 آذر و هشتم ربیع الاول شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع)(260ه.ق):

مناسبتهای این هفته و مطالب ضروری را در قالب یکی از درسها و عبرتهای دوران سیاسی امام حسن عسکری(ع) خدمتتان عرض می کنم.

1-      شیعه کشی وهابیون خبیث آمریکایی در جهان خصوصا در نیجریه و نارداران ، پاراچنار و عراق و سوریه و ...:

2-    اهداف فتنه گران 88 و حماسه بزرگ 9 دی که در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه و ماندگار شد:

3-    بیت امام و ظرفیت وحدت بخشی و تقویت نظام و رهبری:

4-     مصوبه کینه توزانه مجلس آمریکا علیه ایران:

5-    دوشنبه 30 آذر و 9 ربیع الاول سالروز دوران امامت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف (260ه.ق):

6-    پنجشنبه 3دی و 12 ربیع الاول میلاد مسعود حضرت رسول اکرم (ص) به یک روایت و آغاز هفته وحدت:

 

نماز جمعه 27/09/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(10) (حق شکم)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: رُوِیَ عَن عَلِیِّ ابنِ مُوسی الِّرضا عَلَیهِما السَّلامُ قالَ: « یاعَلیُّ اَحسِنوُا جِوارَ النِّعَمِ فَاِنَّها وَحشِیَّةٌ وَ مَا نَأَت عَن قَومٍ فَعَادَت اِلَیهِم» (بحارالانوار؛جلد75؛صفحه341) علی بن شعیب می گوید: بر ابی الحسن الرضا علیه السلام وارد شدم. حضرت به من فرمودند: ای علی! مصاحبت نسبت به نعمت ها را نیکو بدارید، چون نعمت ها وحشی هستند و فرار می کنند و این طور نیست که هر نعمتی اگر از دست قومی رفت، به سوی آنان برگردد.

بنابراین انسان باید قدر نعمت های الهی را بداند، چون همیشه آن نعمت ها در دست او نیست ، بلکه مانند حیوانات وحشی یک مرتبه فرار کرده و از دست او می رود و معلوم نیست دوباره آنها را بدست بیاورد یا نه؟‌

حالا صحبت در این است که انسان برای باقی ماندن نعمت های الهی در دست خودش و چگونگی افزایش نعمت ها یعنی بقا و ازدیاد نعمت های الهی چه بکند؟

هر دو آنها ریشه در یک چیز دارد و آن هم شکر نعمت است. که حضرت فرمودند: نیکو بشمارید.یعنی‌شکر نعمت را به جا آورید

شکر هم برسه قسم است: قلبی: یعنی بفهمی خدا به تو نعمت را داده است.

لفظی: یعنی ستایش و حمد الهی را به جا آوری

و عملی: یعنی در راه رضای خداوند مصرف کنی نه در راه حرام. یعنی از علم و مال و مقام و... در راه خدمت به بندگان خدا استفاده کنی. خداوند در قرآن می فرماید: « لَئِن شَکَرتُم لَأزیِدَنَّکُم وَ لَئِن کَفَرتُم إنَّ عَذَابِی لَشَدیِدٌ(7)» (سوره ابراهیم) اگر شکر کنید، برنعمت های شما می افزایم و اگر کفران کنید به عذاب شدید گرفتار می کنم.

پس یکی از مصادیق تقوا و نشانه های فرد باتقوا شکر است.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که هفت حق را عرض کردیم و هشتمین حق را عرض می کردیم که حق شکم بود.

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

که امام سجاد(ع) اولین حق شکم را اینگونه فرمودند : « وَ أَمّا حَقّ بَطْنِكَ فَأَنْ لَا تَجْعَلَهُ وِعَاءً لِقَلِيلٍ مِنَ الْحَرَامِ وَ لَا لِكَثِيرٍ » یعنی حق شکم این است که حتی به اندازه کم هم آن را ظرف حرام قرار ندهی . به برخی از آثار بقمه حرام هم اشاراتی داشتیم .

امام دومین حق شکم را امام سجاد (ع) اینگونه می فرماید : « وَ أَنْ تَقْتَصِدَ لَهُ فِي الْحَلَالِ وَ لَا تُخْرِجَهُ مِنْ حَدِّ التَّقْوِيَةِ إِلَى حَدِّ التَّهْوِينِ وَ ذَهَابِ الْمُرُوَّةِ » و حتی برای پر کردن آن از حلال نیز میانه وری کن و آن را از حد کسب نیرو به حد شکم پرستی و ناجوانمردی نکشانی .

