اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 11 دی 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 11/10/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(11) (حق شکم)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که هفت حق را عرض کردیم و هشتمین حق را که حق شکم بود عرض می کردیم و دو حق شکم را عرض کردیم که عبارت بودند از :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

مشروح خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه یازده دی آغاز سال 2016 میلادی و دیدار مقام معظم رهبری از خانواده شهیدی مسیحی:

2-     یکشنبه 13 دی ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق(1367ه.ش):

3-   چهارشنبه 16 دی شهادت حماسی شهدای هویزه (1359ه.ش) روز شهدای دانشجو:

4-   پنج شنبه 17 دی اجرای توطئه استعماری کشف(حذف) حجاب به دستور رضا خان پهلوی (1314):

5-   بیانات مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق(ع) در حضور مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مردم و مسئولان نظام اسلامی :

6-    انتخابات پیش رو و ملاک سنجش: انقلاب بودن و انقلابی نبودن:

7- توصیه ای راجع به شهر جوادآباد:

 

نماز جمعه 11/10/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(11) (حق شکم)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: قالَ رَسُولُ اللهِ صَلَي اللهُ عَلَيْهِ وَ الِهِ وَسَلَّمَ: « بادِروُا بِعَمَل ِالْخَيْرِ قَبْلَ اَنْ تُشْغَلْوا عَنْهُ وَ احْذَرُوا الذُّنُوبَ فَاِنَّ العَبْدَ يَذْنِبُ الذَّنْبَ فَيُحْبَسُ عَنْهُ الرِّزْقُ» (بحارالانوار ؛ جلد74؛صفحه172)

حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه واله و سلّم فرمودند: به کارهاي نيک (حسنات، مستحبات) مبادرت بورزيد قبل از آن که دستتان از انجام عمل خير کوتاه شود و از عمل خير بازداشته شويد.

چون تأخير در انجام عمل خير باعث شود توفيق از انسان سلب توفیق بشود و دیگر نتوانیم اعمال خیر انجام دهیم. پس هم باید در کارهای خیر سرعت عمل داشته باشیم و هم مراقبت باشیم عمل خيري که انجام داده ایم از بين نرود.

و همچنین حضرت فرمود: از گناهان بپرهيزيد و دوري کنيد، چون هنگامي که بنده­اي مرتکب گناه مي شود، تمام روزي يا قسمتي از آن حبس مي شود و به او داده نمي شود و محروم مي گردد.

بسياري از گرفتاري ها و گره هاي زندگي انسان منشأ و باعث آن گناهان مي باشد و يکي از آثار گناه روي روزي انسان است، رزق و روزي خداوند وسيع و بي انتهاست که شامل روزي هاي دنيوي و اخروي، مادّي و معنوي فراوان است که رزق هاي مادي و دنيوي قسمتي از آن است که با انجام اعمال خير و ترک گناهان نصيب انسان مي شود.

پس فرد با تقوا هم در انجام اعمال خیر تعلل نمی کند و هم مرتکب گناه نمی شود و از این طریق روزی را به سوی خود همیشه باز نگه می دارد و خداوند او را از روزی محروم نمی کند.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که هفت حق را عرض کردیم و هشتمین حق را که حق شکم بود عرض می کردیم و دو حق شکم را عرض کردیم که عبارت بودند از :

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

اول : « أَنمّا حَقّ بَطْنِكَ فَأَنْ لَا تَجْعَلَهُ وِعَاءً لِقَلِيلٍ مِنَ الْحَرَامِ وَ لَا لِكَثِيرٍ » یعنی حق شکم این است که حتی به اندازه کم هم آن را ظرف حرام قرار ندهی . به برخی از آثار لقمه حرام هم اشاراتی داشتیم .

دوم : « وَ أَنْ تَقْتَصِدَ لَهُ فِي الْحَلَالِ وَ لَا تُخْرِجَهُ مِنْ حَدِّ التَّقْوِيَةِ إِلَى حَدِّ التَّهْوِينِ وَ ذَهَابِ الْمُرُوَّةِ » و حتی برای پر کردن آن از حلال نیز میانه وری کن و آن را از حد کسب نیرو به حد شکم پرستی و ناجوانمردی نکشانی . که به برخی از راه های پرهیز از اسراف اشاراتی داشتیم.

