اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 24 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 7 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 18 دی 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 18/10/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(12) (حق غریزه شهوت)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که هشت حق را عرض کردیم .اما نهمین حق از حقوق رساله امام سجاد(ع):

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

9-     حق غریزه شهوت:

مشروح خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      شنبه 19 دی قیام مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینی (ره)(1356ه.ش):

2-     دوشنبه 21 دی ترور و شهادت احمدی روشن از شهدای هسته ای به دست ایادی منافقین کوردل(1390ه.ش):

3-   بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور و فرمایشات امام و مولا و مقتدایمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دو بخش نماز جمعه و انتخابات:

4-   آل سعود جنایت کار مانند ابوسفیان و ابی لهب و یزید با آل علی (ع) در افتاده است:

5-   اما آمریکا غیر قابل اعتماد است و تحریم های خطرناک تری را می خواهند وضع کنند:

 

نماز جمعه 18/10/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(12) (حق غریزه شهوت)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: روی عن علی علیه‏ السلام قال:«يَنبَغِي لِمَن عَرَفَ اللهَ سُبحَانَهُ اَن لا يَخلوُا قَلبُهُ مِن رَجَائِهِ وَ خَوفِهِ» (غرر الحکم؛صفحه83؛روایت 1329)

در روایتی از امیرالمؤمنین علیه‏السلام منقول است که حضرت فرمودند: سزاوار نیست کسی که خدا را شناخته است، حتّی به مقدار یک چشم به هم زدن ، دلش از امید و بیم نسبت به خدا خالی باشد.

یعنی باید هر لحظه در قلب خداشناس دو حالت وجود داشته باشد: اوّل؛ امید به خدا، دوم؛ خوف از خدا، يعني هم امید به لطف و محبّت و مرحمتش و هم خوف از تأدیب و عقابش.

در ضمن این دو حالت باید با هم در قلب او باشند. چون اگر یکی باشد و دیگری نباشد، نقش تخریبی پیدا می‏کند. اگر در دلش فقط امید باشد، جرأت بر گناه پیدا می‏کند؛ از آن طرف اگر همه‏اش خوف باشد، از رحمت خدا مأیوس می‏شود و «الیأس من رحمۀ الله» بزرگترین معصیت است. لذا اگر یکی باشد و دیگری نباشد، نقش تخریبی دارد.

امّا اگر این دو با هم باشند، نقش سازندگی پیدا می‏کنند. خوف موجب می‏شود به اطاعت خدا مقیّد شود و رجاء موجب می‏شود به محبّت و رأفت و رحمت او دلبستگي پيدا كند، در نتیجه اگر خطا کرد بازهم به خدا روی مي‏آورد.

پس فرد با تقوا خداشناس است و خداشناسی او به این است که هم به خدا امید داشته باشد و هم خوف از خدا.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که هشت حق را عرض کردیم .اما نهمین حق از حقوق رساله امام سجاد(ع):

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

9-     حق غریزه شهوت:

بدون شک، غریزه جنسی که بر اساس حکمت بالغه الهیه، در بشر به ودیعه نهاده شده، منشا آثار و برکات فراوانی برای بقای نسل انسانی است. و از سوی دیگر عامل بسیار مهمی در کامیابی و لذت بردن از زندگی و شادکامی افراد بشر است، ولی از آن‏جا که آثار زیان‏بخش و مخرب فراوانی در آن نهفته است، درباره کیفیت بهره‏گیری از غریزه جنسی و رابطه زناشویی و همچنین کنترل و مهار این غریزه، دین مقدس اسلام (برخلاف مکاتب افراطی و تفریطی که غریزه جنسی و شهوت را ممنوع یا بدون محدودیت می دانند) دستوراتی را حکم: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا (143)»(سوره بقره) شما را امت میانه‏ای نه اهل افراط و نه اهل تفریط قرار دادیم، صادر فرموده است.

که امام سجاد (ع) به حقوق غریزه شهوت در این رساله پرداخته و سه حق را بیان می فرماید :

حق غریزه جنسی و شهوت:

1-      حفظ و حراست:

« وَأَمَّا حَـقُّ فَرْجِكَ .... » اما حق غریزه شهوت. البته این هم مثل سایر اعضاء بر انسان حق دارد و از سوی خدای متعال این حق وضع شده است و همه ی ما موظف به ادای این حق هستیم .