اعتدال و میانه روی در همه موازین آئین مقدس اسلام به عنوان یک اصل زیربنایی مورد توجه کامل قرار گرفته است.

خداوند متعال در قرآن می فرماید: « إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُواْ إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا (27) » (سوره اسراء) به راستی اسراف کاران برادران شیطان هایند و شیطان همواره نسبت به پروردگارش ناسپاس بوده است.

و در جای دیگر خداوند می فرماید: « ... وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ (43)» (سوره غافر) اسراف کنندگان اهل آتش اند.

در شکل گیری اسراف عوامل متعددی تأثیر دارند مانند ضعف باورهای دینی ، کمبود شخصیت ، ناآگاهی ،طغیان و خودبزرگ بینی، ثروتهای بادآورده ، احساس بی نیازی ، فساد اخلاقی ، واگذاری مدیریت به افراد غیر متخصص، تربیت مسرفانه در خانواده ، عرضه نامرغوب اجناس، ارزان بودن بهای انرزی و سرمایه های ملی.

راهکارهای پرهیز از اسراف:

در اینجا به برخی از راهکارهای پرهیز و جلوگیری از اسراف می پردازم:

1-      آشنایی با پیامدهای زیانبار اسراف:

انسان تا زمانی که به مفاسد و نتایج زیان بار اسراف آگاه نشود، هرگز از آن دوری نخواهد کرد .

اسراف، باعث نابودی منابع مادی و معنوی می شود و از برکات الهی محروم خواهیم ماند . همانطور که حضرت علي علیه السلام می فرماید: « الإِسْرَافُ يُفْنِي الْجَزِيلَ» (عیون الحکم و المواعظ؛صفحه39) اسراف، نعمت هاي فراوان را نابود مي کند.

مولوی در مثنوی اینگونه می گوید:

ما در اين انبار گندم مى كنيم                        /           گندم جمع آمده گم مى كنيم

مى نينديشيم آخر ما به هوش                        /           كين خلل در گندم است از مكر موش

موش تا انبار ما حفره زده ست                        /           وز فنش انبار ما ويران شده ست

اوّل ای جان دفع شرّ موش کن            /           وانگه اندر جمع گندم کوش کن

همچنین اسراف انسان را به گناه می اندازد. امام باقر علیه السلام فرمود: « المُسرِفونَ هُمُ الَّذینَ یَستَحِلّونَ المَحارِمَ» (تفسیر الصافی ؛جلد2؛صفحه31) اسراف کنندگان، کسانی هستند که ارتکاب گناهان را جایز می شمارند.

و نیز اسراف گرایی، زمینه هدایت را در انسان از بین می برد و مانع از تقویت ایمان می شود. که قرآن می فرماید: « إنَّ اللَّهَ لايَهْدِى مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ(28)» (سوره غافر) خداوند كسى را كه اسراف كار و بسيار دروغگوست، هدايت نمى كند.

2-    تقویت ایمان و ارزشهای اخلاقی:

التزام به انجام وظایف شرعی و مستحباتِ هرچند کوچک، در افزایش و ثبات ایمان تأثیر ژرفی دارد. ذکر و توجه به فرامین الهی باعث می شود که همواره به یاد خدا باشیم. قرآن فرموده : « وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطاناً فَهُوَ لَهُ قَرينٌ (36)» (سوره زخرف) و هركس از ياد خدا روى گردان شود، شيطان را به سراغ او مي فرستيم. پس همواره همنشين اوست. وقتی شیطان همنشین کسی شد هرگناهی را من جمله اسراف را هم مرتکب می شود.

3-    نظارت همگانی:

نظارت همگاني و يا به اصطلاح امر به معروف و نهی از منکر، از کارآمدترین شیوه های مقابله با اسراف است چون اين دو فريضه ، عامل بسيار قدرتمندى در مقابل زشتى ها و منكراتی همچون اسراف است و جامعه اى كه به آن دو واجب الهى عمل كند، مطمئناً از انحراف ها در امان خواهد بود.

حضرت علی علیه السلام می فرماید: « وَ مَا أعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ عِنْدَ الْأمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍ » (نهج البلاغه ؛حکمت 374) تمام كارهاى نيك و جهاد در راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهى از منكر، همچون قطره اى در مقابل درياى موّاج و پهناور است.

