اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
ورود ثبت نمودن

وارد اکانت خودتان بشوید

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

اکانت خودتان را ایجاد کنید

فیلد هایی که دارای علامت ( * ) هستند باید تکمیل شوند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس پست الکترونیک *
تایید آدرس پست الکترونیک *
.
پنجشنبه 25 مرداد 1397.
تاریخ شمسی :
الخميس 5 ذو الحجة 1439.
تاریخ قمری :

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از تمامی برنامه های ما با خبر شوید

خطبه های نماز جمعه 21 اسفند 1394 بخش جوادآباد به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسینی‎

نماز جمعه 21/12/1394

عناوین خطبه اول

موضوع: اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا(س)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود اما به مناسبت ایام فاطمیه  موضوع بحثم را اختصاص می دهم به این ایام با عنوان اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س) از نگاه آنحضرت:

اقسام طرفداران:

عناوین خطبه دوم

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      يكشنبه 23 اسفند3 جمادي‏الثاني شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (11 ه.ق):

2-     چهارشنبه26 اسفند6 جمادي‏الثاني ارتحال حجةالاسلام والمسلمين حاج سيداحمد خميني (1373 ه. ش)‏‏‏:

3-   شنبه22 اسفند سالروز صدور فرمان امام خميني(ره) مبني بر تأسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي (1358 ه‍ ش)؛ روز بزرگداشت شهدا:

4-   هفت توصیه مقام معظم رهبری به تولیت جدید آستان قدس  رضوی:

5-   بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری:

6-    توانايي دفاعي در رزمايش موشكي اقتدار ولايت:

7-   حوادث اخیر سوریه :

8-   حوادث يمن، نشان بي‏لياقتي مجامع حقوق بشري است:

=====================

 

 

نماز جمعه 21/12/1394

مشروح خطبه اول

موضوع: اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا(س)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداةِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی:رُوِيَ عَن رَسُولِ الله (صلّي الله عليه و آله و سلّم) قال: « اَلْقَلبُ ثَلاثَةُ اَنْوَاعٍ .....»

روايت از پيغمبر اكرم (صلّي الله عليه و آله و سلّم) منقول است كه حضرت فرمودند قلب ها سه نوعند :

اوّل: « قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالدُّنْيَا » قلبی كه مشغول و وابسته به دنيا است. این قلب‏ها در گروی لذائذ دنيا و سرگرم مسائل دنیوی‏اند.

اما دوم: « وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْعُقْبَي»، دل‏ها و قلب‏هایی كه وابسته به آخرتند. يعني دل‏بستگی‏اش به تنعّمات اخرويّه است.

«وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْعُقْبَي فَلَهُ الدَّرَجَاتُ الْعُلَي»؛ آن قلبی که دل‏بسته به تنعّمات اخروي است،‌ در نتيجه كار هم كه ميكند برای امور اخروي است و ميخواهد به پاداش آخرت برسد و به آن هم خواهد رسید. درجات عاليه بهشت را هم به او ميدهند، لذّتش را هم میبرد.

پس فرد با تقوا تمام دل بستگی هایش به تنعمات اخروی است نه لذتهای دنیوی لذا تمام اعمال و رفتار خود را الهی کرده تا از تنعمات اخروی لذت ببرند . (تحریر المواعظ العددية ؛ صفحه 245)

موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد (ع) بود اما به مناسبت ایام فاطمیه  موضوع بحثم را اختصاص می دهم به این ایام با عنوان اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام در زمان حضرت زهرا (س) از نگاه آنحضرت:

اقسام طرفداران:

براى تداوم هر انقلابى، ارزيابى «توان» و «قدرت دفاعى» نيروهاى طرفدار و مؤمن به انقلاب ضرورى است و شناخت ضعف ها و ضربه پذيرى دوستان، امرى جدّى و مورد توجّه مى باشد، تا نيروهاى صادق از مدّعيان دروغين بازشناسى گردند، و ادّعاهاى بى اساس متظاهرين به انقلاب و اسلام، ما را فريب ندهد و حوادث ناگوارى ببار نيايد.

 بايد ديد دشمنان اسلام و نهضت هاى رهائى بخش، چگونه و از چه راه هائى نفوذ مى كنند؟ و مردم را از صحنه سياسى انقلاب كنار زده به دلسردى و نااميدى مى كشانند و ره آورد آن همه از خون ها و تلاش هاى ارزنده انقلابى را فراموش مى كنند. در يك جامعه انقلابى گروه هاى مختلفى مى توانند وجود داشته باشند.

 

از اين رو اگر اقسام مردم و طرفداران انقلاب و اسلام را به درستى بشناسيم. و با ضعف ها و كمبودها مقابله كنيم هرگز غافلگير نخواهيم شد مانند:

1-      دوستان ناآگاه :

دوستانى كه آگاهى ندارند و يا توان كسب آگاهى را نداشته اند و قدرت ارزيابى درست و تحليل هاى بمورد را ندارند.

اگر به درستى توجيه نگردند. و يا آماج تبليغات مسموم كننده دشمن قرار گيرند، در جا مى زنند، سكوت مى كنند، تسليم مى شوند. و مى گويند: چرا فدك بايد در دست فاطمه باشد؟ چرا رهبرى بايد در خاندان رسول خدا باشد؟ مگر افراد كاركشته ترى وجود ندارند.

چرا بايد براى تحقق رهنمودهاى رسول خدا كشته شويم؟ اگر ديگران حكومت كنند مگر چه خواهد شد؟ اين گروه همواره در معرض خطرند و مى توانند مجريان ناخواسته طرح هاى شيطانى دشمن باشند و شيطان از زبانشان سخن بگويد و با دستشان برنامه هاى شوم دشمن را اجراء نمايند كه حضرت زهرا (عليهاالسلام) مى فرمايد:

« و َ تَسْتَجيبُونَ لِهِتافِ الشّيْطانِ الغَوِىّ» براى اجابت كردن بانگ شيطان گمراه آماده بوديد. « و َ اِطْفاءِ اَنوار الدّينِ الْجَلِىّ» و براى خاموش نمودن انوار دين روشن خدا. « و َ اِخْمادِ سُنَنِ النّبِىّ الصّفِىّ» و افسرده كردن و ضعيف نمودن سُنن نبى برگزيده خدا.

« تُسِرّوُنَ حَسْواً فِى ارْتِغاءٍ» به بهانه كف گرفتن، شير را زير لب پنهان مى خوريد. « و َ تَمْشُونَ لِأهْلِهِ وَ وُلْدِهِ فِى الْخَمَرِ وَالضّرّاءِ» و براى خانواده و فرزندان او در پشت تپه ها و درختان كمين گرفته و راه مى رفتيد. « و َ نَصْبِرُ مِنْكُم عَلى مِثْلِ حَزّالْمَدى» و ما بايد شكيبائى كنيم بر صدمه هائى از شما مثل خنجر برّان. « و َ وَخْزِ السّنانِ فِى الحِشى» و فرورفتن سنان در ميان شكم. « و َ اَنْتُمُ الانَ تَزْعَمُونَ اَن لا اِرْثَ لَنا» و شما اكنون گمان مى بريد كه براى ما ارثى نيست.