اما سومین حق شکم را امام سجاد (ع) اینگونه می فرماید : « وَ ضَبْطُهُ إِذَا هَمَّ بِالْجُوعِ وَ الظَّمَإ، فَإِنَّ الشِّبَعَ الْمُنْتَهِيَ بِصَاحِبِهِ إِلَى التُّخَمِ مَكْسَلَةٌ وَ مَثْبَطَةٌ وَ مَقْطَعَةٌ عَنْ كُلِّ بِرٍّ وَ كَرَمٍ وَ إِنَّ الرَّيَّ الْمُنْتَهِيَ بِصَاحِبِهِ إِلَى السُّكْرِ مَسْخَفَةٌ وَ مَجْهَلَةٌ وَ مَذْهَبَةٌ لِلْمُرُوَّة » و هرگاه گرفتار گرسنگی و تشنگی شد جلوی زیاده روی آن را بگیری، زیرا سیری صاحبش را به مرض سوء هاضمه مبتلا می کند و موجب تنبلی و ستی و وارفتگی و دوری از احسان و مردانگی می شود و همانا پرکردن شکم از آب برای صاحب خود کم عقلی و نادانی به ارمغان می آورد و مردانگی را نیز دور می سازد.

پس سومین حق شکم این است که شکم را نگذاری به هرچه از خوراک و نوشیدنی مایل شد در آن ریخته شود چون گوش به فرمان شکم بودن مفاسد زیادی دارد و ساختار شخصیت انسان را ویران می کند .

یکی از نابهنجاریهای رفتاری و رذایل اخلاقی پرخوری است . پرخوری همانطوری که بهداشت فردی را تهدید می کند مانند سوءهاضمه و تنبلی و سستی و کم عقلی و نادانی را به ارمغان می آورد و انواع بیماری های جسمی دیگر را موجب می شود.

همانطور هم بیماری های روحی و روانی و نابهنجاری های رفتاری نیز به دنبال دارد.لذا خداوند در قرآن می فرماید : « كُلُوا مِن طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَلَا تَطْغَوْا فِيهِ فَيَحِلَّ عَلَيْكُمْ غَضَبِي وَمَن يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبِي فَقَدْ هَوَى (81)» (سوره طه)

از خوراکیهای پاکیزه ای که روزی شما کردیم بخورید ولی در آن زیاده روی مکنید که خشم من بر شما فرود آید و هرکس خشم من بر او فرود آید قطعا در ورطه هلاکت افتاده است.

پس پرخوری و ناپاک خوری هم آثار زیانباری در جسم ایجاد می کند که امام صادق(ع) فرمود : هر دردی پرخوری پدید می آید مگر تب که ناگهان می رسد.

حضرت علی (ع) نیز به فرزندش امام حسن (ع) می فرماید : آیا می خواهی چهار چیز به تو یاد دهم که به وسیله آنها از مراجعه به پزشک بی نیاز شوی ؟ عرض کرد بله یا امیرالمومنین. حضرت فرمود: بر سر سفره ننشین مگر زمانی که گرسنه باشی«لَا تَجْلِسْ عَلَى الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ جَائِعٌ» و در حالی که هنوز میل به غذا داری دست از غذا خوردن بکش.« وَ لَا تَقُمْ عَنِ الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ تَشْتَهِيهِ » و عمل جویدن غذا را به خوبی انجام بده و قبل از خواب خود را از ادرار و مدفوع تخلیه نما ...(بحار الانوار ؛جلد70؛صفحه187)

و هم بد بویی تن را به همراه دارد که حضرت علی (ع) می فرماید :« کَثْرَةِ الْأَکْل تذفر » (غررالحکم ؛حدیث7035)

و هم باعث بیماری پیسی می شود . امام صادق(ع) فرمودند: « الْأَكْلُ عَلَى الشِّبَعِ يُورِثُ الْبَرَصَ » (فروع کافی ؛جلد6؛صفحه269) غذاخوردن از روی سیری موجب بیماری پیسی می گردد.

اما پرخوری و ناپاک خوری آثار باطنی و روحی را به همراه دارد و موجب می شود تا انسان از مسیر کمال دور شود و گرفتار دنیا و زینت های آن شود و همچنین انسان را از حرکت در مسیر فطرت که رسیدن به خداست باز می دارد.