حضرت فرمودند : « فَحِفْظُهُ مِمَّا لا يَحِلُّ لَكَ » یعنی حق غریزه و این امکان فوق العاده این است که آن را از آنچه حلال نیست حفظ کنی . به عبارت دیگر، شناخت حدود الهی، قُرق‌ها و حفظ غریزه از آلودگی و خروج از مرزهایی که برایش تعریف شده است و حفظ آن از آنچه برای تو حلال نیست. سپس فرمودند: «وَ الْاِسْتِعَانَةُ عَلَيْهِ بِغَضِّ الْبَصَرِ فَإِنَّهُ مِنْ أَعْوَنِ الْأَعْوَانِ » و برای آنکه بتوانی از حرام حفظش کنی، چشمت را از حرام برگردان». یعنی تو در حفظ و حراست و کنترل غریزه شهوت نیاز به کمک داری و باید کمک بگیری برای اینکه بتوانی این سرمایه‌ی ارزشمند و بزرگ را حراست کنی که مبتلا به حرام نشود. چشمت را از حرام برگردان که چشم بسیار کمک‌کننده است و انسان را کمک می کند تا این حقّ بزرگ را ادا کند.

دو نفر از مردم مدینه به نام های «هیت» و «ماتع» بسیار سبک سر و خام بودند ، آنها همواره مردم را با سخنان زشت مسخره می کردند و برای فراهم کردن مایه و زمینه خنده دیگران به آزار و اذیت مردم می پرداختند .

روزی پیامبر(ص) شنید که آنها می گفتند : هنگامی که به شهر طائف هجوم بردید و آنجا را فتح کردید ، در کمین دختر «غیلان ثقفی» باشید تا او را اسیر کنید و برای خود بردارید؛ چرا که او زنی خنده رو ،سیاه چشم و جا افتاده و قد کشیده است وکلامش دلرباست .

وقتی که پیامبر(ص) سخنان آنها را شنید فرمود: گمان می کنم که شما از آدم های سفیه و نادانی هستید که غیرت و مردانگی ندارند، به همین علت زیبایی زنان را بدون شرم بیان می کنید ،آنگاه دستور داد :آنها را از مدینه اخراج کردند و به سرزمینی به نام «غربا» تبعید کردند ، آنها فقط روزهای جمعه حق حضور در مدینه را داشتند .

پیامبر (ص) وقتی دید نصیحت کارساز نیست آنها را تبعید کرد .

چون نگاه آلوده در روایات مورد نکوهش قرار گرفته که امام صادق(ع) فرمود: « النَّظْرَةُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِیسَ مَسْمُومٌ وَ کَمْ مِنْ نَظْرَةٍ أَوْرَثَتْ حَسْرَةً طَوِیلَةً » نگاه آلوده تیری است آلوده و زهآگین که از چله کمان ابلیس رها شده و چه بسا نگاه هایی که حسرت و پشیمانی طولانی در پی داشته باشد.

که نگاه به نامحرم در خیابان یا برخی گوشی ها و یا ماهواره و یا در برخی ارتباط های فامیلی و دوستانه می تواند اتفاق بیافتد و شیطان آن نگاه را به شکل یک عادت در بیاورد و صفحات طلایی و نورانی کتاب زندگی انسان را کدر کند.

2-    دائماً به یاد مرگ بودن:

«وَ كَثْرَةِ ذِكْرِ الْمَوْت» و همچنین زیاد به یاد مرگ باش. فراوانی یاد مرگ. نفرموده است: «ذِكْرِ الْمَوْت»، بلکه فرموده: «وَ كَثْرَةِ ذِكْرِ الْمَوْت»، فراوانی یاد مرگ می‌تواند این غریزه‌ی قدرتمند را مهار سازد و به شما کمک می‌کند که بتوانید از این سرمایه‌ی عظیم در جایگاه شایسته‌ی خودش استفاده کنید.

حضرت علی (ع) می فرماید : ای بندگان خدا بر حذر باشید از مرگ و از سختی های آن ، وقتی نفستان خواست شما را درباره شهوت به تباهی بکشاند زیاد به یاد مرگ باشید زیرا برای موعظه یاد مرگ کافی است.

