اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
سه شنبه 29 آبان 1397.
تاریخ شمسی :
الثلاثاء 12 ربيع أول 1440.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 25 دی 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 25/10/1394

 عناوین خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(13) (حق نماز)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که به 9 حق از این رساله اشاره کردیم و رسیدیم به یکی دیگر از حقوق که حق نماز است:

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

9-     حق غریزه شهوت:

10-    حق نماز:

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 25 دی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)(173 هـ .ق):

2-     سه شنبه 8 ربیع الثانی ولادت امام حسن عسکری(ع) (232 هـ .ق):

3-   پنج شنبه 10 ربیع الثانی وفات حضرت معصومه (س) (201 هـ .ق):

4-   در این هفته پیش رو ، سفر ریاست محترم جمهور را داریم :

5-   یک بار دیگر اقتدار و عزت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران توسط سربازان ولایت ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد:

6-    اقتصاد مقاومتی نقشه راه پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری و تحقق شعار ما می توانیم در همین راستا توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه:

7-   سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به مناسبت قیام 19 دی در دو بخش ؛ دلیل ماندگاری ، تداوم و گسترش انقلاب اسلامی انتخابات:

 

نماز جمعه 25/10/1394

 مشروح خطبه اول

موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(13) (حق نماز)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: روی عن الصادق علیه‏ السلام قال:« کَمْ مِنْ نِعْمِةِ اللهِ تَعالی عَلی عَبْدِهِ فِى غَیْرِ اَمَلِهِ ... »

از امام صادق علیه‏السلام در روایتی منقول است که حضرت فرمودند: در رابطه با نعم الهیّه، خداوند یک سنخ نعمت‏هایی را بدون اینکه انسان حتّی آرزویش را داشته به او عنایت می‌‏کند؛ حتّی گاهی به زبان هم جاری می‌‏کند و می‌‏گوید: باور نمی‌‏کردم.

از این روایت شریف می‌‏فهمیم که آن نعمتی که به درد تو می‌‏خورد را خدا به تو می‌‏رساند، چه از او بخواهی، چه نخواهی؛ این را بدان، خیرِ بنده در هرچه باشد خدا به او می‌‏دهد و از او منع نخواهد کرد، مگر خود بنده ردّ کند.

و حضرت در ادامه می‌‏فرمایند: «... وَ کَمْ مِنْ مُؤَمِّلٍ اَمَلاً اَلْخِیارُ فِی غَیْرِه » (بحارالانوار؛جلد68؛صفحه152) یعنی در مقابل یک سنخ اموری است که انسان مرتّب آرزو می‌‏کند که خدا به او بدهد و ذهنش را پرکرده و حال اینکه نمی‌‏داند خیرش در آن نیست و اتّفاقاً در غیر از آن است.

یعنی چه بسا افرادی که آرزوهایی می‌‏کنند که به ضررشان است و خودشان نمی‌‏فهمند؛ پس بهتر این است که خواسته‏های خود را به خدا واگذار کنید.

یعنی وقتی آرزو می‌‏کنید بگوئید: خدایا این به ذهن من آمده، آیا خیر من است یا نه؟ اگر به خیر من است به من بده و اگر خیر من نیست نده. چون خدا چیزهایی که به نفع تو است اما به ذهتت نمی آید را بدون درخواست به تو می دهد و آن چیزهایی که به ضرر تو است ،هرچه درخواست کنی به تو نمی دهد.

پس یکی از ویژگی های فرد با تقوا این است که تمام امور خود را به خدا واگذار می کند ، اگر خدا داد خوشحال می شود و اگر هم نداد باز هم خوشحال می شود.