« اَفَحُكْمَ الْجاهِليّةِ يَبْغُونَ؟» آيا حكم جاهليّت را مى طلبيد. « و َ مَنْ أحْسَنُ مِنَ اللّهِ حُكْماً لِقُوْمٍ يُوقِنُونَ؟» آيا چه حكمى بالاتر و بهتر از حكم خداست.

2-    طرفداران ترسو و سُست عُنصر:

با مطالعه در زندگى بسيارى از ياران رسول خدا(ص) و مسلمانان صدر اسلام، هيچگونه شكّى باقى نمى ماند كه آنها زندگى جاهلى را وداع گفتند، اسلام آوردند و به حفظ قرآن پرداختند و در راه اسلام قدم برداشتند. نه مى شود آنها را متّهم به شرك و كفر نمود و نه در اسلامشان ترديد داشت.

پس چرا ساكت شدند؟ و دست از دفاع كشيدند؟ و پيمان شكستند؟ و سفارشات رسول خدا را ناديده انگاشتند؟ دليل ضعف ها و جدائى آنان را بايد در ترس و زبونى آنها جستجو نمود كه در كنار ايمان و اسلامشان. شهامت و شجاعت نداشتند و در برابر كودتاى نظامى سران سقيفه، و تهديدها و تشويق هايشان در جا زدند.

ترس از جان و مال ، ترس از ناموس، ترس از خانه و كاشانه، قدرت و مقام.

آنها را به ذلّت و خوارى كشاند و براى هميشه محكوم تاريخ شدند كه حضرت فاطمه (عليهاالسلام) فرمودند: «و َ اَبْعَدْتُمْ مِنْ هُوَ اَحَقّ بالْبَسْطِ وَالْقَبْضِ» و آنكس را كه سزاوار به قبض و بسط امور بود از زمامدارى دور كرده ايد. « و َ خَلَوْتُمْ بِالدّعَةِ اِلَى الدّعَةِ» با راحت باش خلوت كرده ايد. « و َ نَجَوْتُمْ مِنَ الضّيقِ بِالسّعَةِ» و از تنگناى زندگى سخت به فراخناى آن رسيده ايد.

« فَمَجَجْتُمْ ما وَعَيْتُمْ» در اثر آن آنچه را كه حفظ كرده بوديد از دهان بيرون افكنديد. « و َدَسَعْتُمُ الّذى تَسَوّغْتُمْ» و آنچه را كه فرو برده بوديد استفراغ كرديد.

« فَاِنْ تَكْفُرُوا اَنْتُم وَ مَنْ فِى الاَرْضِ جَميعاً فَاِنّ اللّهَ لَغَنِىّ حَميدُ» پس بدانيد اگر شما و هر كه در زمين است كافر شويد خداى تعالى بى نياز از همگان و ستوده است.

3-    رفاه زدگان بى تقوى:

گروهى ديگر از مردم گرچه به ظاهر ايمان مى آورند و ادعاى اسلام دارند و برخى از فرائض و احكام اسلامى را انجام مى دهند امّا اسلام و قرآن براى آنها اصالت ندارد، آنچه كه براى آنها مهم است رفاه و آسايش است.مى خواهند زندگى كنند. در رفاه باشند ( بسيارى از مورّخين اهل سنّت اعتراف كردند كه ابابكر و عمر و عثمان و تعدادى از همراهان آنها در جنگ اُحد و خيبر فرار كردند و دست از مقاومت كشيدند و بجز على (ع) و تعدادى اندك از ياران پيامبر (ص) كسى باقى نماند. حضرت زهرا (عليهاالسلام) به اين واقعيّت اشاره فرمود كه آن روزها آنگاه كه امام على (ع) در كام شعله ها و حوادث مصيبت بار فرومى رفت و با خون و آرزوى شهادت صف هاى گردنكشان عرب را مى شكست شماها در رفاه و آسايش به سر مى بُرديد « وَ اَنتُم فى رِفاهِيّةٍ مِنَ الَعْيش») امنيت آنها در معرض خطرى قرار نگيرد. اگر در مسلمانى و انقلابى بودن به منافعشان مى رسند طرفدار اسلام و انقلابند.

اما اگر روزى حركت انقلاب و اسلام به سوى دفاع و جهاد، ايثارگرى و شهادت طلبى سوق داده شود و خطرى متوجه آنان گردد، و بنا شود از مال و جان و آسايش خود براى حفظ و نگهدارى اسلام و قرآن بهره گيرند در جا زده و به انزوا و سكوت مى گرايند. اين دسته از مردم دنيا زده و مال پرستند، و از هر فرصتى براى كسب منافعشان استفاده مى كنند، اگر زمان و زمانه با آنها يار بود ياور انقلابند، امّا در روز حادثه مرد ميدان و فدا شدن ها و ايثارگرى ها نيستند و در برابر ضد انقلاب و يورش منافقين و شايعه پردازان ساكتند و مى گويند: به من چه! من چكار دارم! من مى خواهم زندگى كنم.

در رابطه با روان مضطرب و نفاق گونه شان حضرت اباعبداللّه (ع) فرمودند: «اَلنّاسُ عَبِيدُ الدّنيا وَالدِينُ لَعِقٌ عَلَى ألْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مادَرَّتْ مَعايِشُهُمْ فَاِذا مُحِصُّوا بَالْبَلاءِ قَلّ الدّيانُونَ» مردم برده دنيايند و دين بازيچه زبان هاى آنان است پس آنگاه كه با سختى ها و مشكلات آزمايش گردند دينداران واقعى اندكند.

اين دسته از مردم به ظاهر مسلمان را مى نگريم كه در روز حادثه هاى سخت به طرف اسلام و رسول خدا نرفتند و آنگاه كه ديدند اسلام دارد نيرومند مى شود و خطرى ندارد در جمع مسلمانان حاضر شدند اما در آغاز جنگ هاى سرنوشت ساز يا شركت نكردند و يا پس از آغاز عمليّات و مشاهده خطر مرگ و سختى ها فرار كردند و گفتند: به ما چه. و چرا بمانيم و كشته شويم؟ (در جنگ احد ابابكر و عمر و عثمان فرار كردند) (سيره ابن هشام؛ جلد 2؛ صفحه 109 و شرح ابى الحديد؛ جلد 15؛ صفحه 23 و تاريخ طبرى؛ جلد 2 ؛ صفحه66)

 حضرت زهرا (عليهاالسلام) در سخنرانى افشاگرانه خود اين دسته از مردم را رو در رو در مسجد مدينه افشا مى كند و نقش امام على (ع) را در آن روزهاى سخت اسلام بيان مى دارد. ابتداء نعمت وجود پيامبر گرامى اسلام را مطرح، و سپس ره آورد آن را تذكّر مى دهد و فداكارى هاى امام على (ع) را يك يك مى شمارد و به ساكت هاى رفاه زده و منفعت پرست خطاب مى كند كه: شماها در آن روزگاران سخت حوادث، مثل الآن ساكت و خودپرست و آسايش طلب بوديد.هرگاه كه آتش فتنه ها بالا مى گرفت و خطر جنگ همه را تهديد مى كرد، پيامبر (ص) برادرش امام على (ع) را در كام خطرات و شعله هاى سوزان حوادث فرومى افكند.