رسول خدا(ص) اصحاب خود را درباره مرگ بسیار سفارش می کرد و می فرمود : زیاد مرگ را یاد کنید زیرا یاد مرگ شکننده لذات نفسانی و حایل میان تو و شهوات است. (بحار الانوار ؛جلد2؛صفحه287)

3-    ترساندن نفس از خداوند:

«وَ التَّهَدُّدِ لِنَفْسِكَ بِاللهِ وَ التَّخْوِيفِ لَهَا بِهِ » سومین مورد حضرت می فرماید : خودت را تهدید به عذاب خداوند کن و از خدا بترسان. نفْس خود را در برابر پروردگار متعال و در حضور او تهدید کنید و بترسانید که در مقام کنترل غریزه، مهار، حفاظت و حراست آن، عنصر خوف از خداوند بسیار مهم است.

و به این آیه قرآن زیاد توجه کرد که خداوند می فرماید : « ... أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا (59)» (سوره مریم) یعنی نماز را ضایع ساختند و شهوتها و تمایلات نفسانی خود را پیروی کردند پس بزودی (نتیجه کفر) گمراهی های خود را خواهند دید.

اگر انسان به عواقب شهوترانی توجه داشته باشد بیشتر از خدا می ترسد و نفس خود را از خدا می ترساند .

به برخی از عواقب شهوترانی اشاره می کنم :

الف: محرومیت از سلامت جسم و جان : شهوت پرستی و تحریک مداوم جنسی انسان را پیوسته در وضعیت هیجانی و ناآرام نگه می دارد و همین امر بهداشت روانی او را تهدید می کند . حضرت علی (ع) می فرماید : کسی که شهوتش بر او غالب آید روح و روانش سالم نمی ماند. (بحارالانوار؛جلد5؛صفحه236).

ب: محرومیت از خرد: هوسهای شهوانی نیروی خرد را تضعیف می کند و ار فروغ عقل می کاهد زیرا در تحریک جنسی و هیجان شهوت ، تمرکز حواس بر هم می خورد و فرصت تصمیم گیری و حسابرسی از انسان سلب می گردد. که حضرت علی (ع) می فرماید : کسی که مالک شهوتش نباشد مالک عقلش نخواهد بود.

ج: محرومیت از بصیرت: قرآن کریم یکی از آثار تقوا را بهره مندی از نیروی فرمان یا قدرت تمیز میان حق و باطل می داند: « إَن تَتَّقُواْ اللّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَانًا (29)» (سوره انفال) اگر تقوای الهی داشته باشید خداوند برای شما قدرت تمیز (حق و باطل) می دهد. نبود تقوا و بی بند وباری جنسی بصیرت را از انسان می گیرد که امام علی (ع) می فرماید : « ﻣَـﻦ ﺭَﻛِـﺐَ ﺍﻟﻬَـﻮَی ﺃﺩﺭَکَ ﺍﻟﻌَﻤَﯽ » (غررالحکم، جلد 6، صفحه 8352) کسی که بر مرکب هوا و هوس سوار شود ، کوری را دریابد.

د: محرومیت از آزادی: حضرت علی (ع) می فرماید : بنده شهوت چنان اسیر است که هرگز روی آزادی را نخواهد دید.(غررالحکم ؛جلد4؛صفحه352)

ه: محرومیت از خوش نامی: یکی از ره آورد های شهوت پرستی رسوایی و بد نامی است، شهوت آغازی شیرین و پایانی روسواگر و شوم دارد. که حضرت علی (ع) می فرماید : حلاوت شهوت امروز با تلخی ننگ از میان می رود.(غررالحکم؛جلد4؛صفحه252)

و: محرومیت از بهشت: در روایتی آمده است : وقتی که خداوند متعال، بهشت را آفرید، فرمود: ای جبرئیل برو و نظری به آن بینداز. جبرئیل رفت و نگاه کرد. سپس با خرسندی گفت: خداوندا به عزّتت سوگند، هیچ کس نیست که ویژگی های آن را بشنود، مگر آن که مشتاق گشته، وارد آن شود». آن گاه خداوند بهشت را با انواع سختی ها آمیخته ساخت و به جبرئیل فرمود: برو و نگاه کن. جبرئیل رفت و چون نگریست، گفت: خداوندا به عزّتت سوگند، هیچ کس نیست که از وضع دوزخ مطلع گردد و وارد آن گردد.