شخصی نقل می کند شهید مهدی باکری آمد جلوی چادر تدارکات بهداری و دست کرد از گونی نان خشک ، تکه نانی بیرون آورد و به من نشان داد و گفت: برادر رحمان! این نان را می شود خورد؟ گفتم :بله، آقا مهدی می شود.

و چند بار ان کار را تکرار کرد و چند تکه نان را نشان داد و سوال قبلی را پرسید .بعد ادامه داد و گفت :ای بنده خدا پس چرا کفران نعمت می کنید؟ آیا هیچ می دانید که این نان ها با چه مصیبتی از پشت جبهه به اینجا می رسد؟ چه جوابی دارید که به خدا بدهید؟ بدون آنکه چیز دیگری بگوید، سرش را به زیر انداخت و از چادر تدارکات دور شد و مرا با وجدان بیدار شده ام تنها گذاشت.

پس همه ما باید با امر به معروف و نهی از منکر در مراسمات مردم را از اسراف کردن باز داریم.

4-     دوری خواص از زندگی اَشرافی:

یکی دیگر از راه های برون رفت از اسراف، دوری خواص و شخصیت های مهم جامعه از زندگی اشرافی و تجملی است؛ زیرا شیوه زندگی آنان، بر دیگران تأثیر می گذارد. ازاين رو، علی علیه السلام حاکمان اسلامی را به ساده زيستي سفارش نمود: « إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ فَرَضَ عَلَى أئِمَّةِ الْعَدْلِ أنْ يُقَدِّرُوا أنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ كَيْلَا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقِيرِ فَقْرُه » (کلینی ؛کافی؛جلد1؛صفحه411؛حدیث3) خداوند بر رهبران عدالت واجب كرده که زندگی خود را با اقشار پایین همسان سازند؛ برای آنکه فقر و تهیدستی بر فقیران دشوار نیاید.

از منظر امام علیه السلام زمامداران اسلامی باید مانند طبقات پایین جامعه زندگی کنند تا بتوانند مشکل آنها را درک نمایند و نباید در زندگی آنها اسراف و تبذیر دیده شود.

يكى از همراهان امام(ره) در نجف اشرف درباره جلوگیری از اسراف ، دقت در بیت المال و صرفه جویی ایشان مى گويد: مرحوم حاج آقا مصطفى، فرزند امام، هفته به هفته خدمت پدر مى آمد و خرج هفته اش را مى گرفت. امام به هيچ وجه، بيش از مخارج ضرورى زندگى به او نمى داد. هنگامى كه حاج آقا مصطفى خواست به مكه مشرّف شود، از پول خانه اى كه در قم فروخته بود و نيز مبلغى كه به همسرش تعلق داشت، استفاده كرد.(سیمای فرزانگان ؛صفحه422)

حتی نقل می کنندکه خبرنگاری از مقام معظم رهبری درخواست می کند که از منزل محل سکونت امام خامنه ای گزارش تصویری را بگیرند .اما مقام معظم رهبری می فرمایند کسی باور نمی کند . خلاصه اجازه می گیرد و خبرنگار می گوید وقتی وارد منزل شدم نتوانستم جلوی اشک خود را بگیرم وقتی که با منزل خیلی محقر و ساده مقام معظم رهبری روبرو شدم.

خب زندگی پیامبر گونه و اهلبیت گونه امام (ره) و مقام معظم رهبری است که باعث می شود بردلها حکومت کنند و حتی فردی از غرب وقتی منزل امام را می بیند مسلمان می شود و یا رؤسای جمهوری که به دیدار مقام معظم رهبری می آیند شیفته حضرت آقا می شوند.

5-    اصلاح الگوی مصرف:

اگر بخواهیم در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق باشیم، تغییر فکر و نگاه و اصلاح الگوي مصرف لازم است . در این مورد باید، انگیزه ها ، اندیشه های غلط ، عادت ها و سنّت های غیرشرعی ، قوانین و مقررات دست وپاگیر ، ساختارهای اجرایی نامناسب و نیز روش های آموزشی، با رويكرد سبک زندگی اسلامی اصلاح و بازنگری شوند . شیوه حضرت صادق علیه السلام در این زمینه، بهترین الگوی است .