« وَ قَذَفَ أخاهُ فى لَهَواتِها» و اين شمشير على (ع) بود كه همه شعله ها و فتنه هاى جنگ و خطرات را نابود مى ساخت. « وُ يُخْمِدُ لَهَبها بِسَيْْفه» اما بسيارى از شما تظاهر كنندگان به اسلام، شركت نمى كرديد و در ناز و نعمت بوديد. « و َ اَنْتُم فى رِفاهِيّةٍ مِنَ الْعيْشِ، وَادِعُونَ فاكِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبّصُونَ بِنا الدّوائرَ وَ تَتَوكَّفُونَ الأخْبارَ تَنْكُصُونَ عِنْدَ التّرالِ وَ تَفِرّوُنَ مِنَ القِتّال» شما در برابر حوادث و مشكلات در خوشى زندگى مى كرديد، در امن و امان و نعمت ها بسر مى برديد، و منتظر دگرگونى روزگار بوديد و گوش به زنگ اخبار، هنگام كارزار عقب گرد و در هنگام جنگ فرار مى كرديد.

4-     تشنگان قدرت و منتظران فرصت:

برخى ديگر از طرفداران نهضت ها قدرت طلبند. مى گويند: اگر حكومت و قدرت ما تأمين شود در صحنه باقى مى مانيم. و اگر بناست از حكومت و قدرت محروم شويم، كناره مى گيريم. سكوت مى كنيم. و يا مانند طلحه و زبير با دست خود ارزش هاى انقلاب و اسلام را به آتش مى كشيم. اين گروه لقمه لذيذى براى دشمنان انقلابند، و هر لحظه در معرض وابستگى و سقوط قرار دارند. به ظاهر طرفدارند و ادّعاى اسلام مى كنند امّا اگر به حكومت رسيدند مانند «وليد بن عبدالملك» با قرآن خداحافظى مى نمايند. و براى رسيدن به حكومت دست به هر كارى مى زنند.

هوى و هوس، اغراض سياسى، عطش قدرت گرائى. مهلت هرگونه دفاع از اسلام و آرمان توحيدى را از آنها سلب كرده است. كارى ندارند كه اهل بيت منزوى شدند. و دختر رسول خدا بين در و ديوار در كنار فرزند شهيدش يارى مى طلبد. تشنگان قدرت جنازه پيامبر (ص) را تنها گذاشتند همه مورخان به اين واقعيت تلخ اشاره كردند كه سران سقيفه و همراهان كودتاگران، جنازه رسول خدا را ترك كرده در يك جنگ قدرت، به همديگر هجوم مى آوردند، در سقيفه جمع شده بودند و در مراسم دفن و كفن رسول خدا شركت نكردند .اگر از آنها كمكى بخواهى مى گويند. حكومت كدام سامان را مى بخشى؟ در اين گروه عمر سعدها بودند كه ادّعاى اسلام و قرآن و صحابى رسول خدا بودن داشتند امّا در برابر استاندارى و ولايت مُلك رى، زانو مى زدند و كمر به قتل فرزندان رسول خدا مى بستند كه: « الملك عقيم».

حضرت زهرا (عليهاالسلام) به مردم ساكت مى فرمايد: چرا سكوت كرديد؟ آيامى شود باور كرد كه در برابر كتاب خدا و آيات روشن آن. راه خدا را نمى توانيد شناسائى نمائيد؟ روشن است كه آگاهانه صحنه را خالى گذاشتيد و منافع و قدرت طلبى خود را اصل قرار داده ايد. « و َ كِتابُ اللّهِ بَيْنَ اَظْهَرَكُمْ» در حالى كه كتاب خدا در ميان دست و پاى شماست.

« اُمُورُهُ ظاهِرَةٌ» مطالبش هويداست. « و َ اَحْكامُهُ زاهِرَةٌ» و احكامش درخشان است. « و َ اَعْلامُهُ باهِرَةٌ» پرچم هاى آن نور چشمان را مى ربايد. « و َ زَواجِرُهُ لائحَةٌ» و زواجر و نواهى آن دمبدم به چشم مى آيد و درخشان است. « و َ اَوامِرُهُ واضِحَةٌ» و اوامرش واضح است. «و َ قَدْ خَلّفْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِكُم»ولى آن را پشت سر انداخته ايد.

« أرْغَبَةٌ عَنْهُ تُريدونَ؟» آيا بى رغبتى به آن را مى طبيد. « أمْ بِغَيْرِهِ تَحْكُمُونَ؟» يا حاكمى را به غير او به حكميّت مى طلبيد.« بئس لِلظّالمينَ بَدَلاً» بد بدلى است براى ظالمان حكم مخالف قرآن. « و َ مَنْ يَبْتَغ غَيْرَ الاِسْلامِ ديناً فَلَنْ يَقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِى الاخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ» و هر كس غير از اسلام دينى را طلب كند از او پذيرفته نشده و در آخرت از زيانكاران خواهد بود. « ثُمّ لَمْ تَلْبَثُوا اِلى رَيْثَ اَنْ تَسْكُنَ نَفْرَتُها» سپس آنقدر درنگ نكرديد كه اين دل رميده آرام گيرد. « و َ يَسْلَسَ قِيادُها» و كشيدن افسار آن سهل گردد. « ثُمّ اَخَذْتُم تُوروُنَ وَقْدَتَها، وَ تُهَيِّجُونَ جَمْرَتَها» پس آتش گيره ها را افروخته تر مى كرديد و دامن به آتش مى زديد تا آتش را شعله ور كنيد.

با توجه به چهار گروه ياد شده، تحليل حوادث غمبار پس از رسول خدا، به گونه روشنى ممكن و قابل شناساندن است.

اكثر سؤال كنندگان، جامعه رسول خدا (ص) را يك جامعه ايده آل بى عيب و نقص، و يك مدينه فاضله بهشت گونه مى پندارند و همه اقشار و مردم آن روزگاران را چون اباذر و سلمان و عمّار تصوّر مى كنند، و سپس با اينگونه از تصوّرات مى پرسند.

چرا حوادث ناگوار پديد آمد؟ چگونه مى شود باور كرد كه اصحاب و ياران رسول خدا (ص) بر سر اهل بيت او آتش و شمشير ببارند؟. و حرمت حرم را پاسدار نباشند؟ چهار گروه نامبرده در تمام قبائل و اقشار مدينه از يك اكثريّت قابل توجّهى برخوردار بودند كه با سكوت و انزوا و سازش آنان، طرفداران انگشت شمار اسلام ناب محمّدى (ص) و ياران صادق و اندك پيامبر گرامى نتوانستند، حركت مؤثّرى را آغاز نمايند.

و در برابر سيل تهاجمات و يورش هاى نظامى و سياسى مقاومت كنند.