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود که به 9 حق از این رساله اشاره کردیم و رسیدیم به یکی دیگر از حقوق که حق نماز است:

رساله حقوق امام سجاد(ع):

1-      حقوق خداوند متعال

2-     حق نفس

3-   حق زبان

4-   حق گوش

5-   حق چشم:

6-    حق دست:

7-   حق پا:

8-   حق شکم:

9-     حق غریزه شهوت:

10-    حق نماز:

نماز اولین فریضه و واجب از فروع دین است و اهمیت آن بگونه ای است که رسول اکرم (ص) می فرمایند : « الصَّلاهُ عَمُودُ الدّینِ .... فَإِن قُبِلتَ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَإِن رُدَّت رُدَّ مَا سِوَاهَا » نماز پایه دین است که اگر مقبول درگاه الهی قرار گیرد و سایر حسنات و اعمال انسان نیز پذیرفته است و اگر مقبول واقع نشود همه حسنات و اعمال دیگر مردود است.

و در سخنی از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند :« أَوَّلُ مَا يُحَاسَبُ بِهِ الْعَبْدُ الصَّلاةُ فَإِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ سَائِرُ عَمَلِهِ وَ إِذَا رُدَّتْ رُدَّ عَلَيْهِ سَائِرُ عَمَلِهِ » اولین چیزی که در صحنه قیامت مورد سوال و محاسبه قرار می گیرد نماز است اگر این عمل مقبول واقع شد بقیه اعمال پذیرفته است در غیر اینصورت سایر اعمال هم قابل پذیرش نیست .

لذا در تعبیر لطیفی از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمودند : مَثَل نماز مثل استوانه و ستون خیمه است که اگر آن ستون استوار بماند طنابها و میخها و سایبان استوار خواهد بود و اگر این ستون منهدم شود دیگر نه میخی به کار می آید ، نه ریسمان و نه سایبانی.

بنابراین اهمیت و ارزش نماز تا این درجه است که پذیرفته شدنش باعث پذیرفته شدن همه اعمال است و پذیرفته نشدنش ، هدم و نابودی همه اعمال.

امام رضا (ع) فرمودند : « الصَّلاهُ قُرْبانُ كُلِّ تَقی » (وسائل الشّیعه؛ جلد 4؛صفحه 43؛ حدیث 4469) نماز وسیله ارتقا و بالارفتن انسانهای مومن است .

همچنین پیامبر در مورد کسی که ترک نماز می کند فرمودند : « مَنْ تَرَكَ صَلَاتَهُ مُتَعَمِّداً فقد كفر » ترک عمدی نماز موجب کفر است.

خب نماز یک فرمان موکد و الزامی است و جایگاه و اهمیت آن روشن است و آداب و شرایطی دارد .اما سوال اینجاست که به چه صورت مقبول درگاه الهی واقع می شود؟ و به چه شیوه ای انجام بگیرد تا موجب ارتقاء مقام و عروج مؤمن شده و انسان را به مراتب بالا صعود دهد ، و از این عالم خاکی بیرون برد؟ به چه کیفیتی انجام بگیرد که تنهی عن الفحشاء و المنکر باشد؟

جواب این سوال‏ها، را امام سجاد (ع) در قالب حق نماز بیان فرموده : « فَأَمّا حَقّ الصّلَاةِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنّهَا وِفَادَةٌ إِلَى اللّهِ وَ أَنّكَ قَائِمٌ بِهَا بَيْنَ يَدَيِ اللّهِ» حق نماز بر تو این است که بدانی با آن به مهمانی خدا می روی و در پیشگاه و منظر او می ایستی، اگر از حال غفلت درآمدی و فهمیدی چه می‏گویی، و در مقابل چه کسی ایستاده ای آنگاه مانند بنده‏ای حقیر و ذلیل و ترسان و امیدوار و... نمازت را به پای می‏داری نه مانند مستی که زبانش حرکت می‏کند و الفاظی بر آن جاری می‏شود، اما نمی‏فهمد چه می‏گوید. و یا فقط قیام و قعود و سجود و رکوع بدون ذکر و توجه و همراه با غفلت و بی اعتنایی به این که چه می کند و در کجا ایستاده و با که سخن می گوید و چه می گوید.