خداوند، دوزخ را با انواع شهوت ها و لذت ها آمیخت و بار دیگر از جبرئیل خواست که به آن بنگرد. جبرئیل رفت و چون دوزخ را در این هیئت دید، با نگرانی گفت: خداوندا به عزّتت سوگند، از آن بیم دارم که هیچ کس نمانَد، مگر آن که وارد آن گردد. (مستند احمد؛جلد 2؛ صفحه 254)

زمانی رهبر عزیز و فرزانه‌ی ما به مناسبتی در یکی از مباحث خود، ذیل جریان تهاجم و شبیخون فرهنگی، به مسئله‌ی نسخه‌ی آندلس برای جامعه‌ و جوانان ما اشاره کردند و فرمودند که آنها می‌خواهند همان بلایی را که بر سر آندلس آوردند، جامعة ما را نیز به همان بلا مبتلا سازند. یکی از اهداف اصلی تهاجم دشمن همین است؛ چون می‌دانند اگر در جامعه گسیختگی جنسی پیش بیاید، شیطان جنّ و اِنس مسلّط می‌شوند و ارزش‌ها به تاراج می‌روند. آندلسی که مسلمانان به مدت 781 سال بر آن حکومت کردند اما سرانجام آن را از دست دادند و از اسپانیا بیرون رانده شدند.

پیغمبر اکرم (ص) در حدیث معروفی اصحاب و یاران او که از جهاد برمی گشتند خطاب قرار داد و فرمود : « مَرْحَبا بقَومٍ قَضَوُا الجِهادَ الأصْغَرَ و بَقِيَ علَيهِمُ الجِهادُ الأكْبَرُ » مرحبا به مردمی که از مبارزه کوچک برگشته اند و جهاد بزرگ هنوز به عهده آنها باقی است .گفتند یا رسول الله (ص) جهاد بزرگ چیست؟ فرمود: جهاد با نفس و خواهشهای دل.

مولوی در این باره می گوید:

ای شهان کُشتم ما خصم درون           /           ماند خصمی زان بتر در اندرون

کشتن این ، کار عقل و هوش نیست     /           شیر باطن ، سخره خرگوش نیست

قد رجعنا من جهاد الاصغریم              /           با نبی اندر جهاد اکبریم

سهل دان شیری که صفها بشکند        /           شیر آن باشد که خود را بشکند

بعد امام سجاد (ع) در آخر فرمود: « وَ بِاللّهِ الْعِصْمَةُ وَ التّأْيِيدُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوّةَ إِلّا بِه » که همت و پاکدامنی و تایید از خداست هیچ جنبشی و نیرویی نیست مگر به خدا.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      شنبه 19 دی قیام مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام خمینی (ره)(1356ه.ش):

مقام معظم رهبری فرمودند : به سه دلیل باید قیام 19 دی را زنده نگه داریم : یکی اینکه ریشه تاریخی انقلاب برای جوانان یاد آوری بشود چون که جوانان امروز مسئولیت جوانان آنروز را بردوش گرفته اند .دوم اینکه قدر مجاهدتهائی که مردم برای انقلاب و سختی هایی که تحمل کردند و خطرهایی که مردم با آن سینه به سینه مواجه بودند دانسته شود ، و بدانیم که آنچه امروز ملت ایران در اختیار دارند یک نعمت آسان بدست آمده نیست.

سوم اینکه درس بگیریم که اگر برای خدا ایستادگی کنیم قطعا ثمر خواهد داد هرچند دشمن خیلی قوی باشد.

لذا مردم و جوانان آنروز بصیرت داشتند و موقع شناس بودندت و دشمن خود را شناخته بودند و به موقع هم اقدام کردند یعنی در مقابل توطئه استعماری برای اسلام زدائی که در قالب مقاله ای با فضیلت دانستن بی حجابی و کهنه پرستی خواندن حجاب و توهین کردن به ساحت مرجع عالم تشیع امام خمینی ایستادند و با اجتماع در بیت آیت الله نوری همدانی و کسب تکلیف از ایشان دروس حوزه را تعطیل کردند و پس از آن در مقابل منزل آیت الله گلپایگانی و آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله وحید خراسانی و بازاریان نیز بازار را تعطیل کردند و اتفاقات دیگری که از کشتار مردم و ... بود افتاد.