با توجّه به اين واقعيت هاست كه حضرت زهرا (عليهاالسلام) فرياد مى زند و از سكوت و بى تفاوتى اصحاب رسول خدا شكوه ها دارد كه: « و تستجيبون لهتاف الشيطان الغوىّ» و بنابر فرموده حضرت اباعبداللّه (ع): « ألا إنّ هؤلاءِ قِد لَزَمُوا طاعَةَ الشّيْطانِ وَ تَركُوا طاعَةَ الرّحمن» آگاه باشيد كه اين گروه مسلمان نماها به اطاعت از شيطان تن در دادند و پيروى و بندگى خدا را ترك گفته اند. (كامل ابن أثير؛ جلد 4 ؛صفحه 20)

و امام صادق (ع) به اين حقيقت تلخ (سير ارتجاعى مردم مدينه) اشاره مى فرمايند كه: « اِرْتَدَ النّاسَ بَعْدَ النّبِى (ص) إلا ثَلاثَةَ نَفَر، اَلْمِقْداد بن الأسْوَد، وَ أبُوذِر الغِفارى، وَ سَلمانِ فارِسى، ثُمّ اِنّ النّاسَ عَرَفُوا وَ لَحَقُوا بَعد.» پس از وفات رسول خدا مردم از دين و اسلام دست كشيدند و راه ارتداد و ارتجاع را در پيش گرفتند به جز 3 نفر، مقداد و اباذر و سلمان، تا آنكه مردم بعدها اندك اندك بيدار شدند و به سوى اهل بيت (ع) بازگشتند.(كافى، روضه كافى؛ صفحه 356 و رجال كشى؛ صفحه 5 و بحارالانوار؛ جلد 8 ؛صفحه 725)

5-    انقلابيون صادق و آرمان طلب:

انقلابيون جان بر كف و ايثارگر انقلاب، آرمان طلب و فداكارند. قرآن و اسلام را مى خواهند. براى اين گروه خدا و اسلام و قرآن اصالت دارد. زندگى و آسايش. جان و مال. دنيا و حكومت دنيا، موضوعيّت ندارند. اينها طلاى سُرخند. هر چه در آتش و مشكلات و سختى ها قرار گيرند، ايمان و عشق آنها بيشتر مى شود. شكسته نمى شوند.

سختى و خستگى نمى فهمند. با هرگونه مشكلى مقابله مى كنند. و براى هر مصيبتى آماده اند. در گرماگرم جنگ خدا را و شهادت در راه خدا را آرزو مى كنند. مانند امام على (ع) به دشمن پشت نمى كنند. و اژه «فرار» و «گريز» را ياد ندارند. و تمام زخم ها را بر سينه و پيش رو دارند. و تا آخرين نَفَس دست از پرچم اسلام برنمى دارند. پديد آورندگان انقلابند و عامل اصلى تداوم آن. خط شكن مقاومند و افشاكننده منافق. امّا بايد پرسيد كه تعدادشان چقدر است؟ و در هر نهضتى چه مقدار يافت مى شوند؟ و چقدر بايد همه امكانات و عوامل را بكار گرفت تا اينگونه از اُسوه هاى تقوى و مبارزه را تربيت نمود؟ را ستى اگر اين گروه فراوان بودند؟ و در صحنه سياسى حضور داشتند؟ مى گذاشتند: دختر پيامبر شلّاق بخورد. و حقّ مسلّم او غصب گردد؟ با سيرى در تاريخ نهضت ها، و بررسى علل پيروزى و شكست آنها، به اين واقعيّت مى رسيم كه پيروزى انقلاب هاى بشرى يا الهى، به ايثارگرى و شهادت طلبى و آرمان خواهى اين گروه مربوط مى شود و شكست نهضت ها نيز به كمى نفرات و شهادت يا كنار زدن همين دسته از ياوران آگاه، ارتباط پيدا مى كند و هزاران افسوس كه همواره تعدادشان اندك است. كه فرمودند: « اِرْتَدَ النّاسَ اِلّا ثَلاثَةَ نَفَر» اگر نگاه كوتاهى به حوادث پس از پيامبر (ص) بيافكنيم مى بينيم كه اين گروه:

يا برده آزاد شده اند «چون بلال». و يا كارگر ساده اند «مانند مقداد و سلمان».

اینجاست که دشمنان انقلاب و استعمارگران سلطه گر با بكارگيرى علم روانشناسى، و جامعه شناسى، و نظريه پردازى سياستمداران كاركُشته، از كانال ضد انقلاب وارد صحنه اجتماعى، سياسى نهضت ها شده و با وعده هاى حكومت و قدرت، قدرت طلبان بى تقوى را اجير مى كنند و با انواع حيله ها و نقشه هاى شيطانى. بى تفاوت ها را به كار گرفته، عليه انقلاب مى شورانند و زمينه انواع مفاسد و اعتياد را فراهم كرده تا طرفداران فساد و آلودگى ها را جذب نمايند.

آنگاه با مونتاژ چند شايعه. و بمباران تبليغاتى. و تهديدهاى دروغين. طرفداران سُست عنصر و رفاه طلب را از سر راه خود برداشته، عليه مواضع انقلاب تحريك مى كنند. و آرام آرام به پاسداران صادق انقلاب نزديك مى گردند تا با انواع تهاجمات، حمله هاى كارى خود را متوجه انقلاب سازند.

که در زمان انحضرت این چند گروه سست عنصر و رفاه طلب و ترسو وجاهل را فریب دادند ودر آنها نفوذ کردند وبه خانه وحی هجوم آوردند ودر خانه را سوزاندند و پهلوی حضرت زهرا س را شکستند وریسمان به گردن ولایت انداختند اما جز فاطمه زهرا س هیچ کس دفاع نکرد و فقط تماشا کردند.

این خطر نفوذ است که باید مراقب باشیم.

دعـــــــــــــــا

سوره

مشروح خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم.

عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله

توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم.

مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم:

1-      يكشنبه 23 اسفند3 جمادي‏الثاني شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (11 ه.ق):

شهادت آن بانوی دو عالم را خدمت همه ولایت مداران عالم تسلیت عرض می کنم .

يکي از تذکرات رهبر معظم انقلاب در دیدار  اعضای مجلس خبرگان رهبری با توجه به شرايط کنوني کشور و ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها اين بود که در عزاداري‌هاي فاطميه بايد مصالح اسلامي رعايت شود. یعنی در ذکر مناقب آن بزرگوار باید دقت شود که مسائل اختلاف افکن مطرح نشود، زیرا امروز سیاست اهریمنی جبهه استکبار ایجاد اختلاف بین شیعه و سنّی است. رهبر انقلاب اسلامی گفتند: البته بیان تاریخ با رعایت موازین، ادب و در نظر گرفتن مصالح اشکالی ندارد اما نباید اختلاف و بغض ایجاد شود.

و فرمودند: دشمنان اسلام سعی می‌کنند این اختلافها را به اختلافهای مذهبی تبدیل کنند تا به آسانی خاتمه نیابد و ما نباید به این هدف خطرناک کمک کنیم. رهبر انقلاب به حضور و شهادت برادران اهل سنت در دفاع از حرمهای اهل‌بیت علیهم السلام و اظهارافتخار خانواده‌های آنان اشاره کردند و گفتند: روحانیت معظم نباید اجازه دهد که با رنجاندن اهل سنت، نقشه اختلاف‌افکنی آمریکاییها و صهیونیستها اجرا شود.