در آیه کریمه قرآن آمده است: « لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُكَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ (43)» (سوره نساء) در حال مستی نماز نخوانید تا بفهمید چه می‏گویید.

البته به حسب‏ظاهر شاید مراد از مسکر، مستی از شراب و خمر باشد، اما تنها اشاره به آن نیست، بلکه هر تعلقی که مستی بیاورد، می‏تواند مورد اشاره قرآن باشد.

امام صادق علیه‏السلام به نقل از امیرالمومنین علیه‏السلام می‏فرمایند: « السُّکر أَربَعُ سَکَرات: سُکرُ الشراب، سُکرُ المال، سُکرُ النوم، سکر المُلک » آنچه که انسان را از اعتدال خارج کرده و به مستی و غفلت می‏کشاند چهارچیز است: اول، مستی در اثر شرب خمر؛ دوم، مستی مال و ثروت؛ سوم، مستی خواب که انسان اگر در حال خواب‏آلودگی به نماز بایستد، قطعا نمی‏فهمد چه می‏گوید و چهارم، مستی قدرت است.

انسانی که دست به قدرتی پیدا کرده، مست و مقهور قدرت می‏شود و خود را در پیشگاه الهی خاضع و ذلیل نمی‏بیند.

آیه دیگری است در سوره ماعون که خداوند می فرماید : « فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ (4) الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ (5) » (سوره ماعون) وای به حال گروهی از نمازگزارانی که از نماز خود غافلند یعنی کسانی که نماز می خوانند اما نماز را سبک می شمارند و این باعث می شود نمازگزار از زمره نمازگزاران خارج شود و به صورت آدمی در بیاید.

که همان نمازش در روز قیامت دشمن و خصمش خواهد بود چون دائما نماز را تحقیر و استخفاف می کرده و به شأنش بی اعتنایی می کرده است.

پس اگر بخواهیم حق نماز را ادا کنیم باید بدانیم در مقابل چه کسی ایستاده ایم و با چه کسی حرف می زنیم و این امر چه خصوصیت و شرط را می طلبد که به سه مورد آن اشاره می کنم:

1-      دوری از آلودگی ها:

هم آلودگی ظاهری و هم آلودگی باطنی. چون همانطور که نماز باعث دوری از فحشاء و منکر می شود:« إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ (45)» (سوره عنکبوت) فحشاء و منکر هم باعث دوری از حقیقت نماز می شود و این دو رابطه متضاد با هم دارند و قلبی که لذت گناه را چشیده باشد مسموم و بیمار و مرده است و دل بیمار و مرده حیات لازم جهت درک محضر الهی را ندارد.

درباره یکی از بزرگان نقل می‏کنند که گفته است: من حال عجیبی پیدا کردم؛ یعنی حال نماز شب و حال نماز اوّل وقت خواندن را نداشتم و همچنین از خواندن نماز و رابطه با خدا لذّت نمی‏بردم لذا تعجب می‏کردم که چرا چنین هستم؟ هرچه گریه و زاری و التماس می‏کردم باز به جایی نمی‏رسیدم تا سرانجام شبی در عالَم رؤیا به من گفتند: کسی که خرمای حرام بخورد، معلوم است که دیگر عبادت را دوست نخواهد داشت و از آن لذتی نمی‏برد.

وی می‏گوید: وقتی از خواب بیدار شدم جریان خریدن خرما را به یاد آوردم که وقتی خرما را گرفتم، دیدم یکی از آن خرماها رسیده نیست لذا بدون اجازه صاحب مغازه، آن خرما را برداشتم و روی خرماهایش گذاشتم و به عوض آن، یک خرمای خوب برداشتم و آن را خوردم، و لذا مطمئن شدم که همان یک خرمای حرام، بر روی حالات معنوی من اثر نهاده و دیگر از خواندن نماز و رابطه با خدا، لذتی نمی‏برم.