البته مردم و جوانان عزیزمان از 19 دی خوب درس گرفتند و 9 دی را خلق کردند و وظیفه خود را به خوبی شناختند و می دانند که بقای آینده نظام اسلامی حفظ روحیه 19 دی و 9 دی می باشد.

2-     دوشنبه 21 دی ترور و شهادت احمدی روشن از شهدای هسته ای به دست ایادی منافقین کوردل(1390ه.ش):

مقام معظم رهبری فرمودند : ترور دانشمندان نشانه به بن بست رسیدن استکبار جهانی در مقابله با ایران است و هدف آنها از ترور دانشمندان ، علم زدائی است. لذا باید جوانان و دانشمندان کشور با ایمان قوی راه معنوی و علمی دانشمندان هسته ای را ادامه بدهند.

که یکی از دانشمندان معنوی و علمی کشور شهید احمدی روشن است که شخصی ولایتمدار و اخلاق مدار و عاشق شهادت بود واز شاگردان آیت الله خوشوقت به شمار می آمد و همیشه می گفت دعا کنید مثل ابراهیم مالک اشتر نشوم و مختار را تنها نگذارم. از لحاظ علمی نیز معاون بازرگانی سایت نطنز بود.

3-   بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور و فرمایشات امام و مولا و مقتدایمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دو بخش نماز جمعه و انتخابات:

اما نماز جمعه :

مقام معظم رهبری به بخش های مهم نماز جمعه پرداختند که عبارتند از :

الف: فرمودند نماز جمعه لیلة القدری برای انقلاب اسلامی است ، که فرمودند من به امام (ره) عرض کردم در تفسیر سوره قدر که از ائمه اطهار نقل شده که در حکومت بنی امیه هزار ماه گذشت و مردم لیلة القدر نداشتند و مردم از این لیلة القدر محروم بودند همینطور ما در دوران طاغوت از نماز جمعه محروم بودیم و شما با انقلاب اسلامی نماز جمعه را به ما دادید واقعاً نعمت بزرگی است.

ب: و کسانی که از دین بیگانه هستند (چه خارجی و چه داخلی) حسرت می خورند که چطور نمی توانند وسیله ای ندارند برای اینکه مردم را یک جا جمع کنند با هم حرف بزنند و با هم تبادل کنند.

ج: نماز جمعه یک قرارگاه است ، قرارگاه ایمان ، تقوا ، بصیرت ، اخلاق. چونکه ما در حال جنگ و مبارزه هستیم آن هم جنگ معنوی و اعتقادی و ایمانی و سیاسی که دشمنان را به ایمان و بصیرت و تقوا و اخلاص ما حمله می کند و ما باید دفاع کنیم و برای دفاع از خود نیاز به قرارگاه داریم مثل قرارگاه های میدان جنگ که نماز جمعه یکی از مهترین قرارگاه ها است .

در ضمن این قرارگاه نیاز به فرمانده دارد و فرمانده قرارگاه امامت جمعه شخص امام جمعه است.

د: اما هدف قرارگاه نماز جمعه این است که حقیقت را بیان کند که عمده ی هدف انبیای الهی تبیین بود چون که آن چیزی که موجب می شود انسانها گمراه بشوند این است که حقیقت را نمی شناسند لذا فرمانده قرارگاه یعنی امام جمعه وظیفه اش تبیین حقیقت است چون ائمه جمعه میراث بر انبیاء هستند.« العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاء»

و: اما هدف دشمن این است که سبک زندگی غربی را ترویج بدهد که نمازجمعه باید برای مقابله با آنها سبک زندگی اسلامی مانند ادب ، کتابخوانی و ...