حضرت به ابان بن تغلب فرمود: آيا گمان مى كنى خدا به كسى كه مال داده، به سبب احترام اوست، يا به كسى كه نداده، به واسطۀ پستى اوست؛ نه چنين است؛ بلكه مال، مال خداست که آن را به عنوان امانت نزد شخص قرار مى دهد و اذن داده كه بر اساس ميانه روى از آن بخورد و بياشامد و لباس بپوشد و ازدواج كند و بر مركب سوار شود و زيادتى آن مال را به فقرا برساند و رفع احتياجشان كند. پس هركس به اين دستور رفتار كند، آنچه را خورده و آشاميده و پوشيده و سوار شده و نكاح نموده، همگی بر او حلال است و اگر چنين نكرده، تمام آنها بر او حرام است. پس آيه شريفه را خواند كه: «لا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ» اسراف نكنيد؛ زيرا خداوند اسراف كنندگان را دوست نمى دارد.(بحار الانوار ؛جلد72؛صفحه35؛حدیث1)

نقل می کنند سال ها پیش در یک ضیافت شام که سفیران بسیاری از کشورها حضور داشتند، هنگام صرف غذا، دانه ای برنج از قاشق سفیر چین به زمین افتاد. جناب سفیر دانه برنج را با ولع تمام برداشت و خورد. حاضران به این کار او خندیدند. سفیر چین بعد از صرف شام، نکته ای را به آنان گفت که بسیار تأمل برانگیز بود. سفیر گفت: اگر هر فرد چینی در روز فقط یک دانه برنج از غذایش بریزد و آن را برندارد، در آن روز ۰۰۰/۲۰ کیلو (بیست تن) برنج دور ریخته شده است!

آبادی میخانه، ز ویرانی ماست                        /           جمعیت کفر، از پریشانی ماست

اسلام به ذات خود، ندارد عیبی           /           هر عیب که هست، از مسلمانی ماست

پس یکی دیگر از حقوق شکم دوری از اسراف و رعایت اعتدال و میانه وری است.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      یکشنبه 29 آذر و هشتم ربیع الاول شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع)(260ه.ق):

شهادت آن امام عزیز را خدمت همه شما مومنین و مومنات تسلیت عرض می کنم.

مناسبتهای این هفته و مطالب ضروری را در قالب یکی از درسها و عبرتهای دوران سیاسی امام حسن عسکری(ع) خدمتتان عرض می کنم.

اما مقدمه ای از دوران سیاسی امام و درس و عبرت مد نظر:

دوران سیاسی امام حسن عسکری(ع) دورانی همواره با خفقان و جنایت حکام بنی عباسی همراه بوده که دو عامل را در پی داشت:

(الف) در زمان حیات امام یازدهم (ع) شیعه به صورت یک قدرت عظیم در عراق در آمده بود و همه می دانستند که شیعیان ، حکومت هیچ یک از عباسیان را مشروع ندانسته و هیچگاه سر تعظیم در برابر آنها فرود نمی آورند.

(ب) آنکه اکثرا می دانستند امام یازدهم پدر منجی عالم بشریت می باشد.

خاندان عباسی و پیروان آنان نیز از طریق اخبار و روایات متواتر متوجه شده بودند کسی که تار و مار کننده حکومتهای خودکامه و از بین برنده ی طاغوتیان است همان مهدی موعود (عج) و از نسل امام عسکری (ع) می باشد.به همین جهت پیوسته مراقب امام یازدهم بودند تا بلکه بتوانند فرزند ایشان را نابود کنند.

لذا دشمن امام (ع) را زندانی کرد و در زندان هم تحت فشار شدیدی بود که هیچ یک از امامان (علیهم السلام ) همانند امام عسکری(ع) در فشار طاغوتهای عصر و در زندانها نبوده است.تا جائی که در زندان جاسوسی برای امام (ع) گماشته بودند تا گفتار و رفتار امام (ع) را گزارش دهد چون حکام بنی عباس از امام (ع) می ترسیدند.

عوامل ترس حکومت از امام (ع) عبارت بودند از :

1-     گسترش شیعه : جمعیت شیعیان در آن عصر به خصوص در عراق بسیار بود . طاغوتیان ترس آن داشتند که علویان قدرت را به دست گرفته و با زعامت و رهبری امام حسن عسکری(ع) تاج و تخت عباسیان را واژگون نماید.