پس برای اینکه بتوانیم حق نماز را ادا کنیم باید از تمام گناهان و آلودگی ها خود را نگهداریم.

2-    اقامه نماز در اول وقت:

امام صادق(ع) در ذیل آیه قرآن : « فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ (4) الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ (5) » (سوره ماعون) فرمود:« تاخیر الصّلاه عن اوّل وقتها لغیر عذرٍ» (وسائل الشیعه ؛جلد3؛صفحه91) آیه قرآن می فرماید : وای بر نمازگزارن آن کسانی که نمازشان را سبک می شمارند..فرمود: منظور ، تأخیر نماز از اول وقت بدون عذر است.

بعضی از زنهای پیامبر (ص) نقل کرده اند که پیامبر (ص) میان ما نشسته بود و با ما گفتگو می کرد وقتی نماز می شد چنان اشتغال به عظمت خدا پیدا می کرد مثل اینکه با ما بیگانه است و ما را نمی شناسد.

در گذشته ، عمّال روسیه تزاری ، مسیحی مذهب بودند، یکی از مهندسین مسلمان که با آنان کار می کرد هنگام ظهر، کار را برای ادای فریضه نماز تعطیل می کرد. سرپرست روسی از این کار خوشش نمی آمد و بالا خره کارگران مسلمان را تهدید کرد که بابت مدتی که کار را تعطیل می کنند، مقداری از حقوقشان را کسر کند، کارگران ، دو گروه شدند؛ گروهی اصرار داشتند که نماز خود را به موقع بخوانند و اما گروه دیگر، با مهندس روسی همصدا و همراه شده و انجام نماز را به آخر وقت موکول کردند. مهندس نیز آخر هفته ، وقتی حقوق را پرداخت کرد، به گروه اوّل که نماز خود را به موقع خوانده بودند، حقوق کامل و به گروه دوم که به توصیه او عمل کرده بودند حقوق کمتری داد! کارگران اعتراض کردند و گفتند چرا به آنان که به گفته ات توجه نکردند حقوق کامل داده و به ما که به حرف تو عمل کرده ایم ، کمتر پرداختی ؟

مهندس مسیحی روسی گفت: اهمیت دادن این کارگرها به نماز و صرف نظر کردن از کسر حقوق نشانگر آن است که ایمان آنها بیشتر از شماست و این قبیل آدمها هرگز در کار خیانت نمی کنند همچنانکه به نماز خود خیانت نکردند.

3-    حضور قلب در نماز:

حضرت علی (ع) می فرمایند : « طوبى لِمَن اءَخلَصَ للّه العبادةَ و الدُّعاءَ و لم يَشغَل قلبهُ بما ترى عيناهُ و لم يَنسَ ذكر اللّه بما تسمع اءُذُناُه» خوشا به حال كسانى كه در عبادت و مناجات خود با خدا، دلشان مشغول به آنچه چشم مى بيند، نمى شود و با آنچه كه گوش مى شنود، از ياد خدا غافل نمى شوند.

خداوند متعال هم خطاب به حضرت موسی(ع) می فرماید : اى موسى، آن گاه كه به نماز مى ايستى ، زبانت از دلت سخن بگويد و آن گاه كه با من گفتگو مى كنى مانند يك بنده ذليل باش كه با قلبى لرزان و زبانى راستگو با من سخن مى گويد.

پیامبر اکرم (ص) نیز می فرماید: « مَن صلَّى ركعتين لم يُحدِّث فيهما نفسه بشى ء من الدنيا، غُفِرله ما تقدَّم من ذنبه » اگر دو ركعت نماز خوانده شود، كه در آن شايبه اى از شوائب دنيا به دل انسان خطور نكند و منزه از همه آلودگى ها باشد، خداوند همه گذشته انسان را مى بخشد

ابوحمزه ثمالی می گوید: ديدم امام سجاد عليه السلام را كه نماز مى خواند و عباى مبارك از دوشش ‍ افتاده بود و اصلا توجهى به اين حال نداشت تا نمازش تمام شد در اين باره از حضرت سوال كردم . حضرت فرمودند: ابوحمزه ، مى دانى در پيشگاه چه كسى ايستاده بودم ؟ همين كه توجه داشتم در پيشگاه ذات مقدس ‍ پروردگارم ، مرا از ساير چيزها غافل كرد.