لذا حضرت علی (ع) فرموده است : « فَمَا خُلِقْتُ لیشغلنی اکل الطیبات کا لابهیمه المربوطه هَمُّهَا عَلَفُهَا » آفریده نشدم که خوردن خوراکیهای پاکیزه مرا به خود مشغول دارد همچون حیوان پرواری که تمام همش علف است یا همچون حیوان رها شده ای که شغلش چریدن ، خوردن و پرکردن شکم می باشد.

پرکردن شکم اگر چه از حلال باشد انسان را از تعالی و رشد باز می دارد. امام در وصیتش به محمد حنیفه می فرماید : « مَن لَم یعطِ نَفسَهُ شَهوَتَها أَصابَ رُشدُهُ» کسی که به خواسته ها و شهوات نفسش پاسخ ندهد به رشد و کمال رسید.

چون حضرت علی (ع) می فرماید : غذای زیاد قلب را می میراند همانگونه که آب زیاد زراعت را از بین می برد.(نهج البلاغه ؛جلد20؛صفحه325)

آثار باطنی و روحی پرخوری و ناپاک خوری:

1-      طغیان:

امام باقر (ع) می فرماید : « إذا شبع البطن طغى » (کافی ؛ جلد 6؛صفحه270) شکم چون پر شود طغیان و سرکشی می کند.

اصولا از نظر قرآن انسانی که حالتی از استغنا به او دست دهد گردنکش می شود . (آیه 6و7 سوره علق)

2-    دل مردگی:

رسول خدا (ص) در این باره می فرماید : « لَا تُمِيتُوا الْقُلُوبَ بِكَثْرَةِ الطَّعَامِ وَ الشَّرَابِ فَإِنَّ الْقُلُوبَ تَمُوتُ كَالزُّرُعِ إِذَا كَثُرَ عَلَيْهَا » (بحار الانوار ؛جلد66؛صفحه331) دلها را با پرخوری در خوارکی و آشامیدنی نمیرانید چرا که قلوب همانند کشتزار است که زیاده روی آن را می میراند.

حضرت آدم و حوا برای اینکه نتوانستند به خواسته های نفسشان پاسخ بدهند باعث شد از بهشت برین به زمین کشیده شوند.

3-    تنبلی در اطاعت و نماز:

لقمان حکیم در ضمن وصایای خود به پسر خویش چنین وصیت می‌کند: ای فرزند چون معده پر شود قوه فکر می‌خوابد و حکمت و دانایی گنگ می‌شود و اعضاء و جوارح از عبادت باز می‌ایستد.

حضرت علی علیه السلام درباره پرخوری می فرماید : « ایاکم و البطنهًْ فانها مفساهًْ للقلب مکسلهًْ عن الصلاهًْ، مفسدهًْ للجسد» از پرخوری بر حذر باشید، زیرا پرخوری مایه قساوت و سنگدلی، تنبلی نسبت به نماز و آسیب به بدن است (غررالحکم، صفحه 98).

4-     نصیحت ناپذیری:

از معصوم (ع) روایت شده که: پرخوری اراده‌ها را از شنیدن اندرز ناشنوا ساخته، دیگر نصیحت و خیرخواهی در آنها اثر نمی‌کند. (بحارالانوار، جلد 77، صفحه 182، حدیث 10)

5-    دوری از خدا:

امام صادق (ع) در این باره می‌فرماید: « اقرب ما یکون العید من الله اذا خف بطنه و ابغض ما یکون العبد من الله اذا امتلا بطنه» (وسائل الشیعه، جلد 16، صفحه 405) نزدیک‌ترین حالات بنده به خداوند زمانی است که شکمش سبک باشد و منفورترین حالات بنده نسبت به خداوند هنگامی است که شکمش پر باشد.

شکم بند دست است و زنجیر پای                    /                       شکم بنده ، کمتر پرستد خدای

6-    عدم بهره برداری از صلاح الهی:

کسی که پرخوری داشته باشد از صلاح الهی بی‌بهره خواهد ماند و خداوند به او عنایتی نمی‌کند؛ زیرا امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید: « اِذَا اَرادَ اللهُ سُبحانَهُ صَلاحَ عَبدِهِ ، ألهَمَه قِلَّةَ الكَلامِ وَقِلَّةَ الطَّعامِ وَقِلَّةَ المَنامِ» (مستدرک الوسائل، جلد 3، صفحه 61) هنگامی که خداوند سبحان، خیر و صلاح بنده‌اش را بخواهد کم گویی، کم خوری و کم‌خوابی را به او الهام فرماید.