2-     چهارشنبه26 اسفند6 جمادي‏الثاني ارتحال حجةالاسلام والمسلمين حاج سيداحمد خميني (1373 ه. ش)‏‏‏:

26 اسفند، سالروز فراق جان‏سوز بزرگ مردي است كه تاريخ، چنان‏كه بايد او را نشناخت و با گوهر وجودي‏اش، آشنا نگشت؛ حاج سيداحمد خميني رحمه الله، آن فرزند مبارزه، ايثار و گذشت در راه اسلام عزيز كه سراسر عمر شريفش را وقف اسلام و انقلاب كرد. ابرمردي كه در كوران حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامي‏مان، چون كوهي استوار در كنار مراد خويش ايستاد تا با سينه‏اي به عظمت دريا، رازدار و امين خميني كبير باشد.

حاج احمد آقا، فرزند شخصيتي بود كه نهضت اسلامي با هدايت و رهبري او شكل‏گرفته بود. او با پيروي از رهبرش در دوران اختناق ستم‏شاهي و مراقبت‏ها و كنترل‏هاي ساواك، با فداكاري و حمايت نيروهاي انقلابي، توانست كانون قيام پانزده خرداد را در سال‏هاي تبعيد امام خميني رحمه الله برپا نگه دارد. نقش او در بسياري جهات منحصر‏به‏فرد، نوآورانه و نمادي از عشق به اسلام ناب محمدي(ص) بود.

ایشان تا انقلاب، مسؤوليت اصلي ارتباط امام امت با ياران انقلاب را برعهده داشت. او هم‏چنين به امر امام خميني‏رحمه الله، حمايت از مبارزان و رسيدگي به وضع خانواده‏هاي زندانيان و تبعيدشدگان سياسي را عهده‏دار بود.

پس از پيروزي انقلاب‏. در طول يازده سال رهبري حضرت امام خميني رحمه الله، او به شكل ناشناس به‏ سراسر ايران سفر مي‏كرد و به امام گزارش مي‏داد. اين سفرها معمولاً كوتاه بود. حاج احمد آقا گاه با لباس بسيجي يا به‏عنوان پاسدار همراه دوستانش به مناطق محروم مي‏رفت و پس از بازگشت، مسائل را خدمت امام گزارش مي‏كرد. نامه‏هايي از او موجود است كه گزارش مسائل مردم و مشكلات و درددل‏هاي آن‏ها را همان‏گونه كه بي‏واسطه مشاهده كرده و شنيده، خدمت حضرت امام ارائه كرده است.

حاج احمد آقا در دوران دفاع مقدس، هرجا امام خميني رحمه الله بود، در كنار او چهره مصمم و خستگي‏ناپذير مشاور كاردان و امينش، احمدآقا نيز حضور داشت. نقش حاج احمدآقا در مسائل كلي نظام، در دوران دفاع مقدس به جهت اطلاع و انتقال آن‏ها به امام و ابلاغ پيام‏هاي ايشان محدود نبود، بلكه او به‏لحاظ تجربه و تيزهوشي كه داشت، به‏عنوان مشاور فرمانده كل قوا و مسؤولان بلندپايه نظام در تصميم‏گيري‏هاي مهم آن دوران پر مخاطره حضور داشت.

امام خميني(ره) در وصف او نوشته است: «من خداي قاهر حاضر منتقم را شاهد مي‏گيرم كه احمد از آن روزي كه در كمك اينجانب در بيروني مشغول اداره‏ي امور من بوده تا الآن كه اين ورقه را مي‏نويسم، قدمي يا قلمي برخلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجيب در كليه گفتارهاي من يا نوشته‏هاي من سعي نموده كه حتي يك كلمه بلكه گاهي يك حرف را كه به نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نكند.»(صحيفه امام، ج 20، ص 442)

پس از ارتحال امام خميني رحمه الله‏

حاج احمد آقا خميني را بايد پس از امام شناخت؛ زماني كه پرتو نور خورشيد امام رخت بربست و احمد آقا چون ماه پشت ابر، چنان‏كه بود، نمايان شد. در آن زمان، جهانيان ديدند كه چگونه در برابر مقام ولايت، زانوي ادب بر زمين نهاد و با همه اعتقاد و ايمان، از ولايت فقيه پيروي كرد و همه فتنه‏ها و هراس‏ها را فرو نشاند.

حاج احمد آقا، بازوي توانايي براي مقام معظم رهبري و كمك‏كار و پشتوانه‏اي براي مسؤولان نظامي اسلامي بود. او تقويت نظام و دستاوردهاي انقلاب را مهم‏ترين وظيفه ديني و انقلابي خود مي‏ديد. حاج احمد آقا، دست‏پرورده مكتب خميني بود و تمام گفتار و رفتارش در چارچوب وصاياي حضرت امام خميني رحمه الله و ولايت فقيه قرار داشت.

ارادت به ولايت‏

ايمان و اعتقاد حاج احمد آقا به ولايت فقيه، شاخص و جالب توجه بود. در زمان حيات امام خميني رحمه الله، او خود را در برابر ايشان، خدمتگزاري كوچك مي‏دانست و با عشق و ارادت، انجام وظيفه مي‏كرد. پس از رحلت امام خميني رحمه الله نيز تمام همت خود را صرف كرد و در كنار رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت‏الله خامنه‏اي و همگام با مسؤولان نظام مقدس جمهوري اسلامي، در پيشبرد اهداف انقلاب و پاسداري از دستاوردهاي نظام جمهوري ‏اسلامي كوشيد. او چه در زمان امام خميني رحمه الله و چه پس از ارتحال ايشان، حاضر نشد منصبي را به خود اختصاص دهد. هرچه بود، اطاعت از ولايت بود و همين اطاعت محض از مقام ولايت، به او آرامش حقيقي مي‏داد.

حمايت از رهبري مقام معظم رهبري‏

سيد احمد خميني در اظهارنظرهايي در سال 1369 با نام بردن از معظم له به‏عنوان شاگرد امام خميني و بيان اين‏كه هيچ‏كس حق شكستن حريم رهبري را ندارد، حرمت رهبري نظام اسلامي را از اصول خدشه‏ناپذير انقلاب اسلامي‏دانست و از همه خواست تا به دستورات رهبري عمل كنند. وي در بخشي از اين اظهار نظرها مي‏گويد: ما امروز موظف هستيم پشت سر مقام رهبري حضرت آيت‏الله خامنه‏اي حركت كنيم. هرچه ايشان گفت، گوش كنيم، اگر روزي حركت ما با حركت ولي نخواند، بدانيد كه نقص از ماست... اطاعت از خامنه‏اي، اطاعت از امام است. هر كس منكر اين معنا شود، مطمئن باشيد در خط امام نيست و هر كس بگويد كه اطاعت از امام غير از اطاعت از حضرت آيت‏الله خامنه‏اي است، در خط آمريكاست. من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد كرده‏ام كه كوچكترين قدمي را عليه رهبري و برخلاف رهبري و حتي برخلاف ميل رهبري برندارم.