2-     پذیرش رهبری از سوی شیعیان : شیعیان توجه خاصی به امام حسن عسکری(ع) داشتند و اموال بسیاری به محضرش می رساندند به عنوان مثال آنحضرت صد هزار دینار به یکی از نمایندگان مورد اطمینان خود به نام علی بن جعفر همّانی داد تا بین مستمندان و شیعیان در مراسم حج تقسیم کند ،بار دیگر صد هزار دینار برای او فرستاد و بار سوم سی هزار دینار برای او حواله کردند.

3-     تلاشهای سیاسی امام (ع): تلاشهای سیاسی امام عسکری (ع) ، نامه و پیک های ایشان ، فعالیت شاگردان و نمایندگان آنحضرت ، حوزه علمیه طاغوت برانداز ایشان ،گفتار سازنده و حرکت بخش امام (ع) و .... همه و همه نشان دهنده ی آن بود که آنحضرت نه تنها تسلیم دستگاه طاغوتی بنی عباس نیست بلکه زمینه سازی فرهنگی و سیاسی عمیق و گسترده ای ضد آن دستگاه خودکامه می کند.

4-     حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف فرزند امام حسن عسکری(ع): آنها دریافته بودند که مصلح جهانی فرزند امام عسکری(ع) می باشد لذا در مورد آنحضرت بسیار حساس بوده و احساس خطر کردند .

این عوامل و نظیر آن، موجب شد که طاغوتیان بنی عباس ، سخت ترین فشار ، اختناق و سانسور را بر امام حسن عسکری(ع) و یارانش وارد ساختند.

اما درس و عبرت از دوران سیاسی امام این است که علت فتنه انگیزی و وحشیگری و دشمنی با شیعیان و کشتار شیعیان در جهان و ... گسترش شیعه و پذیرش ولی فقیه از سوی شیعیان و تلاشهای مؤثر سیاسی ولی فقیه و در نتیجه نابودی طاغوتهای جهانی توسط شیعیان و امام شیعیان خواهد بود.

اما مناسبتها:

1-      شیعه کشی وهابیون خبیث آمریکایی در جهان خصوصا در نیجریه و نارداران ، پاراچنار و عراق و سوریه و ...:

قتل عام شیعیان نیجریه زخمی برپیکر اسلام است که توسط ائتلاف صهیونیستی ، وهابی و آمریکائی به وقوع پیوست و جنایتی بزرگ را در این کشور مسلمان رقم زد که عده زیادی از شیعیان این کشور از جمله همسر ،پسر و معاون رهبر شیعیان این کشور (شیخ زکزاکی) به شهادت رسیدند.

نیجریه در غرب آفریقا و با 170 میلیون نفر جمعیت ،پرجمعیت ترین کشور آفریقاست و با 60 % اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می دهند که 7 % آنان شیعیان 12 امامی هستند.

باید عرض کنم که نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت آفریقاست و پتانسیل تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای در این قاره را دارا بوده است.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور است ، و اکثر جمعیت 10 تا 12 ملیونی شیعیان نیجریه به واسطه این عالم شیعه به این مذهب گرویده اند. شیخ زکزاکی از محبان امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است و شیعیان نیجریه هم اینطورند که در اکثر اجتماعات آنان تصاویر امام و رهبر انقلاب به چشم می خورد.این علاقه به حدی است که آنان را گاهی خمینیون می خوانند. حتی هم اهل سنت و هم مسیحیان نیجریه زکزاکی را به عنوان شخصیتی مذهبی پذیرفته و از نظرات وی استفاده می کنند و احترام ویژه ای به او قائلند.

این اسلام هراسی به ویژه شیعه هراسی و توهین به شیعیان و مقدسات آنان در اقصی نقاط جهان به منظور تضعیف قدرت اسلام و مسلمانان و انحراف در افکار و عقاید و ایجاد چهره ای خشن و ترسناک از آنان در افکار عمومی جهان بوده است که توسط نظام سلطه و استکبار جهانی به سرگردگی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم تروریست پرور ، توسط مزدوران آنان علیه اسلام و مسلمانان به ویژه شیعیان به کار می رود که هجوم بی رحمانه به خانه و هتک حرمت به خانواده معظم علامه شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه ، این وحشیگری عوامل تکفیری و سلفی و وهابی را به شدت محکوم نموده و از مجامع بین المللی و حقوقی ، پیگیری این مهم را توسط کمیته ای حقیقت یاب درخواست می کنیم .