7-    کوردلی:

حضرت علی (ع) فرموده است: « اذا ملی البطن من المباح عمی القلب عن الصلاح» (مستدرک الوسائل ، حدیث 1428) هرگاه شکم از خوردنی‌های مباح انباشته شود، دل از دین و صلاح، نابینا گردد.

8-    بی عفتی :

حضرت امیرمومنان علی (ع) می فرماید:کم خوری از مصادیق پاکدامنی و پرخوری از مصادیق اسراف و زیاده‌روی است . « قلهًْ الاکل من العفاف و کثرته من الاسراف» (غرر الحکم، صفحه 284).

9-    آسانی در قیامت:

پیامبر (ص) می‌فرماید: « من قل اکله قل حسابه» هر کس خوراکش کم باشد حسابش در روز قیامت اندک و آسان خواهد بود (بحارالانوار، جلد 62، صفحه 292)

در روایتی نقل شده که رسول اکرم (ص) فرموده اند : « فَإِنَّ أَطْوَلَ النَّاسِ جُوعًا يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَكْثَرَهُمْ شِبَعًا فِي الدُّنْيَا » طولانی ترین ساعات ، روزها و سنوات گرسنگی در صحنه قیامت برای کسانی است که شیرین ساعات و ایام روزگار دنیای خود را با سیری به سربرده اند.

روز قیمات یک روز بسیار طولانی است در آن صحنه حالات و عوارضی بر انسان وارد می شود که انعکاس همان رفتار دنیوی اوست.

لذا پیامبر (ص) می فرماید: « جاهِدوا أنفُسَكُم بِالجُوعِ وَ العَطَشِ، فَإِنَّ الأجرَ فى ذلِكَ كَأَجرِ المُجاهِدِ فى سَبيلِ اللّه» با گرسنگی و تشنگی به جهاد و پیکار با نفس بروید زیرا اجر آن همانند کسی است که در میدان جنگ مجاهده می کند .

جریان پیامبر (ص) که از جنگ برگشت و به یاران فرمود خدا را شکر کنید که جهاد اصغر را پیروز شدیم حال نوبت جهاد اکبر است که جهاد با نفس است.

همچنین باعث می شود خانه های آنان تاریک شود و ورع را از دست بدهند و باعث شهوت انگیزی می شود و ...

لذا امام صادق(ع) دعا می کند آنهم در تعقیب نماز مغرب و می فرماید : خداوندا به تو پناه می برم از دلی که فروتن و خاشع نمی گردد و از نمازی که سودی ندارد و از دعایی که شنیده نمی شود و از چشمی که اشک ندارد بعد فرمود : « و بطن لایشبع» (مهج الدعوات ؛ صفحه204) و از شکمی که سیر نمی شود.

 

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه یازده دی آغاز سال 2016 میلادی و دیدار مقام معظم رهبری از خانواده شهیدی مسیحی:

آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان عزیز تبریک عرض می کنم.

مقام معظم رهبری از اوایل جنگ زمانی که نماینده امام در وزارت دفاع بودند دیدار با خانواده معظم شهدا را شروع کردند و همچنان هم ادامه دارد و در استان تهران خانواده دو شهید به بالا نداریم که آقا به خانه شان نرفته باشد.

البته این فقط اختصاص به شهیدان شیعه هم ندارد بلکه چه شیعه ، چه سنی ، چه مسیحی و ....

ارامنه مسیحی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دوشادوش برادران مسلمانشان به دفاع از میهن پرداختند و ارمنی ها در میان اقلیتهای مذهبی بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

لذا مقام معظم رهبری برای ابراز ارادت به مقام شامخ شهدا و خانواده شهدا به منزل آنها رفته تسلی خاطر بازماندگان باشد و هم مسئولین راه را ادامه دهند و هم بعض مطالب ناگفته را توضیح دهند و هم تشکر آشکاری باشد از گروه ها و اقوامی که در پیچ های باریک جامعه با بصیرت و ذکاوت خاص سربلند خارج شدند و گرفتار تبلیغات وابستگان غرب و شرق نشدند.

ببینید مادر شهید می گوید : امروز با آمدن شما به منزلمان با وجود این همه گرفتاریی که دارید من فهمیدم علی (ع) که خانه یتیمان می رفت چقدر بزرگ است . شما رهبر مسلمین جهان هستید و منت گذاشتید و به خانه من غیر دین خودتان تشریف آوردید و این در حالیست که اُسقُف ما ، کشیش محله ما هنوز به خانه ما نیامده .