3-    شنبه22 اسفند سالروز صدور فرمان امام خميني(ره) مبني بر تأسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي (1358 ه‍ ش)؛ روز بزرگداشت شهدا:

به فرموده حضرت امام خمینی(ره) شهادت؛ اوج بندگي است و شهادت؛ حيات عند الرّب است در روايتي در كافي، انبيا را مقارن شهدا قرار داده است كه در جلوه‏اي كه حق تعالي مي‏كند بر انبيا، همان جلوه را هم بر شهدا مي‏كند.

امام می فرمود مادران دليري كه عزيز از دست داده‏اند و پدران عزيزي كه جوانانشان شهيد شده‏اند، آن‏چنان با ما برخورد (مي‏كردند) كه گويي عروسي عزيزان و جوانانشان را جشن (مي‏گيرند) و اين‏جانب هر وقت با اين عزيزان معظم برخورد (مي‏كردم) يا وصيتنامه انسان‏ساز شهيدي را مي‏بينم، احساس حقارت و زبوني مي‏كنم. اين وصيتنامه‏هايي كه اين عزيزان مي‏نويسند، مطالعه كنيد.

شما خانواده‏هاي شهدا و معلولين و مجروحين نشان داديد كه هرگز اجازه نمي‏دهيد استعمار بر مقدرات اين كشور سايه افكند. شما خانواده‏هاي شهدا با شهادت افتخارآفرينانِ اين مرز و بوم به جهان فهمانديد كه از همه عزيزان، در راه اسلام خواهيد گذشت. شما چشم و چراغ اين ملتيد.

امام در توصیه به مسولین فرمود :شما هرچه خوف داريد، از خودتان بترسيد، از اين‏كه مبادا خداي نخواسته مسير، يك مسير ديگر بشود و راه، يك راه ديگري باشد و توجه به اين چيزي كه الآن هست، از دست برود و مردمي‏بودن از دستتان برود. از اين بترسيد كه اگر خداي نخواسته يك وقت اين قضيه پيش آمد و شما از آن مردمي‏بودن بيرون رفتيد و يك وضع ديگري پيدا كرديد و خيال كرديد حالايي كه من رئيس جمهورم، حالايي كه من وزير كذا هستم، بايد چه و چه و چه باشم، آن وقت بدانيد كه آسيب مي‏بينيد، يعني آن وقت است كه خارجيها به شما طمع مي‏كنند. آن‏ها حالا براي پنجاه سال ديگر، براي سي سال ديگر نقشه درست مي‏كنند. حالا نقشه مي‏كشند كه سي سال ديگر نتيجه بگيرند. يك همچو ملتي را بايد با همين وضع نگه داشت و اين به‏ دست امثال شما است كه اين‏طور باقي بماند. اگر يك وقت سر خورده بشوند از دولت و خيال كنند كه دولت دارد براي خودش يك كارهايي انجام مي‏دهد و براي ما نيست و چطور، آن وقت هست كه شما هر كدامتان خداي نخواسته از بين برويد (كه در اين صورت) يك كسي برايتان فاتحه (هم) نمي‏خواند.

فرهنگ ملت ما، فرهنگ شهادت است. ملت ما، شهادت را نه پايان زندگي، كه اوج كمال انساني و بلندترين نقطه عروج روح آدمي مي‏داند. شهادت براي ملت مسلمان ايران، يعني انتخاب خدا به‏جاي خود، يعني فدا كردن خود و رسيدن به خدا، يعني سودمندترين معامله در بازار دنيا، معامله جسم خاكي در برابر رضايت الهي و يعني رها كردن دنياي گذرا و رسيدن به بقا و جاودانگي. اين باوري است كه ملت ژرف‏نگر و حقيقت‏بين ايران در درون خود يافته است و همين باور متعالي است كه رمز پيروزي ايران اسلامي در برابر همه ابرقدرت‏هاي جهان به‏شمار مي‏آيد. ملت و دولت ايران، براي استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي خويش، مديون شهيدان فداكار و جان بر كفي است كه در راه به ثمر رسيدن اين انقلاب، از جان خويش گذشتند.

لذا بنیاد شهید تلاشهای فراوانی را انجام داده که به انها خدا قوت میگوییم  واز زحمات انها تشکر میکنیم اما این زحمات در مقابل ایثار خانواده شهدا ناچیز است باید بیش از این تلاش کنند.

4-   هفت توصیه مقام معظم رهبری به تولیت جدید آستان قدس  رضوی:

آيت‏الله واعظ طبسي كه از اولين فعالان انقلاب اسلامي در آغازين روزهاي نهضت در خراسان بود و از ياران صديق انقلاب و ارادتمندان به امام و دوستان رهبر معظم انقلاب محسوب مي‏شد، آيت‏الله واعظ طبسي از مردان انقلابي بود كه در سالهاي سخت انتهايي دهه 1340 و اوايل دهه 1350 در خط انقلاب و مبارزه با رژيم پهلوي ايستادگي كردند. در سالهاي 42 و 43 بسياري در نهضت اسلامي فعال بودند و در مبارزه با رژيم پهلوي به پشتيباني امام راحل عليه الرحمه به نهضت پيوسته بودند اما پس از تبعيد امام راحل و در پي سركوب شديد انقلابيون و زنداني و تبعيد و شكنجه شدن بسياري از آن‏ها، انقلاب در سالهاي 45 به بعد با دوراني از غربت روبه‏رو شد كه بسياري از آتش نهضت فاصله گرفتند و از كانون آن دور شدند و به كار و زندگي و درس خود برگشتند. در اين ميان در ميان ياران امام راحل بودند مردان پر استقامتي كه از نهضت خسته و نااميد نشدند و در جاي‏جاي ايران اسلامي با بردن نام رهبر انقلاب و زنده نگه داشتن راه او، آتش نهضت را زنده نگه مي ِداشتند و در اين‏راه سختي غربت و فشار را به همراه غم تنها گذاشته شدن از سوي برخي از همراهان گذشته را تحمل مي‏كردند.

در ميان مردان اين سالهاي سخت، آيت‏الله واعظ طبسي را مي‏توان از ياران اصلي رهبر معظم انقلاب در زنده نگه داشتن نهضت در خراسان دانست. او در سالهاي متمادي و سخت نهضت، از كساني بود كه صداقت و پايمردي خود را به اثبات رساند و تا زماني كه انبوه ملت بيدار شدند و به انقلابيون پيوستند، در ميدان حاضر بود و از اين‏رو مدال قرآني:«وَ ما لَكُمْ أَلاَّ تُنْفِقُوا في سَبيلِ اللهِ وَ للهِ ميراثُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لايَسْتَوي مِنْكُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قاتَلَ أُولئِكَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذينَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَ قاتَلُوا وَ كُلاًّ وَعَدَ اللهُ الْحُسْني وَ اللهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبير» (سوره مباركه الحديد، آيه 10) را دريافت كرده است.