2-    اهداف فتنه گران 88 و حماسه بزرگ 9 دی که در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه و ماندگار شد:

موقعیت برتر جمهوری اسلامی و موقعیت تأثیرگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و دست برتر ایران در گفتگوهای هسته ای در سال 88 و حماسه حضورملت ایران در 22 خرداد 88 و اقتدار و نفوذ و حاکمیت ولایت فقیه در بین مردم روز به روز عمیق تر می شد که دشمنان فتنه را طراحی و به اجرا درآوردند و در مقابل قانون نظام اسلامی ایران با اردوکشی های خیابانی ایستادند و با میدان دادن به جریانات ضدانقلاب اعم از سلطنت طلب ، بهائیان ، منافقین ، گروهک های ضد انقلاب ، زنان فاسد و اراذل و اوباش به ارزشها و مقدسات با شعارهای حمایت از آمریکا و پاره کردن عکس امام خمینی (ره) و آتش زدن خیمه امام حسین (ع) و رقص و پایکوبی در خیابانها اهانت کردند.

از طریق همین فتنه پیامی به آمریکا دادند که با افزایش راهبرد فشار و تحریم برعلیه ایران استفاده کنند و تحریم را سالها بر ملت ایران تحمیل کردند و دشمن را جری کردند و در مجموع و بنابر برخی آمارها فتنه 88 حدود 86 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد کرده است .

اما ملت ولایت مدار و شیعه و مسلمان ایران با خلق حماسه 9دی دستهای آلوده استکبار و فتنه گران داخلی و خارجی را با بصیرت خود داغ زدند و فتنه گران و اربابان آنها را به زانو در آوردند .

پس فتنه گران و اربابان آنها عزت شیعه با محوریت ولایت فقیه را نمی توانند ببینند و به دشمنی خود ادامه می دهند.

3-    بیت امام و ظرفیت وحدت بخشی و تقویت نظام و رهبری:

فرزند یادگار امام در رابطه با حضور برخی اعضای بیت حضرت امام در عرصه انتخابات پیش رو سخنانی را ایراد فرمودند که: بیت امام به خوبی می دانند که اگر محبتی نسبت به ایشان صورت می گیرد به برکت امام است ، همه ی ما صفرهائی هستیم که با عدد وجودی امام ارزش و احترام پیدا می کنیم و هر قدر از راه و رسم و اندیشه ی امام فاصله بگیریم به همان اندازه از چشم مردم می افتیم.

حقا که همینطور است البته نه تنها اعضاء محترم بیت امام (ره) که هویت انقلاب و نظام اسلامی و نیز عزت و سربلندی ملت شریف ایران بدون نام خمینی کبیر هیچ ارزش و بهایی نداشته و ندارد چنان که خلف صالح وی امام خامنه ای عزیز بارها فرمودند که انقلاب اسلامی بدون نام خمینی در دنیا شناخته نمی شود.

وی ادامه داد : امیدوارم که نتیجه دو انتخابات پیش رو مجالسی باید که در راه تقویت و تأیید نظام و رهبری معظم انقلاب و سایر ارکن نظام گام بردارد.

لذا باید بدانیم که مهمترین عامل پیروزی ملت غیور ایران در انقلاب اسلامی و تداوم آن ، وحدت کلمه و انسجام ملی بوده است و این مؤلفه اساسی حول یک محور تحقق یافته آن هم محور ولایت و رهبری دینی و بدانیم که امروز امام نیست اما مکتب امام هست و مکتب مقام معظم رهبری همان مکتب امام است .

که سید احمد خمینی (ره) فرمود: من به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیاو آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند ، هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است امروز باید در کنار نظاممان پشت سر رهبری قرار بگیریم .و من بعد از رحلت امام عهد کردم که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری برندارم و اگر شما مردم هم چنین پیمانی را تجدید کنید مطمئن باشید که ما در تمام زمینه ها بر آمریکا پیروز می شویم . فاطع تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم رهبرمان احساس تنهایی بکنند.اطاعت از خامنه ای اطاعت از امام است و هر کس منکر این معنا شود مطمئن باشد در خط امام نیست و هرکس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت الله خامنه ای است در خط آمریکاست .