پس بدانیم خیلی از گرفتاری ها و مشکلات ما به خاطر این است که حقوق نماز را نمی شناسیم و ادا نمی کنیم .همانطور که خداوند می فرماید : «أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا (124)» (سوره طه) ذکر یعنی همان اداء حقوق نماز است که عرض شد.

دعـــــــــــــــا

سوره

 مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      جمعه 25 دی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)(173 هـ .ق):

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از محدثان و بزرگان فقهای شیعه و از اصحاب امام رضا (ع) و امام جواد(ع) و امام هادی (ع) بود.

آنحضرت فردی پرهیزگار و اندیشمند بود و از عطمت معنوی و مقامی برخوردار است که از مرقد مطهرش نور حرم حسینی ساطع می گردد و شمیم دل انگیز سیدالشهدا(ع) از آن استشمام می شود و زیارت مزار آن بزرگوار با فضیلت زیارت سیدالشهدا علیه السلام برابر است . البته این برابری مطلق نیست بلکه مقید است یعنی در زمانی که اختناق شدیدی جهان اسلام را فراگرفته بود و جامعه تشیع در دوران زمامداری افرادی مانند متوکل ، معتز ، معتمد عباسی سخت ترین دوران حضور خود را سپری می کرد در چنین شرائطی امام هادی (ع) به منظور پیشگیری از خطرهایی که از طرف حکومت های وقت شیعیان را تهدید می کرد فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم (ع)را با زیارت امام حسین (ع) برابر دانسته است. البته این هم نشان از عظمت معنوی و مقامی بالای آن بزرگوار حکایت دارد.

2-     سه شنبه 8 ربیع الثانی ولادت امام حسن عسکری(ع) (232 هـ .ق):

ولادت آن امام عزیز و بزرگوار را خدمت همه شما نمازگزاران گرامی تبریک عرض می کنم.

امام حسن عسکری (ع) به عنوان پدر بزرگوار امام زمان(عج) در مدت رمان کوتاه امامت خود به گونه ای به هدایت عمومی و نشر و حفظ احکام اسلام مبادرت ورزید که مردم با غیبت حضرت مهدی (عج) آشنا و با آن بیگانه نباشند. لذا کمتر با مردم تماس می گرفت و جز نواب و یاران خاص خود کسی را به حضور نمی پذیرفت و فقط به واسطه آنها مشکلات دینی مردم را حل می کرد و امام عسکری (ع) با عمل به چنین شیوه ای قصد داشت زمینه غیبت فرزندش امام مهدی(عج) را آماده کند و مردم را به دوری امام عادت دهد به گونه ای که غیبت امام زمان (عج) برای آنها غیر معمول و نا آشنا نباشد.

3-   پنج شنبه 10 ربیع الثانی وفات حضرت معصومه (س) (201 هـ .ق):

وفات آنحضرت را تسلیت عرض می کنم. هجرت زینب گونه حضرت معصومه (س) آثار و برکات فراوانی داشت که تکمیل کننده حرکت امام رضا(ع) بود همانطور که حضرت زینب (س) حرکت عظیم امام حسین (ع) را با حرکت و مدیریت و تبلیغ خود کامل کرد . حضرت معصومه (س) هم یک سال بعد از حرکت امام رضا(ع) هجرت می کند و از مسیری غیر از مسیر حرکت امام رضا(ع) هجرت می کند تا یک پایگاه عظیم و بسیار قوی در سرزمین ایران ایجاد کند که قم را با عنایت معصومین (ع) مناسبترین مکان یافتند لذا جرقه آن را هم امام صادق(ع) زده بودند که خبر دفن یکی از اولادشان را در قم می دهند. شهری که تا الان هیچ یک از اولاد معصومین در قم دفن نشده بودند و حتی قدم هم نگذاشته بودند.