در پي رحلت آيت‏الله واعظ طبسي، رهبر معظم انقلاب طي حكمي آيت‏الله سيد ابراهيم رئيسي را به توليت آستان قدس رضوي(ع) منسوب كردند. آيت‏الله رئيسي از شخصيت‏هاي با سابقه در نظام اسلامي است كه در دوران امام راحل عظيم الشان ملت ايران مورد اعتماد امام قرار گرفت و احكامي قضايي و ماموريت‏هايي ويژه از جانب ايشان پيدا كرد و در دوران پس از امام نيز در عرصه قضايي در مديريت‏هاي كلان كشور حضور داشتند و در عرصه محراب و منبر و تبليغ دين و خدمت به مردم نيز فعاليت‏هاي شايان توجهي داشته‏اند.

رهبر معظم انقلاب در حكم خويش براي تعيين توليت جديد آستان قدس رضوي(ع)، 7 توصيه اصلي را متذكر شده‏اند كه اين توصيه‏ها عبارتند از:

1. بهره‏مندي معنوي‏                 2.خدمت به زائران و ضعفا و نيازمندان  ‏3. خدمت به مجاوران

4.ظرفيت فرهنگي آستان قدس    ‏5. حفاظت از گنجينه آستان              6. حفاظت از موقوفات

7. ساماندهي اقتصادي.

5-   بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری:

1-     انتخابات؛ سفسطه‏بازي و مغالطه‏گري در پسا انتخابات :

در جريان جنگ صفين، بعد از كشته شدن عمار ياسر به ‏دست لشكريان معاويه، اضطراب و تزلزلي در لشكريان معاويه به‏وجود آمد به‏گونه‏اي‏كه در جنگ با جبهه امير مؤمنان عليه‏السلام سستي به‏خرج مي‏دادند، وقتي معاويه علت آن‏را جويا شد، از لشكريانش پاسخ شنيد كه: ما اين‏را مسلّم مي‏دانيم كه حضرت رسول اكرم(ص) به عمار فرمودند: «يا عَمّارُ تَقْتُلُكَ الفِئَةُ الباغِيَةُ» ؛ اي عمار تو را لشكري كه ظالم و ستمكار است خواهد كشت! و ما تا به حال كه در جبهه تو مي‏جنگيديم فكر مي‏كرديم كه بر حق هستيم اما اكنون با كشته شدن عمار به‏ دست ما، براي ما ثابت گرديد كه جبهه تو جبهه ستم و ستمكاري است و بنابراين جبهه علي(عليه‏السلام) جبهه حق است و حق با علي(عليه السلام) است.

معاويه براي رهايي از اين بحران، دست به سفسطه‏بازي و مغالطه‏گري زد و گفت: عمار را ما نكشته‏ايم بلكه قاتل عمار كساني هستند كه او را براي جنگ به اين سرزمين آورده‏اند و او با اين سفسطه‏بازي و مغالطه‏كاري دوباره به جبهه خود استحكام و ثبات بخشيد.

هنگامي كه خبر اين جريان به سمع حضرت امير مؤمنان(عليه‏السلام) رسيد، حضرت فرمودند: عمار با ايمان و اختيار خود در اين جهاد شركت كرده و سپاهيان معاويه او را به قتل رسانده‏اند و اگر منطق معاويه درست باشد، بايد گفت قاتل حمزه سيدالشهداء حضرت پيامبر اكرم(صلي‏الله عليه و آله) مي‏باشد زيرا پيغمبر(ص) حمزه را به همراه خود به جنگ احد آورده بود؛ بنابراين بيدار باشيد و هرگز گول حرفهاي سفسطه‏بازان و مغالطه‏كاران را نخوريد!

حال ما هستيم و اين فراز از تاريخ در اوضاع پساانتخابات پسابرجامي؛ علي‏رغم شكوه پرافتخار حضور حداكثري (62 درصد) مردم شريف ايران پاي صندوقهاي رأي در هفتم اسفندماه كه به كوري چشم دشمنان اسلام، جلوه‏اي ديگر از دمكراسي واقعي و مردم‏سالاري ديني را به رخ جهانيان كشيد، انتخاباتي كه با تأمين منويات رهبر حكيم و فرزانه انقلاب، ضمن داشتن بسياري از مختصات انتخابات مطلوب و منظور معظم‏له، در سطح ملي و كلان نظام اسلامي برگ زرين و برنده‏اي ديگر در دست ملت ايران تعريف مي‏گردد؛ متأسفانه از منظر برخي دون‏انديشان و سياست‏بازان، به‏قصد ايجاد دوگانگي در جامعه، مي‏رود تا با حربه مغالطه و سفسطه به نقطه‏اي سياه عليه منافع و مصالح ملي تبديل گردد.     ‏

اما مقام معظم رهبری فرمودند که: خصوصیات و ویژگی‌های انتخابات در نظام اسلامی «آزادی عمل مردم» «رقابتی بودن» «امنیت و آرامش فضای انتخابات»

و همچنین فرمودند: 7 اسفند نشان داد که فتنه‌گران 88 باطل مي‌گفتند و رفتار نانجيبانه آنان بر باطل بود «رفتار کاملاً نجیبانه‌»ی کسانی را که در این انتخابات رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف رفتار نانجیبانه‌ی کسانی که در سال ۸۸ رأی نیاوردند و با به‌راه انداختن فتنه برای کشور هزینه به‌وجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود گفتند: اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامی در انتخابات هفتم اسفند، در نقطه‌ی مقابل تلاش دشمن برای «ایجاد دوقطبی مردم و نظام»، و «بی‌اعتبار کردن انتخابات» بود.

و معلوم شد که حمله به شوراي نگهبان غير اسلامي، غير قانوني،‌ غير شرعي و غير انقلابي است و خاطرنشان کردند: شورای نگهبان کار خود را با جدیت انجام داد و اگر هم اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین ویژگی‌ها و پیام‌های انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کردند: مردم با حضور در صحنه، وظیفه‌ی خود را انجام دادند و حالا نوبت مسئولان است که به وظایف خود عمل کنند.

2-    وظائف مسولان:

وظيفه مهم مجلس خبرگان: انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن

وظيفه مهم مجلس شوراي اسلامي:  همراهی و کمک مجلس به دولت

وظايف کنوني دولت: رهبر انقلاب اسلامی سپس به وظایف مسئولان دولتی اشاره کردند و گفتند: در شرایط کنونی کشور، سه وظیفه و اولویت اصلی باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار گیرد:

الف) اقتصاد مقاومتی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص اولویت اول بار دیگر با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور بدون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حل نخواهند شد و رشد اقتصادی نیز به‌وجود نخواهد آمد، مشكلات اقتصادي با حرف‏زدن حل نمي‏شود؛ اقدام و ابتكار مي‏خواهد

 

ب) ادامه‌ی پرشتاب حرکت علمی کشور: اگر قدرت، عزت و مرجعیت را در جهان خواستاریم باید علم را تقویت کنیم و حرکت علمی متوقف نشود.

 ج) مصون‌سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان: برای مصون‌سازی فرهنگی، ابتدا باید به این هدف اعتقاد داشته باشیم و سپس برای آن برنامه‌ریزی و تلاش جدی کنیم..