بنابراین در این زمان مراقب بروز فتنه ای به نام سقیفه باشیم که بخواهند از قانون عبور کنند و بگویند حسبنا کتاب الله و فقط در نام و اسم و رسم امام بمانند نه مکتب امام و اعضای بیت امام را به دام بیاندازند و آنها را نردبانی برای عبور از ولایت و اطاعت از رهبری قرار بدهند و بخواهند با اسلام یزیدی بر کشور مسلط بشوند . چون قانون اسلامی و ولایت و مردم ولایت پذیر بزرگترین مانع دشمنان خارجی و داخلی و فتنه گران سقیفه است.

انتخابات پیش رو بهترین فرصت هم برای دشمن هم برای ملت و خواص است که ملت و خواص با ولایت پذیری و بصیرت از فرصت استفاده کنند و دشمن هم با برهم زدن امنیت و آرامش ملت ایران می خواهد از این فرصت استفاده کند.

4-     مصوبه کینه توزانه مجلس آمریکا علیه ایران:

براساس این طرح شهروندان 38 کشور جهان در صورتی که طی پنج سال گذشته به یکی از چهار کشور ایران ، عراق ، سوریه و سودان سفر کرده باشند با محدودیت در ورود به خاک آمریکا مواجه می شوند.

این مصوبه یعنی استمرار سناریوی اسلام هراسی و ایران هراسی ، و اهانت به ایران و ایرانیان و این اقدامی ضد حقوق بشری است و آثار منفی دیگری مانند مواجه شدن سفرهای گردشگری با مانع و چالش جدی روبرو خواهد شد و همچنین هیأت های اقتصادی اروپایی که اخیرا به ایران سفر کرده اند دیگر به ایران سفر نخواهند کرد و حاضر به آواره شدن در سفارتهای آمریکا در کشور های خود نخواهند شد.

پس این مصوبات نشان داد که دیپلماسی لبخند و مماشات با دولت آمریکا جواب نمی دهد و آمریکائی ها ثابت کرده اند که اگر ایران قدمی به سمت شان بردارد آنان هجومانه تر برخورد می کنند.

پس شایسته است که هرچه سریعتر دولت و مجلس نسبت به ابلاغ رهبر معظم انقلاب پیرامون برجام برای حفظ عزت ملی و منافع ملی ما گام بردارند و با اتخاذ سیاست پروتکل دست به اقدامات متقابل دیپلماتیک بزنند تا کرامت و شرافت همه ایرانیان عزیز حفظ بشود.

همه اینها به خاطر این است که نگذارند تشیع با محور ولایت قدرت پیدا کند و داعش را که زائیده وصلت با فرهنگ خشونت زای غربی است را به جان مسلمانان انداختند نشان می دهد که تشیع و اسلام با محوریت ولایت در جان و قلب ملتها نفوذ پیدا کرده و می رود که طاغوتیان را به ذلت و خواری بکشانند.

عربستان و ترکیه بدانند که آلت دست دشمنان و مستکبران شده اند و در اشتباه و توهم به سر می برند و در راستای آروزی دشمنان که تجزیه عراق و سوریه است حرکت می کنند که البته به این آرزو نخواهند رسید چون ایران اسلامی ملتی مسلمان و شیعه با محوریت ولایت فقیه اجازه تحقق آرزوهایی را برای استکبار و نوکران آنها نخواهد داد.

5-    دوشنبه 30 آذر و 9 ربیع الاول سالروز دوران امامت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف (260ه.ق):

خدمت همه مهدی باوران تبریک عرض می کنم و انشاءالله بتوانیم با شناخت و معرفت پیدا کردن به امام زمان (عج) و اطاعت از نائب برحقش جزء شیعیان و پیروان آنحضرت قرار بگیریم.

6-    پنجشنبه 3دی و 12 ربیع الاول میلاد مسعود حضرت رسول اکرم (ص) به یک روایت و آغاز هفته وحدت:

تبریک به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت به همه مسلمانان.

دو اصل سیاسی است که قرآن به ما دستور داده و آن دو اصل :

1-     وحدت و عدم تنازع « وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ (46)» (سوره انفال)

2-     نرفتن زیر سلطه کفار

که اگر کسی در مذهب اختلاف و تفرقه کند در اصل در اساس اسلام اختلاف داشته است و سود برنده از اختلاف شیعه و سنی ، دشمنان هستند که هم فعالیتهای استعمار ستیز حوزه و دانشگاه را خنثی کند و کشور را بچاپد و اسلام را نابود یا تضعیف کند.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658