به همین خاطر امام معصوم (ع) قبر حضرت معصومه (س) را تجلی گاه قبر شریف حضرت زهرا(س) قرار داده اند.

4-   در این هفته پیش رو ، سفر ریاست محترم جمهور را داریم :

امید است که مردم خوب و انقلابی استقبال عظیمی را به نمایش بگذارند و یک بار دیگر بزرگواری و انقلابی بودن و مهمانواز بودن خود را به نمایش بگذارند . با توجه به اینکه امکان حضور شخص ریاست محترم جمهور در بخش جوادآباد نیست لذا این خواسته را مطرح کردیم که یکی از وزرای دولت محترم به نمایندگی در بخش حضور داشته باشند و از نزدیک با مشکلات مردم بخش آشنا شود، مانند نداشتن جاده ای مناسب برای بزرگترین بخش استان تهران ، هم جاده ای که از ورامین به حوادآباد می آید اصلا مناسب نیست و جان خیلی از عزیزان جوادآباد را گرفته و هم جاده ای که از ورامین به آبباریک می آید مطلوب نیست و مرتب حادثه های دلخراشی را مردم می شنوند و مانند نداشتن یک مرکز بهداشتی که جوابگوی مردم زحمتکش این بخش را بدهد که قرار بوده یک مرکز بهداشتی جدیدی را احداث کنند و آن را تجهیز کنند .همچنین بخش کشاورزی که این بخش قطب کشاورزی شناخته شده که کشاورزی و دامداری پایه اقتصاد کشور است اما مردم این بخش از کم آبی رنج می کشند و همچنین از بلاتکلیف بودن نسبت به نتیجه محصولاتشان که پشتوانه قوی(مانند صنایع تبدیلی و یا منطقه ویژه اقتصادی) ندارند و یا محصولاتشان از بین می رود و یا به بهای خیلی ناچیزی از چنگشان در می آورند .همچنین بحث فرهنگی و قرآنی که هیچ کدام از دولتها هیچ توجهی به این بحث در بخش نداشتند و همچنین مشکلات دیگر....

امید است که سفر پرخیر و برکتی به مردم جوادآباد بشود و مردم برکات را به زودی مشاهده کنند.

5-   یک بار دیگر اقتدار و عزت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران توسط سربازان ولایت ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد:

 

لذا لازم است از اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران بر مرزهای آبی کشور و رصد لحظه به لحظه آبهای کشورمان توسط واحدهای رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، تقدیر و تشکر کنیم و همیشه دعاگوی این عزیزان باشیم و این نعمت بزرگ را که به فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری فرماندهی میشود را قدر بدانیم .

 

که ده تفنگدار آمریکایی را که بهآابهای کشور ما تجاوز کرده بودند دستگیر کرد در حالی که دو ناو هواپیمابر آمریکا و فرانسه هم در منطقه و نزدیکی آنها بود که آنها دستپاچه شده بودند اما سپاه پاسداران با اقتدار تمام آنها را دستگیر کرد و آنها عذر خواهی کردن و سپاه آنها را در همانجا که دستگیر کرده بودند رها کردند

 

ببیند چه اقتداری داریم آنها که یک روزی به دنبال کاپیتولاسیون بودند اما امروز از ایران عذر خواهی کرده و تعهد می دهند که دیگر از این غلطها نکنند.