هـ : ضرورت جذب جوانان به نماز جمعه که توقع ولی فقیه و امام و مولای ما از ائمه جمعه است که با سخن متقن و متین و نو و با احساس صمیمیت و رفتار طلبگی نه اداری یعنی رفتار پدرانه و برادرانه . که الحمدلله در مدت این چندسالی که در خدمت شما مردم خوب و مومن و ولایتمدار هستم سعی کردم که از این رفتار های مورد انتظار مقام معظم رهبری استفاده کرده و جوانان را جذب نماز جمعه کنیم و تا حدودی موفق بودیم و بنای ما جوان گرائی در ستاد نمازجمعه بود که الحمدلله هم ستاد نمازجمعه را غالباً جوانهای عزیز با حمایت و پشتیبانی بزرگترها اداره می کنند و هم حضور خوبی در نماز جمعه دارند که البته کافی نیست باز باید بیشتر تلاش بکنیم که در اینجا جا دارد بنده از همه جوانهای عزیز که در نماز جمعه و ستاد نماز جمعه و فعالیتهای فرهنگی و سیاسی و ... ما را یاری کردند تقدیر و تشکر کنم و دست تک تک این عزیزان را می بوسم و از همه جوانان بخش نیز دعوت می کنم در نماز جمعه و ستاد نماز جمعه که مال خودشان هست حضور پیدا کنند و ما را یاری کنند و ما را یاری برسانند.

یکی از برنامه های اولویت دار ستاد نمازجمعه جذب جوانان است که دارند برنامه ریزی می کنند.

ن: ملاحظه حق گوئی در خطبه هاست. فرمودند: آنچه درست است بگویید ولو به مذاق شنونده خوش نیاید که اگر نگویید کارغلطی انجام گرفته .

ی: یک مسأله دیگر هم که مسأله تکریم امام جمعه است که هم خود امام جمعه باید خودش را تکریم کند و هم مردم او را تکریم کنند و هم مسئولین باید تکریم بکنند که الحمدلله مردم خوب و شریف جوادآباد نسبت به تکریم امام جمعه خوش درخشیدند و ما شرمنده این مردم هستیم.

اما انتخابات:

که به چهارده نکته و توصیه انتخاباتی پرداختند که بنده به برخی از آنها اشاره می کنم و بقیه را در فرصتهای دیگری عرض خواهم کرد.

در ابتدا فرمودند که انتخابات در نظام اسلامی از جایگاه مهم و اساسی برخوردار است و این نعمت بزرگی است که باعث می شود مردم در وسط میدان بمانند.

حقیقتا این انتخابات در جو جهانی مایه ی اعتبار و آبرو است.

اما عده ای مریض القلب تلاش می کنند انتخابات را نامطمئن نشان بدهند که به سران فتنه 88 و اهداف آنها اشاره فرمودند.

به معنای حق الناس اشاره فرمودند که معنای حق الناس این نیست که فقط آن کسی که پای صندوق نشسته است باید این حق الناس را رعایت کند و آراء را عوض نکند ، این یکی از مصادیق حق الناس است ، بلکه مصادیق دیگری نیز دارد مانند:

رعایت حق الناس در پذیرش داوطلبان صالح یعنی اگر کسی که آدم صالحی است و نامزد انتخابات می شود او را رد نکنیم .

رعایت حق الناس در رد داوطلبان ناصالح یعنی اگر چنانچه آدم ناصالحی است آمده و نامزد انتخابات شده راهش ندهیم . اگر رعایت نکنیم و اجازه بدهیم وارد بشود، این باطل کردن حق مردم است .

رعایت حق الناس در امانت داری در آراء یعنی کسانی که اداره ی صندوقها (شمارش ، ثبت ، گزارش ،جمع بندی) به عهده آنهاست باید کمال امانت را رعایت کنند.

رعایت حق الناس در پذیرش نتیجه آراء. یعنی وقتی مردم رأی دادند نتیجه آنها پذیرفته شود و حق الناس را زیر سوال نبرند و خواهان ابطال آراء مردم نشوند.

پذیرش نتیجه ی قانونی انتخابات است یعنی وقتی مراکز قانونی تصدیق کردند که این است ،پذیرش این نتیجه حق الناس است ، ضد آن کاری که در سال 88 انجام دادند.

رعایت حق الناس در فهرست های انتخاباتی . یعنی کسانی که فهرستهای نامزدها را می دهند رعایت حق الناس را بکنند و مسأله رفیق بازی و جناح بازی و مانند اینها را دخالت ندهند و نگاه بکنند ببینند که چه کسی واقعاً شایسته است.

مراقب باشبم که آمریکا به انتخابات ایران چشم دوخته است.