جمله قابل توجه رهبر عزیزمان این بود که فرمود: ما به مسلمانها قرآن هدیه می دهیم . اگر می توانستم یک انجیل خوب پیدا کنم می آوردم اما این انجیل های الان عموما روایت هستند نه کلام وحی . اگر آن را گیر می آوردم روی چشممان می گذاشتیم.این جمله نشان می دهد که چقدر بیگانگان بر این ادیان تسلط دارد و آنها را تحریف کرده اگر حقیقت این ادیان را می دانستند قطعا به اسلام می رسیدند.

2-     یکشنبه 13 دی ماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق(1367ه.ش):

امام رحمة الله به گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی نامه نوشت و دوتا هشدار داد که اولاً مرگ کمونیسم و مارکسیسم فرارسیده و حتمی است .ثانیاً از اتکا به غرب بپرهیزید چونکه مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست چرا که مکتبی است مادی و با مادیات نمی توان بشریت را از بحران عدم اعتماد به معنویت که اساسی ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است به در آورد.

همچنین از نظام سرمایه داری غرب انتظار حل کردن گره های کور اقتصادی سوسیالیسم و کمونیسم را نداشته باشید. بلکه به مکتب توحید و فطرت پناه بیارید . و آنها را دعوت به حق و آشنایی با حقیقت اسلام کردند که گورباچف در سالگرد رحلت امام طی مصاحبه ای اعتراف می کند که من به هشدار های آنروز امام بی اعتنائی کردم و تأسف می خورد و می گفت : اگر ما پیشگویی های آیت الله خمینی را در آن پیام جدی می گرفتیم امروز قطعا شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

البته باید توجه داشته باشیم که همین روح است که پس از سالها از قلم خلف صالحش مقام معظم رهبری در خطاب مستقیم به جوانان غربی پیجویی می شود .

در اینجا لازم می دانم متذکر بشوم که این نامه امام و نامه مقام معظم رهبری به طریق اولی خطاب برای مسئولین و مردم و جوانان کشورخودمان است که در مسائل فرهنگی و خصوصا اقتصادی به غرب چشم ندوزند و مردم و جوانان مراقب نفوذ فرهنگی غرب باشند و برای رهایی از مشکلات و ... به فرهنگ غربی پناه نبرند و در مسائل اقتصادی مسئولین و دولت همه اش به اقتصاد غرب و برجام و ... چشم ندوزد بلکه سخنان و هشدارهای مقام معظم رهبری که ولی امر مسلمین است و کلامش برگرفته از مکتب توحیدی و فطری و اسلامی است مثلا به آمریکا نباید اعتماد کرد .آمریکایی که تفکر و اقتصاد و باورش براساس مادیات است و آمریکائی که برای براندازی جمهوری اسلامی ایران بودجه رسمی اختصاص می دهد و آمریکائی که مستکبر و شیطان بزرگ است و عدم اعتقاد به خدا در سیاستمداران و دولتمردان غربی سایه انداخته است .

اگر به این هشدارها و توصیه های مکتب دینی و اسلامی مقام معظم رهبری اعتنا نکنند و برای حل کردن مشکلات کشور و مردم دنبال غرب باشند آنوقت در کشور رکود عمیق و بی سابقه در اقتصاد ایجاد می شود و چرخ کارخانه ها متوقف می شود و صنایع یکی پس از دیگری تعطیل می شود و گرانی های افزایش می یابد .

لذا دولت نباید حل مشکلات را به اجرای برجام گره بزند و امیدهای واهی به مردم ندهد و باید بدانند که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی و تشدید تحریم ها مربوط به فتنه 88 است.

دولت باید امید به غرب را کنار بگذارد و به اقتصاد مقاومتی بیندیشد و همچنین دولت باید مدیریتها را اصلاح کند و چاره ای بیاندیشد چون مسأله اصلی مدیریت هاست نه تحریم و همچنین به آمریکا همچنان اعتماد نکنند چون اخیرا هم آمریکا 2 میلیارد دلار پول ایران را غارت کرد.در ضمن 205 نماینده مجلس نیز نامه ای به رئیس جمهور محترم مبین بر رکود عمیق و بی سابقه در اقتصاد ایران نوشته اند که امید است به این هشدار ها توجه بیشتری بشود تا گره های اقتصادی در کشور زیاد نشود و در آینده تأسف نخورند که فایده ای ندارد این حق الناس است که باید توجه بیشتری بکنند.