این اقدام هوشمندانه و با اقتدار سپاه پاسداران پیامهایی را به آمریکا و دیگر کشورها چه در منطقه و چه در غرب به دنبال داشت که :

اول: آمادگی رزمی نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه

دوم: اقتدار ایران در برابر هرگونه اقدام آمریکا و متحدان آن

سوم: هوشمندی ایران در جنگ ادارکی و عملیات روانی استراتژیک

که همه کشورهای بدخواه ایران در غرب و منطقه بدانند که هرگونه تحرکی بر ضد ایران داشته باشند توسط فرزندان این انقلاب و سربازان امام خامنه ای هم تحقیر خواهند شد و هم سیلی محکمی خواهند خورد.

6-    اقتصاد مقاومتی نقشه راه پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری و تحقق شعار ما می توانیم در همین راستا توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه:

مقام معظم رهبری قبل از سال 93 بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که نقشه راه پیشرفت خصوصا در زمینه اقتصادی بود که اصلاح وضعیت اقتصادی کشور با مدیریت جهادی ، کاری شدنی است که این قرارگاه در عمر 25 ساله خود بالغ بر 2 هزار طرح ملی و استانی را به بهره برداری رسانده و ثابت کردند که هیچ طرحی در کشور وجود ندارد که مهندسان داخلی نتوانند آن را انجام دهند . نمونه بارز خودکفائی را می توان در فازهای 15 و 16 پارس جنوبی مشاهده کرد که صددرصد آن با مهندسان ایرانی به بهره برداری رسیده است.

قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) نماد توان داخلی است که باید مسئولین آن را ببینند و به جای چشم به غرب دوختن و اعتماد به غرب داشتن و متمرکز کردن تمام توان برای برجام ، چشم به توان داخل بدوزند و به جوانان و مهندسان داخل اعتماد کنند و تمام توان خود را به اقتصاد مقاومتی که نقشه راه مقام معظم رهبری ارائه فرمودند، متمرکز کنند.

خصوصا در قضیه برجام که دام بزرگ غرب و آمریکاست تا محاسبات ایران را به هم بریزند و برنامه هسته ای ایران را محدود و بربچینند. و نقش آفرینی ایران را در منطقه مهار کنند که لازمه اش این است که ایران باید تحت سلطه آمریکا باشد ، از محور مقاومت در منطقه حمایت نکند ، برنامه موشکی خود را متوقف کند.

در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب با هوشمندی بی نظیری ضمن حفظ انسجام و وحدت ملی با ابلاغ 28 بند نقایص و روزنه های برجام را برطرف ساخته و از طریق مقابله با جریان نفوذ و همچنین ایجاد ائتلاف چهارگانه بازی پسابرجام آمریکا را مختل نمودند که آمریکا در حال حاضر به اهداف حداقلی هم نرسیده است لذا برای مهار ایران سخت گیری هایی را شروع کرده اند مانند فشارهای وارده از سوی بازیگران منطقه ای تحت سلطه آمریکا و کاهش روز افزون قیمت نفت که توطه فاحش غربی عربی است تا زیر بنای اقتصاد ایران را تضعیف کنند تا مطیع محض آمریکا بشود.

در نگاه خوشبینانه حداکثر تحریم ها تنها به صورت قول و وعده تعلیق می شود تا امکان تنفس در فضای سیاسی اجتماعی ایران فراهم شود. اما تحریم ها مجدداً به اشکال مختلف و در قالبهای دیگر مانند حقوق بشر، موشکی و ... مجدداً اعمال شود.

لذا لازم است دولت محترم هوشیاری بیشتری به خرج بدهد و در عمل به تعهدات توافق، جلوتر از آمریکا حرکت نکنند(طوری که حتی خود آمریکایی ها هم تعجب کنند) و توصیه های مقام معظم رهبری را مو به مو اجرا کنند و به حرف آمریکا نباشید ، به حرف رهبر معظم انقلاب باشید که فرمودند : تا دنبال رفع تحریم ها باشید به جایی نمی رسیم چونکه آنها قابل اعتماد نیستند . قرآن می فرماید : « وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (120)» (سوره بقره) تا از اسلام دست برندارید دشمنان اسلام با شما مخالفند. دشمن می خواهد بگوید اگر من با کسی مخالف بودم او باید از بین برود.