4-   آل سعود جنایت کار مانند ابوسفیان و ابی لهب و یزید با آل علی (ع) در افتاده است:

در ابتدا شهادت مظلومانه حضرت آیت الله نمر باقرالنمر را تسلیت عرض می کنم و این جنایت هولناک و ضداسلامی را که توسط ستمگران غیر قابل هدایت انجام گرفته را محکوم می کنیم و به اونها هشدار می دهیم که ای نوکر آمریکا ای آل سعود خبیث از صدام لعین عبرت بگیرید که اگر تاریخ مصرف شما تمام بشود همین ارباب پست شما یعنی آمریکا با ذلت تمام شما را خواهد کشت.

امام خمینی (ره) فرمودند که حکومت وهابی آل سعود رهروان راه یزید هستند و همانند یزید خنجر به قلب مسلمانان می زند و با قساوت و با بی رحمی تمام با مسلمانان و شیعیان رفتار می کنند و روحانی برجسته شیعی را اعدام می کنند آن هم با شمشیر.

و اعدام های دسته جمعی 47 نفره و یا 63 نفر و امثال اینها که تضییع حقوق شهروندان عربستان سعودی اعم از شیعه و سنی است و اصول انسانی را در جنایات متعدد خصوصا شیخ نمر باقرالنمر را همراه 47 نفر اعدام می کند.

البته آل سعود از بیداری اسلامی و آگاهی های سیاسی و اجتماعی مردم وحشت دارد و از طرفی می خواهند افکار عمومی را منحرف بکنند و جنایات مسلمان کشی آنها را کسی نبیند و همچنین آل سعود احساس سرخوردگی و شکست می کند و همچنین آل سعود با حذف شیخ نمر می خواهد با ایران مقابله کند و همچنین آل سعود سید حسن نصرالله را دیگر نمی تواند تحمل کند و می داند که اگر مسلمانان با هم وحدت داشته باشند آل سعود نمی تواند بچرد و جنایت کند ، لذا بین شیعه و سنی اختلاف می اندازد و شیخ نمر را اینطور معرفی می کند که مخالف اهل سنت بود، درصدد ضربه زدن به آنها بود تا از این طریق اختلاف بیاندازد و به حکومت کثیف و آلوده خود ادامه دهد .اما خون مظلوم انشاءالله آل سعود را به خفت و خواری خواهد انداخت.

اما حمله کردن به اماکن دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد را محکوم می کنیم. چرا با یک اقدام نسنجیده باعث شدند رژیم فتنه انگیز عربستان سوءاستفاده کند؟ و در انیجا لازم است دولت محترم با شدت تمام جواب بی حرمتی و هتاکی آل سعود را بدهند و نگذارید آل سعود یزیدی و ابی لهبی بر عزت و شرف مردم ایران بتازد و تازیانه بزند و هر اتهامی که دلش می خواهد بزند.

5-   اما آمریکا غیر قابل اعتماد است و تحریم های خطرناک تری را می خواهند وضع کنند:

مانند تحریم ویزا برای 38 کشور جهان ، تحریم های ثانویه علیه حزب الله و تحریم بعدی تحریم موشکی است و تحریم بعدی که می خواهند قانونی وضع کنند تروریسم شناخته شدن سپاه و قانون دیگر قانون عدالت برای قربانیان تروریست در ایران است و مواردی از این قبیل که بنده در اینجا در خصوص فعالیتهای موشکی ایران که آنها می خواهند تحریم کنند عرض می کنم که :

فعالیتهای موشکی ایران غیر قابل برگشت است و فعالیتهای موشکی ایران صلح آمیز و دفاعی است و به جهت بازدارندگی از توطئه ها و دشمنی ها می باشد.

و امید بخشی برای مردم و جبهه مقاومت اسلامی و هیچ دشمن بالفعلی ار اقدامات تلافی جویانه ما در امان نخواهد بود.

دولت محترم باید آن ملاحظات 9 گانه مقام معظم رهبری را در این خصوص مورد توجه قرار بدهد و نگذارند زیر سوال برود که یکی از این اصول لغو تحریم است اما آمریکا درصدد تدارک تحریم های جدید که عرض کردم بر علیه ایران است که اگر تحریم ها لغو نشود اجرای برجام مختل خواهد شد.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز7
دیروز11
این هفته84
این ماه207
مجموع15658