3-   چهارشنبه 16 دی شهادت حماسی شهدای هویزه (1359ه.ش) روز شهدای دانشجو:

یاد همه شهدای عزیز انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم .

امیدواریم که انشاالله خداوند به ما توفیق بدهد راه آن شهدا را که در خط ولایت بودن و ولایت مداری و تکلیف مداری بود را ما هم ادامه بدهیم .

کار بزرگ شهدای دانشجو این بود که الگوی مقاومت را به ملت ایران ارائه کردند که این شهدا که در صدر فهرست آنها شهید حسین علم الهدی می درخشد در 16 دی 59 در هویزه تا آخرین نفر و آخرین نفس مقاومت کردند و این مقاومت ملت را به پیروزی رساند.

امروز هم جوانان ما و دانشجویان ما باید با خودسازی و معنویت و بصیرت و شجاعت در مقابل دشمنان که با سلاح های مختلف و متعدد و متنوع (تهاجم فرهنگی ، یأس و ناامیدی ، بی هویت کردن ، تفرقه و ...) مقاومت کنند و خود را در اختیار دشمن قرار ندهند.

4-   پنج شنبه 17 دی اجرای توطئه استعماری کشف(حذف) حجاب به دستور رضا خان پهلوی (1314):

فلسفه حجاب از نظر اسلام حفظ کرامت و ارزشهای والای انسانی است که برمبنای قرآن و احادیث استوار است و حکومت پهلوی از ابتدای تشکیل خود موظف بود دو هدف اساسی را تعقیب کند : یکی جدا ساختن دین از صحنه ی زندگی اجتماعی مردم و دوم : مبارزه با روحانیت بود که هر دو استراتژی اسلام زدائی انگلستان در ایران بود که رضا شاه آن را به طرز پیچیده و زمان بندی شده به مرحله اجرا در آورد ؛ که امروز به صورت پیشرفته جهت حذف حجاب فعالیت می کنند .

اگر در دام غربی ها بیافتیم این بی حجابی سه پیامد دارد:

1-     پی آمد های اجتماعی فرهنگی که باعث سست شدن بنیان خانواده و پیوند های زناشویی و درنتیجه افزایش میزان طلاق و گسترش فساد

2-     پیامد های اقتصادی که بیشتر زنان پس از کشف حجاب وارد اجتماع شده و دنبال شغل آن هم شغلهای به ظاهر خدماتی و مصرف کننده که توطئه بیگانگان است .

3-     پی آمدهای سیاسی که ورود زنها در صحنه های اجتماعی و برابر قرار دادن با مردان هدفش تضعیف موقعیت مذهب و روحانیت و تقویت فرهنگ بیگانه است .

همه بدانند که دشمن آسانترین راه مبارزه با ادیان را که حذف حجاب باشد را انتخاب کرده است.

5-   بیانات مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق(ع) در حضور مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مردم و مسئولان نظام اسلامی :

فرمودند که امروز وظیفه امت اسلامی فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد و این تمدن اسلامی نیز در سایه وحدت و همدلی میان مسلمانان شکل می گیرد نه در سایه جنگ و خونریزی .

دشمنی آمریکا با اسلام و اسلام گرایی است و شیعه و سنی هم برای او فرقی نمی کند و این اختلاف فرقه ای در جهان اسلام هم ساختگی است و با تحریک دشمن است که مسلمانان را به جان هم می اندازد و مسلمان را با پول خوشان اما با سلاح آمریکا می کشد.

اینجاست که وظیفه همه بصیرت و بیداری است و کسی حق ندارد به خواب برود یا متوجه واقعیت ها نشود.

6-    انتخابات پیش رو و ملاک سنجش: انقلاب بودن و انقلابی نبودن:

در ابتدا از همه آنهایی که خود را صاحب صلاحیت می دانند و برای گرمی بازار انتخابات وارد این میدان شدند تشکر و قدردانی می کنیم چون راهبرد اصلی در انتخابات در نظام مردم سالاری دینی = مشارکت حداکثری است لذا کثرت و تنوع نامزدها بر جذابیت و افزایش مشارکت سیاسی مردم می افزاید .