3-    تاکيد مجدد رهبري بر مساله خطر نفوذ:

اطلاعات دقیق، برنامه‌ی جدی استکبار و آمریکا، نفوذ در کشور است، البته این نفوذ، از جنس کودتا نیست زیرا آنها می‌دانند که در ساخت نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی امکان ندارد، بنابراین نفوذ را از دو مسیر دیگر دنبال می‌کنند.

رهبر انقلاب، آماج قرار دادن مسئولان و مردم را دو هدف عمده‌ی نفوذ دشمن خواندند و افزودند: هدف دشمن از طراحی نفوذ در مسئولان، تغییر دادن محاسبات مسئولان کشور است که نتیجه‌ی آن، قرار گرفتن فکر و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن است و در این حالت، دیگر نیازی به دخالت مستقیم دشمن نیست و فرد مسئول بدون آنکه حتی خود بداند، همان تصمیمی را می‌گیرد که دشمن می‌خواهد. ایشان، سطح دیگر نفوذ را آماج قرار دادن باورهای مردم نسبت به اسلام، انقلاب، اسلام سیاسی و وظایف عمومی آن یعنی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تغییر باورهای مردم برای فراموش کردن خیانت‌های غرب را یکی دیگر از طراحی‌های دشمن دانستند و خاطرنشان کردند: در تبلیغات جهانی مطرح می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی و مسئولان آن تا این حد با غرب و آمریکا مخالف هستند؟ ایشان گفتند: دشمني و بدبيني نسبت به غرب بي‌دليل نيست. غرب به ملت ايران جنايت و خيانت کرده است مانند حمله شيميايي صدام ملعون به شهر حلبچه؛ که نقش غرب به‏ويژه آمريكا در خصوص پديده شوم‏سلاح و حملات شيميايي بود .

رهبر معظم انقلاب در ميان سخنان خويش صراحتا به مسوولان کشور يادآور شدند که در شرايط کنوني رابطه با آمريکا مجاز نيست. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان برخی مسئولان مبنی بر اینکه باید با همه‌ی دنیا تعامل داشته باشیم، افزودند: باید با همه‌ی دنیا البته به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم اما باید بدانیم که دنیا منحصرِ در غرب و اروپا نیست. ایشان با اشاره به حضور بیش از ۱۳۰ کشور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران گفتند: امروز قدرت‌ها در دنیا پخش شده‌اند و شرق دنیا و منطقه‌ی آسیا نیز منطقه‌ی وسیعی است.

ایشان تأکید کردند: اکنون رفت و آمدهایی از طرف غربی‌ها انجام می شود اما این رفت و آمدها تاکنون هیچ اثر مثبتی نداشته است و باید در عمل مشخص شود که این رفت و آمدها چه تأثیری دارند وگرنه صرفاً تفاهم برروی کاغذ فایده ای ندارد.

6-    توانايي دفاعي در رزمايش موشكي اقتدار ولايت:

حضرت علي(ع): «فَالجنُودُ بِأذْنِ الله حُصون الرَّعية، وَ زَينُ الؤُلاة، وَعزُّ الدّينِ و سُبُلُ الاَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعية الّا بِهِم»؛ سپاهيان به فرمان خدا، پناهگاه استوار رعيت و زينت و وقار زمامداران و شكوه دين و راه‏هاي ‏تحقق امنيت كشورند، امور مردم جز با سپاهيان استوار نگردد.

مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‏اي: ما آمادگي‏هاي خود را براي مقابله با استكبار، هميشه حفظ مي‏كنيم، همين حالا هم آماده هستيم، ما قصد تجاوز به هيچ‏كس را نداشتيم، باز هم نداريم؛ اما آماده‏ايم كه براي مقابله با تجاوز هر كس كه باشد، اقدام كنيم.

برگزاري رزمايش موشكي جمهوري‏ اسلامي ايران در بحبوحه تلاش غرب براي اعمال فشار به ايران، موجي از نگراني را در بين صهيونيستها و ساير دشمنان انقلاب را به‏راه انداخته است

صحیحش همین است که دشمنان ما از ما هراس داشته باشند نه اینکه از ما هیچ هراس و وحشتی نداشته باشند که این یعنی ذلت .تحت سلطه غرب بودن .توسری خور بودن .رزق خود را در اختار دشمن دیدن وقرار دادن. اما این رزمایش پیامی به بدخواهان داد که اگر به کشور ما دست درازی کنند با آتش خشم ومقاومت وضربات مهلک ملت ایران روبرو خواند شد .

7-   حوادث اخیر سوریه :

اولا: سفر نخست وزير تركيه به تهران که شواهد بيانگر آن است كه دولت‏ تركيه علاقه‏مند شده تا نقش سازنده‏اي را در بحران سوريه ايفا كند. مخالفت با تجزيه سوريه و قانوني دانستن دولت دمشق كه در اظهارات نخست وزير تركيه آمده، نشان مي‏دهد كه‏ تركيه در حال عبور از مواضعي است كه در داخل‏ تركيه نيز با انتقادات زيادي توأم شده بود.

ثانیا: روسيه مراقب بازي تجزيه‏طلبانه آمريكا درمنطقه باشد چون هدف آمریکایی ها از تجزیه سوریه ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی است که اجازه تجزيه سوريه، براي ايجاد امنيت رژيم صهيونيستي را نخواهيم داد.

8-   حوادث يمن، نشان بي‏لياقتي مجامع حقوق بشري است:

جنايات سعودي‏ها آنقدر وحشيانه و بي‏رحمانه است كه صداي همه نهادهاي بين‏المللي و حتي اروپايي را درآورده و پس از ماه‏ها، اكنون مجبور به محكوم كردن آن شدند.

سعودي‏ها در وحشيگري و اقدامات جنايتكارانه حتي روي صهيونيستها را هم سفيد كردند.

از همه دستگاه‏هاي بين‏المللي و حقوق بشري و مدعيان انسان‏دوستي درخواست میکنیم براي فشار جهت شكستن محاصره اقتصادي، هوايي، درياي و زميني مردم مظلوم يمن.

از مسؤولين كشورمان ايران نیز درخواست میکنیم  براي گشودن راهي براي جمع‏آوري و ارسال كمكهاي مردمي به مردم يمن تلاش کنند.‏

از ديدگاه اسلام و مطابق با آموزه‏هاي وحياني و سيره اولياء خدا و نيز از منظر امام خميني(ره) و خلف صالح وي امام خامنه‏اي(مدظله)، ياري مستضعفان و مظلومان عالم، يك تكليف الهي و انساني است كه هرگز نبايد مورد غفلت قرار بگيرد و در حوزه حمايت از مظلوم هيچ تفاوتي بين انسانها، به‏لحاظ نژاد و زبان و مذهب نيست كه مظلوم، بنده خدا و انسان در بند و تحت ظلمي است كه وجدان همه انسانهاي روي زمين را مخاطب قرار داده و به كمك فرا مي‏خواند.

دعــــــــــــا

سوره

www.adinehjavadabad.ir


اضافه کردن نظر


اوقات شرعی



برترین ستاد نماز جمعه استان تهران

آمار بازدید کنندگان


امروز12
دیروز16
این هفته62
این ماه216
مجموع14435