7-   سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم به مناسبت قیام 19 دی در دو بخش ؛ دلیل ماندگاری ، تداوم و گسترش انقلاب اسلامی انتخابات:

1-دلایل ماندگاری ، تداوم و گسترش انقلاب اسلامی : مقام معظم رهبری فرمود تاریخ را می گویم تا بفهمیم تکلیف ما برای آینده چیست؟

هیچ کس فکر نمی کرد در کشور ایران با حساسیتهایی که قدرت های استکباری روی آن داشتند که اینجا استراحتگاه صهیونیستها بود ، اینجا محل حضور مستشاران آمریکایی بود ، اینجا جائی بود که بیگانگان در آن احساس آرامش می کردند ؛ انقلاب به پیروزی رسید. امروز هم بک جبهه ی وسیع دشمن در مقابل داریم از رژیم صهیونیستی تا آمریکا تا تکفیر و داعش که تمام دستگاه های رسانه های دنیا در مشت آنهاست ، کلید اقتصادی در دست آنهاست ، قدرت های سیاسی دست آنهاست ، نظامهای امنیتی دست آنهاست ، سرویسهای اطلاعاتی مال اینهاست و بر علیه انقلاب اسلامی هرکاری خواستند کردند و خواهند کرد اما انقلاب پیروز شد و تداوم دارد.

حضرت علی (ع) فرمود: اگر شما صادقانه وارد میدان شوید و به لوازمش عمل کنید و ایستادگی کنید و بصیرت به خرج بدهید « انزل بعدونا الکبت و انزل علینا النصر» پیروزی مال ما است ، کبت و سرکوبی متعلق به دشمن است.

لذا به برخی از عوامل ماندگاری انقلاب اشاره فرمودند ، مانند: نیت و انگیزه الهی ، مقصد بودن اسلام ، معنویت ، تأثیر پذیری انقلاب اسلامی از نهضت حسینی، ولایت فقیه، شهادت طلبی و فداکاری، پشتوانه مردم و وحدت اسلامی ؛ که دشمن و جبهه استکبار درصدد رفع این عوامل هستند.

2- توصیه های انتخاباتی: دشمنان با انقلاب و کودتای رنگی در سال 88 تلاش کردند برای سرنگونی انقلاب اسلامی اما این کودتای رنگی سال 88 توسط ملت ایران و حضور بصیرتمندانه آنان و با مدیریت نائب برحق امام زمان (عج) به شکست انجامید و عناصر کلیدی آن در داخل بی آبرو شدند و در میان ملت اعتبار خود را از دست دادند.

که از این کودتای رنگی سال 88 درس بگیریم برای انتخابات پیش رو :

الف)انتخابات جایگاه و اهمیت بالایی در ایران اسلامی دارد که با حضور گسترده مردم این جایگاه حفظ خواهد شد و اعتبارش بالا خواهد رفت.

ب) اهمیت انتخابات صحیح که انتخابات صحیح کشور را از خطا و خطر نگهداری می کند.

ج) اعتماد به فهرست های ارئه شده توسط متدینین و انقلابیون ، که باعث می شود فرد متدین و انقلابی را انتخاب کنیم و به تکلیف خودمان عمل کنیم.

د) شاخصهای انقلابی گری را در کاندیدا ها پیدا کنیم که شاخص ها چیست و چه کسی این شاخصها را دارد .

هـ) ریزشها و رویش های انقلاب را با هم ببینیم. همه انقلاب های ریزش دارد اما رویش های این انقلاب بیش از ریزشهای آن است که اگر برعکس فکر کنیم نگاه و باورمان بر انقلاب برعکس می شود که همان خواسته غرب است.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز1
دیروز2
این هفته3
این ماه241
مجموع15692