نکته بعدی حائز اهمیت این است که برای رسیدن به این هدف بزرگ باید تسلیم قانون بود چون برای برگزاری انتخابات ساز و کار قانونی طرح ریزی شده است و همچنین برای اداره کشور باید افراد صلاحیتشان تأیید شود که بررسی صلاحیت نامزد های مجلس شورای اسلامی در مرحله مقدماتی با وزارت کشور است و در مرحله نهایی با شورای نگهبان ؛ که هر کس از این فیلتر عبور کرد آنوقت باید مردم تصمیم بگیرند که انتخاب بشوند یا نه و کسانی که از این فیلتر عبور نکردند باید تسلیم قانون شوند و در برابر قانون نایستند.

نکته بعدی اینکه تحقق مشارکت سیاسی در فضای آرام و امن ممکن خواهد بود و اگر فضای آشفته و پرتنش باشد مشارکت مردم پایین خواهد آمد.

نکته دیگری که باید متذکر بشوم آن است که شاخص تأیید صلاحیت ثبت نام کنندگان انقلابی بودن و انقلابی ماندن است نه اینکه وابسته به این جناح است یا آن حناح که مقام معظم رهبری فرمودند تقسیم کردن جریانهای سیاسی به چپ و راست ، اشتباه و به لحاظ مبنایی امری ناصحیح است .

پس ملاک سنجش انقلابی بودن و انقلابی ماندن افراد است که حضرت علی (ع) می فرماید: «إِنَّ وَلِيَّ مُحَمَّدٍ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ وَ إِنْ بَعُدَتْ لُحْمَتُهُ وَ إِنَّ عَدُوَّ مُحَمَّدٍ مَنْ عَصَى اللَّهَ وَ إِنْ قَرُبَتْ قَرَابَتُهُ» ملاک و معیار اطاعت و تبعیت از خدا و یا معصیت و زاویه گرفتن با احکام الهی است که متجلی در مواضع و عملکرد هر فرد یا جریانی می باشد .

بنابراین نه سابقه و نه وابستگی های حسبی و نسبی و حتی ادعاهای صوری در حوزه اصولگرایی و اصلاح طلبی هیچکدام ملاک ارزش گذاری نخواهد بود. که مردم هم این ملاک را در انقلابی و ولایتمدار بودن و ماندن دنبال می کنند.

چون عده ای از ثبت نام کنندگان که زاویه دار بودن آنها از انقلاب و آرمانهای انقلاب و ولایت محرز است و مورد حمایت برخی جریانها قرار گرفته اند برای متهم کردن انقلاب به نقض حقوق بشر و فرمایشی بودن انتخابات در کشور و طیف های مذکور هم با این کار می خواهند فرصت را زا شورای نگهبان برای بررسی دقیق صلاحیتها سلب کنند.

که لازم است نهادهای مسئول بدون هیچ ملاحظاتی به بررسی صلاحیتها بپردازند و بیگانگان و افراد و طیف های زاویه دار با آزمانهای انقلاب را اجازه ورود در این عرصه ندهند . تجربیات تلخ گذشته خصوصا فتنه 88 گویای این موارد فوق است که باید هم نگران باشیم و هم به نکات فوق توجه ویژه ای داشته باشیم و نگذاریم فتنه ای دیگر بوجود بیاورند.

 

1-      توصیه ای راجع به شهر جوادآباد:

 

در شورای شهر عزیزان زحمت می کشند ، اما توصیه می کنم وحدت را حفظ کنید . چرا باید اختلاف و تفرقه همراه با شهر جوادآباد باشد؟ چرا مسئولین شهرستان و استانی و کشوری جوادآباد را خوب نبینند؟

 

ما تلاش کردیم با برنامه های فرهنگی ، با حضور پرشور مردم در عرصه های معنوی و سیاسی جوادآباد خوب دیده شود اما متاسفانه دوباره مسائلی پیش می آید که این وجهه را خدشه دار می کند.

 

حامی وحدت و اجرای قانون شورای شهر باشید و آن را رعایت کنید.حق الناس است اگر قانون رعایت نشود.

 

اجازه سوء استفاده و دخالت به دیگران و افرادی که دلشان به حال شهر نمی سوزد ، ندهید. چرا باید برای انتخاب یک شهردار اینقدر مشکل داشته باشیم؟ نگذاریم از این خلاء هایی که ایجاد می شود دیگران سوءاستفاده کنند.

 

به شورای شهر اجازه بدهیم و تقویتشان کنیم و هدایتشان کنیم تا تصمیم خوبی بگیرند تا دردی از این شهر درمان و طربرف شود.

 

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658